Guest Sel 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 merhaba ben Selçuk, 2006 fiesta tdci var ve aynı sorun bende de oluştu.gürültülü çalışma ve mazot kokusu dediğin gibi enjektör alt pullarında çıktı sorun şu anda herhangi bir problem yok ama eğer kullandığın diğer ürünü bildirirsen bende onu alıp kullanmak isterim.teşekkür ederim senin bahsettiğin sorun benimde başıma geldi umarım aynı sorundur.hava emisyon kanalının silindir üst kapağına yani tam olarak göğüslüğün yakınlarında kalın bir hava kanalı var o çıkmış sanırım onu kontrol edersen çözmüş olursun.Ayrıca egsoz patlakmış gibi bir ses yaratıyordu bu durum Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 (düzenlendi) Ben kullandım, hiçbir şey farketmedi... Ben bidona aldım. Öbür mazottan hic farkı yok, rengi vs herşey aynı. Bildiğimiz yeşil mazot. Mazota kokuyor zaten. GTL için renksiz kokusuz demişerdi. Zaten eurodizel+gtl yazıyor. Herhalde %5 gti 95 euro dizel. Normalde o yakıtın renksiz olması lazım. Diğer eurodizel ile aynı, ne motoru temizler nede siyah dumanı keser. Soldaki euro dizel, sağdaki GTL ama Shell istasyonlarında pompadan akan GTL soldaki eurodizelden... GTL fiyatına euro dizel satıyorlar. GTL renksiz ve kokusuz olur, bunu kendileri söylüyorlar ama pompalarda o yok. 1 Nisan 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Nisan 2010 Yazar Paylaş 1 Nisan 2010 Ayhan, bu tespit karşısında akaryakıt firmasına teessüf ediyorum. Ben zaten anlamıştım bir numarasının olmadığını... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Nisan 2010 Paylaş 2 Nisan 2010 E zaten GTL nin böyle olduğunu aylar öncesi bende demiştim, hikaye yani, GTL saf halde kullanılamıyor zaten, benzinden falan daha yüksek setana sahip acaip bişey, onu kullanacak dizel motor henüz yokmuş, yani baya bir gelişmesi tabiri caizse Eurp7 gibi bir norma ulaşmış özel bir dizel lazımmış, bu durumda ideal olanı tekrar yazıyım, BP dizeli ve her 20000 de bir Wurth katkı, bu şekilde kullanın normal şartlarda başka sorunlar olmadan uzun yıllar motorunuzu CC ye ihtiyaç bile duymadan kullanabilirsiniz, durum budur arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 (düzenlendi) arkadaşlar sorun yaşayan arkadaşlara yol göstermek açısından oringler ve pul kaçırması sorununun bende de nasıl olduğunu anlatacağım ve marş kesme olayını ilk olarak motor soğukken araba çalıştığında fıt fıt fıt yapıyordu oda arada sırada bir süre sonra motor ısınınca ses kesiliyordu daha sonra sadece soğukken yapmaya başladı ışıklarda durunca eğer fan açıksa içeriye hafif bir koku geliyordu bu şekilde bir süredir kullandım en son otoyolda rampa aşağıya inerken biraz yüklendim 140 a çıktım (normalde kendi arabamı hiç zorlamam) daha sonra bir baktımki fıtıfıtı ama baya sesli eve geldim kaputu açtım hava filtresi kutusunun sol yanından duman yükseliyor hatta fazla yanaşmışım az kalsın zehirleniyordum bugün hiç yormadan sanayiye gittim tanımadığım öneriyle gittiğim ustaya gösterdim kaputu açar açmaz enjektörler kaçırıyor dedi 200-250 lira tutar 3-4 saat en az işi varmış ben yinede forumdaki arkadaşların dediğine göre bu kadar tutmayacağını düşünüyorum kendi tanıdıklarıma yaptıracağım bu halde motor tüterken arabamı kullacağımı sanmıyorum marş kesme sorunu da yaşıyorum motor soğukken 1,2 sn basıp marş kesiyor biraz durup deneye deneye çalıştırıyorum herzamn olmuyor bu durum otoelektrikçisi bir abime gösterdim aküsü aracın sağlam otoelektrikçisi yazılımdan olmayacağını iddaa ediyor fakat bende eminim ki (forumdaki arkadaşardan öğrendiğim kadar) yazılım güncellemesiyle geçebileceğini ya da oringleri yaptırdıktan sonra (mazot geri kaçırma olabilir) geçebilir diye düşünüyorum tıstan okudğum kadarıyla da smart starting diye bir stratejiden ötürü araç marş motorunu korumak için arac çalıştığını düşünüp koruma için marşı kesiyor. pek fazla inceleme ve okuma fırsatı bulamadım (yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar) 3 Nisan 2010 tarihinde Mehmetali Bilir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 arkadaşlar sorun yaşayan arkadaşlara yol göstermek açısından oringler ve pul kaçırması sorununun bende de nasıl olduğunu anlatacağım ve marş kesme olayınıilk olarak motor soğukken araba çalıştığında fıt fıt fıt yapıyordu oda arada sırada bir süre sonra motor ısınınca ses kesiliyordu daha sonra sadece soğukken yapmaya başladı ışıklarda durunca eğer fan açıksa içeriye hafif bir koku geliyordu bu şekilde bir süredir kullandım en son otoyolda rampa aşağıya inerken biraz yüklendim 140 a çıktım (normalde kendi arabamı hiç zorlamam) daha sonra bir baktımki fıtıfıtı ama baya sesli eve geldim kaputu açtım hava filtresi kutusunun sol yanından duman yükseliyor hatta fazla yanaşmışım az kalsın zehirleniyordum bugün hiç yormadan sanayiye gittim tanımadığım öneriyle gittiğim ustaya gösterdim kaputu açar açmaz enjektörler kaçırıyor dedi 200-250 lira tutar 3-4 saat en az işi varmış ben yinede forumdaki arkadaşların dediğine göre bu kadar tutmayacağını düşünüyorum kendi tanıdıklarıma yaptıracağım bu halde motor tüterken arabamı kullacağımı sanmıyorum marş kesme sorunu da yaşıyorum motor soğukken 1,2 sn basıp marş kesiyor biraz durup deneye deneye çalıştırıyorum herzamn olmuyor bu durum otoelektrikçisi bir abime gösterdim aküsü aracın sağlam otoelektrikçisi yazılımdan olmayacağını iddaa ediyor fakat bende eminim ki (forumdaki arkadaşardan öğrendiğim kadar) yazılım güncellemesiyle geçebileceğini ya da oringleri yaptırdıktan sonra (mazot geri kaçırma olabilir) geçebilir diye düşünüyorum tıstan okudğum kadarıyla da smart starting diye bir stratejiden ötürü araç marş motorunu korumak için arac çalıştığını düşünüp koruma için marşı kesiyor. pek fazla inceleme ve okuma fırsatı bulamadım (yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar) Enjektörlerde ses, yani fıtıfıtı demeden sadece koku ve motora baktığınızda mazot kokusu ve buhar görüyorsanız direk enjektör geri dönüş oringini değişmek lazım, tanesi 40 kuruş falandır, işçiliğide 10-20 tl verin yeter, yada kendiniz değişin çok basittir uzmanlık gerekmez, segman var onu karga burnuyla çıkarın hortumu çekin ucunda oring var onu değişin geri takın, fakat sizde ses var buda enjektör alt plastik pullarının gittiğini gösteriyor, 300 tl bu iş için çok, pul fiyatını bilmem ama işçiliğe hayatta 300 tl vermezdim, sök tak işi için bu istenirmi, pul değişip tork anahtarıyla sıkıcaksın sonuçta, tabi enjektör kaynamışsa uğraştırır biraz daha el emeği gerekebilir ama yinede 300 tl. etmez bu iş. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 4 Nisan 2010 Paylaş 4 Nisan 2010 Ali Bey enjektörlü dizel bir araç için çok az bilgim var 2-3 aydır fiesta sahibiyim o yüzden kendim sökmek istemiyorum bilen birine söktüreceğim biraz öğrendikten sonra ilerde kendim de cesaret ederim hazır sökülmüşkende gerekirse temizletmek istiyorum enjektörleri benden önceki sahibide yakıt alırken seçiciydi çok bende heryerden yakıt almam pek kötü durumda olduğunu sanmıyorum enjektörlerin (babamın aracı (dci) 175binde birkez enjektör söktürmedi) sadece koku da değil benim fiestadan duman çıkıyor hiç hoş bir durum değil bugün park etmek için sabah çalıştırdım gayet düzgün çalıştı ve tamamen sorunsuzdu ses duman koku yoktu bu durumda ilginç geldi dün gece eve gelirken çok korkunç sesler geliyordu 100-150 lira tutar diye düşünüyordum önceki yazılardan ama forumdan herhangi biri de fiyat belirtirse yardımcı olabilir Yorum bağlantısı
Hakkı Öz 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Arbamdaki marş kesme olayı için yaptıklarım; 1-) Marş gec alıyo diye aküyü değiştirdim farketmedi 2-)o-ringleri değiştirdim kısa süreliğine farketti 3-) Yazılım güncellenmesi yaptrdım bekliyorum sonnucu çünkü daha 2 gün oldu, sonucunu yazcam inşalalh geçer Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 10 Nisan 2010 Paylaş 10 Nisan 2010 Hakkı Bey sonucunu merakla bekliyorum yazılım güncellemenizin... birde nerde ve nekadar yaptırdığınızı söylerseniz faydalı olabilir benim açımdan Yorum bağlantısı
Hakkı Öz 11 Nisan 2010 Paylaş 11 Nisan 2010 Hakkı Bey sonucunu merakla bekliyorum yazılım güncellemenizin... birde nerde ve nekadar yaptırdığınızı söylerseniz faydalı olabilir benim açımdan Sonuc olarak şimdilik bi kere marş kesme olayını yaptı 3. seferde calıstı malasef. ama başka hic yapmadı. Kayseride servisde yaptırddım. yaklasık olarak 1.5 saat falan sürdü. 40 tl ye yaptılar. sanırım bilgisayara bağlandıgı için bu parayı standart alıyorlarmış.yazılıma ayrıca almadılar. bide Ford'un 50.yıl dönümünden %25 indirim yaptılar. Yorum bağlantısı
Oktay Güzeloğlu 13 Nisan 2010 Paylaş 13 Nisan 2010 (yanlış yere yazdıysam şimdiden kusura bakmayın) selam arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım yaklaşık 1.5 ay önce 04 fiesta 1.4 tdci aldım siteyi takip ediyorum birkaç haftadır motordan gelen ses hakkında bi sorum olucak araç rölantideyken motordan değişik bir tıkırdama sesi geliyo hafif gaz verince kesiliyo sanki içerden bi parça kabortaya vuruyormuş gibi (araç 100bin triger 90da filtreler yeni değişti),ilgili arkadaşlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim teşekkürler. Yorum bağlantısı
Melih Özlem 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 (düzenlendi) Pul işçiliği için 250 tl verilmez. Ben enjektör pullarını yaptırdım hatta ısıtma bujisinide değiştirdim. 100 tl işçilik verdim tanıdıktı hadi başkası olsun 150 tl olsun. 250 tl verilmez asla. Şuanda hiçbir sıkıntı yok çok şükür. Birtek rot balans ayarım kaldı mekaniğini bitrdim arabanın 30.000 kmlik. Birde bu marş kesme bende de oluyor 2-3 defa yapıyor sonra alıyor. Ben ilk marşa basarken hafif gaz veriyorum tek seferde alıyor. Fazla takmıyorum kafama marş kesmesini.Ama arabadaki mazot kokusu gittiği için çok rahatladım. Enjektör pullarını iyiki yaptırdık. 15 Mayıs 2010 tarihinde Melih tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 17 Mayıs 2010 Paylaş 17 Mayıs 2010 oktay bey rölantide debriyaja bastığınızda ses kesiliyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 benim arabamda ara ara mazot kokusu değilde egzost kokusu gibi bir koku geliyor.bazen fanı açtığımda bazen yolda giderken.ama yolda herhangi bir aracın arkasında gitmedende bu kokuyu duyuyorum.bu koku mazotun kokusumu diyeceğim ama istasyondan alırken duyduğum kokuya benzemiyor. tamircime götürdüm.herhangi bir sorun olmadığını söyledi,koku olayı yoktu.egzozu da gösterdim herhangi bir delik yok. bu kokunun enjektörle veya o pullarla ilgisi olabilir mi? görüşlerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 Ali Bey konuyu bir gözden geçirin detaylı bilgiler var. Sorununuz enjektör o ringleri ile yani enjektör contası ile ilgili. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 teşekkürler Görkem bey.en kısa zamanda tekrar baktıracağım. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 9 Ağustos 2010 Paylaş 9 Ağustos 2010 Merhaba; Benim aracım da 2005 model 250.000km de Tdci Fiesta. Araçta çalışma sorunu yok, marş alma sorunu yok, mazot kokusu sorunu yok...Sadece motor çalışırken şu sizin fısfısfıs... sesini çıkarıyor sanki...Şimdi bu da enjektör pul kaçırması mıdır? Bu fısfısfıs sesinden başka bir şeye yol açar mı, benim hiç şikayetim yok ki şuan; durduk yerde gidip bu pulları değiştireyim mi, değiştirmezsem ne olur??? Saygılarımla Eser Atalas Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 9 Ağustos 2010 Paylaş 9 Ağustos 2010 Merhaba;Benim aracım da 2005 model 250.000km de Tdci Fiesta. Araçta çalışma sorunu yok, marş alma sorunu yok, mazot kokusu sorunu yok...Sadece motor çalışırken şu sizin fısfısfıs... sesini çıkarıyor sanki...Şimdi bu da enjektör pul kaçırması mıdır? Bu fısfısfıs sesinden başka bir şeye yol açar mı, benim hiç şikayetim yok ki şuan; durduk yerde gidip bu pulları değiştireyim mi, değiştirmezsem ne olur??? Saygılarımla Eser Atalas enjektörlerin dibinden komresyon kaçırıyor. bu durum çok yakma, kötü rolanti, performans düşüklügü olarak açıga çıkar. bu arızayı yaptırmalısınız Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 9 Ağustos 2010 Paylaş 9 Ağustos 2010 Şanzımanın ön tarafında.Oto elektrikçiye git direk bağlantı yapsın. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 enjektörlerin dibinden komresyon kaçırıyor. bu durum çok yakma, kötü rolanti, performans düşüklügü olarak açıga çıkar. bu arızayı yaptırmalısınız Anladım Yaşar Bey, teşekkürler. Aslında benim ne çok yakma, ne kötü rolanti, ne de performans problemim var ama sadece bu fısfısfıs ses var desem ne dersiniz? :-) Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 15 Ağustos 2010 Paylaş 15 Ağustos 2010 benim arabamda ara ara mazot kokusu değilde egzost kokusu gibi bir koku geliyor.bazen fanı açtığımda bazen yolda giderken.ama yolda herhangi bir aracın arkasında gitmedende bu kokuyu duyuyorum.bu koku mazotun kokusumu diyeceğim ama istasyondan alırken duyduğum kokuya benzemiyor. tamircime götürdüm.herhangi bir sorun olmadığını söyledi,koku olayı yoktu.egzozu da gösterdim herhangi bir delik yok. bu kokunun enjektörle veya o pullarla ilgisi olabilir mi? görüşlerinizi bekliyorum. :lol: geçen gün uzun yol yaptım.bu koku yine geldi.fakat diğer yolcu tarafına oturduğumda koku gelmiyor.enjektörle ilgili olsa koku her taraftan ve devamlı gelmez mi?ayrıca yolculuk sonunda o koku tişörtüme sinmişti.arkadaşımda ise koku yoktu.şoför tarafında bir yerden mi bu kokuyu alıyor?bundan mı yapıyor anlamadım gitti.... ayrıca çok yakma veya performans düşüklüğüde yok. Yorum bağlantısı
Mustafa Olgun-2 17 Ağustos 2010 Paylaş 17 Ağustos 2010 Mehaba, Benim aracım'da 2005 Fiesta TDCI ve aracım 120.000'de. Bende aynı problemden dolayı sorun yaşamaktayım. 2 hafta önce uzun yola gittim aracımı partk ettim ve yaklaşık 5-6 saat sonra çalıştırmak istediğimde ilk önce çalıştı ve bir anda stop etti. Tekkrar marş yaptığımda çalışmadı bende yakıt pompasına pompalayarak yakıtın enjektörlere kadar gelmesini sağladım ve çalışmaya başladı. Bu problem halen devam etmekte. Birde bunun yanısıra rolentide çalışırken sarsma ve motordan fışık fışık diye ses gelmekte. Pompacıya götürdüm daha önce aracın enjektörlerini temizlemişlerdi, yakıt hortumlarını kontrol etmemiz gerekiyor enjektörlerden bir sıkıntı çıkmaz dediler. bu hafta içerisinde götürüp bırakacağım. Sizce O-Ring'lerden mi kaynaklanıyrdur? Bu konuda desteklerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Kıvanç Altınbay 17 Ağustos 2010 Paylaş 17 Ağustos 2010 selamlar fiestam 109000oldu haftada 1 kere cok az bır mazot kokusu alıyorum enjektor bakımı yaklasıyor bunun yanı sıra aracın baskı balata degıstırırken oldu dıye tahmın edıyorum sanzuman aks kecesı yırtık ve ufaktan kacırıyor bu sekılde yag kacırması debrıyaj ın zaman zaman sertlesmesıne sebeb olurmu bazen uzun yolda uzun sure gıdıyorum debrıyaj a basıp 4 e gececegım zaman bana bıraz sert gelıyor bırde son 1 haftadır klımayı acınca rolantıde bır bffff sesı basladı normal bır ses degıl onceden olmayan bır ses tı onada baktıracagım en kısa surede Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ağustos 2010 Paylaş 18 Ağustos 2010 Mazot kokusu , yakıt sızdırma kaynaklı ise, motorda mutlaka iz bırakır, iz yok ise egzosda kaçak aranmalı. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 2 defa fan açıkken arabanın içine mazot kokusu geldi. Birinde önceki kamyondan şüpelendim. Diğerinde kamyonda yoktu. Yokuş aşağı inişte oldu. Kaputu açtığımda koku gelmiyor ama hava filitresinin sol tarafında hafif ama devamlı mazot kokusu var. Sağ tarafında koku yok. Öyle ciddi seste yok. Devamlı fan açıyorum, içeriye mazot kokusu gelmiyor. Sadece 1 hafta içinde 2 kere 10 saniye kadar koku gelip geçti. Km 20binin üzerinde . Yorum bağlantısı
Recommended Posts