Alper Özden 25 Nisan 2009 Paylaş 25 Nisan 2009 arabam fazla yakma huyu başlayınca tüm eksoz takımı ve bujileri değiştirdim meslekkim geregi buji kablolarının ohm metre ile ölçtüm olçüm 1 kablodan son kabloya kadar kademeli bir düşmesi var yani 1 ' Kablo 10.2 k ohm 2 kablo 8 k ohm 3 kablo 5 k ohm 4 kablo 3 k ohm eğer benim gibi birileri olçmüş ise bu değerler normalmi yoksa değiştirme furyasına devam edeyim mi?? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2009 Paylaş 25 Nisan 2009 Servis kitapçığında bu değerler yazar ama hatırlamıyorum. Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 25 Nisan 2009 Paylaş 25 Nisan 2009 kablo boyu uzadıkça direnç de artar. bence kablolarınız normal. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 konu hortlatacığımdan bende merak ediyorum buji kablo arızası nasil anlayabiliriz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Ben de bir zamanlar ölçme tekniğini denemiştim ama sağlıklı sonuçlar alamadım... Ateşleme bozuk yani teklemeler varsa, devirlenmede isteksizlik varsa, en belirleyici olarak da belirli bir devirde kesilip devamında tekrar açılıyorsa buji kablosu akla gelmelidir.. Tabi sorunlara ateşleme elemanlarını üç de yapabilir. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Ben de bir zamanlar ölçme tekniğini denemiştim ama sağlıklı sonuçlar alamadım... Ateşleme bozuk yani teklemeler varsa, devirlenmede isteksizlik varsa, en belirleyici olarak da belirli bir devirde kesilip devamında tekrar açılıyorsa buji kablosu akla gelmelidir.. Tabi sorunlara ateşleme elemanlarını üç de yapabilir. Aynen katılıyorum. Bu belirtileri buji kablosunun yanında buji ve bobinde yapabilir. Takım halinde değiştirmek en mantıklısı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Bu tip bir ölçüm ile kesin sonuç alınamayacağını sanki daha evvel konuşmuştuk.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Ben bu şekilde tek tek ölçmedim, değerleri de hatırlamıyorum.. Ancak elimde çok sayıda çıkma kablo vardı.. Bu kablolardan bir takım yedek yapayım dedim, en basit yolu da dirençleri ölçerek buldum.. Mesela dört tane 1 numara kabloyu elime aldım.. direnci en yük olanı ayırıp yedek yaptım... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Bende hiçbir şekilde tekleme yoktu, buji kablolarında görünürde hiçbir şey yoktu. Yine de değiştirdim hem performans arttı hem yakıt tüketimi azaldı. Yenisini alınca eski kablonun ve yeni kablonun dirençlerini karşılaştırmak lazımdı ki fikir versin... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Bozuk olan bobin ve kablo, zaten bujinin porselenini çatlatır... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Ha bir de ben buji kablosu- ateşleme bobini- bujilerin hepsini değiştirmiştim yine de bujiler her 10bin bakımında çatlak çıkıyordu yine. Takan ustanız çok sıkıyor olabilir? Yoksa durduk yere çatlamazlar..Her 10 binde çatlaması ilginç. Yorum bağlantısı
Recommended Posts