İçeriğe Yönlendir

Manifold Kurumlanması Ve Temizliği


Erhan Bulut

Recommended Posts

Erhan Bulut

Çağlar abinin açtığı piston konusunu okurken, başka bir forumda okuduğum manifold kurumlanmasi meselesi aklıma geldi.

Dizel araçlarda, 100k km civarında emme manifoldunun kurumla dolduğu, bunun da yüksek tüketim + düşük performans olarak geri döndüğü iddia ediliyor. Aşağıdaki makalede, vw-tdi motora sahip bir araçtaki kurumlanmış manifoldun sökülerek temizlendikten sonra yerine takılması anlatılmış.

http://pics.tdiclub.com/data/517/Intake_Ma...ld_Cleaning.pdf

Manifoldun içinden çıkanlar ise ilgi çekici:

adszkan.jpg

adsz2bhy.jpg

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu
(düzenlendi)

çaresine bakmalı ,nasıl merak ediyorum

tarihinde Fatih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Aksakal

üf üf bu ne ya bacadan çıkan kurum gibi inanamadım görünce.şimdi bizim arabalarda böle kurum yapmışmıdır? :baby:

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

çaresi , carbon clean ile emme manifold temizliği yaptırma.

sökerek temizlemede ancak manifold içini temizliyebiliriz,silindir kapağındaki portlara ulaşmak zor ve temizlerken sibop yuvalarına zarar verme riski mevcut.

20bin km bir bu işlem yapılırsa ilk günkü performans sağlanır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kötü mazot hatalı kullanım (tam gaz gitme yada hızlansın diye tam gaz yüklenme, yanlış devirde kullanma) hava filtresi değişiminin aksatılması yağın uygun evsafta olmaması ve değişimine dikkat edilmesi ve şu EGR denen zımbırtının yüzünden kirlenir.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

özellikle egr valfli yeni nesil diesel araçlarda bu durum oluşur,egzost manifoldundan gelen sıcak gazlar egr valfinden emme manifolduna bir kısmı aktarılırken sıcak gazların buharı ile emme manifoldunda birleşen soğuk hava zaman içinde yüzeylerde kurumlanmaya sebep oluyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aman allahım, cidden kömür sobası gibi.

bu araba gidiyormuymuş?

buna carbon clean yapılsa, bu kadar kurum nereye gidecekmiş? kataliği tıkamaz mı? egzosa zarar vermez mi?

dizel yarardan çok zarar mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bunu gördükten sonra 48000 küsürdeki arabamın EGR valfine giden boruyu uzun uğraşlarla söküp baktım, hafif bir yağımsı tabaka vardı fakat kurum yok EGR temiz, turbo hava emişi borusunuda kontrol ettim boru temiz sadece turboya girdiği kısım 4-5 cm kadar hafif yağ vardı ama çok az parmağımla kontrol ettiğimde bile azıcık kirlendi, yani düzgün mazot doğru devir bandı sakin kullanım, ve 5000km de hava 7500 km de yağ değişimiyle kurum falan oluşmuyor, 5000 km de birde wurth common rail temizleyici kullandınızmı hiçbişey yapmanıza gerek kalmıyor arkadaşlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

depoya konan temzileyiciler manifoldu temizlemez...

kurumlanma egr valfinden sonra başlar.

öncesinde yağlanma olması normal..

fotoğrafa dikkat ederseniz kurum özellikle silindir kapak bağlantısında yoğunlaşmış...

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Depoya koyduğunuz temizleme maddesi hem depoya hemde CC makinasında kullanılabiliyorsa (wurth gibi) aynı işi görür bence (Emme manifoltunda işe yaramaz doğrudur, onun için ya sökmek yada bu iş için kullanılan spreyi kullanmak gerekir) yani enjektörleri silindirlerin üstünü ve sibobları temizler, CC makinası sadece işi çabuklaştırıyor sanırım. Ben arabamda EGR valfini sökerek kontrol yaptım valften önce ve sonrasında az bir yağlanma vardı fakat resimdeki gibi soba borusu modunda kesinlikle değil manifolttaki kurumlanma normal durumdaegr den manifolta mesafe kısa olduğundan kontrol kolay oldu, turbo emiş borusu ve turbonun kontrolünde ise bir sorun olup olmadığı anlaşılır yağlanma fazlaysa motorda bir sorun yada hava filtresinde aşırı kirlenme olabilir, aracınızı tekniğe uygun kullanır bakımlarını ihmal etmezseniz kurumda minimum düzeyde kalıyor, tabii ben sürekli uzun yol kullanıyorum, şehir içi çok az kullanırım bu yüzden dur kalk yok ani fren yada gaz vermede yok, dolayısı ile kurumlanmada minumum düzeyde kalıyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

fotoğrafta görülen manifoldaki kurum zaten hiç bir kimyasalla temizlenmez,düzenli periodta carbon clean ile emme manifold temizleyicisi ile temizlenirse fotoğraftaki kurum asla oluşmaz.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
fotoğrafta görülen manifoldaki kurum zaten hiç bir kimyasalla temizlenmez,düzenli periodta carbon clean ile emme manifold temizleyicisi ile temizlenirse fotoğraftaki kurum asla oluşmaz.

Carbon clean emme manifoldunu nasıl temizler?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
Carbon clean emme manifoldunu nasıl temizler?

carbon clean ile hiç bir bağlantım yok,fakat diesel araçlar için yararlı olduğu için tavsiye ediyorum.

carbon cleanın emme manifoldu için özel sülosyonu mevcut bununla motor çalışır durumda iken özel hortum aparatı ile emme manifoldundan içeri sokularak temizlik yapılıyor,sonuç olarak ilk günkü temizliğine kavuşur.

http://www.carboncleanturkiye.com/amp.htm#

cesaretiniz varsa 1 lt antifirizi serum şişesine koyarak damlalar halinde motor çalışırken emme manifolduna serum hortumu yardımı ile arasıra gaz vererek çalıştırmak,bu uygulmayı eniştemin servisinde görmüştüm.sonuç mükemmeldi.

bende o cesaret yok,tavsiyede etmem.

yazdıklarım egr li diesel araçlar içindir.egrli araçlarda ciddi karbon birikintisi oluşur.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

CC emme manifoltunu temizlemiyor, onun için sprey var sıkıp biraz bekleyip motoru çalıştırıyorsunuz, sitesinde merak ettiklerinizde şunu yazmışlar "hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir." demekki neymiş yakıt hattı enjektör ve siboblardaki kurumu, bende diyorumki CC ye 70-80 tl vereceğimize Wurth katkıyı kullanın hem aynı işi görüyor hem kaliteli hem ucuz ve illa istenirse CC makinası gibi makinası var onlada aynı CC gibi uygulanıyor, ben kullanıyorum çok memnunum, şunuda belirteyim wurth le ilgim yok ticari bir durumumda yoki, sadece beğendiğimden anlatıyorum ayrıca teste tabi tutulmuştur marketlerdeki gibi tırışka değildir.

(HFRR DIN ISO 12156 testine tabi tutulmuştur)

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
CC emme manifoltunu temizlemiyor, onun için sprey var sıkıp biraz bekleyip motoru çalıştırıyorsunuz, sitesinde merak ettiklerinizde şunu yazmışlar "hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir." demekki neymiş yakıt hattı enjektör ve siboblardaki kurumu, bende diyorumki CC ye 70-80 tl vereceğimize Wurth katkıyı kullanın hem aynı işi görüyor hem kaliteli hem ucuz ve illa istenirse CC makinası gibi makinası var onlada aynı CC gibi uygulanıyor, ben kullanıyorum çok memnunum, şunuda belirteyim wurth le ilgim yok ticari bir durumumda yoki, sadece beğendiğimden anlatıyorum ayrıca teste tabi tutulmuştur marketlerdeki gibi tırışka değildir.

(HFRR DIN ISO 12156 testine tabi tutulmuştur)

Ali bey kopyaladığım siteyi eksik okumuşsunuz,c.c emme manifoldu temizleme sülosyonuda mevcuttur,hatta ford club üyelerine brifing verilmiş ,brifingte detaylı anlatılmıştır.Çağlar beyde bu konuda bilgi sahibidir.

kimsenin ürününü kötüleme veya övme söz konusu değildir,bende würth kullandım,iyi bir ürün fakat emme manifold ayrı bir temizlik gerektirir,bu temizliği yapabilen pek çok ürün olabilir,ben kendi bildiğimi paylaştım.

yukarıda bahsi geçen konu ve fotoğraf yakıt yolları temizliği ile ilgili değil.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
(düzenlendi)

Sakarya da motorvac ürünü kullanan yer bulamadım,daha doprusu buldum ama onlarda da benim aranaya göre aparat yoktu.En son bir yerde daha buldum ama onda da sadece makinesi var kullanılan ilaç farklı bende yaptırmadım zaten würthün katkısından istediğimi verimi alıyorum boşuna +40tl vermeye lüzüm görmedim.Emme manifoldunu nasıl temizliyorsunuz diye sotunca.Motorvacın temizleme spreyini gösterdi.Sadece emme manifold temizleme yaptırmak istiyorum ama bana biraz riskli gibi geliyor çünkü bu konuda zannedersem pek tecrübeli değiller.Konu hakkında bilgisi olanlar nasıl yapılması gerektiğiyle ilgili bizleri bilgilendirirse sevinirim.

tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Sakarya da motorvac ürünü kullanan yer bulamadım,daha doprusu buldum ama onlarda da benim aranaya göre aparat yoktu.En son bir yerde daha buldum ama onda da sadece makinesi var kullanılan ilaç farklı bende yaptırmadım zaten würthün katkısından istediğimi verimi alıyorum boşuna +40tl vermeye lüzüm görmedim.Emme manifoldunu nasıl temizliyorsunuz diye sotunca.Motorvacın temizleme spreyini gösterdi.Sadece emme manifold temizleme yaptırmak istiyorum ama bana biraz riskli gibi geliyor çünkü bu konuda zannedersem pek tecrübeli değiller.Konu hakkında bilgisi olanlar nasıl yapılması gerektiğiyle ilgili bizleri bilgilendirirse sevinirim.

Tolga bey bosch car servislerinden yardım alabilirsiniz,servis elemanları özel eğitimliler.

Yorum bağlantısı
Onur Dursun
çaresi , carbon clean ile emme manifold temizliği yaptırma.

sökerek temizlemede ancak manifold içini temizliyebiliriz,silindir kapağındaki portlara ulaşmak zor ve temizlerken sibop yuvalarına zarar verme riski mevcut.

20bin km bir bu işlem yapılırsa ilk günkü performans sağlanır.

+1000 carbon temizliği

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
(düzenlendi)
Tolga bey bosch car servislerinden yardım alabilirsiniz,servis elemanları özel eğitimliler.

Abi tavsiyen için teşekkür ederim.En son bir bosch car servisine bunun için gittiğimde (forumda daha önce de bahsetmiştim) Normalde dedi würth kullanıyordum kalmadı istersen bunla yapalım dedi gösterdiği ilaç stp nin depo katkısıydı.Dedim bu normal depo katığı.O da keyfin bilir gibisinden davrandı.Hata bu servis bizim burada pompa konusunda nam yapmış bir servis.Başka bir bosch servise gittim oda bizde öyle bir şey yok ben sökerim temizlerim dedi.

tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

:D

sökerim temizlerim diyen servisten uzak dur,isterse nasa olsun.

söktükten sonra eski manifold contasını tekrar yerine takar bunlar..

istanbul kadosan sanayide, dudulluda diesel servisine gidersen ,sana en sağlıklı biligiyi vereceklerinden eminim.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Uğur bey yanlış anlaşma var galiba, ben cc manifoldu temizlemez dedim doğru, fakat yazdığımı dikkatli okursanız manifolt için ayrıca motorvac ın ürettiği spreyde mevcut diye yazmışım zaten, hatta daha detaylı anlatayım bu spreyde değil aslında, bu maddeyi kırmızı renkli bir tüpe doldurup sonra bu tüpü basınçlandırırarak manifolta sıkıyorsunuz işlem tamam oluyor, turbolu araçta tam olarak nereye sıkıldığından emin değilim aslında ayrıca turboya zarar verir diyede süphelerim var daha ikna olamadım ama neyse, sonuç olarak diyorumki CC (motorvac) de Wurth de enjektör yakıt yolları siboblar ve silindir kafalarını temizliyor buraya kadar anlaştıkmı? şimdi CC ye 70-80 tl vereceğimize wurth e 24tl gibi bişey vererek aynı sonucu alıyoruz demek istedim ben, ha manifolt için doğru daha öncede dediğim gibi bunun için ayrı bir ürün var, fakat şunuda yazmıştım, manifolt durup dururken bukadar kurum toplamıyor düzgün mazot bilinçli kullanım motoru sıkıştırmadan ani gaz vermeden tam gaz yüklenmezseniz kurum oluşumu 100.000 de çok az oluyor, hatta katalitik konvertör bile temiz kalıyor, hatta konvertörü temzilemek içinde yokuş aşşağı uzun rampalarda gaza yavaşça basarak yüksek devirlere çıkıp bir süre aracı sürerseniz katalitikte biriken kurumlarda yanıp gidiyor, düzenli olarak kaliteli yakıt katkıları kullanıldığında kurum oluşumu minimumda kalıyor aracınızı yıllarca sorunsuz kullanabiliyorsunuz yeterki kaliteli katkı maddesi kullanın, herhalde yeterli bir açıklama oldu sanırım. :D

Not: Tüm bosch servisleri CC hakkında bilgili değil hatta çoğu tam bilmiyor bile, bazıları zararlı bile diyor, yine çoğu diyelim CC makinasını kullanmayı CC makinasının yakıt yollarındaki havayı almayı, aleti arabaya bağladığında hangi basınca getireceğini sistem temizliğini falan yeterince bilmiyor, bu işlemi yaptırmadan önce Motorvac sitesinden işlem ve makinanın kullanımı hk. da dökümanları okuyarak işlemi yaptırınki tam sonuç alın, işlem esnasında makinanın başından ayrılmayın, tabii bu yorum tüm Bosch servisler için geçerli değildir, birkaç soru sordunuzmu durumları hemen anlaşılıyor zaten.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...