Cengiz Muku 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 merhabalar biraz değişik bir soru olacak ama Benim ilk arabam ve şoförlüğü öğrendiğim araba olduğu için soracağım Ehliyet kursunda öğretilen marşa basılırken gaza da basın dendiğinden ilk günlerde aracı boğuyordum sonra debriyaja basılı olarak çalıştırıyorum bugünlerde de hiçbirine basmadan çalıştırabileceğimi söylediler sizce debriyaja basmalımıyım bir zararı olmuşmudur? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Aracı çalıştırken debriyaj pedalına basılı olarak çalıştırırsanız daha rahat çalıştığını görürsünüz.(vites boşta el freni çekili olacak) Yorum bağlantısı
Koray Koru 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Bence debriyaj ile çalıştırmanın tek sakıncası otomatik araca geçince sol ayağa ilk zamanlar engel olamamak onun dışında bu alışkanlığın faydasını çok gördüm, aracın viteste olduğunu fark etmeden marşa basmak gibi durumlarda iyiki debriyaja basmışım diyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Evet belkide aracın viteste kalmış olma ihtimaline karşı debriyaja basarak çalıştırmak doğru olanıdır.Bunu tüm sürücü kursları söylüyor.Vitesi boşa alsan bile basılması gerekli deniliyor.Teknik olarak faydası varmı tam olarak bilmiyorum ama belkide psikolojiktir benim araç tek marşta herzaman çalışır. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Soğuk havalarda akışkanlığı azalan şanzıman yağınında çevrilmek zorunda kalınması sonucu motor daha zor çalışır.Siz farketmezsiniz ancak marş motoru farkedecektir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 +1000 evet çok faydalı, dizeli stop ederkende basın kitapçıktada yazar zaten, motor daha az sarsıntıyla stop eder, gaz olayına gelince artık elektronik oldu herşey, pedala basmadan marşa basacaksınız ecu gerisini halleder zaten ve buda kitapçıkta yazıyor bu arada. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Marş ve debriyajı ilişkilendiren teknik bir yazı yoktur (hiç rastlamadım) ama, mekanik mantığı ile düşünürseniz, marşa basarken debriyaj basılı olsun derim, en azından şahsıma ait manuel vitesli araçlarımda hep bu şekilde yaptım. Kesinlikle zararı yoktur, faydası azdır-çoktur-yoktur tartışılabilir ama marş motoruna daha az yük biner. Vites boşta olsa da prizdirek mili de marş motorunun çevirmesi gereken bir karşı yüktür. Debriyaja basınca, şanzıman tarafındaki yükler sıfırlanmış olur. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Arkadaşımın aldığı 2008 model Toyota Corolla deb. basmadan çalışmıyor marş basmıyor. Yorum bağlantısı
Cengiz Muku 6 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2009 eyvallah arkadaşlar ne kadar bu konularda yeni olsamda debriyaja basılı olasının yararlı olduğunu zannediyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 (düzenlendi) sanayideki bazı ustalar aracı ilk çalıştırırken ve kontağı kapatırken debriyaja basınız diyor.!(vites boştayken) bi kaç gün denedim çalıstırırken ve stop ederken titreme olayı biraz azalıyor gibi. mesela bu olayı bir kaç farklı araçda denedim onlarda aynı sonucu verdi. sizce ne gibi faydası olabilir acaba ? 8 Mayıs 2009 tarihinde Mehmet Varankaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...amp;hl=debriyaj Yorum bağlantısı
Guest Fevzi G 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 ben connectte farkettim onu.ancak bütün arçalarda aynıdır diye düşünüyorum. sürtünmeyi azaltmak için olabilir. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 Arac boştayken dahi kavramada çok az bir sürtünme oluyor.Tahmini %2-3. Debriyaja basarak tam boş duruma getiriyorsunuz. Yorum bağlantısı
Fatih Isık 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 (düzenlendi) Çalıştırırken basıyorduk stop ederkende basacağız artık. 8 Mayıs 2009 tarihinde Fatih Is?k tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 Arabanın debriyajına basarak krank milindeki çıkış hareketini vites kutusununa iletmeyi kesmiş oluyorsunuz.Bunun faydaları daha fazla havalar soğuk iken ve vites kutusundaki yağ vizkozitesi koyu olduğu zamandır.Marş motoruna bindirilen yük azaltılmaktadır.Motoru sürekli debriyaja basarak çalıştırmanızı öneririm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts