Reşat Uz 24 Ocak 2009 Paylaş 24 Ocak 2009 Araçların motor kısmı diğer aksamlardan daha çok ilgimi çeker Kaputu açıp uzun uzun incelemeye çalışırım fakat yeni arabalarda neyin nereden geldiği ne işe yaradığı pek belli olmuyor Birçok sensör, kablo, hortum ne yapar ne işe yararlar. Ne yer, ne içerler, nereye gidiyor bu teknoloji, birileri çıkıpta ..! Neyse konuyu dağıtmayalım. Yaptığım bazı araştırmalara göre; TDdi ler de distribütör tip yük. basınç yakıt pompası ve hidrolik enjektör var, fakat Parçanın üzerinde marka tip v.s. yok. Nasıl bir pompa ve enjektör kullanılıyor tespitlerim doğrumu dur? Önceki benzinli aracım için edindiğim bilgilere göre; Egzostan mavi duman çıkması =yağ yakma Egzos içinin siyah olması = fazla yakıt tüketimi Egzos içinin beyaz olması = normal yakıt tüketimi Konuyla ilgili arkadaşların bilgilerini rica ediyorum Saygılarımla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2009 Paylaş 24 Ocak 2009 Tddi yı bilmem de, egzos dumanı renkleri doğrudur. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 25 Ocak 2009 Paylaş 25 Ocak 2009 Beyaz duman enjektör arızasıda olabliyor aşırı beyaz duman.siyah duman ise Egr arızası olablir. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 26 Ocak 2009 Yazar Paylaş 26 Ocak 2009 75 lik TDdi connect lerin yakıt sistemine benzer bu görüntüyü bulabildim Şekilden anlaşılabilirse Motor sıcaklığı,hava emiş debisi,motor devri ve gaz pedalı sensörlerinin bilgileri harmanlandıktan sonra en uygun ölçüdeki yakıt miktarı hesaplanıp,yakıt pompasına dolayısıyla silindirlere gönderiliyor Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 comman rai sistemlerin hepsinde böyle.İçeriye alınan havanın miktarı ,motor devri ile püskürtme avansı ayarlanarak silindirlere gönderiliyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Egzos içinin siyah olması = fazla yakıt tüketimi Ben egzos içi beyaz olan hiç bir araç görmedim.Hep siyahtır.Ama duman olayı farklı.Mavi duman yağ yakması anlamına gelirki önemlidir.Egzos içi beyaz olan birisi fotograf eklerse sevinirim. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 27 Ocak 2009 Yazar Paylaş 27 Ocak 2009 comman rai sistemlerin hepsinde böyle.İçeriye alınan havanın miktarı ,motor devri ile püskürtme avansı ayarlanarak silindirlere gönderiliyor. 75 lik tddi ler common rail değil burada yakıt pompası her enjektöre ayrı yakıt gönderiyor ve gelen yüksek basıncın etkisiyle enjektör açıp silindire püskürtüyor C.Rail de ise yük.basınç yakıt pompasından tek çıkış ortak hat (c.rail) ta hazır tutulup sırası gelen enjektöre hesaplanmış ölçüde elektronik valf kontrolü ile veriliyor Yakıt hesaplama yöntemleri birbirleriyle aynı olmakla birlikte pompa ve enjektörler tamamen farklı Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 75 lik tddi ler common rail değil burada yakıt pompası her enjektöre ayrı yakıt gönderiyor ve gelen yüksek basıncın etkisiyle enjektör açıp silindire püskürtüyor C.Rail de ise yük.basınç yakıt pompasından tek çıkış ortak hat (c.rail) ta hazır tutulup sırası gelen enjektöre hesaplanmış ölçüde elektronik valf kontrolü ile veriliyor Yakıt hesaplama yöntemleri birbirleriyle aynı olmakla birlikte pompa ve enjektörler tamamen farklı Hızlı okumadan dolayı yanlışlık oldu Tddı miş.Şeklide incelemedim kusura bakma yanlış bilgi verdim. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 27 Ocak 2009 Yazar Paylaş 27 Ocak 2009 Egzos içinin siyah olması = fazla yakıt tüketimiBen egzos içi beyaz olan hiç bir araç görmedim.Hep siyahtır.Ama duman olayı farklı.Mavi duman yağ yakması anlamına gelirki önemlidir.Egzos içi beyaz olan birisi fotograf eklerse sevinirim. Benim aracın da ekzos içi zifir gibi kara bu durumu uzun yoldan sonrada gözlemlemek lazım motor ısınıp normal değerlerde iyi bir yanma oluşunca belki egzos renginde bir değişim olabilir ayrıca bu bilgi eski ve benzinli araç içindi 80/90 lı model şahin. doğan, reno araçlarda egzoslarda beyazlanma gördüm ama mavi dumandan mı? yoksa bakımlı bir aracın verimli yakmasının beyazlığı mı* emin değilim Yorum bağlantısı
Murat İmeci 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Aynı zamanda TDDİ motorların sıkıştırma oranlarıda 19,4 TDCİ ise 18,5 fakat strokları aynıdır (82mm) Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı 25 Şubat 2009 Paylaş 25 Şubat 2009 (düzenlendi) Benim aracın da ekzos içi zifir gibi kara bu durumu uzun yoldan sonrada gözlemlemek lazım motor ısınıp normal değerlerde iyi bir yanma oluşunca belki egzos renginde bir değişim olabilir ayrıca bu bilgi eski ve benzinli araç içindi 80/90 lı model şahin. doğan, reno araçlarda egzoslarda beyazlanma gördüm ama mavi dumandan mı? yoksa bakımlı bir aracın verimli yakmasının beyazlığı mı* emin değilim Bu beyaz duman olayı bildiğim kadarıyla benzinli araçlar için geçerli!!! Eksik okumuşum.Zaten yazılmış... 25 Şubat 2009 tarihinde Bar?s Ak?nc? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts