İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Yakıt Tüketimi


Turgay Yüksel

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
bu işin 1 kere iki keresi yok öncelikle bilginiz olsun. tanklar yüksek basınca dayanıklı olarak özel bir saçtan üretilip sonra röntgenle kontrol ediliyor ve bahsettiğim gibi ortalama 40-45 bar basınçla (firmalara göre değişiyor) test ediliyor ama likit olan petrol gazında genleşmeyi hesap ederek şamandıralar %80 dolum oranına ayarlanıyor. Tabii ki genleşince sıkışan gazın kaç bar basınçta olduğunu bilemeyiz ve neler yapabileceğini tahmin edersiniz :bomb: düzenleme: şahsen ben bagajımda böyle bir riskle dolaşmayı tercih etmem. O ne öyle ya Taşıyıcı filmi gibi :p:D ha dersenizki bugüne kadar kime ne olmuş hangi depo basınçtan patlamış v.s. haklısınız ama bu olmayacak anlamına da gelmez ;)

Ya lpg'cimden oldu hep...

55 lik depom var ve 35 litre alıyordu.. Ayarla şunu dedim.. Ayarlarken ne yaptıysa muhtemelen kontrol valfini iptal etti.. Benim depo 55 litre almaya başladı...

Normal şartlarda 50 litre alıyorum... Yolda yakıt almam gerektiğinde sorun oluyor.. ne kadar lpg alacağın bilmediğim için bazen tam doldurduğum oluyor..

Kısacası haklısın.. tam doldurmamak lazım.. Dün 52 litre aldığımda depom tamamen boştu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ya lpg'cimden oldu hep...

55 lik depom var ve 35 litre alıyordu.. Ayarla şunu dedim.. Ayarlarken ne yaptıysa muhtemelen kontrol valfini iptal etti.. Benim depo 55 litre almaya başladı...

Normal şartlarda 50 litre alıyorum... Yolda yakıt almam gerektiğinde sorun oluyor.. ne kadar lpg alacağın bilmediğim için bazen tam doldurduğum oluyor..

Kısacası haklısın.. tam doldurmamak lazım.. Dün 52 litre aldığımda depom tamamen boştu..

55x0,8=44 alman lazım.

Benim depo 45 litrelik. 45x0,8=36 litre almam gerekiyor. Duruma göre 35,5-36 litre alıyor. Gittiğim benzinci de tüm pompacılar bilir, ses gelir gelmez dolumu keserler. Kesmezlerse ben keserim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Taner bey korkunuz yersiz.

%80 dolum emniyet için olsa da asıl amaç valfin sağlam çalışması.

Yoksa tank da zaten emniyet valfi var. Herhangi bir şekilde basınç arttığı zaman, bu valf içerideki gazı tahliye eder ve tankın patlamasını engeller.

Aslında kapalı kaplarda taşınan/saklanan gazlar her zaman tehlikelidir. Ancak normal bir lpg sisteminde tüm emniyet tedbirleri alınmıştır. Araç yansa bile artan sıcaklıkla tanktaki basınç artacağı için tank patlamadan içindeki gaz dışarı atılır ve patlama riski ortadan kalkar. Ama evlerde kullanılan mutfak tüpleri böyle değildir. Herhangi bir yangında daha tehlikelidir.

Yani evinde yıllarca tüp kullanan bir insanın aracında lpg kullanmaması ve bunu da güvenlik riski ile açıklaması mantıklı değildir.

teşekkürler. ama valf arıza yapmaz diye de birşey yok bakınız emmi ha diğer durumda zaten TMMOB derdi ki ne kadar basarsanız basın gazı nasılsa valf var..!! ben o risk alınmaz demek istiyorum . ;)

ama şimdi şunu farkettim bu yazınızda o zaman emmi her depoda zararda.

eğerki basınç, sıcaklık v.s. sebeple artarsa fazla geleni valf havaya üfürdü e 1 lt felan neysede daha fazlaysa ne anladım o işten?

Abi ne yapmış o lpg ci ya. :(

Tamir ettir sen onu bir yanlışlık var o işte...

düzenleme: imla

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

44

Tamam 44 :D

Abi ne yapmış o lpg ci ya. :(

Tamir ettir sen onu bir yanlışlık var o işte...

Yapmış valla... Düzelt dedim.. çok zor dedi...

Israr ettim, boş depo il gel de bi bakalım dedi.. gidemedim..

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tamam 44 :D

Yapmış valla... Düzelt dedim.. çok zor dedi...

Israr ettim, boş depo il gel de bi bakalım dedi.. gidemedim..

Abi 44'ten fazlasını almak istediğinde haber ver, benim depo emrine amade?

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

tamam işte bende bundan bahsediyorum.

uygulanan;

25 bar atmosferik basınç = 25.830,69 gr. kuvvet/ cm2,

30 bar atmosferik basınç = 30.996,82 gr. kuvvet / cm2 demektir .

o taşırıcı valf işe yaramazsa bu kuvvet ne olacak diyorum bende ;) endişelenirim abiler...

Tamam 44 :D

Yapmış valla... Düzelt dedim.. çok zor dedi...

Israr ettim, boş depo il gel de bi bakalım dedi.. gidemedim..

niye bozarken depo boşmuydu da şimdi boş istiyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

tamam işte bende bundan bahsediyorum.

uygulanan;

25 bar atmosferik basınç = 25.830,69 gr. kuvvet/ cm2,

30 bar atmosferik basınç = 30.996,82 gr. kuvvet / cm2 demektir .

o taşırıcı valf işe yaramazsa bu kuvvet ne olacak diyorum bende ;) endişelenirim abiler...

Bindiğin asansör düşerse ya da yolda yürürken kafana kiremit düşerse aynısı. Bu kadar ince düşünerek yaşanmaz, hayat işkenceye döner.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Bindiğin asansör düşerse ya da yolda yürürken kafana kiremit düşerse aynısı. Bu kadar ince düşünerek yaşanmaz, hayat işkenceye döner.

Tamam. Bu cümle seni haklı gibi gösterir üstad.

Hatta katılıyorum arabayla 70 den 100 km sürate çıkarkende çarpma anında kaç newton/metrekare vucuduma yük binerdi 100km de ne binecek hesabı yapmıyoruz, ama risksiz gibi göstermek yanlış, buna dikkat çekmek istedim!

Yineliyorum riskli. sebep TMMOB ne demiş %80 doluluk olacak. Birşey hesaplamışlardır elbette. Ha yoksa emmiden artacak gaza bende talibim yani :D

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Zaten alamıyoruz :p

:D doğru vallahi, bu gidişle depo fulleme gibi bi durumumuz olmayacak fiyatlar tavana tırmanıyor yine ;)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tamam. Bu cümle seni haklı gibi gösterir üstad.

Hatta katılıyorum arabayla 70 den 100 km sürate çıkarkende çarpma anında kaç newton/metrekare vucuduma yük binerdi 100km de ne binecek hesabı yapmıyoruz, ama risksiz gibi göstermek yanlış, buna dikkat çekmek istedim!

Yineliyorum riskli. sebep TMMOB ne demiş %80 doluluk olacak. Birşey hesaplamışlardır elbette. Ha yoksa emmiden artacak gaza bende talibim yani :D

Sıra var hemşerim

Yorum bağlantısı

:D doğru vallahi, bu gidişle depo fulleme gibi bi durumumuz olmayacak fiyatlar tavana tırmanıyor yine ;)

Aynen :D

Fakat ben uzun yola çıkacaksam da doldurmuyorum tamamen. 20 litre civarı alır geçerim. Dönüşte tekrar 20 litre civarı alırım. Baştan tamamen doldurup 20 litreyi boşuna gezdirmem yolda. Benzini de çeyrek altına düşürmem yukarısına zaten cep yetmiyor :)

Yorum bağlantısı

Mehmet abi bişi anlatayım sana...

Beniml pg tankı 45litreydi.

43 bazende 44litre alıyordu.

Ve son 12 13litre kala tırrrrrrrrrrr ses yapıyordu Lpgciye dedim,Şamandıradan dedi...

Şamandıra değişti. Sonuç aynı.

Daha sonra tekrar aradım Abi tankı değişelim dediler.

Tank değişti.

Takılan tank aynı ebatta Oda brc,Eski tankın aynısı yani.

Şimdi 35 maksimum 36litre alıyor.(doğru olanı)

İşin ilginç yanı,Yaptığım km aynı!

Acaba bi yerlerden atıyormuydu ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mehmet abi bişi anlatayım sana...

Beniml pg tankı 45litreydi.

43 bazende 44litre alıyordu.

Ve son 12 13litre kala tırrrrrrrrrrr ses yapıyordu Lpgciye dedim,Şamandıradan dedi...

Şamandıra değişti. Sonuç aynı.

Daha sonra tekrar aradım Abi tankı değişelim dediler.

Tank değişti.

Takılan tank aynı ebatta Oda brc,Eski tankın aynısı yani.

Şimdi 35 maksimum 36litre alıyor.(doğru olanı)

İşin ilginç yanı,Yaptığım km aynı!

Acaba bi yerlerden atıyormuydu ?

Atma olacağını sanmıyorum. Benim tank da bir keresinde 43 litre almıştı, tırlaya tırlaya dolmuştu ve aynı şekilde şamandıradan demişlerdi. Ancak araştırınca işin öyle olmadığını anladım ve bir daha ses gelir gelmez kestirdim.

Ama dediğim gibi gazı bir yerlerden atacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Aracımın üzerinde 60 lık tank var, zorlanmadan 48 lt alıyor.

Hesap doğru

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

niye bozarken depo boşmuydu da şimdi boş istiyor?

Evet boştu :D

Bu arada lpg'yi petrolde 12-15 barlarla basıyorlar diye biliyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Evet boştu :D

Bu arada lpg'yi petrolde 12-15 barlarla basıyorlar diye biliyorum..

abi sen tamirciyi değiştir ;)

12-15 bar doğru.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

1- Şehir içi şehir dışı ölçümler sağlıklı olmaz. Cuma günü Adana çıkışında depoyu doldurdum. 230 km oldu depo bitti. (180 km otoban 140-160 aralığı hiç aşağı düşmedi rampa çok fazla. 50 km şehir içi) Ölçüm sağlıklı olmuyor yani. Ölçümün sağlıklı olması için depo tam dolu uzun yol yapıp bitirmek bu şekilde 2-3 depo bitirip ortalamaları hesaplamak.

2-Sakin kullanmak ve uzun yolda 2500-3000 devir aralığında kullanmak ciddi yakıt tasarufu sağlıyor.

3-Geçen Hakan Kurt'un başına gelen olmuş olabilir. Yani pompanın basıncı yüksekse çok fazla gaz basabilir.. Benim başıma geldi. Hiç 35 lt almayan depoya 35 lt basmışlar dahada basıyorlardı. ben durdurdum. Benim depo normalde 30-31 lt arası alıyor.

4- Bunun için başka bir manuel mondeo kullanmalısınız. Özellike aynı km. Buji kablolarını değiştirdinizmi hiç. LPG ayarına baktırdınızmı hiç bunlarda önemli etken.

Düzenleme: 3. maddeye ek olarak; Yakıt ölçümü bir depo ile ne sonuç alınmaz. Aynı güzergahlarda bir kaç depo yatıkla ve aynı pompadan alınarak test daha sağlıklı olur.

Araç ne olursa olsun buji ve kablosu bobini son derece önemli bir unsur.Yakıtta,performansta her şeyi etkiliyor.Bunlara verilen para kat kat geriye kazanılabiliyor.Mondeo gibi bir raçta bunlar çok önemli ve temizlikte çok önemli hava geçen bütün parçalar önemli iyi bakılmalı.Oksijen sensörüne iyi bakılmalı.

Çok güzel özetlemişler. :good1::bravo:

Demin sürekli aldığım yerden (Bayraklı/Manavkuyu Milangaz) fulledim geldim pompacıya "sen çık abi dolunca ben kapatırım" dedim gözüme baktı öylece :)

Pompa 32. litrede titremeye ve ses çıkarmaya başladı ve dolum hızı aniden yavaşladı, tık diye kestim dolumu 32,550Lt gaz aldım.

Toplam yol 391,8km (İzmir Karşıyaka-Manisa OSB arası gittim geldim)

Yaklaşık 60km önce araba yedek depoya geçmişti, depom 50Lt %80 doluluk ile max 40Lt alıyor zaten içinde de bi miktar vardı 32,55litreyi de alması normal sanırım.

Vel hasıl kelam yakıt değerim yaklaşık 8,3lt/100km çıktı, içim de rahatladı :) Demekki pompacılar biraz fazla basıyor ve bu bize sarfiyat olarak dönüyor.

Şimdi bunu doğrulamak için 100km sonra yine gaz alayım ve yine aynı noktada keseyim bakalım sonuç dediğim gibi mi olacak :good1:

Bu arada gazı 2,31TL'den aldım :(

Yorum bağlantısı

Lpg'nin ekonomisi sehir icinde daha cok anlasilir. Daha dogrusu, sehirlerarasi yuksek suratlerde benzinden farkli olarak, aracin lpg tuketimi sehirici tuketime yaklasir. Benim gozlemledigim kadari ile lpg enjektorleri ve sistemi araclarin motorlari kadar ar-ge gormuyorlar. Lpg kitlerinin aslinda ekonomik yakis gibi bir gayesi yok. Bu kitlerde en onemli unsur calisma disiplinin bozulmamasi ve daha cok yenilikler bunun uzerine kurgulaniyor.

Dolayisi ile bir vtec, vvti, ztec gibi performansa karsilik dusuk tuketim gibi bir algoritma beklememek lazim. Gercek su ki aslinda sistem sn derece comert gaz harciyor ama litre fiyati ucuz oldugu icin yakit ekonomisi yasaniyor.

Yine gozlemim, araciniz sehir icinde aldiginiz litrenin (+-) 10km'si kadar yol yapiyorsa bu tuketim iyidir. Yani 35 litre ile sehir ici 350km yakan arac ekonomiktir denebilir. Sehirlerarasinda ortalama hiziniz 120km ve ustu olursa yine ortalama bu rakami gorursunuz. 140 ve ustunde belki benzinle gitseniz daha ekonomik olabilir 2.0 ve ustu araclarda.

Tuketim degerlerinin normal olup olmadiginin en iyi hesabi, lpg tuketimi/1.20 ile yapilir. Buldugunuz rakam ortalama benzin tuketimini gosterir. Bu rakam fabrika verilerinin altindaysa lpg kalibrasyon ayarinizda problem var diyebilirsiniz. Yani araciniz sehirler arasi yolda (mondeo icin) 90km hizda 6lt gibi lpg yakiyorsa ve bunu 6/1.20 olarak hesaplarsak 5lt benzin tuketimine ulasiriz. Eger ruzgari arkaniza alip, rampa asagi indiyseniz 100km boyunca tuketim normal olabilir, ancak bunun bir de donusune bakmaniz lazim ki sartlar esitlensin. Yoksa 2.0 aracla 100km'de 5lt yaktirma basarisini saglamis olursunuz ki, bu fabrika degerlerinin altindadir ve lpg sisteminin kontrol edilmesini gerektirir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Lpg'nin ekonomisi sehir icinde daha cok anlasilir. Daha dogrusu, sehirlerarasi yuksek suratlerde benzinden farkli olarak, aracin lpg tuketimi sehirici tuketime yaklasir. Benim gozlemledigim kadari ile lpg enjektorleri ve sistemi araclarin motorlari kadar ar-ge gormuyorlar. Lpg kitlerinin aslinda ekonomik yakis gibi bir gayesi yok. Bu kitlerde en onemli unsur calisma disiplinin bozulmamasi ve daha cok yenilikler bunun uzerine kurgulaniyor.

Dolayisi ile bir vtec, vvti, ztec gibi performansa karsilik dusuk tuketim gibi bir algoritma beklememek lazim. Gercek su ki aslinda sistem sn derece comert gaz harciyor ama litre fiyati ucuz oldugu icin yakit ekonomisi yasaniyor.

Yine gozlemim, araciniz sehir icinde aldiginiz litrenin (+-) 10km'si kadar yol yapiyorsa bu tuketim iyidir. Yani 35 litre ile sehir ici 350km yakan arac ekonomiktir denebilir. Sehirlerarasinda ortalama hiziniz 120km ve ustu olursa yine ortalama bu rakami gorursunuz. 140 ve ustunde belki benzinle gitseniz daha ekonomik olabilir 2.0 ve ustu araclarda.

Tuketim degerlerinin normal olup olmadiginin en iyi hesabi, lpg tuketimi/1.20 ile yapilir. Buldugunuz rakam ortalama benzin tuketimini gosterir. Bu rakam fabrika verilerinin altindaysa lpg kalibrasyon ayarinizda problem var diyebilirsiniz. Yani araciniz sehirler arasi yolda (mondeo icin) 90km hizda 6lt gibi lpg yakiyorsa ve bunu 6/1.20 olarak hesaplarsak 5lt benzin tuketimine ulasiriz. Eger ruzgari arkaniza alip, rampa asagi indiyseniz 100km boyunca tuketim normal olabilir, ancak bunun bir de donusune bakmaniz lazim ki sartlar esitlensin. Yoksa 2.0 aracla 100km'de 5lt yaktirma basarisini saglamis olursunuz ki, bu fabrika degerlerinin altindadir ve lpg sisteminin kontrol edilmesini gerektirir.

Saygilarimla.

Bence yüksek hızlarda lpg tüketimin benzin tüketimine yaklaşmasında enjektör kalitesinin de payı var. Kaliteli enjektör kullanan bir araçta yüksek hızda daha fazla tasarruf olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...