İçeriğe Yönlendir

Mondeo Motor Soğutma Sistemi (MK III)


Rıdvan Ergün

Recommended Posts

Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

2007 Model TDCI Mondeo'mda motor ısısının geç yükselmesi,

yokuş aşağı uzun inişler ile rölantide beklemede hararetin düşmesi sorunum var.

Geçen yıl kış mevsiminde aracım henüz 1 yaşını doldurmamışken bu problem başgösterdi.

Ankara OTOKOÇ Servisine gittim. Tabii, servis çok kalabalık. Gittiğinizde hemen aracınızla ilginenilmiyor ve başında bekleyemiyorsunuz. Aracı sabah bıraktım, normal bakımla birlikte bu sorunumu da ilettim. Akşam almaya geldiğimde,

hararetle ilgili bir problem olmadığını söylediler. Ankara'da oturmadığım ve geri dönmem gerektiği için söylene söylene aracı geri aldım. Uzun yıllardır Mondeo kullanıcısı olduğumdan bu servistekiler de beni tanıdıklarından, bir daha geldiğinizde bakarız, özür mözür gibi laflar ettiler. Neyse, bir müddet sonra tekrar geldim. Şikayetimi detaylıca anlattım. Bakın termostat arızası gibi bu, termostat erken açıyor sanırım dedim. Akşam üzeri aracı almaya geldiğimde, "termostatta arıza olmadığını, ama yerinden kayma yaptığı için kaçırdığını, suyun henüz tam ısınmadan radyatörden dolaştığını, termostatı yerine oturttuklarını" söylediler. Aldım arabayı, dönüş yolunda, arızanın giderilmediğnii üzülerek ve öfkeyle gördüm. Bir müddet sonra tekrar geldiğimde KARDEŞİM, DE

tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Ama Hakan Bey, termostatın 88 derecede açıyor alması lazım.

Termostat açmadan motor soğutma suyu nasıl olur da 60 dereceler ve altı ısılara iner ki?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ustalar kızacak ama radyatörün yarısını kapatacak kadar bir şey konulursa belki bu sorun ortadan kalkabilir, eski bir usül olarak.Yokuş aşağı inerken vitesi boşa alma gibi bir alışkanlık yoktur değil mi Mahmut bey.Dizellerde geç ısınma durumu var ama yolda giderken soğuması sadece termostatdan olur diye biliyorum bende.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Kurşun döktür :)

Ya da sat bu arabayı gitsin!

Ustalar kızacak ama radyatörün yarısını kapatacak kadar bir şey konulursa belki bu sorun ortadan kalkabilir, eski bir usül olarak.Yokuş aşağı inerken vitesi boşa alma gibi bir alışkanlık yoktur değil mi Mahmut bey.Dizellerde geç ısınma durumu var ama yolda giderken soğuması sadece termostatdan olur diye biliyorum bende.

Araç otomatik şanzumanlı.

Vitesi boşa almam söz konusu değil.

Radyatör fazla büyük mü diye de düşünmüyor değilim, ama termostat açmıyorsa,

su zaten radyatörden dolaşmıyordur ki henüz!

Neden soğuyor bu durumda :mellow:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Termostatın açık olup olmadığını iyi bir ustanın hortumların sıcaklığını kontrol ederek görebilmesi gerekir bence.Motordan radyatöre giren hortum sıcak ise termostat açıktır, değilse kapalıdır.Bu kaç dereceye kadar böyle diye takip edilmesi gerekir bana kalırsa.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aracın motoru o kadar verimli ki, ısıya giden eneri az ve bu yüzden motor ısınmıyor, aslında keşke böyle günleri de görsek,

Isınmayan motor=%100 verim (henüz yok tabii)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Aracın motoru o kadar verimli ki, ısıya giden eneri az ve bu yüzden motor ısınmıyor, aslında keşke böyle günleri de görsek,

Isınmayan motor=%100 verim (henüz yok tabii)

Sahi mi söylüyorsunuz. :mellow: Çok ilginç geldi bu bana.

Termostatın açık olup olmadığını iyi bir ustanın hortumların sıcaklığını kontrol ederek görebilmesi gerekir bence.Motordan radyatöre giren hortum sıcak ise termostat açıktır, değilse kapalıdır.Bu kaç dereceye kadar böyle diye takip edilmesi gerekir bana kalırsa.

Hortumları da kontrol ettik. Termostatın erken açması söz konusu değil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

20 km sonra hararet ibresinin kıpırdanmaya başlaması normal olamaz.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
Araç soğuk havalarda rolantide çalıştığında hararet bende de düşüyor ama sizi dediğiniz gibi yokuş aşağı vs denemedim.Ama belki de denesem düşebilir ben genelde aracı sıkıştırarak kullandığım için belkide hararetin düşmesine izin vermiyor olabilirim.Aracım kapalı garajda duruyor o yüzden sabah soğuk havalarda ısınması çok vakit almıyor fakat dışarıda kaldıysa ısınması aşağı yukarı 20km vs gittikten sonra hararet kıpırdanmaya başlıyor.Ama diesel araçların zaten en büyük problemi geç ısınması aracı bir de Ankara'ya geldiğinizde Tur Oto ya götürün götürmeden haberleşelim ben telefon açar sizin için yardımcı olmaya çalışırım.

Benim aracım da kapalı garajda duruyor. üstelik kaloriferli. Ama yine de iyi ısındığını söyleyemem. Dışarıda duran eşimin Peugeot 307 (benzinli 1.6) aracı çok çok daha çabuk ısınıyor,

Neyse onu da geçtim de, yokuş aşağı kotorun bu denli soğuması sinir bozucu.

Eskiden 98 benzinli mondeom varken 3 sene kadar sürekli TUROTO'ya gittim. Servis Müdürü Birol Bey'le de epeyce ahbap olmuştuk. Ancak bir gün hasar gören tamponum için gittiğimde, kasko şirketim kendilerinin anlaşmalı şirketi olduğu halde benden şirket ödemezse ben öderim diye bir taahhütname talep ettiler. Onu imzaladım, üstüne bir de tampon bedeli kadar senet imzalamam istenildi. bakın ber 3-4 senedir düzenli geliyorum. Tüm kayıtlarım sizde mevcutb. taahhütnameyi imzaladım. Zaten kasko şirketim sizinle anlaşmalı. Senet talep etmeniz doğru değil derdiysem de, "prosedür böyle efendim" tribini aşamadığımdan, sinirle oradan ayrıldım. 4 senedir de hiç gitmedim. Söğütözü OTOKOÇ'a gidiyordum. Bu motor soğuması olayı ve bir kaç olay daha üstüne eklenince, orayı da terk ettim. Bakalım ne yapacağız.

Ama sizin ilgi ve yakınlığınız için teşekkür ederim. eğer TUROTO'ya gitmek zorunda kalırsam, yardımınızı rica ederim.

Gauge testini yapın. Klimalar kapalıyken, yolda hararet az artıyor ya da artmıyor hatta düşüyorsa, termostat devreye girmiş olabilir.
Hımmm. Klimalar kapalıyken demişsiniz. Kalorifer açık oluyor bu söylediğim ısı düşmesinde. Bakayım, bir de kaloriferi kapatarak deneyeyim. Tabii yine de düşmemesi gerekir, ama en azından bir veri elde etmiş oluruz. En kısa zamanda deneyip, sonucu yazarım.

Hararet yükselmesi demişsiniz, bu hiç olmadı.

Gauge testinin nasıl yapılacağı ile ilgili forumda bir konu başlığı vardı. Acaba onu okuyarak kendim yapabilir miyim?

Bir deneyeceğim. Teşekkür ederim.

tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok güzel garajmış, kapalı-sıcak. Boyayı inanılmaz ölçüde korur.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
Ayrıca bu kasko hasarlarından doğan alacaklar için şu an tüm yetkili servisler prosedür olarak senet sepet kendilerini garantiye alacak her tip evrakı müşteriden alıyorlar.Diğer markalar içinde bu geçerli.

Konu başlığının dışına çıkmış olacağız, ama

o servise defalarca gitmişim. Kaydım kuydum var.

Anlaşmalı oldukları sigorta (ki zaten anlaşmalı sigotanın anlamı bu) ödeme yapmazsa ben öderim diye taahhütnameyi de imzalıyorum.

Ama tüm bu evraktan bağımsız şekilde bir de senet istiyorlar.

Peki bu senedin benden ayrıca tahsil edilmek istenilmeyeceğinin garantisi nerede?

Bu kadar tek taraflı ve keyfi bir uygulama olabilir mi?

Ben oraya milyarlar ödemiş birisi olarak, ...çı kırık bir tamponun parası için beni neden bu kadar sağlama bağlamak istiyorlar?

Ticaretin bir örfü ve nezaketi olmalıdır.

Başka bir servis anlaşmalı sigorta olmadığı halde, "sigorta ödemezse ben öderim" taahhütnamesini yeterli görerek yaptı tamponu.

Ama senelerdir gittiğim servisin tavrı beni rencide etti.

Konuya dönecek olursak.

benim motor ısısı hala düşüyor... :(

tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu

Motorun geç ısınma sorunu bende de var. soru termostat olabilirde olmayabilirde. bi termeostat 200 küsür lira oluncada denemek istemiyorum.

ısı göstergesi hava 0, -5 arası iken 3-4 km gidince yerinden oynuyo(kalorifer kapalı). Kalorifer açıkken 8-9 km yi buluyo ve göstergenin ortaya gelmiyor.

Geçici çözüm: radyatör önüne karton koymak(işe yaradı). tabi genelde tek seferde kullanımım 15 km yi geçmez. Ford da bu sorunun çıkabileceğini bilerek müşteriler kendi çözümlerini bulsunlar diye radyatör önündeki ızgaranın sökülüp takılmasını çok kolay yapmış.

Söylediğiniz Gauge testi yapabileceğim birşeyse bulup deneyeceğim

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Ben servisleri haklı taraf olarak görmüyorum zaten ama bu adamlarda bu önlemleri keyfi olarak aldıklarını düşünmüyorum.Belli tecrübeler firmaları ve insanları bazı sert önlemler almaya itiyor.Firma bazında olduğu içinde verilmiş olanı uygulamak zorundalar.Kişi olarak ayırdıkları zaman uygulamayı esasta tutmaları imkansız zaten.

Murat Bey, önlemi keyfi almasalar da, bence yine de keyfiliğe varan bir uygulama. Ellerine "sigorta ödemezse ben ödemeyi kabul ediyorum" diye belge veriyoruz zaten. Ama ekstradan aldıkları senedi, sigortadan parayı alsalar bile tahsile koyarlarsa kendinizi savunmak için hiç bir belgeniz olmuyor. Bu keyfilik değil mi?

Üstelik sigorta şirketleri bu gibi durumlarda servisle yaptıkları anlaşmayı iptal edecekleri uyarısı yapıyorlar.

Benim olayımda da anlaşmalı sigorta şirketi servisi arayarak, anlaşmayı iptal edeceklerini söylediler. Sigorta şirketinin bölge müdürü bizzat arayarak, "istediğiniz yerde yaptırın aracınızı, ister yetkili ister özel servis olsun. Ne fiyat verirlerse versinler, ben size ödemeyi derhal gönderiyorum" dedi.

Bence onların haklılık payını düşünmektense, kendi haklarımızı koruma fikirlerini geliştirmeliyiz.

Firma büyüklüğü arkasına sığınıp, bizi ellerinde oyuncak yapamamalılar.

Konuya dönecek olursak;

bugün ben de kısa süreli bir deneme yaptım. Kalorifer çalışmadığı zaman motor sıcaklığı çok daha kolay yükseliyor.

Tam ölçüm yaptığımda tekrar yazacağım.

Yorum bağlantısı
Ali Okay
(düzenlendi)

dizel mondeolar geç ısındığı için ford yeni mondeo dizellere vebesto koymuş. yani motorun ısınmasını beklemeye gerek kalmıyacak . ama bu özellik yeni kasa tüm mondeolarda yok 2009 modelin son kısmına koymuşlar.

tarihinde Ali Okay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
dizel mondeolar geç ısındığı için ford yeni mondeo dizellere vebesto koymuş. yani motorun ısınmasını beklemeye gerek kalmıyacak . ama bu özellik yeni kasa tüm mondeolarda yok 2009 modelin son kısmına koymuşlar.

Onu bizimkilere de taktırma şansımız var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Motorun geç ısınma sorunu bende de var. soru termostat olabilirde olmayabilirde. bi termeostat 200 küsür lira oluncada denemek istemiyorum.

ısı göstergesi hava 0, -5 arası iken 3-4 km gidince yerinden oynuyo(kalorifer kapalı). Kalorifer açıkken 8-9 km yi buluyo ve göstergenin ortaya gelmiyor.

Geçici çözüm: radyatör önüne karton koymak(işe yaradı). tabi genelde tek seferde kullanımım 15 km yi geçmez. Ford da bu sorunun çıkabileceğini bilerek müşteriler kendi çözümlerini bulsunlar diye radyatör önündeki ızgaranın sökülüp takılmasını çok kolay yapmış.

Söylediğiniz Gauge testi yapabileceğim birşeyse bulup deneyeceğim

Ben termostatı değiştirdim. Fiyatı 60 YTL. Yalnız bunlarda iki tür termostat oluyormuş. Bazıları gövde ile birleşik dediler. Benimki tek başına masum bir termostattı. Diğerinin fiyatını bilmiyorum. Aracın şasi numarasına göre istemek gerekiyor termostatı.

Bugün denedim.

Araç +5 derece kapalı garajdaydı. Oradan çıktım. Kaloriferi açmadım.

Şehir içinde 7 km yol yaparak şehir dışına ulaştım. Bu esnada da dış ısı -12'ye kadar indi.

8. dakikada hararet göstrgesi tam ortaya gelmişti.

Ondan sonra kaloriferi açınca ibre neredeyse ikinci çizgiye kadar düşüp, sonra tekrar normal yerine yükseldi.

Kalorifer açıkken yokuş aşağı inişlerde ibre aşağılara iniyor. İniş mesafesinin uzunluğuna göre en alt çizgilere kadar düşebiliyor.

Ama bu esnada kaloriferi kapatırsam, yokuş aşağı da olsa ibre tekrar yükselmeye başlıyor.

Kaloriferle birlikte ayrıca bir fan da mı devreye giriyor acaba anlayamadım.

Havanın soğuk ve aracın buzlu olması nedeniyle kaputu açıp bakmaya da üşendim açıkçası. :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Webasto bir markadır ama Selpak gibi, ürünle özdeşleşen bir markadır. Kabaca: Mazot destekli ısıtıcı ile, motor suyundan bağımsız bir şekilde araç içine sıcak hava basar, Kamyon-Otobüs-Van tipi araçlarda vardır veya sonradan takılabilir (sistem yer kapladığı için binek araçlara takılması zordur, tercih edilmez)

Kalorifer ile termostat arasında bir bağlantı yokkki? Termostat, gariban, bimetal prensibi ile çalışan mekanik bir parçadır?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Benim arabada yazın ortalara gelen ibre ,şu günlerde uzun yollarda ilk çizgide dıruyor yani hemen hemen hiç kalkmıyor..Ama şehir içine girdiğimde gene ortalara yükseliyor..

Kışın ortalara gelmiyorsa hiç fan açmıyor demekmidir?

Hiç fan açmıyorsa motor 90 derecenin altında mı çalışmaktadır?

Hararet ibresine bakarak konuşursak, kaloriferin arabanın içini hiç ısıtmaması gerekmez mi?

Bu gibi durumlarda babadan kalma arabanın önüne karton gibi bir şey koymak mantıklı mıdır?

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Webasto bir markadır ama Selpak gibi, ürünle özdeşleşen bir markadır. Kabaca: Mazot destekli ısıtıcı ile, motor suyundan bağımsız bir şekilde araç içine sıcak hava basar, Kamyon-Otobüs-Van tipi araçlarda vardır veya sonradan takılabilir (sistem yer kapladığı için binek araçlara takılması zordur, tercih edilmez)

Kalorifer ile termostat arasında bir bağlantı yokkki? Termostat, gariban, bimetal prensibi ile çalışan mekanik bir parçadır?

sogutma sıvısını ısıtan sistem kullanılıyor fordlarda. mondeolarda genelde elektirikli olan kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Webasto sistemi, araç çalışmazken yani mesela otoparkta zaman ayarlı olarak da çalışabilir, Mondeolardaki sadece araç çalıştıktan sonra mı devreye giriyor?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

transporter'lar saat ayarlı galiba, çok reklam yapmışlardı zamanında...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

o daha farklı bir olay. ford da var hemde daha gelişmişi ama otosan getirmedi.

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut
Anlaşmalı oldukları sigorta (ki zaten anlaşmalı sigotanın anlamı bu) ödeme yapmazsa ben öderim diye taahhütnameyi de imzalıyorum.

Ama tüm bu evraktan bağımsız şekilde bir de senet istiyorlar.

Peki bu senedin benden ayrıca tahsil edilmek istenilmeyeceğinin garantisi nerede?

Sigorta şirketi hasar bedelini ödemezse ve servisin elinde sadece taahhütname varsa, hukuki yollarla parayı tahsil etmesi en az 3 yıl sürer. Oysa senede dayanarak takip yaparsa birkaç ay içinde sonuç alabilir.

Para ödendiği halde senedin icraya konulmasından çekiniyorsanız, senedi imzaladığınız sırada arkasına "ciro edilemez" yazın. Bu takdirde, paranın sigorta şirketi tarafından ödendiğini ispatladığınız anda senet hükümsüz hale gelir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...