İçeriğe Yönlendir

Turbo üzerine


Halil Şahman

Recommended Posts

Halil Şahman

önceki başlığa gelen cevaplar beni çok mutlu etti ve bilgilendirdi, katkısı olan herkese teşekkür ediyorum. bir de affınıza sığınarak bu turbo olayına bi açıklık getirsek diyorum. malum bu turbo özelliğiyle benim görüdüğüm 2500 devir gibi araba atılmaya başlıyo ama bi arkadaş ta "turboya geçince çok yakıyo onun için 2000 devirde kullanıyorum" demişti. kendisinin opel corsa sı var ve devri 2000 in üzerine fazla geçirmemek için genelde 4-5. viteste gidiyor şehir içinde. işte kafam burda karışıyo. devirli kullanmak lazım deniyo ama bu sefer de yakıt sarfiyatı mı olur? devirli kullanmasan sanayi tabiriyle "yakıtı çiğ yakmış" veya "motoru açmamış" mı oluyorum?

değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Tunahan Çınar

kullanmayacaksak turboya ne gerek var dimi yani :)

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu
(düzenlendi)
turbo her zaman devrededir.

+ 1903

Siz arabanızı normal bi şekilde kullanın(2000-3000 dd). Turbo zaten hep çalşıyor. Çok yüksek vites motora pek iyi gelmez.

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Corsada, fiatın 1.3 multijet motoru vardır, 2000 devir harici devirde zaten gitmez, altında kesilir, üstünde boşuna yakar.

2. Kullanım kitapçığı vs. dökümandan, motorunuzun max. torku verdiği devri öğrenin, ve bu devir etrafında kalarak kullanırsanız, turbo diesel araçtan en büyük zevki-verimi alırsınız.

3. Motor kabak çiçeği değildir açılmaz, kapanmaz. Sadece eksik bakım veya bakımsızlıktan kurum bağlar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sizinki zaten cdti miş :D araç sizi ne zaman iteklemeye başlarsa deviri o zaman sabitleyin tdci ler az yakar iyi kaçar bide 1.4 90 hp olsaydı

Yorum bağlantısı
Halil Şahman

bu CDTI yazısı ile hepten bilgisiz olduğum anlaşıldı heralde. herkes ordan yükleniyo. neyse ki değiştirdim.

turbonun sürekli devrede olduğunu bilmiyodum iyi oldu. şu tork meselesi de mantıklı geliyo sanırım kılavuza bidaha bakmam gerekecek.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu öğrendiklerinizi arkadaşınızada anlatında arabasın boşuna işkence çektirmesin bari :lol2:

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

dizelllerin en yüksek torku verdiği devir (fiestadan örnek verirsek 1800d/d civarı). vitesi değiştiğinde bir üst viteste tam bu devire denk getirirsen araç hem daha iyi ivmeleniyor ve zannedersem en ideal verimde aracı kullanmış oluyorsunuz (ben her zaman yapamıyorum).yine zannedersen turbo da bu devirlerde tam manasıyla devreye girmeye başlıyor(Yaşar ustanın dediği gib turbo açılıp kapanan bir şey değil devamlı faaldir).

Yorum bağlantısı
Guest O?uz K

CDTİ'da 1700'den sonra turbo devreye giriyor. turbo devreye girmedende en fazla kaç km'ye çıkılabilir ki ?

Yorum bağlantısı
Taha İlgen
(düzenlendi)
kullanmayacaksak turboya ne gerek var dimi yani :D

+1

dizellerin en keyifli yanı turbosudur zaten.açıkçası ışıklarda bir anda fırlayınca müthiş keyif alıyorum.

tarihinde Taha ?lgen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...