İçeriğe Yönlendir

Panik Frende Sağa Kaçma


Çağdaş İbiş

Recommended Posts

Çağdaş İbiş

Aracımdaki bu fren sorunu çok canımı sıkmaya başladı, bana bi akıl verin lütfen.

Aracın durma mesafesi epeyce uzun ve frenleri güven vermiyor bununla beraber panik frende araç sağa kaçıyor ve kontrolü kaybediyorum, dün sabah bu yüzden kaza yapıyordum.

Aklıma gelen ön fren hortumları ve fren merkezi, arka balataları ise daha yeni değiştirdim.

Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Fikret Karaca

lastik havalarından olabilir ama, bana fren ayarları tam değil gibi geldi. bana kalırsa kontrol ettirip ayarlarını yaptırmalısın. değişen usta iyi ayarlamamış olabilir. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut

Sağlaksanız panik anında refleks olarak direksiyonu sağa kırıyor olabilirsiniz. Benim araba da benzer durumda sola sola kaçıyor mesela.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Eğer lastik basınçların tamsa rot ayarında düzgün ve lastikler eşit durumdaysa, sorun fren kaliperlerindeki pistonlardan olabilir, sol tarafın kaliperini söktür, bakalım takılan piston varmı? contalar yırtılmışsa su alıp pas yapar ve sıkışıp kalır, tek taraf çalıştığı içinde sağa çeker araba, pistonları temizlettir tamir takımını yenile...

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Lastik havaları düzensiz olsa sağa çekmeyi frenleme haricinde de yapar. Daha doğrusu lastik ile ilgili bütün problemlerde, şikayet frenleme anı haricinde de vardır. Fren sistemi ile ilgili bir problem gibi gözüküyor. Disk, balata ya da fren merkezi olası nedenler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Dot 4 fren yağı komple değişti mi (bu fren mesafesi için)

2. Balatalar ne marka?

3. Ön salıncak boşluk kontrolü yaptırın.

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş
(düzenlendi)

Değerli görüşleriniz için teşekkürler;

Çağlar abi, ön tabla ve z-rotları eylül ayında değiştirdim yani ön takımda bi sıkıntı yok zaten araç 160-170 km gibi yüksek süratlerde dahi stabilitesini koruyor bir problem yok. Boş yolda deneme yaptım, lastik izlerinden anlaşılan sol lastiğin kızakladığı, sağ lastiğin ise dönmeye devam ettiği araç bu yüzden sağa gidiyor.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Frende sağa çekme var ise, sol taraf zayıf, sağ taraf daha fazla tutuyor demektir. Mesela sol ön kaliper, aks rulmanından dolayı falan yağlanırsa da sağa çeker, bu detaylara da bakmalı

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

direksiyon mili,kutusu ,rot,rotil boşluklarıda bir tarafa çekme yapar

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Dün akşam 9'a kadar sanayide uğraştık, görülen sağ ön merkezin rahat çalışmadığı ve bundan dolayı diski sıkmadığı. Sağ taraf çalışmadığından tüm yük sola binmiş ve sol taraf balatalar tamamen bitmiş, diskler çarpılmıştı yani anlaşılan kas gücü ile duruyormuş araba :rolleyes: Ön diskler, balatalar, merkez tamir takımları ve ön fren hortumları değişti, tekrar fren ve el freni ayarı yapıldı ama şimdi frenler hiç tutmuyo :angry: diskler ve balatalar yeni olduğu için birbirlerine alışana kadar böyle olur dedi usta, inşallah bu alışma sürecini fazla uzatmazlar.

Bi de gerçekten alışana kadar böyle mi olur?

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Ben de yaklaşık 15-20 gün önce Escort'umun arka fren hortumlarını, fren merkezlerini ve balatalarını değiştirdim, usta benim için de öyle söylemişti şu an pek fazla verim alamayabilirsin, alıştıkça frenlerin daha iyi tutar demişti fakat sanayiden çıkar çıkmaz frenlerim zıpkın gibiydi dokunduğum anda duruyordu....

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Arkalar için böyle bi durum söz konusu değil okan bey, çünkü sıktığı kampanayı değiştirmiyorsunuz. Bendeki durum ise disklerin de değişmesi yani tamamen temiz pürüssüz bi yüzey, sürtünme eskisine oranla oldukça az aslında bana mantıklı geldi ama daha önce böyle bi işlem yaptırmadığım için deneyimleri duymak istedim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal

Disk ve balatalar birbirine alışana kadar frenler az tutuyor, ama çabuk alışıyorlar birbirlerine

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Balataların kutusunun üzerinde de yazar ilk 400-600 km arası sert frenden kaçının diye. Bu iş,güzel ülkemde ütopik kalıyor ama ilk 100 km kadar frenler zayıf olacaktır dikkat etmekte fayda var. Bir de fren mesafesini kısaltmanın güzel yollarından biri de yeni lastik. Benim escort da son zamanlarda resmen frensiz gidiyordu. Aks kafaları,rot başları,z rotlar ve rot kolları değişti,üzerine bir motorcraft balata,bendix diskler ve taptaze goodyear duragripleri takınca her şey halloldu. Farklı bi arabaya biniyomuşum gibi geliyor şu sıralar. :rolleyes:

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Cihan vallahi usandım artık, orjinal ellenmemiş araba diye heveslendik aldık her tarafını ben elledim, aslında lastik de istiyo ama bende maaş istiyorum kimse vermiyo :rolleyes: Eğer kasası düzgün olmasa satacam ama kıyamıyorum kerataya, şu frenleri normale dönsün daha kuruş harcamayacam.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ben son 12 ayda bi escort parası yedirdim bile. Ama bu bi tutku ya da alışkanlık. Yeni alacağım bi araba ilk aydan 1 kuruş masraf çıkarsa beni rahatsız eder ama bu öyle değil. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

kusursuz yürüyen aksamlı araç kullanmak ,performansız araç kullanmaktan daha çok zevk verir.

freni kötü tutan ,amartisörü patlak ,rot rotil boşluğu olan ,direksiyon mili boşluğu olan balansı ve rot ayarı bozuk araça binmek ,bana işkencedir :)

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Eveeet fren işini de hallettik, yapılan işlemler ve fiyatları yazayım belki birilerinin işine yarar.

Ön diskler ve balatalar (yanılmıyorsam diskler wob marka otosanı pek tavsiye etmediler) : 120 TL

Ön fren merkez tamir takımı : 40 TL

Ön fren hortumları : 30 TL

Arka Balatalar : 50 TL

Arka fren Hortumları : 40 TL

Hidroliği, İşçiliği derken 350 TL bayıldık ama artık arabam duruyor.

Artık bıktım ama bakımdı masraftı bu işin sonu pek hayırlı gelmiyo bana heran satabilirim kendilerini.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağdaş İbiş

Tanrının bana ceza olarak yapımına izin verdiği o muhteşem Escort beni deli etmeye devam ediyoooorrrr.

Tamam oldu dediğimiz frenler yine olmadı, vestenauz tamir takımı değişti, ona bağlı hortum değişti, komple hidrolik değişti yukarıda yapılanlara ek olarak. Neyse efendim bindik tecrübeye çıktık, haydaaa araba yine sağa kaçıyo usta "frenle alakalı bişey kalmadı, bi de rotçuya gösterelim" deyince aldık gittik. Eylül ayında değiştirdiğim ön tablalar bozuk dedi rotçu, nasıl olur yahu felan faslından sonra kanala indik. Gerçekten tabla fişekleri langır lungur. Neyse tablalar parçacı tarafından değiştirildi bedelsiz olarak, galiba nihayet kabus bitti, frenler ve araç mekanik olarak tamam şimdi, sanayi tabiri ile pıtır pıtır oldu.

Bu sefer de ön sol balataları birbirine tutturan sac parçası sanayide kaybolduğu için soldan tıkır tıkır balata sesi geliyo sizden ricam o parçayı nereden veya nasıl temin edebilirim.

Bide 98 hiiiiiç problemsiz, klimalı CLX isteyen varsa beri gelsin :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağdaş İbiş

Escort hikayelerine devam ediyoruz.

Dün arabam neredeydi tahmin edin, bildiniz yine sanayide :)

Artık arabanın sadece duruşunda değil gidişinde de bi salaklık olduğunu hissetmiştim, sanki araba gezeliyordu yolda. İşin ilginç yanı düşük hızlarda bu daha da hissedilir olmuştu ve oldu dediğim frenler olmamıştı. 4 rotçu gezen ve derdi bulunamayan arabamın, derdini son rotçu buldu; sol ön poryo diye tabir edilen parça 5mm eğriymiş. Neyse efendim şaseciye gidilidi 15TL karşılığında malzeme düzeltildi, teraziye bakıldı, güzelce bi rot ayarı yapıldı ve hazır gidilmişken arka sağ merkez değiştirildi. Ve mutlu son :)

Direksiyon artık eskisine göre daha sert, frenler güven veriyor, aracın resmen sürüş karakteri değişti tabi bundan önce benim karakterim epey bi değişmişti ama, yani Escortumla aşk tazeledik :)

Bu arada, bana yok yere bi ton masraf ettiren sanayi eşrafına ve değerli ailelerine selam ederim.

Dünkü döküm :

15TL şaseci

15TL rot

15TL fren merkez

10TL frenci Bayrama siftah :)

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Geçmiş olsun..Bayağı bir yakınmışsınız ama malum araç 10 yaşında..98 Escort bendede vardı belli bir yaştan sonra bütün araçlarda olduğu gibi bazı sorunları başlıyor ve bence parça ömrü açısından normal..Size tavsiyem ön fren hortumları gibi arkalarıda değişin,Hidrolik yağ zamanla hortumu şişiriyor ve tıkanıyor, bilginiz olsun..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...