İçeriğe Yönlendir

Uzun Soluklu Bir Proje


Mehmet Ali Hakdar

Recommended Posts

Mehmet Ali Hakdar

sonunda uzun zamandan beri hayalini kurduğum projenin startını bugün verdik. Araç tanıtımında yazdığım gibi araç turbolama projemin olduğunu söylemiştim bu konu başlığı altında anlatmaya çalışacağım sizlerinde iyi kötü her türlü yorumunu beklerim tabi yorum yaparken ne gerek var öyle yapacağına üstüne para koy şu arabadan al gibi yorumlardan gerçekten sıkıldım yaptırıcı şuraya şöyle olsaydı bu böyle olsaydı daha hoş olurdu gibi olursa daha güzel olur :D Hedefimiz şimdilik yere net 240 hp lik bir güç verebilmek ama taban olarak aracı 500 hp e göre ayarlıcaz yani hedefimizin üstüne çıkarız çıkamayız zaman gösterecek inş. Parçalar yurtdışından geldiği için yavaş yavaş ilerliyecek proje tahmini 2-3 ay süre içerisinde kontak çevirmeyi ümit ediyorum . Proje devam ederken hiç acele etmiyoruz sindire sindire tartışa tartışa gidiyoruz en zevkli tarafıda bu olsa gerek ;) Projeden bir kaç resim :))

grnt074.jpg

grnt015c.jpg

grnt018o.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

hayırlı olsun ....

artık cufluya cufluya gidersiniz... :D

abi 500hp mi :) Motor dağılmasın aman dikkat ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Ali Bey.. gönülden destekliyorum sizi..

Ne yaptığınızı bildikten sonra keyifli olacaktır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar

evet lezzet için diyecek söz yok ne yaptığımızın her zaman bilincindeyiz ama tek eksi yönümüz türkiyede zetec escortun turbolusunu hiç görmedim hep rs turbolar var onlarında motor yapısı cvh o yüzden mutlaka eksiklikler olacaktır ama kağıt üzerinde oluşturduğumuz projeyi faaliyete geçirmeye başladık.

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Resimdeki parça adlarını ve işlevlerini de yazarsanız bilgi edinmek isteriz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok iddialı bir çalışmaya girmişsiniz, can-ı gönülden tebrik ediyorum, şahsen başarıya ulaşmanızı en içten duygularımla diliyorum. Piston olarak kaçlık sıkıştırma oranı hesaplayacaksınız? Enjektörleri ne marka düşünüyorsunuz? Diferansiyel tahvil oranını nasıl yükselteceksiniz, bildiğim kadarı ile Şanzıman gurubunun dişlileri tüm Avrupaya imal edenlerin başında Konya Sanayisi gelmekte.

Lpg sisteminiz araç üstünde kalacak mı?

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg

Süper bi çalışma olucak sanırım...Şimdiden kolay gelsin..Tebrik ediyorum...

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Turbo uygulamasını bilemem ama siz bu konuda Çağlar beyden fikir alın derim.Onun 94 mk1 mondeosuna yaptıklarını okudum ve dinledim.Sıfır toleranslı özel pistonlar,kule gergileri vs.7000 devirlere kadar hızlanma isteğini kaybetmeme....Ve son cümle:Mondeoyu bir kere gören dönüp bir daha bakardı-sanırım bunda cam filmininde etkisi vardı-: )

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar
Resimdeki parça adlarını ve işlevlerini de yazarsanız bilgi edinmek isteriz.

projede kullanılacak parçalar kısaca şöyle

Honda Vtec Turbo Headers biz bu headersi zetec'e göre manifold flanşını kestirip ayarladık 500 hp e kadar desteklicek

t3/t4 Turbocharger bu turboda bizi 500 hp e kadar destekleyebilecek

Walbro 255 Lph benzin pompası

Özel yapılmış forged piston ve kolları (bu parça henüz yapım aşamasında)

Nissan 240sx 370cc enjektör (Bu parça düşünce aşamasında değişebilir)

Stage 2 baskı balata

38mm external wastegate

hks blow of valve

lc-1 wideband afr

Yazılım ise megasquirt2 ve megasquirt2 ile birlikte eec-iv beyinler için adapter kit.

Yağ pompası zetec 2.0

Devir daim pompası orj.

kent cams camshaft

helezonlar pi marka 38mm.

ve aklıma gelmeyen daha bir çok parça var

ön düzen yurtdışından orj. ve parçalardan oluşacak komple değişecek akslar dahil olmak üzere.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

bagajdaki spoilere bakıyolardır abi :dil: kimsede yok ya nasıl götürürüz diye :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar
Çok iddialı bir çalışmaya girmişsiniz, can-ı gönülden tebrik ediyorum, şahsen başarıya ulaşmanızı en içten duygularımla diliyorum. Piston olarak kaçlık sıkıştırma oranı hesaplayacaksınız? Enjektörleri ne marka düşünüyorsunuz? Diferansiyel tahvil oranını nasıl yükselteceksiniz, bildiğim kadarı ile Şanzıman gurubunun dişlileri tüm Avrupaya imal edenlerin başında Konya Sanayisi gelmekte.

Lpg sisteminiz araç üstünde kalacak mı?

Lpg sökülecek klima söküldüğü gibi şanzıman benim araçta mtx75 şanzıman istediğimiz güce orantılı gayet yeterli bir şanzıman olduğunu düşünüyorum

Selamlar ben kaçırdım olayı heralde 95 Ford 1.6 CLX bu araç mı hedeflediğiniz? 250hp zaten yorumsuz hele 500 hp ?

evet 1.6 clx 250 hp kullanılan parçalara bakarsan hiçte zor bir hp gibi gözükmüyor :dil:) çünkü ingilterede 450 hp alan arkadaşım var zaten mapide ona hazırlatacam.

Turbo uygulamasını bilemem ama siz bu konuda Çağlar beyden fikir alın derim.Onun 94 mk1 mondeosuna yaptıklarını okudum ve dinledim.Sıfır toleranslı özel pistonlar,kule gergileri vs.7000 devirlere kadar hızlanma isteğini kaybetmeme....Ve son cümle:Mondeoyu bir kere gören dönüp bir daha bakardı-sanırım bunda cam filmininde etkisi vardı-: )

tabiki herkesin fikrine görüşüne her zaman açığım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Gönülden destekliyorum projenizi. Bizim kaporta sıkıntılı olunca bi tubo maliyetini arabanın dışına sıvamaya başladık. Burada benimki de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar
Gönülden destekliyorum projenizi. Bizim kaporta sıkıntılı olunca bi tubo maliyetini arabanın dışına sıvamaya başladık. Burada benimki de.

evet bende sizin projenizi yakından takip ediyorum escortla ilgili sitedeki tüm gelişmeleri takip etmeye çalışıyorum elimden geldiği kadar sizede başarılar ..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Mehmet Ali bey,özel yapım piston yerine Arias firmasının bu motorlar için ürettiği forged tipi pistonları ve kolları getirtebilirseniz daha sağlıklı olur sanırım.

Birkaç zetec örnek;

sunnyengsmall.th.jpgztindexr2c2.th.jpgtopfront.th.jpg

1161679.th.jpgchrissydsc00768.th.jpgfhhdfc.th.jpg

Bazıları 1.8 bazıları 1.6.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar
Mehmet Ali bey,özel yapım piston yerine Arias firmasının bu motorlar için ürettiği forged tipi pistonları ve kolları getirtebilirseniz daha sağlıklı olur sanırım.

Birkaç zetec örnek;

Bazıları 1.8 bazıları 1.6.

evet hemen sıcağı sıcağına ariasa bir mail attım yarın cevap gelir umarım özelliklerini incelerim ve ona göre siparişini verebilirim. Öyle mail attığım bir kaç piston firması daha var wiseco accralite bunların başında geliyor.

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

tebrikler çok iddialı bir proje... kolaygelsin başarılar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar

projedeki gelişmelerden bir kaç resim daha acele etmeden yavaş yavaş ilerliyoruz..

grnt081v.jpg

grnt085.jpg

grnt082b.jpg

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Çok iyi gidiyor valla. Bitince bi test sürüşü isterim ben şimdiden söyleyim. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar
Çok iyi gidiyor valla. Bitince bi test sürüşü isterim ben şimdiden söyleyim. :D

tabiki ama test sürüşü için konyaya gelmen gerekecek ;)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Konya şurdan 2 saat. :D Hergün yarısını gidip geri dönüyorum zaten yolun. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar

yolun düşerse uğramadan geçme o zaman :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Ali Hakdar
son durum ne :D

son durum motor inmiş durumda özel gömlekleri yaptırdık parçalar gelmeye başladı bütün parçaları tamamladık neredeyse son forged kollara kaldık gözümüz yolda bekliyoruz.. oda geldikten sonra motor toplanıp rodaj yapılacak sonra geriye binmek kalıyor bu süre zarfında arabayı baya özledim arabasını çok seven kişilere kesinlikle tavsiye etmiyorum bu olayı :)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Ali Hakdar

ve son parçalarda geldi toplamaya başladık işte motor toplama aşamasından bir kaç resim...

escort.jpg

escort1.jpg

escort12.jpg

escort22.jpg

escort25.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...