Serkan Toker

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu

Recommended Posts

Serkan Toker

Herkese tekrar merhaba ...

Arkadaşlar arabama gözüm gibi bakmama rağmen uzun süredir ciddi problemlerim var ( en azından beni rahatsız eden diyebilirim.)

Fiestama 70 bin km de yaklaşık 1,5 sene önce sahip olmuştum fakat o günden beridir sürekli çeşitli problemlerle karşılaştım ve servistir, saniyidir birçok yeni insanla tanıştım. :nazar:

Kısaca aracın aldığımdan beri karşılaştığım problemleri özetlersem;

1. Kalorifer hortumu eskimiş, su kaçırıyordu değişti,sorun giderildi.

2. Araç içine mazot kokusu geliyordu, enjetörler temizlendi,sorun giderildi.(okuduğum kadarıyla hemen hemen her fiestanın ortak problemiymiş)

3. Sağ arka teker seyehat halindeyken kitlendi, kampanadaki bilyelar dağılmış, değişti, sorun giderildi. ( fazla yük taşıyan biri değilim ama 70 bin km kadar neler taşınmış bilemiyorum.)

4. Yazın motordan rölanti de çalışrken fıs fıs ( kelimelerle tabir edeimyorum) bir ses geliyordu, kütahya da ford servisi olmadığı için Ford marka araçlara bakan servis niteliğinde bir ustamız var ona götürdüm. Triger vs. setindeki bilyelardan olabilir dedi ve zaten 87 bin km deki aracın değişmesi gerekiyordu orjinal parjlarıyla değiştirk ama ses kesilmedi, asıl sorun giderilmedi. Sonra sububları zamanla kurum bağlamış dedi ve kendi aracı(2007 model passat 2.0 tdci) için kullandığı mazot katkı maddesini(35 ytl) önerdi, depoyu doldurup bir kere denedim yakıtı sarfiyatı azaldı fakat yine ses devam etti.

Artık o sese ya aşına oldum ya da ara sıra çıkmya başlıyordu, fazla önemsemiyordum derken bir gün kaput altından dumanların yükseldiğini ve tekrar mazot kokusunu farkettim :blink: mazot kaçırdığını, dumanların da yakıtın buharlaştığı için geldiğini öğrendim. enjektörlere baktığımız da (yanlış yazabilirm) mazot geri dönüşüm hortumu(serum şeklinde olan) kullanılamaz haldeydi ve kaçak ordan kaynaklanıyordu, değişti, problem çözüldü ve sesinde artık gelmediğini farkettim artık daha mutluydum. :)

5. Havların soğumasına bağlamak istiyorum ama gerçek neden o değil biliyorum. Aynı ses (fıs fıs vb.) rölanti de çalışkerken daha da bir şiddetini arttırmış şekilde son günlerde duymaya başladım fakat bu sefer mazot kousu vs. yok ( görseniz gülersiniz aracı her çalıştırdım burnum havalandırma çıkışlarında :rolleyes:) .Tabii bu sğuklarda sbahları bir iki sefer denememde çalışıyor.

6. Bir de yeni farkettiğim bir sorun daha var. Bilemiyorum belki çok önceden de olabilir ama dediğim gibi yeni farkettim. Araç rölanti (900, 1000 devir) de çalışırken kapalı olan ön camların kapatma düğmesine basınca (cam kapalı olduğu halde camı yukarıya hareket ettiren düğmeye basıyorum) devir 800 civarlarına düşüyor, motorun değişik olan sesi de daha da bi değişmeye başlıyor ve açık olan kısa hüzmeli farların ışık şiddeti de azalıyor. Fakat açık olan camları normal bir şekilde kapatınca herhangib bir problem yok. Yani sadece kapalı olan camı zorlayınca bu bahsettikerim oluyor ( Sanki zaten kapalıyım, niye zorluyosun der gibi :biggrin: )

Aracın çekişinde herhangi bir problem yok, ilk aldığım gün gibi, hele ki o 2. vitesde fırlamasının hala hayranıyım.

Arkadaşlar yukarıda yazdığım 5. ve 6. maddedki dertlerime derman olabilecek, bir yol gösterebilecek birileri varsa minnettar olurum. Kütahya da servise gitme imkanım yok ve en erken gidebileceğim tarih sömestri tatili.(23 ocak dan sonra) Bir fikri olan paylaşırsa sevinirim, şimdiden teşekkürler..

5. madde için turbo hortumlarını kontrol ettirin bence.

6. madde, yüke bine motor daha fazla akım çeker.Siz kapalı camı kaptma yönünde sıkıştırdığınız cam motoru daha fazla akım çekiyor bu arabanın mazot pompasını etkiliyor devir sonuçta.CR dizel motorlarda görülebilen bir durum.Anormallik yok.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker

4 nolu hortum turbo hortumu..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İlhan Gülcan

kemal bey 6. madde için fazla endişelenmeyin çünkü benim fiestada 4lüleri yaktığım zaman motor devri dansedip duruyor rölantide beklerken. yani 4 lülerin bile motor devrini değiştirebildiği bir arabada serkan bey'in dediği gibi cam motorunun yüklenmesi durumu haydi haydi devri değiştirir. :kutlama:

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

3 nolu hortum egr borusu, 4 nolu turbo emiş hortumunda kurum birikmez zaten temiz hava alıyor, sadece hafif yağlanma olur oda yandan giren küçük hortumdan gelir, 4 noluyu söküp yırtık varmı iyice kontrol ettirin siz.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İhsan Yargıcı

filtre kapağının arka tarafında turbo hortumun giriş yerinden çıkması sonucu bende aynı sesle karşılaşmıştım oraya el girmesi zor olduğundan kelepçeyi ustanın yada çırağın sabitlememesi sonucu oluşmuştu bir kontrolde fayda var derim .

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

Filtrenin arkasındaki hortum turbo değil, hava filtresine ön taraftan gelen serbest havanın geldiği boru basit plastik bir geçmesi var ve kelepçeli değil, ucuda akünün orada tam ön ızgaranın sağ köşesinde, fıslama sesi büyük ihtimal 4 nolu emiş hortumundan gelir bu hortum gaza yüklenince içe doğru büzüşür.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker

4 nolu hortumun filtre tarafında ucunda bir sensör var.Ustanıza onuda balata temizleme spreyi ile temzletirseniz, çekişte epey bir fark eder.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

MAF sensörü yani ve evet çok faydalı olur, yanlız balata spreyi yerine elektronikçilerin kullandığı yağsız kontak spreyi kullanmak daha uygun olur çünki balata spreyi kalıntı bırakır, balata spreyini hava filtresinin siyah kapağına azıcık sıkın beyaz bir kalını bırakıyor, nemli bezle silinc çıkıyor fakat maf sensörünün içindeki telde böyle bir kalıntı peke iyi olmaz sanırım, el pompasının oradan geliyorsa sesin sesebi 3 nolu borunun motora girdiği tarafta (2 küçük vidayla takılmışya) el pompasının orası yani, onu kontrol edin gevşek olabilir ayrıca bunun içinde oring vardır, bunu söktüler demiştiniz uygun oring yada kaliteli oring takılmadıysa oradan hava kaçağı yapabilir, öncelikle ses o taraftan geldiğine göre önce 3 nolu boruya sonra turbo emişe (4) bakın yalnız emişteki küçük boru tam oturmalı boşluk olmamalıdır...

NOT: filtrenin arkasındaki 3 nolu boru EGR geri dönüş yani atık gazın tekrar yanması için motora gittiği borudur, 1 nolu zımbırtı resonatördür turbonun çalışması esnasında hava basıncı kaynaklı sesi engellemek için yapılmış tabiri caizse susturucu benzeri alettir.

Kusura bakmayın birkaç harfi yazmamışım şimdi gördüm, hızlı yazıyorum klavye yetişemiyorda )

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yaşar Demirci
Herkese tekrar merhaba ...

Arkadaşlar arabama gözüm gibi bakmama rağmen uzun süredir ciddi problemlerim var ( en azından beni rahatsız eden diyebilirim.)

Fiestama 70 bin km de yaklaşık 1,5 sene önce sahip olmuştum fakat o günden beridir sürekli çeşitli problemlerle karşılaştım ve servistir, saniyidir birçok yeni insanla tanıştım. :clapping:

Kısaca aracın aldığımdan beri karşılaştığım problemleri özetlersem;

1. Kalorifer hortumu eskimiş, su kaçırıyordu değişti,sorun giderildi.

2. Araç içine mazot kokusu geliyordu, enjetörler temizlendi,sorun giderildi.(okuduğum kadarıyla hemen hemen her fiestanın ortak problemiymiş)

3. Sağ arka teker seyehat halindeyken kitlendi, kampanadaki bilyelar dağılmış, değişti, sorun giderildi. ( fazla yük taşıyan biri değilim ama 70 bin km kadar neler taşınmış bilemiyorum.)

4. Yazın motordan rölanti de çalışrken fıs fıs ( kelimelerle tabir edeimyorum) bir ses geliyordu, kütahya da ford servisi olmadığı için Ford marka araçlara bakan servis niteliğinde bir ustamız var ona götürdüm. Triger vs. setindeki bilyelardan olabilir dedi ve zaten 87 bin km deki aracın değişmesi gerekiyordu orjinal parjlarıyla değiştirk ama ses kesilmedi, asıl sorun giderilmedi. Sonra sububları zamanla kurum bağlamış dedi ve kendi aracı(2007 model passat 2.0 tdci) için kullandığı mazot katkı maddesini(35 ytl) önerdi, depoyu doldurup bir kere denedim yakıtı sarfiyatı azaldı fakat yine ses devam etti.

Artık o sese ya aşına oldum ya da ara sıra çıkmya başlıyordu, fazla önemsemiyordum derken bir gün kaput altından dumanların yükseldiğini ve tekrar mazot kokusunu farkettim :unsure: mazot kaçırdığını, dumanların da yakıtın buharlaştığı için geldiğini öğrendim. enjektörlere baktığımız da (yanlış yazabilirm) mazot geri dönüşüm hortumu(serum şeklinde olan) kullanılamaz haldeydi ve kaçak ordan kaynaklanıyordu, değişti, problem çözüldü ve sesinde artık gelmediğini farkettim artık daha mutluydum. :clapping:

5. Havların soğumasına bağlamak istiyorum ama gerçek neden o değil biliyorum. Aynı ses (fıs fıs vb.) rölanti de çalışkerken daha da bir şiddetini arttırmış şekilde son günlerde duymaya başladım fakat bu sefer mazot kousu vs. yok ( görseniz gülersiniz aracı her çalıştırdım burnum havalandırma çıkışlarında :clapping:) .Tabii bu sğuklarda sbahları bir iki sefer denememde çalışıyor.

6. Bir de yeni farkettiğim bir sorun daha var. Bilemiyorum belki çok önceden de olabilir ama dediğim gibi yeni farkettim. Araç rölanti (900, 1000 devir) de çalışırken kapalı olan ön camların kapatma düğmesine basınca (cam kapalı olduğu halde camı yukarıya hareket ettiren düğmeye basıyorum) devir 800 civarlarına düşüyor, motorun değişik olan sesi de daha da bi değişmeye başlıyor ve açık olan kısa hüzmeli farların ışık şiddeti de azalıyor. Fakat açık olan camları normal bir şekilde kapatınca herhangib bir problem yok. Yani sadece kapalı olan camı zorlayınca bu bahsettikerim oluyor ( Sanki zaten kapalıyım, niye zorluyosun der gibi :D )

Aracın çekişinde herhangi bir problem yok, ilk aldığım gün gibi, hele ki o 2. vitesde fırlamasının hala hayranıyım.

Arkadaşlar yukarıda yazdığım 5. ve 6. maddedki dertlerime derman olabilecek, bir yol gösterebilecek birileri varsa minnettar olurum. Kütahya da servise gitme imkanım yok ve en erken gidebileceğim tarih sömestri tatili.(23 ocak dan sonra) Bir fikri olan paylaşırsa sevinirim, şimdiden teşekkürler..

5 enjektör diplerinden kopresyon kaçırıyor. 6 bir problem degil.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker

Kemal bey burada Yaşar ustanın bahsettiği enjektörlerdeki mazot kompresyonu.Sizin söylediğiniz ise motor kompresyonu.Enjektörlerin oringleri ki ben kendilerini görmedim hala, problemli olabilir.Motor ile alakası yok yani.Yağ yakmayı falan unutun daha arabanız kaç km.deki zaten.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Dumanlı

Kemal Bey... bütün yazdıklarınızı okudum..Aracınızın tek sorunu,Yaşar ustanın da bahsettiği gibi kompresyon kaçağı..Siz ve diğer arkadaşlar bunu yanlış yorumluyorlar..Oring olarak bahsedilen yer,yakıtın geri dönüş yaptığı yolun başlangıcıdır,kaçak durumunda aşırı mazot kokusu alırsınız...Kompresyon kaçağında,tam yanmamış yakıt kokusu alırsınız ve aynı zamanda enjektörün silindir kapağı ile arasında sızdırmazlık sağlayan bakır pulların(oring değil) arasından kaçan kompresyon basıncının sesini duyarsınız,tıff tıf tıf diye...Yani kısacası, enjektörlerin sabitleme bakır pulları değişecek 4 adet,sorun bitecek...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker
Kemal bey burada Yaşar ustanın bahsettiği enjektörlerdeki mazot kompresyonu.Sizin söylediğiniz ise motor kompresyonu.Enjektörlerin oringleri ki ben kendilerini görmedim hala, problemli olabilir.Motor ile alakası yok yani.Yağ yakmayı falan unutun daha arabanız kaç km.deki zaten.
Kemal Bey... bütün yazdıklarınızı okudum..Aracınızın tek sorunu,Yaşar ustanın da bahsettiği gibi kompresyon kaçağı..Siz ve diğer arkadaşlar bunu yanlış yorumluyorlar..Oring olarak bahsedilen yer,yakıtın geri dönüş yaptığı yolun başlangıcıdır,kaçak durumunda aşırı mazot kokusu alırsınız...Kompresyon kaçağında,tam yanmamış yakıt kokusu alırsınız ve aynı zamanda enjektörün silindir kapağı ile arasında sızdırmazlık sağlayan bakır pulların(oring değil) arasından kaçan kompresyon basıncının sesini duyarsınız,tıff tıf tıf diye...Yani kısacası, enjektörlerin sabitleme bakır pulları değişecek 4 adet,sorun bitecek...

Yanlış yorum mu benim yaptığım...Merak ettim sadece... :rolleyes:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Dumanlı
(düzenlendi)
Yanlış yorum mu benim yaptığım...Merak ettim sadece... :rolleyes:

Kompresyon kaçağı ile, geri dönüş mozot oring i veya bileşenlerindeki yakıt kaçağı çok farklı arızalardır.. :rolleyes:

tarihinde Osman Dumanl? tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Yapıcı

hocam aynı sorun bendede vardı ama benim ses cuf cuf cuf diye geliyordu ve ilk çalışınca çok yüksek seste oluyordu geri dönüş hortumu oringler birde bişey daha değişti sorunum yok. çok şükür. zaten değişmesi gerekiyormuş 3-4 senede bir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Dumanlı
(düzenlendi)
hocam aynı sorun bendede vardı ama benim ses cuf cuf cuf diye geliyordu ve ilk çalışınca çok yüksek seste oluyordu geri dönüş hortumu oringler birde bişey daha değişti sorunum yok. çok şükür. zaten değişmesi gerekiyormuş 3-4 senede bir.

İşte o değişenler oring değil,enjektör pulları, ve sorun çözüldü... Küçük,yanlış bir tabir, başka parçaların değişimine ve yanlış bilgilendirmeye sebep olur... Lütfen dikkat edelim... :s Tabiki bu lafım, insanları yanlış bilgilendiren usta diye tabir edilen,teknisyenlere,servis çalışanlarına ve tamircilere... :s

tarihinde Osman Dumanl? tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Dumanlı
Osman bey, bilgilendirdiğiniz çok teşekkürler, yazılanların hepsini dikkate alıyorum. Ses hava filtre kutusunun altından,enjektör tarafından geliyor gibiydi bahsetmiştim, en kısa zaman da kontrol ettireceğim. İnternette okduğum kadarıyla burda da paylaşmak isterim bu bakır pullardan, umarım aynı pullardan bahsediyoruzdur :s

Sızdırmadık Pullan :

Gerek sisteme hava girmesini, gerekse yakıt sızıntısını önlemek için bağlantılarda kullanılan dairesel ve ortası delik parçalardır. Çok iyi con

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

Osman bey haklısınız, hakikatende ses sürekli gelse turbodan şüphelenebiliriz ama kesik kesik olduğundan pistonlarla ilgili bu durumda enjektörden kaçırma olabilir, bu şekilde düşünmemiştim, hem mazotta kaçırmadığına göre... evet evet büyük ihtimal haklısınız :s

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Yapıcı
:) geçmiş olsun.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Görkem Azizoğlu

Aynı ses bizim fiestadan da geliyor arkadaşlar. Yanmamış mazot kokusuna benzer (hafif yağ buharı gibi) bir koku. Ne kadar tutuyor acaba bu sızdırmazlık pulları değişimi. Ankarada'da önerilecek bi usta var mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Görkem Azizoğlu

Teşekkürler Kemal Bey. Bakım dahil 240 ise tahminim çok bişey değildir. CUB un ustaya bi uğrayım bu gün.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Görkem Azizoğlu

O tıf tıf sesin kaynağını bu gün hallettik arkadaşlar. Öğlen ustaya gittiğimde CUB da ordaydı şansıma, ayaküstü lafladık biraz. Sorun Yaşar ve Osman ustanında dediği gibi enjektör contalarından. Tanesi 8 lira civarı 4 ü değişecek mecburen. Söküp temizleyip yenisini takması biraz uzun sürüyor 3-4 saat kadar. İşçilik içinde 100 lira tuttu. O contaları plastikten yapan fordunda gözlerinden öpmek lazım.

Hasarlı contanın bulunduğu enjektörün etrafı (üst kapağın arka tarafı)simsiyah bi tabaka olmuş akıntı şeklinde (zifte benzer ama sert). Usta kazımak için baya bi uğraştı. Bu görülen vaka anlaşılan kronik. geçen gün gelmiş olan fiestanın, bu ziftimsi madde silindirin üstüne akmış şansıma ki bizimki dışarı akıntı yapmış. Varsa böyle bi ses ya da koku bir an önce yaptırmanızı öneririm daha büyük işler açmasın diye.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

Tamir işlemi sırasında fotoğraf çekildi mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Görkem Azizoğlu
(düzenlendi)

Keşke alsaydım ama maalsef Çağlar abi yanıma fotoğraf makinasını almayı unutmuşum.

Teşekkürler CUB.

tarihinde G tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tolga Canvar

Arkadaşlar araçlarımızın genelinde bulunan soğukken marş kesme olayı yazılım güncellemesi ile giderilmektedir.Bu işi servislerde yaptırabilirsiniz.Ben yaptırdığımda ücret almadılar(aracım garantide olmamasına rağmen).

Genel olarak 100 bin km civarıykende enjektör geri dönüş o-ringlerinin ve enjektör pullarındaki kaçırma meydana gelmekte.O-ringlerdeki kaçırma genel olarak mazot kokusu,sarsıntılı çalışma ve uzun süre durunca mazotu geri kaçırma gibi durumlara sebep olmakta.Eğer pullarda kaçırma varsa araç çalışırken fıs fıs diye ses yapmakta.

(kendi aracımda 100 bin km civarıyken enj. o-ringlerinden kaçırma olmuştu o-ringler değiştikten sonra enj. aracımdaki sarsıntılı çalışma epey düzeldi daha sonra enjektör temizleyici bir katkı kullanınca tamamen kesildi diyebilirim.)

Bu konular forumda daha önceleri de söylenmiş olmasına rağmen yeni katılan arkadaşlarımız bilmiyor.Sayın moderatörümden ricam bu konunun uygun şekilde sabit hale getirilmesi.

Bunlar benim başıma geldiği ve bir çok araçta da gördüğüm için yazdım bunların haricinde bilmediklerimi de arkadaşlar tamamlarsa güzel bir başlık olur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Yapıcı
Genel olarak 100 bin km civarıykende enjektör geri dönüş o-ringlerinin ve enjektör pullarındaki kaçırma meydana gelmekte.O-ringlerdeki kaçırma genel olarak mazot kokusu,sarsıntılı çalışma ve uzun süre durunca mazotu geri kaçırma gibi durumlara sebep olmakta.Eğer pullarda kaçırma varsa araç çalışırken fıs fıs diye ses yapmakta.

(kendi aracımda 100 bin km civarıyken enj. o-ringlerinden kaçırma olmuştu o-ringler değiştikten sonra enj. aracımdaki sarsıntılı çalışma epey düzeldi daha sonra enjektör temizleyici bir katkı kullanınca tamamen kesildi diyebilirim.)

Kullanıdğınız katkı maddesi nedir?

Mesajı paylaş


Mesajın linki