İçeriğe Yönlendir

Escort Düşük Hararet


Oğuzhan Şahin

Recommended Posts

Oğuzhan Şahin
(düzenlendi)

Selamlar;

Foruma yeni katıldım Türkiye Ford camiasında bulunmaktan gurur duydum.

Benimde göz bebeğim bir Escortum var ısı ile başım dertte 2007 yılında aldım aldığımdan buyana hala keyifle biniyorum

sorunum geçenlerde hararetin artmaması ile başladı tabi kaloriferde ısınmıyordu bir kaç ustaya sordum termostat değişmesi gerek

dediler değiştirdik Tan Otodan orjinal 92-132 derecelik termostat alındı tekrar 3 Lt Antifiriz eklendi ama hala hararet düşük kalorifer ısınmıyor

benim usta işi başından aşkın olunca termostatı değiştirdik yeni değişti biraz kullan aracı düzelir dedi düzelmedi

hararet eskiden Normal yazısının ma kısmında iken şimdi sadece or arasına çıkıyor çok sıcaklarda ise ma ya da geldiği oldu

kalorifer için başka yere baktırdım petek değişecek vanalar değişecek gerekirse borularında değişmesi gerektiğini söylediler

hararet için normal dediler geçen sene en soğuk havalar da bile bu araba hararet doruklarında iken şimdi hararet nasıl normal deniliyor

anlayamadım. Birde fan ma ya gelmeden çalışıyor hararet yok fan devrede.

Bu konuda biraz aydınlata bilirmisiniz bir çok konu vardı benim konuya benzer lakin hararet olayı düşük göremedim

biraz da uzun oldu ilk konum olmasından kaynaklı sanırım.

Saygılar

tarihinde O?uzhan ?ahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Radyatör üst hortumu üzerinde fan müşürü var,yüksek ihtimalle düşük dereceli takılmıştır,fan erken açıyor.. :nazar:

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez

Fanın açılma durumu ve hararet göstergesinin normalde olması sorun olmadığını gösteriyor. Yuakrıdaki ustanın dediği gibi fan müşürü düşük takılmıştır o yüzden de erken açılıyordur. O şekil kullanabilirsiniz. Antifiriz oranı harareti olumlu yönde etkilemiştir. Kalorifer peteğini değiştirmeniz lazım kalorifer için. Aracın motor suyu sıcaklığı ile ilgili sorun yok..Kazasız belasız binin..

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

Hazır konu açılmışken ben de sorayım dedim. Benim hararet göstergesi bırakın normal yazıya gelmesini, normal yazısının önünde küçük beyaz bir bölüm var en fazla oraya geliyor. Bunu şehir içinde yaklaşık bir saat kullanıp denedim. Beyaz bölümün üstüne çıkmıyor. Normalin N'sine bile yaklaşmıyor. Acaba gösterge mi bozuk bilemiyorum. Şimdi sanayiye götürsem bi ton olur olmaz masraf çıkartacaklar bana. Malum durumlar kötü. Bilgisi olan varsa yardım için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter
Kalorifer ısınıyormu?

Isınıyor ama nazlı. Böyle aman aman bir sıcak vermiyor

Isınıyor ama nazlı. Böyle aman aman bir sıcak vermiyor

Birde aracı aldığım şahıs sanayide eksiklerini yaptırırken fan motorunuda değiştirmiş. Çalışmıyormuş. Hatta eskisinide bagaja koymuşlar. Bir etkisi olurmu bilmem.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sürekli çalışıyorsa olur tabi. Siz arabanın tarmostatını bir kontrol ettirin.eğer fan sürekli çalışmıyorsa sıkışık trafikte, uzun rampa çıkışlarında ısınıyorsa termostat açık kalıyordur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter
Sürekli çalışıyorsa olur tabi. Siz arabanın tarmostatını bir kontrol ettirin.eğer fan sürekli çalışmıyorsa sıkışık trafikte, uzun rampa çıkışlarında ısınıyorsa termostat açık kalıyordur.

Tamamdır. İlk fırsatta termostatı kontrol ettiricem. Eğer usta yok termostat normal çalışıyor derse. Ondan sonraki aşama olarak nereye yönlendirmeliyim ustayı.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Talip Eren

aynı sorun bendede vardı,özellikle kışın kalorifer ısıtmıyordu,hararette normal in m sine anca geliyordu,termostat,müşür değişti ama sonuç değişmedi,bende radyatörün yarısını gazete ile kapattım(kış boyunca) ve hem hararet A harfine kadar geldi hemde kalorifer ısıtmaya başladı,daha güzelide araba lpg li olduğundan ve su daha iyi ısındığından yakıt %10-15 civarında düştü.eski renolarda yapılır escortta ne işi var demeyin,bence deneyin.çünkü aynı işlemi yapan başka yeni nesil arabalarda gördüm.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Palyatif bir çözümdür, doğrusu, doğru müşiri takmaktır.

Yorum bağlantısı
Talip Eren
Palyatif bir çözümdür, doğrusu, doğru müşiri takmaktır.

doğrudur ama o zamanlar en sıcak çalışmasını sağlayacak termostat ve müşürü taktık,hatta bozuk olabilir diye başkasınıda taktık sonuç aynıydı.ancak bir gazete işi çözmüştü,aynı uygulamayı yapan başka escortlarda gördüm.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ömer Mıcık

Konu açılalı uzun zaman olmuş ama yeni konu açmak istemediğim için buraya yazmak istedim. Bu aralar hararet ile ilgili sorunları bende yaşıyorum. Sabahları arabayı çalıştırıyorum bir dakika bekledikden sonra devam ediyorum. Lpg ye geçiş yaklaşık bir dakika daha sürüyor. Hararet N ye gelmek üzere iken kaloriferi açıyorum. Ilık bir üfleme var iş yerim 8 km. iş yerime yaklaştığımda ise hararet r nin üstüne geliyor kaloriferde aynı şekilde ısıtıyor sizce sorun termostatda olabilir mi? Bir ustada lpg su boruları kaloriferden alınmış isede yapabilir dedi. Yada peteği söküp bakarız dedi. Sizce ilk önçe nerden başlamak lazım.

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık
Termostatı değiştirin, sökünce kontrole bile değmez, yenisi takısın.

Termostatı bugün değiştiricem umarım sorun kalmaz.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benim de termostat değiştirmem lazım. N 'yi bile göremez olduk. Müşir de doğru ama durum böyle.

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Dün termostatı değiştirdim orjinal motocraft taktırdım. Üstünede 3 lt antifiriz koydurdum. Bugün sonuç gene aynı 8 km yolun sonunda hararet O il R nin arasında fan müşürü de orjinalmiş sorun yok yani kaloriferde ılık ılık ısıtıyor acaba normaldede mi böyle bunlar escort ile ilk kışı geçirecez çünkü hadi hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Bugün termostatı değiştirdim. Motor ısınmaya başladı. Sonra kalorifer radyatörünün ömrünü tamamladığına kanaat getirip,onu da değiştirdik. İlk başta soğuk motor 1,5-2dk içinde N-O arasına kadar ısındı,kalorifer de canavar gibi ısıtmaya başladı. Aa ne güzel oldu derken birden bire hararet R-M arasında kaldı,kalorifer kendini klima sanıp buz gibi üflemeye başladı. Motor güzel ısınıyor,kaloriferde araç hareket ederken cehennem gibi,ışıkta felan durunca anında buzdolabına dönüşüyor. Devirdaim olabilir mi sorun? Yoksa kalorifer musluğu mudur diyeceğim ama 2006'da, Söğütözü Otokoç'ta orjinaliyle değişmiş. Eve gelince öğrendim. :blush:

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Cihan termostat neresinde bu arabanın ve değişimin maliyeti ne oldu. Benim hararet göstergesi çok geç kalkıyor yerinden, sonrasında geri iniyor. Termostat mı diyorum :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Cihan termostat neresinde bu arabanın ve değişimin maliyeti ne oldu. Benim hararet göstergesi çok geç kalkıyor yerinden, sonrasında geri iniyor. Termostat mı diyorum :)

Termostat bloğun hemen üzerinde,plastik yuvasının içinde hava filtre kutusunun arkasında. 20 liraya değiştirdim ben. 13 lira zaten parçaydı.

Bugün ısınıp soğuma problemi yok oldu. Hamam gibi oluyor arabanın içi. Sabah 6.30 da donuk halde çalıştırdım,8 km yol yapıp geldim,kulaklarım,yanaklarım kıpkırmızı olmuştu. :) Galiba hava yapmış,arabaya 2 kez girip çıkan su. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Araba ısındığı zaman kalörifer cillop ama ısınması nazlı, bi de dediğim gibi ibre biraz çıkıyor geri iniyor, çook sonra dur kalk yaparsam ortalara gelip o civarda geziniyor. Bende değiştireyim şu zıkkımı para değilmiş, ben devirdaim içinde felan olur diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman
Bugün termostatı değiştirdim. Motor ısınmaya başladı. Sonra kalorifer radyatörünün ömrünü tamamladığına kanaat getirip,onu da değiştirdik. İlk başta soğuk motor 1,5-2dk içinde N-O arasına kadar ısındı,kalorifer de canavar gibi ısıtmaya başladı. Aa ne güzel oldu derken birden bire hararet R-M arasında kaldı,kalorifer kendini klima sanıp buz gibi üflemeye başladı. Motor güzel ısınıyor,kaloriferde araç hareket ederken cehennem gibi,ışıkta felan durunca anında buzdolabına dönüşüyor. Devirdaim olabilir mi sorun? Yoksa kalorifer musluğu mudur diyeceğim ama 2006'da, Söğütözü Otokoç'ta orjinaliyle değişmiş. Eve gelince öğrendim. :)

Kendi tecrübeme göre devirdaimden değildir.Büyük ihtimalle hava sıkışması oluyordur.Escortta ne zaman soğutma suyunun değişmesi gereken bir işlem yaptırdıysam benimde başıma buna benzer şeyler geldi(kaloriferin bazen sıcak bazen soğuk üflemesi,hararetin düşüp tekrar yükselmesi,tüple giderken kendi kendine benzine geçmesi)sistemdeki hava nerde takılıyorsa ona göre belirti veriyor.Kendim şöyle bir çözüm buldum,araba sıcakken genleşme kabının kapağını kontrollü olarak gevşetiyorum tıss sesi kesilip sıvı gelmeye başlayınca tekrar sıkıyorum.bu işlemi birkaç kez tekrarlarsanız sorun çözülür diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Kendi tecrübeme göre devirdaimden değildir.Büyük ihtimalle hava sıkışması oluyordur.Escortta ne zaman soğutma suyunun değişmesi gereken bir işlem yaptırdıysam benimde başıma buna benzer şeyler geldi(kaloriferin bazen sıcak bazen soğuk üflemesi,hararetin düşüp tekrar yükselmesi,tüple giderken kendi kendine benzine geçmesi)sistemdeki hava nerde takılıyorsa ona göre belirti veriyor.Kendim şöyle bir çözüm buldum,araba sıcakken genleşme kabının kapağını kontrollü olarak gevşetiyorum tıss sesi kesilip sıvı gelmeye başlayınca tekrar sıkıyorum.bu işlemi birkaç kez tekrarlarsanız sorun çözülür diye düşünüyorum.

Dün su eksilmiş mi diye merakla arabanın soğumasını beklerken bi yandan da su kabının kapağını aynen dediğiniz şekilde deniyorduk. Galiba sorun bu nedenle çözüldü. :)

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Ben termostatı değiştirdim sorun gene aynı hararet R ye kadar geliyor takılıyor bu durum normalmidir. Ancak uzun yola falan gidersem veya arabayı sıkıştırırsam o zaman A ile L arasına kadar çıkıyor. Devirdaim yeni değişti. Hararet muşuru ise orjinal sıkıntı yok. Kaloriferde ılık ancak uzun yolda falan güzel ısıtıyor. Sizce nasıl bir yol izlemek gerekir.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Ben termostatı değiştirdim sorun gene aynı hararet R ye kadar geliyor takılıyor bu durum normalmidir. Ancak uzun yola falan gidersem veya arabayı sıkıştırırsam o zaman A ile L arasına kadar çıkıyor. Devirdaim yeni değişti. Hararet muşuru ise orjinal sıkıntı yok. Kaloriferde ılık ancak uzun yolda falan güzel ısıtıyor. Sizce nasıl bir yol izlemek gerekir.

Durum normal,olması gereken budur. Şu anda benimki de aynı durumda. Sadece peteği yeni olduğu için kalorifer,araba buz gibi olmasına rağmen 1 dk içinde ılık üflemeye başlıyor.

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık
Durum normal,olması gereken budur. Şu anda benimki de aynı durumda. Sadece peteği yeni olduğu için kalorifer,araba buz gibi olmasına rağmen 1 dk içinde ılık üflemeye başlıyor.

Petekde mi sorun var diyecem ama uzun yolda kaloriferi soğuk tarafa aldığım bile oluyor çok değil 30 km gitsin çok güzel fırın gibi anlam veremedim doğrusu tam emin olmadan kalorifer peteğinide değiştirme istemiyorum. Termostat ve devirdaim de yeni antifiriz de var. Ne yapmak lazım sizce.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...