İçeriğe Yönlendir

Arıza ışığı hiç s&#246nmeyenler kulübü:)


Ceyhun Yilmaz

Recommended Posts

Ceyhun Yilmaz

inşallah bu hafta çözecez cihan kardeş:dil:

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

İnşallah Ceyhun.. Çözemezsek o vidayla vurur kırarız :dil:

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Varsa böyle bir arıza ışığı dalgası... Beni teğet geçti.

Hamdolsun aldığım günden beri ışık mışık yanmadı. Bundan sonra da yanmaz inşallah.:dil:

Yahu sizin bu sönmeyen arıza ışığı psikolojik olmasın... :selo:

(Meğer bu kelimeler ne güzelmiş :) )

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Baran Gökgöz

Motor arıza ışığı adı sanırım solda en altta

katalitik konvertör yokmuş usta taktı,ışık söndü.Amaa iki gün sonra tekrar yandı.

Başka birşey daha var ama bulamadılar daha.

Öyle yanıyor bir köşede.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

valla benimk, 1 bucuk seneden berı yanıyor ara ara sönüyor sonra tekrar yeniden yanıyor falan böyle alıştım onla yaşamaya kat veya elektrik senserü bosuk galba ama gidio abi bölede hatta bazen lazım oluyo araba millete diyorumm abi motor ışıgı yanıyor falan işlerini halletmiom :):D

ceyhun bey sizin arabanın aynısını bu nedenden dolayı bostancı sanayisinde yaptırdık bi ustaya artık yanmıyor isterseniz yardımcı olabilir...

Yorum bağlantısı
Baran Gökgöz

Egsoz sisteminde bu ışığın yanmasına neden olacak hangi parça olabilir

Katalitik konvertör takıldığı halde yine yanıyor

rölanti valfinden olur dediler

Başka nerelere bakmak lazım

Malum sıkıntılı bir dönemdeyiz,minimum harcamayla arabanın problemlerini çözmeye çalışıyorum

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Benimki 9 senedir hiç yanmadı,1 kere bobin arızalanmıştı tek silindir ateşleme yapmıyordu ama yinde lamba yanmadı.Zaten başkada arıza olmadı.

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
(düzenlendi)

zamanında arabanın çekişi biraz artsın diye katalitik iptali sonucunda arıza lambasını yakmayı başarabilmiştim...

ve çıkan parçayı tekrar eksozcuya taktırdım ve arabanın akü kutup başının tekini 5 dakikalığına çıkararak arabayı resetledim..

ve birdaha hiç yanmadı.... ;)

tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talip Eren

katalizörü sökülen araçlarda eğer iki oksijen sensörü varsa kat çıkışındaki sensörden dolayı arıza lambası yanar.kat tan önceki sensör zirkonium dioksittir,egzos gazındaki oksijen ile havadaki oksijen farkına göre elektrik üretir ve beyine sinyal gönderir,kat çıkışındaki ise titanyum sensördür ve ısıya göre direnci değişen bir elemandır(map sensörlerinde vakuma göre direnç değişir,bunda ısıya göre).titanyum sensör girişine beyin 5 volt gerilim uygular,çıkışıda ısıya göre beyine 0-4,5 volt arası sinyal olarak döner,katı söktüğünüzde o bölgedeki ısı değiştiğinden sinyal voltajı değişir ve arıza lambası yanar.benim arabamda tek sensör var o yüzden kat iptalinden sonra yanmadı ama bi ara fırsat bulursam çift sensörlü bi arabanın ikinci sensörü bi inceleyip ölçecem,basit bi cheaterle arıza lambası sönmesi lazım,ama dediğim gibi önce bi inceleyecem.

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

bende bu klübün bir parçasıyım. cogunlukla lpg kaynaklı yanıyor. ayar vermeyınce hıc sönmüyor. baktı çok sönük kaldı bu seferde hararet müşüründen yanıyor. ama benzin lambasıda yanınca sağlı sollu güzel bir dizayn ortaya çıkıyor :unsure2::)

Yorum bağlantısı
Murat Dere
(düzenlendi)

ehehee benim en parlak yanan lambam o. seviyom ben onu. kontağı açınca bir görünüyo bi kayboluyo. karabatak gibi. ehiehiehehe :unsure2:

tarihinde Murat Dere tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Yüce
(düzenlendi)

Benim en sık gördüğüm benzin ışığı :) Gerçi arıza değil ama çok sık görüyorum diyebilirim :nazar:

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Temiz
Benim en sık gördüğüm benzin ışığı :p Gerçi arıza değil ama çok sık görüyorum diyebilirim :p

bu gidişle fıyatlar artarsa dada cok görecegıs o bensin ısıgını

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu günlerde tek gördüğüm ışık, Bilgisayarın, hava soğuk buzlanma olabilir dediği ışık... :)

Yorum bağlantısı
Serkan Koç

Yav ne ışıkmış bu. Benide bu kulübe dahil edin sönmüyo bi türlü nalet ışık. ışık yanıyo diye arabada fazla yakıyo :yahoo:

Yorum bağlantısı
Baran Gökgöz

Işık söndü.Bilgisayara bağlamış usta.zengin karışım görünüyor şu an sorun yok dedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

her arıza kodu ışık yakar mı

neden

akü voltaj düşük arıza kodumuz var ama ışığımız yanmıyor aklıma geldi bi sorayım dedim yoksa bizim arıza lambamız patlakta ondan mı yanmıyor :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Emir Kılıc

kat iptali ile benimde arıza ışıgım yanıyor. Yokmu hala çözümünü bulabilen

Yorum bağlantısı
Baran Güney

Arıza ışığı hakkında bilgimi paylaşmak istedim.Bu açıklamam LPG li araçlar için.

Arıza lambasının yanma sebebi katalizatör önünde bulunan lamda (oksijen) sensörüdür.

Egzoz gazı kontrol sistemlerinin en önelilerinden biri olan lamda sensörü motorun egzoz devresi üzerine katalizatör öncesine yerleştirilmiş bir elemandır.Egzoz gazı içerisindeki oksijen ile ortam havasını karşılaştırırve farka göre gerilim üreterek Elektronik kontrol ünitesine(ECU) ya bildirir.Bir yüzeyi birbirine yapış diğer yüzeyleri ise hava ve egzoz gazları ortamında bulunan elektrodlar gerilim üretirler.

Yakıt-hava oranı 1/14.7 olduğunda lamda=1 ve sensörün referans gerilimi 450mV tur.Ecu aldığı sinyellere göre enjektörlere giden yakıtı ya artırır yada kısar.Bu sensör 0-950mV arasında çalışır.Sensör 450-950 mV arasında gerilim üretirse araç zengin karışım ,0-450mV arasında gerilim üretirse fakir karaşım yakar.Yani bu demek oluyorki 450mV altında ve üstünde sensör arıza veriyor.ve sensör arızası aracın yakıt ve performansını etkiliyor.

Sıralı sistem montajında da ecudan lamda sensörüne bağlantı yapılıyor fakat bu bağlantı sadece kalibrasyonda kolaylık sağlıyor.Aracın ecu su gibi enjektörlere giden yakıtta herhangi bir değişme yapılamıyor.

LPG montajında otomatik kalibrasyon yapılıyor bu aracın ecu ile lpg ecu senkron durumda çalışıyor.Bazı araçlarda otomatik kalibrasyon yetersiz kalıyor.Özelikle japon araçlar (honda ,toyota)ve ince ayar yapılması gerekiyor.Bazı arkadaşlar nedendir bilmiyorum bu ince ayarı yapmıyor yada yapamıyorlar.

Ve bu yüzden LPG li araçlarda oksijen sensörü arıza oluyor.

Ayrıca hava kirliği sebebiyle yurt dışında bu snsörler 50.000-60,000 bakımlarında değişiyor.Ülkemizdeki servislerde sensör pahalı olduğu içinmidir bilmem değişmesi konusunda herhangi bir uyarı yapılmıyor.Firma derki benim aracımın motor ömrü 400.000 km bu 400.000 km den bahsederken bu tür sensör ve diğer bakımda değişmesi gereken motor parçalarının hepsinin zamanın değişmesi durumlarında bu garantiler veriliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...