İçeriğe Yönlendir

Buji kablolarının arızalı olduğu nasıl anlaşılır ?


Alper Özden

Recommended Posts

Alper Özden

arabam fazla yakma huyu başlayınca tüm eksoz takımı ve bujileri değiştirdim

meslekkim geregi buji kablolarının ohm metre ile ölçtüm

olçüm 1 kablodan son kabloya kadar kademeli bir düşmesi var

yani 1 ' Kablo 10.2 k ohm

2 kablo 8 k ohm

3 kablo 5 k ohm

4 kablo 3 k ohm

eğer benim gibi birileri olçmüş ise bu değerler normalmi

yoksa değiştirme furyasına devam edeyim mi??

Yorum bağlantısı
Rahim Sarı

kablo boyu uzadıkça direnç de artar. bence kablolarınız normal.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Uğur Çınar

konu hortlatacığımdan bende merak ediyorum buji kablo arızası nasil anlayabiliriz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de bir zamanlar ölçme tekniğini denemiştim ama sağlıklı sonuçlar alamadım...

Ateşleme bozuk yani teklemeler varsa, devirlenmede isteksizlik varsa, en belirleyici olarak da belirli bir devirde kesilip devamında tekrar açılıyorsa buji kablosu akla gelmelidir..

Tabi sorunlara ateşleme elemanlarını üç de yapabilir.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Ben de bir zamanlar ölçme tekniğini denemiştim ama sağlıklı sonuçlar alamadım...

Ateşleme bozuk yani teklemeler varsa, devirlenmede isteksizlik varsa, en belirleyici olarak da belirli bir devirde kesilip devamında tekrar açılıyorsa buji kablosu akla gelmelidir..

Tabi sorunlara ateşleme elemanlarını üç de yapabilir.

Aynen katılıyorum. Bu belirtileri buji kablosunun yanında buji ve bobinde yapabilir. Takım halinde değiştirmek en mantıklısı

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu tip bir ölçüm ile kesin sonuç alınamayacağını sanki daha evvel konuşmuştuk..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bu şekilde tek tek ölçmedim, değerleri de hatırlamıyorum.. Ancak elimde çok sayıda çıkma kablo vardı.. Bu kablolardan bir takım yedek yapayım dedim, en basit yolu da dirençleri ölçerek buldum..

Mesela dört tane 1 numara kabloyu elime aldım.. direnci en yük olanı ayırıp yedek yaptım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bende hiçbir şekilde tekleme yoktu, buji kablolarında görünürde hiçbir şey yoktu. Yine de değiştirdim hem performans arttı hem yakıt tüketimi azaldı.

Yenisini alınca eski kablonun ve yeni kablonun dirençlerini karşılaştırmak lazımdı ki fikir versin...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ha bir de ben buji kablosu- ateşleme bobini- bujilerin hepsini değiştirmiştim yine de bujiler her 10bin bakımında çatlak çıkıyordu yine.

Takan ustanız çok sıkıyor olabilir? Yoksa durduk yere çatlamazlar..Her 10 binde çatlaması ilginç.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...