Mustafa Alemdar 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 öncelikle herkese merhaba üyeliğim silinmemiş sevindim arkadaşlar benim sormak istediğim şey şimdi yokuş yukarı çıkarken araba çekişten düşüyor. yani vites düşmemiz gerekiyor. yanlış bilmiyorsam bizim connectler eski tip araçlar gibi gaz pedalı motora halatla bağlı değil. yani emri beyine veriyor ve motorda beyine göre çalışıyor.( yanlış bilmiyorsam) aracı kullanırken şuna dikkat ettim. 3. viteste araç yokuş yukarı çıkarken devrini kaybediyor bende devrini yükseltmesi için vites düşmedimde gaza yüklendim. baktımki devirde yükselme yani çekişte artma oldu. acaba bu şekilde kullanmak yakıtı ne yönde etkiler ve hangisini yapmak daha iyi olur? herkese saygılar sevgiler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 Anlattığınıza göre arabanızda bir problem yok... Ancak; Rampa yukarı hızı sabit tutmaya çalışmak yakıt tüketimini olumsuz yönde etkileyecektir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 16 Şubat 2009 Yazar Paylaş 16 Şubat 2009 mehmet abi problem olarak anlatmadım zaten. devri yükseltebilmek için vites düşmek yerine gaza yüklensem bi fark yaratırmı acaba onu mrk etmiştim? sağol abi cevabın için Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 mehmet abi problem olarak anlatmadım zaten. devri yükseltebilmek için vites düşmek yerine gaza yüklensem bi fark yaratırmı acaba onu mrk etmiştim? sağol abi cevabın için Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir.. Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın.. Araç zorlanıyor ve devirlenmede gecikiyorsa vites düşürüp hızıda düşürmelisiniz.. Hem motor, hem yakıt tiketimi açısından doğrusu budur.. Yorum bağlantısı
Murat İmeci 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 Mustafa hoşgeldin, kenidni özlettirdin rampanın eğilimine göre aracın çekişi değişir.genel olarak rampanın başında aracı düşük devirden itibaren rampayı çıktıkça gaz pedalını yavaşça arttırarak basmak.aracın ivlenemmesine göre hızı arttırkmak ,arac zaten en yüksek kuvetini 1800 devirde yakaliyacaktır disel ararların en iyi yaptıkları iki şey vardır...düşük devirde bile rampaları rahat cıkmaları...max.yükle bile sorunsuz yol almaları.. Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 16 Şubat 2009 Yazar Paylaş 16 Şubat 2009 sağol murat abi trabzondaydım abi üniversitede fazla netle işim olmadı dersler bayağı yordu beni. bakalım 2. yarıyıl maratonuna hazırlanıyorum (Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir.. Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın..) Mehmet abi benim tam olarak anlatmak istediğimde buydu. gaza basıyorum yaklaşık sonuna kadar basmaktan biraz çekik şekilde ve arabada ivme artışı devirde yükselme görüyorum. o devri yüksek tutmak için gazı köklemem yanlış bi yöntem değil demi abi? sonuçta elektronik pedal beyin emri veriyor. ben motoru zorlamıyorum sadece devirden düşen aracın devrini yükseltmek maksadıyla gazı köklüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 Bunu yapmak için gaza sonuna kadar basıyorsan arabayı zorluyorsun demektir.. Bir vites düş... Yorum bağlantısı
Reşat Uz 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 Araç pedala hemen tepki verip toparlıyorsa problem yok. fazlaca dik rampalarda arkadan selektör almamak için bir vites alta düşüp hızlanmak aracı rahatlatıyor 75 likler trafik yoğun rampalarda biraz sorun yaşayabiliyor Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir.. Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın.. Araç zorlanıyor ve devirlenmede gecikiyorsa vites düşürüp hızıda düşürmelisiniz.. Hem motor, hem yakıt tiketimi açısından doğrusu budur.. abim haklı doğru söylüyor Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 17 Şubat 2009 Yazar Paylaş 17 Şubat 2009 tüm cevaplar için teşekkür ederim. Bülent abi geldim burdayım belli olmuyomu abi soru cevaba başladım gene ama merak ettiğim bi konuydu neyseki açıklık kazandı demekki zorlamicaz vites düş rahat çık Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 17 Şubat 2009 Yazar Paylaş 17 Şubat 2009 ne yani şimdi mehmet abi beni tanımadın mı sen? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 Tanımam mı yaa... Az mı konunu birleştirdim.. Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 mustafa geldi connect'çiler göründü reşat bey,bülent bey demek formu ızlıyorsunuz ama aktıf olarak göremiyoruz sizi özletmeyın kendınızı bu kadar.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Canı sağolsun..Emeklerimi helal ediyorum... Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 18 Şubat 2009 Yazar Paylaş 18 Şubat 2009 o zaman daha yeniydik ama ondan biraz karmaşa oldu sağol mehmet abi hepinizi özlemişim valla neyse başlangıç yaptık arkasıda gelir soruların yavaş yavaş Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 mustafa hoş geldin tekrar aramıza ,bende darılttıkmı mustafa kardeşimizi diye düşünmüştüm. sayende connecttin en olmadık yerlerini öğrenmiş ve bilgi paylaşımlarmızı okur olmuştuk. devamını bekliyoruz Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 18 Şubat 2009 Yazar Paylaş 18 Şubat 2009 yok abi okulda fazla zaman bulamıyorum girmeye ondan. neyseki üyeliğim silinmemiş bakim abi kurcalıyorum aracı bişeler çıkıcak inşallah gerçi çıktı bile ama onu saymıyorum. gece güzel bi far ayarı çektim ortada boşluk oluyordu iki farıda azcık iç kısıma çektim, birazda yükseklik ayarı yaptım okadar Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 18 Şubat 2009 Yazar Paylaş 18 Şubat 2009 (düzenlendi) birde servisle ilgili bi anı anlatim. aracı servise götürdük zorunlu bakım için neyse kaldırdılar indirdiler yağını değiştiler -bu arada yağı fazla koymuşlar normalde orta seviyede olması gerek değil mi? sağını solunu kontrol ettiler neyse tamam. tabi bende aracın yanındayım hiçbişe yapmadan sadece ne yaptıklarına bakıyorum. eleman dediki " patron kızıyormuşta efendim bekleme salonuna geçeymişimde" ilk önce hiç dikkate almadım ama azar yemesin diye biraz uzaktan izlemeye devam ettim. neyse iş bitti tamam dediler. dedim "ne tamam" bu site sayesinde aklımda birşey kalmıştı oda polen filitresi ilk bakımda takılmalıydı."değiştimi" dedim fabrikadan filitreli dedi. tabi öncesinde ben rahat durmayıp açıp bakmıştım ve yoktu. "aç bak bakim" dedim. açtı ve olmadığını gördü. sonuç olarak taktırttım bu arada aracın biraz önünde ortayı far aydınlatmıyordu. bu yüzden orda bi polemik daha yaşadık ama üstelemedim. geldik eve yaptım paşalar gibi makinayla yapsan böyle olmaz 18 Şubat 2009 tarihinde Mustafa Alemdar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 İşin tam doğrusu yağ çubuğunda max-min arasında olmasıdır ortsaında. Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 18 Şubat 2009 Yazar Paylaş 18 Şubat 2009 abi servis elemanı öyle yağ doldurmuş ki max üstüne çıkıyor yağ Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 far ayarını sen yaptıysan tüvtürkten geçerken büyük ihtimalle hafif kusurlu geçersin fabrika ayarı sağ farımın % 1.2 sapmasına hafif kusurlu diye not düştüler,gerisini sen düşün avrupa standartlarında sağ far sola göre daha ileriyi aydınlatmak için ayarlarlarmış,demekki tüv türk avrupa standartını takmıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 21 Şubat 2009 Yazar Paylaş 21 Şubat 2009 Ben Trabzonda iken baban götürmüş Tüve arabayı. far ozaman daha berbat haldeydi. abi arabanın bişeyi yok ama farı serviste ayarlasınlar demiş ve yollamış babamı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts