İçeriğe Yönlendir

Vites geçişleri


Murat Ogan

Recommended Posts

Murat Ogan

Meraba arkadaşlar,

Arabam 2004 focus ghia.2 gün önce debriyaj baskı balatayı değiştirdim,bilya hariç.Forumdaki paylaşımlardan öğrendiğim biligiler dahilinde ustaya götürdüm baskı balata bitmek üzere dedi ve değiştik.Önce pedal bayağı yukarıda kavrıyodu, şimdi pedal o kadar alttan kavrıyorki arabayı teslim alırken stop ettirdim.Arabanın kaçışı falan bayağı düzeldi.Sesler falanda gitti.

Gelelim soruna; araba dururken vites geçişlerinde sorun yok.Ama seyir halindeyken 2 ve 3 e geçerken yumuşak geçmiyor.yani tabir yerindeyse eskisi gibi yağ gibi geçmiyor.Artı, 3 te giderken yavaşlayıp 2 ye geçerken, 4 te giderken yavaşlayıp 3 e geçerken çok zor geçiyor.Birde yukarda bahsettiğim gibi çok aşağıda kavraması normalmi.Ayar, balans gibi şeyleri varmı bu debriyajın.Ustaya tekrar götüreyimmi?

Yorum ve yardımalarınızı bekliyorum,teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vites kol ayarına baktırın, şanzımanda işlem yapılırken kasıntılı takılmış, eğilmiş bükülmüş olabilir.

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Meraba arkadaşlar,

Arabam 2004 focus ghia.2 gün önce debriyaj baskı balatayı değiştirdim,bilya hariç.Forumdaki paylaşımlardan öğrendiğim biligiler dahilinde ustaya götürdüm baskı balata bitmek üzere dedi ve değiştik.Önce pedal bayağı yukarıda kavrıyodu, şimdi pedal o kadar alttan kavrıyorki arabayı teslim alırken stop ettirdim.Arabanın kaçışı falan bayağı düzeldi.Sesler falanda gitti.

Gelelim soruna; araba dururken vites geçişlerinde sorun yok.Ama seyir halindeyken 2 ve 3 e geçerken yumuşak geçmiyor.yani tabir yerindeyse eskisi gibi yağ gibi geçmiyor.Artı, 3 te giderken yavaşlayıp 2 ye geçerken, 4 te giderken yavaşlayıp 3 e geçerken çok zor geçiyor.Birde yukarda bahsettiğim gibi çok aşağıda kavraması normalmi.Ayar, balans gibi şeyleri varmı bu debriyajın.Ustaya tekrar götüreyimmi?

Yorum ve yardımalarınızı bekliyorum,teşekkürler

Yeni değişen debriyaj,tabiiki eskisine oranla aşağıda kavrıyacak, ama hidrolik olduğu için viteslerde zor geçme gibi bir olasılık zordur..Ayar yoktur,debriyaj merkezindeki hava tam tahliye edilmemiş olabilir,yada yeni takılan debriyaj baskısında...Parça orjinalmi?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Vites kol ayarına baktırın, şanzımanda işlem yapılırken kasıntılı takılmış, eğilmiş bükülmüş olabilir.

+1

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Diğer teknisyenciklerin taktığı debriyajdaki işçilik hatalarını hep bu Dumanlı kardeşimiz düzeltirdi :)

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç
(düzenlendi)

Vites Kol yayına baktırdınızmı ? Bu yay kırıldığında da buna benzer sorunlar yaratıyor

tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ogan
Vites Kol yayına baktırdınızmı ?

hayır.tamirden getirdim.bu sabah farkına vardım.pazertesi tekrar taktırdığım ustaya götüreceğim

Yorum bağlantısı
Murat Ogan

evet markası luk.acaba tekrar şanzımanın indirilmesine gerek kalırmı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vites kolu işlemleri için şanzımanın inmesine gerek yok, lifte almaları yeterli.

Yorum bağlantısı
Murat Ogan

teşekkürler arkadaşlar.pazertesi bi götüreyim.ne yaparlarsa bu başlıkta anlatırım

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
(düzenlendi)
Meraba arkadaşlar,

Arabam 2004 focus ghia.2 gün önce debriyaj baskı balatayı değiştirdim,bilya hariç.Forumdaki paylaşımlardan öğrendiğim biligiler dahilinde ustaya götürdüm baskı balata bitmek üzere dedi ve değiştik.Önce pedal bayağı yukarıda kavrıyodu, şimdi pedal o kadar alttan kavrıyorki arabayı teslim alırken stop ettirdim.Arabanın kaçışı falan bayağı düzeldi.Sesler falanda gitti.

Gelelim soruna; araba dururken vites geçişlerinde sorun yok.Ama seyir halindeyken 2 ve 3 e geçerken yumuşak geçmiyor.yani tabir yerindeyse eskisi gibi yağ gibi geçmiyor.Artı, 3 te giderken yavaşlayıp 2 ye geçerken, 4 te giderken yavaşlayıp 3 e geçerken çok zor geçiyor.Birde yukarda bahsettiğim gibi çok aşağıda kavraması normalmi.Ayar, balans gibi şeyleri varmı bu debriyajın.Ustaya tekrar götüreyimmi?

Yorum ve yardımalarınızı bekliyorum,teşekkürler

Aşağıda kavramasının sebebi bence debriyaj hidrolik sisteminde hava var. Havasının alınması lazım.

Vites küçültürken zorlanmanız da bence orjinal şanzıman yağı kullanmamanızdan kaynaklanıyor.

tarihinde M.R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Focusun 3. vites senkromecini bozup vites kutusuna müdahale etmek zorunda kaldığımızda, aynı sorunu bizde gözledik ve Yaşar Usta 5-10 dakkada hepsini yağ gibi yapmıştı...

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Murat bey araç kaç km deydi? merak ettim , çünkü focusun debriyaj balatasını çok uzun ömürlü diye biliyorum.(kullanım da tabiki etkenlerden biri)

ve size kaça mal oldu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sattığım focusunki 128 binde değişti..

Ortağımınki 138 binde henüz değişmedi...

Ama genelde kullanıma bağlıdır...

Yorum bağlantısı
Murat Ogan

Bende anlamadım.Balata ömrü(debriyaj) benim de bildiğim bu kadar kısa olmamalı(Arabam 50.000 de).Bana 350 YTL ye mal oldu

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Şanzıman yağının belli bir rengi varmıdır acaba? benim araçta kırmızı renkte bir yağ koymuşlardı yağın etiketinde mondeo diye yazıyordu ama numarasını hatırlamıyorum açıkçası

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
(düzenlendi)
Şanzıman yağının belli bir rengi varmıdır acaba? benim araçta kırmızı renkte bir yağ koymuşlardı yağın etiketinde mondeo diye yazıyordu ama numarasını hatırlamıyorum açıkçası

Eskiden Mercon(otomatik şanzıman yağı, rengi kırmızı) konuyormuş, 2000'den sonra resimdeki

tarihinde M.R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...