Abdussamed Acar 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 (düzenlendi) Bilen bilir şu aralar şanzıman olayı benim araç için bir numaralı gündem konusu olduğundan otomatik şanzımanlarla ilgili bildiklerimi (ya da bildiğimi sandıklarımı) paylaşacağım bi başlık açayım dedim... Yanlışlarım olursa biliyorum ki yanlışımı düzeltecek kadar sağlam bilgisi olan arkadaşlar var burada... Temel çalışma prensibi açısından otomatik şanzımanlar üçe ayrılıyor sanırım... 1- Klasik Otomatik Şanzımanlar 2- Semitronic (Yarı otomatik yahut otomatikleştirilmiş manuel) Şanzımanlar 3- CVT (Sürekli Değişken Oranlı) Şanzımanlar Bunların çalışma prensibi, teknik bilgileri felan internette oldukça zengin olarak mevcut... Benim burada asıl sağlamaya çalıştığım fayda, geçmişten günümüze markaların farklı isimlerle duyurdukları otomatik şanzımanların prensip olarak bu 3 tür den hangisine ait olduğu... Bir liste yapayım ve arkadaşlar bildiklerini yazdıkça güncellesek fena olmaz galiba? Forumu ziyaret edenler aldıkları yada alacakları otomatik araç konusunda kabaca da olsa bir fikir sahibi olurlar ki; bu 3 grup ile ilgili bazı kullanıcılarda oluşmuş kanıların hangi araçtaki hangi şanzımanlara ait olduklarını bilirler... Ayrıca tiptronic bir çalışma prensibi mi? yoksa otomatik şanzımanlı araçlarda sürüş esnasında manuel vites değişimine olanak sağlayan bir otomatik şanzıman özelliği mi bilmiyorum? 1- KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLAR; - Toyota Sequential Shift - Ford ?? - 2- SEMITRONIC (YARI OTOMATİK) ŞANZIMANLAR; - Ford Durashift ASM - Toyota MultiMode - Opel Easytronic - Peugeot 2-Tronic - VW DSG - Ford PowerShift - Honda i-Shift - Fiat Comfort-Matic - Renault QuickShift 3- CVT (Sürekli Değişken Oranlı) ŞANZIMANLAR; - Genel de CVT kod adıyla geçer... Kullanıldığını bildiğim araçlar; --- Honda Civic Hybrid --- Nissan Micra --- Rover 216 CTX --- Ford Focus/C-max CVT --- Honda HR-V --- Fiesta-Escort CTX --- Mini One/Cooper 15 Aralık 2008 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Murat İnce ve Sen bu konuda doktoraya kadar gidersiniz gibi geliyor bana... Yakında tezleri yazarsınız.. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 15 Aralık 2008 Yazar Paylaş 15 Aralık 2008 Murat İnce ve Sen bu konuda doktoraya kadar gidersiniz gibi geliyor bana... Yakında tezleri yazarsınız.. Yiyiciyiz biz amirim, satıcı değiliz... (bkz. Doritos, cem yılmaz) Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 1.6 mondeoların şanzıman cvt mi yani ? Yorum bağlantısı
Can Karacaer 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 1.6 mondeoların şanzıman cvt mi yani ? düz onlar zaten... Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 C-max cvt ler var bir de şu an olmasada (genellikle 30000km civarı arıza yapanından)... Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Dual clutch olanlara ayrı bir başlık açmak gerekir bence. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Dual clutch olanlara ayrı bir başlık açmak gerekir bence. +1 SMG, DGS vs... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 15 Aralık 2008 Yazar Paylaş 15 Aralık 2008 Dual clutch olanlara ayrı bir başlık açmak gerekir bence. Çalışma prensibi olarak onlarda semitronic gurubundalar kanımca... diğerlerinden farkı (1-3-5 ve 2-4 gibi) vites grupları oluşturularak iki ayrı kavrama sistemi kullanılmış biraz daha seri ve konforlu olması sağlanmış ve üretim maliyeti artmış olması... Bildiğim kadarıyla VW DSG ve Ford PowerShift bunlara örnek, kod adını bilmiyorum ama BMW nin alt segmentte kullandığı otomatik şanzımanlarda bu çift kavramalı semitroniclerden sanırım... Şahsi fikrim semitronic grubundan çift kavramalılar haricindekiler hala biraz tereddütle yaklaşılabilecek türden bir teknoloji ki DSG de bile bi dönem kronik sorunlar konuşuluyordu... Yine en temizi klasik otomatikler vesselam... Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 (düzenlendi) ... bir tek fiesta dizellerde kullandığı otomatikleştirilmiş manuel şanzımana "Durashift" dedi. Mondeo MKIII'teki 5 ileri, direksiyondan kumanda edilebilen sistem de sanırım durashift'ti. edit: MKIV'te 6 ileriymiş. 15 Aralık 2008 tarihinde Erhan Bulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Tamda sormak istediğim sorunun konusu açılmış, VW Jetta larda 1,6 102 BG. lik motorlarda Klasik ( yağ basıncı ile çalışan ) otomatik vites, 1,4 TSİ olanlarda ise DSG şanzuman var galiba ? Doğrumudur ? Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 15 Aralık 2008 Yazar Paylaş 15 Aralık 2008 Tamda sormak istediğim sorunun konusu açılmış, VW Jetta larda 1,6 102 BG. lik motorlarda Klasik ( yağ basıncı ile çalışan ) otomatik vites, 1,4 TSİ olanlarda ise DSG şanzuman var galiba ? Doğrumudur ? 1.4 TSI lardakinin DSG olduğu doğrudur... emin değilim ama atmosferik 1.6 lardaki klasik otomatik olması lazım... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Olay çözüldü. Mertolun motor diyince mondeo anlaşılmış. Skutırın motoru. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Fiat speedgear ve Mazda3 serisinde kullanılanlarda yarı otomatik. 2003-2005 1.8 opel vectralarda CVT var. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 16 Aralık 2008 Paylaş 16 Aralık 2008 Fiat speedgear ve Mazda3 serisinde kullanılanlarda yarı otomatik.2003-2005 1.8 opel vectralarda CVT var. FİAT SPEEDGEAR yarı otomatik değil , cvt şanzıman , jazz gibi yani. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 16 Aralık 2008 Paylaş 16 Aralık 2008 micra ve mazda 3 te de klasik otomatik var focusun sadece dizelinde bi ara cvt vardı şimdi o da yok sadece benzinlisinde klasik otomatik var toyota da yarı otomatik şanzıman var Yorum bağlantısı
Recommended Posts