İçeriğe Yönlendir

1997 Mondeo OV Arıza


Gökhan Çevik

Recommended Posts

Gökhan Çevik

:D 9 Ay önce aldığım ve severek kullandığım arabamın üzülerek AT Şanzıman'ın hayata veda etmesi üzerine,

3 ay kadar önce 1,200 ytl masrafla tamir ettirdim. :(

Usta ile yaptığımız deneme turundan sonra sağlam diyerek parasını ödeyerek aracı teslim aldık.

Fakat 10 dakika sonra vites geçişlerinde çok sert şekilde vuruntu ve boşa atmaya başladı. Derhal ustamıza başvurduk.

O da kullandığımızda zamanla düzeleceğini söyledi. Zamanla azaldı ve hafta da bir kez bu hatayı yaptı.

1 ay kadar böyle kullandıktan sonra ay'da bir kez yapmaya başladı. 2 ay kadar böyle kullandık.

2 hafta önce 3 gün kadar arabayı soğuk ve kar'dan dolayı kullamadım.

Bu 3 günlük tatil'i müteakip ilk defa kullanıdığımda 20 dakika kadar hiç problemsiz sadece ileri vites sürüşünden sonra geri vitesle bir manevra yaptım!!!!!

ve Şanzıman bu kez düzelmemek üzere 2^den 3 geçmek istememeye, 2'den boşa atmaya, uzun mesafeli sürüşlerde 3'den 4'e geçmek istememeye başladı.

Ayrıca 2 ay kadar önce^de havaalanına yetişmek için 170 km/h ile giderken 4.vitesden 3.Vites'e attı motor 6.000 devir oldu. Yavaşlayarak durumu kurtardık.

Şanzuman arızalanmadan önce bu tip bir arızamız yoktu.

Derdimize bir hal çare.

İlgili herkese şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hiçbir mekanik aksam, Tarladaki domates gibi kendiliğinden yeşermez, olgunlaşmaz, düzelmez. Böyle ustacıkların can yakması çok üzücü.

1. Sözde tamiri yapan usta şu anda ne diyor?

2. Arıza tarifinize göre, sol çamurluk içinden de görülebilen türbin hzı okuyucunun soketini kontrol edin, gevşek-çıkık mı?

3. 1200 Tl. lik tamirde tam olarak neler yapılmıştı?

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

caglar abi o hız soketi sol tekeri sokunce gozukuyor.soylemistim sana o soketi soktum.peki o sensor calısmazsa hic bir vitese arac gecmez degilmi

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

aslında o sensorun calısıp calısmadıgını bilmiyorum.tamam soketi takılı ama demekki denememiz lazım

Yorum bağlantısı
Gökhan Çevik

Çağlar Bey ilginiz için sonsuz teşekkürler,

Sol tekerin arkasında Şanzuman'a giren soketi dün trigeri söken ustama söktürdüm,

Sökerken başında değildim. Bana içinin nemli olduğunu sprey ile temizlediğini ve yerine taktığını,

aynı zamanda sokette bir anormallik olmadığını söyledi.

Dün akşam arabayı teslim aldıktan sonra yaklaşık 10 km sürüşten sonra eve gelene kadar bir sorun olmadı.

Fakat sabah 20 dakikalık sürüşten sonra tekrar 2'den boşa atmaya ve vitesi küçülürken 2'den 1'e vuruntu yapmaya başladı.

Bu soket'in herhangi bir şekilde yağmur olmadığı halde rutubet/nem alması mümkün mü??

Sorunun kaynağı bu mudur.

Şanzıman'ı söken ustaya daha önce götürdüğümde beyni söküp temizlediğini söyledi.

Bu beyincik arızalı olup olmadığını compu test ile görebilirmiyiz.

TŞK.

Yorum bağlantısı
Misafir
Şanzıman'ı söken ustaya daha önce götürdüğümde beyni söküp temizlediğini söyledi.

Aracın beyni değildir umarım temizlenen?! Genelde ustalar dokunmak bile istemezler...

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çevik
(düzenlendi)

Hayır aracın beyni değil,

Akünün sol yan altında duran parça Şanzıman Beyni Olmalı.

Şanzımanı söken ustanın gösterdiği O.

Herhalde Serviste Computest yaptıracağım çünkü Şanzımanın iç kısmında gerekli tüm parçalar değişti.

Sonuç en kısa zaman da burada olacak ama birde LPG'li arabaya günah kamyonu gibi davranıyorlar servisler'de.

:)(

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

akunun sol atında bir soket var demekki birlesimi beyinmis bende biliyorum onu hatta o soketi kablosundan takip edersen mutlaka kablolarında bir sey vardır diyen bir usta soylemisti

gokhan bey peki sigorta attırdıgı filan oldumu hic yada yolda aniden motor stop ettimi

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

CD4 E Şanzumanın böyle bir soruna yol açması, 3ve 4 selonoidinin kendisindeki,veya tesisatındaki bir arızasından dolayı bu problemi çıkardığını düşünüyorum...Görüp arıza kaydı almadan bunu diyebilirim... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Beyindeki bir şanzuman arızası sürekliliğini kaybetmez...Sadece şanzumanın beyni diye tabir edilen,motor beyni ile iletişimli,selonoid kumandalı yarı mekanik çalışan parçanın,yağ basınç yollarını karıştırmasından dolayıda bu arızanın oluşması mümkün.. Görmeden çok şey söylenebilir, test etmek şart...Mekanik veya elektronik,yada elektrik arızası olabilir...

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

hangi beyin yasar usta

sanzuman icersindeki beyin degisti.ama sag on gogusteki ızgaranın altındaki beyin dersen degismedi.onumu kastediyorsun

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Beyin dersek, o arkadaşlar aracın motor kontrol ünitesini (beyin)değiştirir hiç bir sonuca varamazlar..Onlar bizler kadar profesyonel değil,yanlış anlamamaları için araç sahiplerinin anlayacağı açıklamalar yapmalıyız diye düşünüyorum..Yoksa hem kendilerinin hem ustalarının kafası karışır... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gökhan bey 1-2 vites arasındaki vuruntular, 2. vitesin bandından ileri gelir, bu sizin usta 1200 Tl. alıp, şanzımana ne yaptı ne taktı allasen???

Taner bey, şanzıman beyni değişimi için ne kadar ücret ödemiştiniz?

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

caglar abi para odemedim .aracım bir hafta sanzımancıda kaldı almaya gittigimde beyni degistirdigini bunda elektrik sel problem oldugunu soyledi bana

para almadı

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Gökhan Çevik
Gökhan bey 1-2 vites arasındaki vuruntular, 2. vitesin bandından ileri gelir, bu sizin usta 1200 Tl. alıp, şanzımana ne yaptı ne taktı allasen???

Taner bey, şanzıman beyni değişimi için ne kadar ücret ödemiştiniz?

slm;

Şansıman kiti ve contalar, tas hariç değişti.

Biraz geç oldu ama sorunun çözümünü 2 hafta önce tatil için şehir dışına çıktığımda sorunla karşılaştıktan sonra bulduk.

Compter test Arıza kodusu 0501 : Vechile Speed Sensor Malfunction ...........: 240 ytl artı KDV artı 40 ytl işçilik.

Tabii şanzuman için yapılan harcamalar hariç 1.200 ytl kadar.

Ama biraz can sıktı ve vakit aldı ve üzdü .

Ankara TANOTO'ya teşekkür ederim.

Aracın Şanzumanı ile daha önce uğraşmışlar ve işi bitince satmışlar.

Çıkan parça daha önce sökülmüş slikonlanmış ve geri takılmış.

Tecrübeye bedel pahalı bir erdem.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Gökhan Çevik

slm,

Tanoto'da hız sensörü değiştikten 1 hafta sonra aynı arıza tekrar oluştu ve geçen hafta Şanzuman üzerinde akünün hemen sol alt yanında duran

vites konum anahtarını değiştirdim, hurdacıdan 1 hafta muadil aldım ve 5 gün çok güzel çalıştıktan sonra dün aynı arıza tekrar çıktı.

Ben bu işi çözemedim ve inada bindi bu iş.

Tabii daha öncede şanzumanı söken ustaya götürdüm O'da beyinde arıza olduğunu söyledi.

Bu "beyinciler" kısaca beyin tamircileri biz buna ellemeyiz ,ellersek elimizde kalır dediler. :p

sayın büyüklerim şunu anlamak istiyorum.

1- Şanzumana ait ayrı bir beyin kitisi varmı ? Ayrı değilse bile aracın beyin bölümünde şanzuman için ayrı bir ünite var mı?

2- Bu selenoidlerin arızalı olup olmadığını kim nasıl anlar çünkü benim sanzumancı bozuk değil dedi.

3- Tesisat arızasını nasıl kontrol ettirebiliriz. Pantul'unun arka cebinde tornavida ile gezinip elektrikçiyim diye dolanan modelleremi gidelim.

Almanya'dan gerekirse beyinde getirtebiliriz ama yeterki arızanın beyin olduğunu bilelim.

Sevgiler TŞK

Yorum bağlantısı
Gökhan Çevik

Salı günü için tanoto'dan randevu aldım, tesisat ve beyin kontrolü yaptıracağım, hayırlısı,

Bu arada 1 ay önce fanlar 24 saat çalışmaya başlamışlardı.

Ankara FAROTO'dan Faruk usta ayrı bir termostat devresi yaparak fan motörlar'ının hayatını kurtardı. 150 ytl.

Beyin arıza demişlerdi.

Bu tip bir beyin arızası acaba şanzumanla ilgili beyin fonksiyonlarının'da arıza yapabileceği anlamına gelir mi???

Benim gözüm bu sıralar 2000 Model 520/528 BMW'lere kaymaya başladı,

Bu incik cıncık arızalar keyfimi kaçırdı fazlasıyla.

Araba çok güzel yol tutuşu, konforu, özellikleri ama birde çeşit çeşit arızaları :D

Ford'tan BMW'ye geçersem bana kızmayın.

TŞK.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fanlar kontak ile beraber başlayıp hiç durmadan çalışıyor ise ve termostatın soketi sağlamsa, beyin arızalı demektir. Bu elbetteki vites geçişlerine etki eder, her an çalışmamak üzere stop da edebilir.

Her araç-makina arıza yapabilir, arabalardaki önemli olan konu, bazı durumlarda önceki sahiplerinin bilnçsizliğinin, arızaya davetiye çıkarmasıdır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Selenoid benim bildiğim selenoidse avometreye direnç gösterirse bobini sağlamdır....İçinde çalışan parçanın üstünde metal olmayan bir pul olmalıdır ki elektrik kesildikten sonra tekrar o yuvadan çıkabilsin ve eski pozisyonuna dönebilsin...Aylarca yapılamayan fotokopi makinesi yapmıştım bu sebepten... :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...