İçeriğe Yönlendir

75 ps yi 110 ps yapmak


K. Kubilay Önder

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Beyin farklı, enjektör sistemin markaları bile farklı (yanılmıyorsam) Yani uçuk bir maliyet ve işçilik söz konusu.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
110 ps lik bir araba almak daha mantıklı.

+1

75 lik makina en ucuz yolla chip tuningle 90 ps olabilir, 110 da olurda daha ne kadar dayanır bilinmez.

110 ps connect ile işletim sistemi ,yakıt pomapası ,enjektörler ,piston tepesi farklıdır vs vs .

inanılmaz yüksek rakamlara çıkar size,bu rakamların yarısına aracınızı satıp 110 ps connect alabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

dereceli egzantrik ve chip ile 100hp olması kuvvetli...ancak kat iptali egzost cold ait intake filtre sistemi ile de desteklemekte fayda var...bunları da yaptırırsanız 100hp üzerine çıkar ama ne kadar çıkar bilmiyorum. örnek olması açısından diyorum 96 model opel corsa 1.6 gsi araçta cold air intake ile 9 hp alınmıştı.araç 110hp den 119hp ye çıkmıştı. sonradan chip yapılarak araç 130-35hp olmuştu.

bunların dışında yanma odası araya kat konularak motor hacmi büyütülebilir...ancak bununla birlikte piston değişmesi de faydalı olacaktır

toplamda ciddi bir maliyet çıkacaktır. 5-6 bin lira falan...

bence bunları yapmaktansa aracı değiştirmek daha mantıklı olur...ancak son karar sizin...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
dereceli egzantrik ve chip ile 100hp olması kuvvetli...ancak kat iptali egzost cold ait intake filtre sistemi ile de desteklemekte fayda var...bunları da yaptırırsanız 100hp üzerine çıkar ama ne kadar çıkar bilmiyorum. örnek olması açısından diyorum 96 model opel corsa 1.6 gsi araçta cold air intake ile 9 hp alınmıştı.araç 110hp den 119hp ye çıkmıştı. sonradan chip yapılarak araç 130-35hp olmuştu.

bunların dışında yanma odası araya kat konularak motor hacmi büyütülebilir...ancak bununla birlikte piston değişmesi de faydalı olacaktır

toplamda ciddi bir maliyet çıkacaktır. 5-6 bin lira falan...

bence bunları yapmaktansa aracı değiştirmek daha mantıklı olur...ancak son karar sizin...

diesel makinaya dereceli egsantrik ne sonuçlar doğurur bilinmez,beyini zamanlaması bozulmuş egzantrikle kandırmak olası değil. connect 75 - 90 larda katalitik konvertör olmadığını biliyorum.

110 varmı bilemem.

Yorum bağlantısı
Murat Aydın
dereceli egzantrik ve chip ile 100hp olması kuvvetli...ancak kat iptali egzost cold ait intake filtre sistemi ile de desteklemekte fayda var...bunları da yaptırırsanız 100hp üzerine çıkar ama ne kadar çıkar bilmiyorum. örnek olması açısından diyorum 96 model opel corsa 1.6 gsi araçta cold air intake ile 9 hp alınmıştı.araç 110hp den 119hp ye çıkmıştı. sonradan chip yapılarak araç 130-35hp olmuştu.

bunların dışında yanma odası araya kat konularak motor hacmi büyütülebilir...ancak bununla birlikte piston değişmesi de faydalı olacaktır

toplamda ciddi bir maliyet çıkacaktır. 5-6 bin lira falan...

bence bunları yapmaktansa aracı değiştirmek daha mantıklı olur...ancak son karar sizin...

cemal bey daha önceki yazılarınızıda dikkatle okudum . benim aracım 90 hp . connect motorda herhangi bir değisiklik yapmaksızın ve uzun süreli verimli kullanmak kaydı ile kaç hp kadar motor gücü chip ile artırıla bilir. baska connectlere yapmışlıgınız var mı..?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
katalitiksiz dizel aman Allahım CO emisyonu ne bunun...

avrupa yollarında dolaştığına göre düşündüğünüzden az :p

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan

merhaba kardeş forma hosgeldin kardes sen motoru 110 ps yapacaksan cok pahalıya patlar cünkü 110 ps motorun gömlek,piston,enjektör,pompa vs herşeyi degişik sana nerdeyse 6,7 milyara maalll olur benim fikrim ya chip taktır yada arabayı sat 110 hp lik al derim

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
merhaba kardeş forma hosgeldin kardes sen motoru 110 ps yapacaksan cok pahalıya patlar cünkü 110 ps motorun gömlek,piston,enjektör,pompa vs herşeyi degişik sana nerdeyse 6,7 milyara maalll olur benim fikrim ya chip taktır yada arabayı sat 110 hp lik al derim

gömlekte fark yok ,piston farklı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.6 opel gsi araçta, cold intake öncesi beygir gücü dyno ile ölçülmüşmüydü merakımdan soruyorum?

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Arac TDCİ ise bu işlem bir bilgisayar yazılımı ile daha kolay yapılmaktadır artık ,eski işletim sistemi yerine yenisi yüklenerek aracına göre beygir gücü yükseltilerek işlem yapiliyor fakat işlemi yaptırmak komplike ve profesiyonellerin hatasız bir şekilde yapmaları gerkiyor garantili.tabi işin riskide var.Zamanla arac yeni yazılımını kadul edecekmi ,istenilen randuman ve verimi verebilecek mi?anliyacanız biraz riskli ;) ...tabi bu işinde maliyeti var.

Ben orijinalından yanayım...110ps yazırı varken hic sıkıntıya girmem.. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

90 lı yılların başında popüler araç olan peugeot 205 GTI 1.9 130 ps güç vermekteydi ,bazı tiki gençlerin oyuncağı olmuştu,o yıllar peugeotun gurur aracı 405 MI 16 sı 1.9 m3 160 ps vermekteydi, yaklaşık aynı bloğa sahip iki araçta fark üst kapak sayesinde 205 ten + 30 ps alınabilmekteydi,parası bol gençler farklılık olsun ,en hızlı ben olayım diye inanılmaz meblağlar tutan üst kapak değişimini yapıp çift egzantrikli 16 valfli kapakla değiştirip 160 ps yapmışlardı,tamirciler iyi ekmek yediler :p

yaptıkları işleme yeni 405 MI 16 alınabilirken ,farkedilmenin vermiş olduğu dayanılmaz hafifliğe aldanıp milyonlar harcadılar.

sonuçmu ? . gerçekten hızlı bir makinaya sahip oldular fakat kaza yapmadan sürebildilerse bile yağ pompası 405 MI 16 farklı olduğu için iyi yağlama yapamadığı için motorları yatak sardı kısa bir süre sonra .

herşey farklı olmak için olsa gerek.

hız,performans,akselerasyon istiyorsak neden 1500 kg ağırlığındaki ticari araç alınırki ,150 ps olsa ne olacak ,sonuçta kapalı kamyonet :)

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan
(düzenlendi)

uğur bey piston farklı diorsunuz ancak 110pslik arabayla 90 ps lik arabanın piston çapları farklı olacagı için gömleginde pistonunun çapına uygun olacagını unutmayın

tarihinde Sefa Bostan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
uğur bey piston farklı diorsunuz ancak 110pslik arabayla 90 ps lik arabanın piston çapları farklı olacagı için gömleginde pistonunun çapına uygun olacagını unutmayın

teknik verilere bakarsanız piston çapı 75 - 90 -110 aynıdır , 110 ps piston tepesi farklı ,gömlek ile alakası yok,piston çapı farklı olsaydı cm3 farklı olurdu.

stork mesafeside aynıdır

90 ps den 110 ps ayıran en büyük özellik enjektörler ve işletim sistemi .110 ps bosch - 90 ps vieston delphi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu verilere göre 110 Ps likte diferansiyel oranını diğer tip olan 4.06 ile değiştirmek, ivmelenme kazancı için en mantıklı ve güvenli modifiye olacak. Uzub yolda seyahate sık gidilmiyorsa tabii.

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Arkadaşlar sanırım Otosanda üfak bir hata var! Fordun resmi sitesindeki transit connect kombi teknik özelikler bölümündeki 75 ps verileri önceki TDdi 75 ps verilerine ayit 90 ve110 ps verileri doğrudur,burada bir güncelleme ekşikliği var ,doğru veriler transit connect bölümündeki yazılanlardır.

75 ps TDCİ aracların özellikleri beygir gücü ve torku saymassak 110 ps dekilerle aynısıdır .75 TDdi araclarin 75 TDCİ lere göre aralarında sadece üc farlı özellik var kalanlar aynıdır.

-TDDİ... 1.Sıkıştırma oranı 19,4:1 2.İşletim sistemi; Visteon PCM 3.yakıt enjeksiyon sistemi;Direkt püskürtme, Bosch

-TDCİ... 1.Sıkıştırma oranı 18,5:1 2.İşletim sistemi;Siemens PCM 3.Yakıt enjeksiyon sistemi;Direkt püskürtme, Siemens

Yorum bağlantısı
Hakan Malkoç
ne kadara mal olur bana bu işlem ?

5000ytl gözden cıkar derim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...