Turgay Yüksel 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 iyi akşamlar arkadaşlar: benim sıkıntım geçenlerde aracı ilk çalıştırdığımda rölanti 1.5 de açılıp bir iki saniye sonra istop edecek gibi sıfıra kadar bir kaç kez düşüp tekrar çalıştı ilk defa aracım böyle yapıyor.. daha sonra aklıma geçenlerde motorun içini bezle sildiğim geldi acaba birşeylermi yerinden oynadı dedim. baktığımda motorun arkasındaki siyah borunun ucunda mavi başlıklı sıkılıp gevşetilen aksam olduğunu onunda gevşek durduğunu gördüm onu iyice sıkıladım aracımda herhangibir sıkıntı kalmadı...merak ettiğim o mavi başlıklı sıkılıp gevşetilen düğmenin ne işe yaradığı?? birde sonuna kadar sıkmanın bir sıkıntısı olurmu???? bir de bu araçlarda benzin yakıt ayarı varmıdır yoksa otomatik mi oluyor yoksa o düğme yakıt ayarımı??? aracımda rölatisi 1.5 açılıp ısınınca 0.9 civarına düşüyor bu normalmidir... son kez araç motor sıcaklığı açıldığında rölantisi yükseliyor yakıtı harcarmı şimdiden cevaplayan arkadaşların hepsine teşekkür ederim kalın sağlıcakla...... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 Tarif ettiğiniz mavi kapak, klima gaz kontrol vanasının üstündeki kapaktır, sadece koruycu bir kapaktır, gazoz kapağı kadar zararsızdır. Rölantinin ayarı yoktur, rölanti valfi artık yaşlanmaya başlamış da olaiblir. Rölantinin stop etmeye yaklaşıp sonra düzelmesi ne zamandır kaç defa oldu? Yorum bağlantısı
Turgay Yüksel 20 Şubat 2009 Yazar Paylaş 20 Şubat 2009 (düzenlendi) Tarif ettiğiniz mavi kapak, klima gaz kontrol vanasının üstündeki kapaktır, sadece koruycu bir kapaktır, gazoz kapağı kadar zararsızdır. Rölantinin ayarı yoktur, rölanti valfi artık yaşlanmaya başlamış da olaiblir.Rölantinin stop etmeye yaklaşıp sonra düzelmesi ne zamandır kaç defa oldu? abicim 1 yada iki defa yaptı orayı sıkınca düzeldi ne alaka bilemiyorum ama orayı sıkınca düzeldi orası sıkılımı duracak teşekk rler BİRDE KAPAK DE 20 Şubat 2009 tarihinde Turgay Y tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 O mavi kapağı açma yönüne doğru çevirin, açılınca içinde lastik subapına benzeyen bir yer göreceksiniz, ona bastırmayın, klima gazı kaçar, başka mavi kapak tarzı birşey olmamalı, önceki sahipleri garip bir düzenek yaptırmadı ise. Rölantinin düzelmesi tesadüftür. Not: Niğde gazozundan alıntıdır. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 Ara sıra gariplik yapmasıda tesadüf olabilir. Yorum bağlantısı
Turgay Yüksel 20 Şubat 2009 Yazar Paylaş 20 Şubat 2009 O mavi kapağı açma yönüne doğru çevirin, açılınca içinde lastik subapına benzeyen bir yer göreceksiniz, ona bastırmayın, klima gazı kaçar, başka mavi kapak tarzı birşey olmamalı, önceki sahipleri garip bir düzenek yaptırmadı ise.Rölantinin düzelmesi tesadüftür. Not: Niğde gazozundan alıntıdır. abicim ilgin alakan için teşekkür ederim gazoz kapağını sonuna sıktım rölantide şu anda normal çalışıyor. İnşallah bir sorun arz etmez ileride... eğer tekrar çalıştırınca istop edecek gibi yaparsa hangi parçası arızalı demektir???kaç para nereye sıkışmış olacak? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Şubat 2009 Paylaş 20 Şubat 2009 Öncelikle rölanti valfini temizlemek lazım. Hala devam ediyorsa değişim, fiyatını bilmiyorum. Benim araçlarda hiç değişmedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts