İçeriğe Yönlendir

Sıralı sistem lpg de en son fiyatlar nedir?


Fikri Çakır

Recommended Posts

Fikri Çakır
(düzenlendi)

TELEFLEX , BRC,TARTARİNİ ,ZAVOLİ, hangisini tavsiye edersiniz ve fiyatı ne kadardır acaba???

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teleflex ayrı bir kategoridir..

Diğer 3 marka ile tartışılması yanlış olur...

Diğer üç markanın ise çok bi farkı yoktur.. Hangisinin servisi yakın, hangisinin ustası iyi ise onu taktırın..

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır

Mehmet bey dün adres defterine de yazmıştım, beni foruma davet ettmiştiniz. Soracaklarınız da vardı.

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır
(düzenlendi)

teleflex neden ayrı kategori?

teşekkürler Cihan Beden eğitimi öğretmeni olsak da dikkat etmeliyiz tabi ki.

tarihinde Fikri tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
teleflex neden ayrı katagori?

Emminin taktırdığı kite değil fiyat, laf bile söyletmezük. :)

Anlatır şimdi kendisi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
teleflex neden ayrı kategori?

Teleflex ve prins farklıdır..

Kalitelidir, performans kaybı yaşatmaz,

Teleflex, bağlantı sistemi olarak ta çok farklıdır.. Enjektörleri direk manifolttadır..

Bu ikisinin fiyatları da pahalıdır.. 1000-1100 euro civarındadır fiyatları..

Emminin taktırdığı kite değil fiyat, laf bile söyletmezük. :)

Benimki tırt.. benimkine bakmayın siz.. :)

Benim kalibrasyon hala hatalı...

Alıştım idare ediyorum..

Geçiş sorunları falan kalmadı ama..

Hala fakirde çalışıyor...

Yorum bağlantısı
Misafir

Genelde piyasada 3 tip lpg kiti var.

1. sırada "Atiker"in başı çektiği yerli grup geliyor. Bu sınıfın en büyük avantajı montaj fiyatlarının uygun olması. Az km yapanlar için başlangıç maliyeti olan kit fiyatını en iyi amorti etmenin yolu olarak görülüyor. Ancak bir kısım memnunum dese de sıkıntı yaşayanların daha çok olduüunu internetten görebilirsiniz. En çok duyulan şikayetler, gazı fazla yakması, araç stop etmesi, performans düşüklüğü.

2. sırada "italyanlar" olarak tabir edilen, BRC, Lovato, Zavolli, Tartarini vb. gibi kitler var. Bu kitlerin fiyatları 1250 ila 1750 TL arasında değişiklik gösterir. Genel olarak markalara göre tutulurlar. Mesela zavolli Opeller için daha çok tercih edilebilirken, Fordlar için BRC önerilir gibi. Bu kitlerde de stop etme ve devir problemleri ile ilgili şikayetler alınabiliyor ancak yerlilere göre daha az şikayet getirdikleri kesin. Ortak problemleri ise klima açıldığında performansın kaçınılmaz olarak düşmesidir. Bu grubun kullanıcılarının bir kısmı çok memnunken bir kısmı problemlerinden kurtulmak için sık sık kalibrasyon veya yazılım güncellemesi ihtiyacı duymaktadırlar. Piyasada en çok satılan grup olmaları nedeni ile bir çok ilde servisleri bulunmakta ve hizmet kaliteleri yönünden sıkıntılı değiller. Bu grup içinde romano ve landirenzo gibi markalar hem fiyat olarak hem de kalite olarak en üstte sayılabilirler ancak kesin bir kaliteden veya problemsizlikten sözedilemez.

3. grup ise "hollandalılar". Bu grupta eski marka olan prins ile çok daha genç olan teleflex bulunmakta. Bu grup kitler yutdışında orjinal LPG kitii ile üretilen araçlar için fabrikasyon olarak tercih edilmektedir. 2000 TL'nin üstünde olan fiyatları ile çoğu lpg kullanıcısı için gereksiz, hatta anlamsız olarak değerlendirilir.. Pratik olarak çok km yapılacaksa tercih edilmelidir gibi bir izlenim yaratsa da bu iki markanın en büyük özelliği sorunsuzluklarıdır. Periyodik bakımlar ve işçilik hataları dışında taktırdığınız servisi unutabilirsiniz. Sorunsuzluklarının nedeni ise kullandıkları parçaların kalitesinin yüksek, yazılımlarının ise araçların karakteristiğine uygun olması. Tabi bu etkenler performansa da olumlu yansımakta, çoğu kullanıcı ve araç içindeki misafir aracının LPG'li olduğunu unutmaktadır. Fiyatı nedeni ile daha az tercih edilmelerinin yanı sıra problemsizlikleri nedeni ile Türkiye genelinde servisleri azdır.

Ancak teleflex tüm rakiplerinden 2 özelliği ile ayrılmakta. İlki montaj şeklidir. Enjektörlerin manifolda gömülerek montajı sadece bu markada vardır. Bu işlem ile performans kayıpları minumuma indirilirken, aracın motoruna baktığınızda LPG'li olduğunu anlayamazsınız. Aşağıda aracımın motor bölümünü görebilirsiniz.

5290728are0.jpg

İkinci özellik ise yazılım ile alakalıdır. Bu konu ile ilgili Mertol Bey'in çok ayrıntılı açıklamalarına forumdan ulaşabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse, diğer markalarda yazılımlar manuel olarak ayarlanırken, teleflexte bu işlem, aracın kendi beyninden (ecudan) gelen verilerin, LPG beynine simule edilmesi ile yapılıyor. Yani aracınızın beyni tarafından benzinli kullanım için hesapladığı tüm parametreler, LPG beyni aracılığı ile taklit edilmektedir.

Bu yüzden Mehmet Bey teleflexi farklı gruplamış. Ancak şunu da eklemek gerekir ki, iyi bir montaj, iyi bir kit kadar hatta daha fazla gereklidir. Kit tercihinize karar verdikten sonra çevrenizden iyi duyumlar aldığınız servisleri tercih edin. Aracınıza kit taktırmadan önce bakımını yaptırın varsa aksaklıkları giderin. Zaten LPG montajı ile hissetmediğiniz elektrik arızaları açığa çıkacak. Bir de yanında oluşabilecek ekstra problemlerde sorunun kaynağı konusunda sıkıntının LPG'den kaynaklandığı konusunda emin olmanız için çok gerekli olacak bu bakım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

Evren beyin yazısının lpg bölümüne sabitlenmesi gerekir.Açıklama çok güzel.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Aracınıza kit taktırmadan önce bakımını yaptırın varsa aksaklıkları giderin. Zaten LPG montajı ile hissetmediğiniz elektrik arızaları açığa çıkacak. Bir de yanında oluşabilecek ekstra problemlerde sorunun kaynağı konusunda sıkıntının LPG'den kaynaklandığı konusunda emin olmanız için çok gerekli olacak bu bakım.

+1

İşte asıl önemli nokta burası ne taktırırsanız taktırın ama önce mutlaka bakımları yaptırın.LPG ustasına gittiğinizde aracınız çiçek gibi olsun.Sonradan sorun çıktığı zaman sorunun LPG kaynaklı olduğu teşhisini hemen koyarsınız.

Yorum bağlantısı
Harun Ceyhan
(düzenlendi)

Evren bey'e açıklamaları için teşekkürler...

tarihinde Harun Ceyhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

bizim fordda romano opelde ise atiker var atikerden daha memnun oldugumuzu söyleyebilirim servis olaraksa atiker romano ile karşılaştırlamayacak kadar düzenli ve ilgili

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır

[ Bugün bi kaç fiyat aldım. sizlerin fikri nedir acaba?

TELEFLEX PEŞİN 1,900 TL + yol masraflarım olacak tabi ki

BRC (SİMİT) PEŞİN 1,600 VADELİ 1,650 TL (150 PEŞİN+15X10) memleketimdem aldığım için yol masrafı da yok. zaten bu hafta sonu yarıyıl tatili gideceğiz memlekete.

Diğer markalardan daha fiyat almadım. atiker zaten belli ama onu sorun çıkar diye korkumdan yanaşmak istemiyorum. fiyatı cazip ama !!!

tartarini,landirenzo, zavoli yi de soracağım yarın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fikri Bey.. aracınız nedir.. ?

Frofilde sadece 2002 ghia görebiliyorum...

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Teleflex için Ankaraya gelecek büyük ihtimal abi..

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
İkinci özellik ise yazılım ile alakalıdır. Bu konu ile ilgili Mertol Bey'in çok ayrıntılı açıklamalarına forumdan ulaşabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse, diğer markalarda yazılımlar manuel olarak ayarlanırken, teleflexte bu işlem, aracın kendi beyninden (ecudan) gelen verilerin, LPG beynine simule edilmesi ile yapılıyor. Yani aracınızın beyni tarafından benzinli kullanım için hesapladığı tüm parametreler, LPG beyni aracılığı ile taklit edilmektedir.

Ben bu ikinci özelliği anlayamadım. Biraz daha açabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır

mehmet abi aracım FORD FOCUS 2002 MODEL senin sitende resmi olan focus gibi beyaz.

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

izmirde atiker 900 ytl 10 taksit ( forum indirimi var)

1 yıldır kullanıyorum, sorun yok, memnunum

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır

Daha ilk aracım ve 1 hafta oldu ama kendimce kaba taslak hesabediyorum yılda en az 7000 en çok 12 000 yaparım. uzun yapacağım yollar belli de arada yapacağım kısalar ne olur bilemiyorum. o yüzden arada böyle bi fark var.

amaç bey bilemiyorum biraz korku var. özellikle ford focusta sanki arıza lambası yanması falan diye çok okuyunca forumlarda...

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin
Daha ilk aracım ve 1 hafta oldu ama kendimce kaba taslak hesabediyorum yılda en az 7000 en çok 12 000 yaparım. uzun yapacağım yollar belli de arada yapacağım kısalar ne olur bilemiyorum. o yüzden arada böyle bi fark var.

amaç bey bilemiyorum biraz korku var. özellikle ford focusta sanki arıza lambası yanması falan diye çok okuyunca forumlarda...

ben sadece memnunum ,sorun yaşamadım dedim :) bu iş biraz şans, birazda araştırmaya bağlı; izmirde olsaydınız kesinlikle atiker taktırırdık, buradaki bayiden % 100 garanti alıyoruz, gerçi afyon merkezde de atiker yetkilisi var

Yorum bağlantısı
Fikri Çakır

Benim memleket yalnız DENİZLİ Amaç bey.

Ve hafta sonu orada olacam. okullar tatile de giriyo.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...