İçeriğe Yönlendir

Çekiş düşüşünde gaza yüklenme


Mustafa Alemdar

Recommended Posts

Mustafa Alemdar

öncelikle herkese merhaba :good1: üyeliğim silinmemiş sevindim :)

arkadaşlar benim sormak istediğim şey şimdi yokuş yukarı çıkarken araba çekişten düşüyor. yani vites düşmemiz gerekiyor.

yanlış bilmiyorsam bizim connectler eski tip araçlar gibi gaz pedalı motora halatla bağlı değil. yani emri beyine veriyor

ve motorda beyine göre çalışıyor.( yanlış bilmiyorsam) aracı kullanırken şuna dikkat ettim.

3. viteste araç yokuş yukarı çıkarken devrini kaybediyor bende devrini yükseltmesi için vites düşmedimde gaza yüklendim.

baktımki devirde yükselme yani çekişte artma oldu. acaba bu şekilde kullanmak yakıtı ne yönde etkiler ve hangisini yapmak

daha iyi olur?

herkese saygılar sevgiler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlattığınıza göre arabanızda bir problem yok...

Ancak;

Rampa yukarı hızı sabit tutmaya çalışmak yakıt tüketimini olumsuz yönde etkileyecektir..

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

mehmet abi problem olarak anlatmadım zaten. devri yükseltebilmek için vites düşmek yerine gaza yüklensem bi fark yaratırmı acaba onu mrk etmiştim? sağol abi cevabın için

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet abi problem olarak anlatmadım zaten. devri yükseltebilmek için vites düşmek yerine gaza yüklensem bi fark yaratırmı acaba onu mrk etmiştim? sağol abi cevabın için

Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir..

Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın..

Araç zorlanıyor ve devirlenmede gecikiyorsa vites düşürüp hızıda düşürmelisiniz..

Hem motor, hem yakıt tiketimi açısından doğrusu budur..

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Mustafa hoşgeldin, kenidni özlettirdin :nazar:

rampanın eğilimine göre aracın çekişi değişir.genel olarak rampanın başında aracı düşük devirden itibaren rampayı çıktıkça gaz pedalını yavaşça arttırarak basmak.aracın ivlenemmesine göre hızı arttırkmak ,arac zaten en yüksek kuvetini 1800 devirde yakaliyacaktır :nazar:

disel ararların en iyi yaptıkları iki şey vardır...düşük devirde bile rampaları rahat cıkmaları...max.yükle bile sorunsuz yol almaları..

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

sağol murat abi :good1: trabzondaydım abi üniversitede fazla netle işim olmadı dersler bayağı yordu beni.

bakalım 2. yarıyıl maratonuna hazırlanıyorum :good1:

(Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir..

Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın..)

Mehmet abi benim tam olarak anlatmak istediğimde buydu. gaza basıyorum yaklaşık sonuna kadar basmaktan biraz

çekik şekilde ve arabada ivme artışı devirde yükselme görüyorum. o devri yüksek tutmak için gazı köklemem yanlış bi

yöntem değil demi abi? sonuçta elektronik pedal beyin emri veriyor. ben motoru zorlamıyorum sadece devirden düşen

aracın devrini yükseltmek maksadıyla gazı köklüyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunu yapmak için gaza sonuna kadar basıyorsan arabayı zorluyorsun demektir..

Bir vites düş...

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Araç pedala hemen tepki verip toparlıyorsa problem yok.

fazlaca dik rampalarda arkadan selektör almamak için bir vites alta düşüp hızlanmak aracı rahatlatıyor

75 likler trafik yoğun rampalarda biraz sorun yaşayabiliyor

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Vites düşürmeden gaza yüklendiğinde aracın tepkisi önemlidir..

Araç zorlanmadan devirleniyor ve hızını koruyorsa bunu yapmalısın..

Araç zorlanıyor ve devirlenmede gecikiyorsa vites düşürüp hızıda düşürmelisiniz..

Hem motor, hem yakıt tiketimi açısından doğrusu budur..

abim haklı doğru söylüyor :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

tüm cevaplar için teşekkür ederim.

Bülent abi geldim burdayım :) belli olmuyomu abi soru cevaba başladım gene :) ama merak ettiğim bi konuydu

neyseki açıklık kazandı :) demekki zorlamicaz vites düş rahat çık :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

ne yani şimdi mehmet abi beni tanımadın mı sen? :):bravo:

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

mustafa geldi connect'çiler göründü :) reşat bey,bülent bey demek formu ızlıyorsunuz ama aktıf olarak göremiyoruz sizi ;) özletmeyın kendınızı bu kadar..

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

o zaman daha yeniydik ama ondan biraz karmaşa oldu :)

sağol mehmet abi :) hepinizi özlemişim valla :)

neyse başlangıç yaptık arkasıda gelir soruların yavaş yavaş :)

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

mustafa hoş geldin tekrar aramıza ,bende darılttıkmı mustafa kardeşimizi diye düşünmüştüm.

sayende connecttin en olmadık yerlerini öğrenmiş ve bilgi paylaşımlarmızı okur olmuştuk.

devamını bekliyoruz :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

yok abi okulda fazla zaman bulamıyorum girmeye ondan. neyseki üyeliğim silinmemiş :)

bakim abi kurcalıyorum aracı :D bişeler çıkıcak inşallah :(

gerçi çıktı bile ama onu saymıyorum.

gece güzel bi far ayarı çektim :( ortada boşluk oluyordu iki farıda azcık

iç kısıma çektim, birazda yükseklik ayarı yaptım okadar :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar
(düzenlendi)

birde servisle ilgili bi anı anlatim. aracı servise götürdük zorunlu bakım için neyse kaldırdılar indirdiler yağını değiştiler

-bu arada yağı fazla koymuşlar normalde orta seviyede olması gerek değil mi?

sağını solunu kontrol ettiler neyse tamam. tabi bende aracın yanındayım hiçbişe yapmadan sadece ne yaptıklarına bakıyorum. eleman dediki " patron kızıyormuşta efendim bekleme salonuna geçeymişimde" ilk önce hiç dikkate almadım ama azar yemesin diye biraz uzaktan izlemeye devam ettim. neyse iş bitti tamam dediler. dedim "ne tamam" bu site sayesinde aklımda birşey kalmıştı oda polen filitresi ilk bakımda takılmalıydı."değiştimi" dedim fabrikadan filitreli dedi. tabi öncesinde ben rahat durmayıp açıp bakmıştım ve yoktu. "aç bak bakim" dedim. açtı ve olmadığını gördü. sonuç olarak taktırttım :)

bu arada aracın biraz önünde ortayı far aydınlatmıyordu. bu yüzden orda bi polemik daha yaşadık ama üstelemedim. geldik eve yaptım paşalar gibi :) makinayla yapsan böyle olmaz :)

tarihinde Mustafa Alemdar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İşin tam doğrusu yağ çubuğunda max-min arasında olmasıdır ortsaında.

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

abi servis elemanı öyle yağ doldurmuş ki max üstüne çıkıyor yağ

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

far ayarını sen yaptıysan tüvtürkten geçerken büyük ihtimalle hafif kusurlu geçersin :D

fabrika ayarı sağ farımın % 1.2 sapmasına hafif kusurlu diye not düştüler,gerisini sen düşün :D

avrupa standartlarında sağ far sola göre daha ileriyi aydınlatmak için ayarlarlarmış,demekki tüv türk avrupa standartını takmıyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

Ben Trabzonda iken baban götürmüş Tüve arabayı. far ozaman daha berbat haldeydi. abi arabanın bişeyi yok ama farı serviste ayarlasınlar demiş ve yollamış babamı. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...