İçeriğe Yönlendir

Megane 2 için yardım


Mustafa Ergüden

Recommended Posts

Mustafa Ergüden

merhabalar. bir arkadaşımın arabası için çözüm arıyoruz. aracın motor soğutma suyu kabının kapağından geri geliyor. ustalara gösterdik silindir contası yanmış veya silindir kapağı çatlamış olabilir diyorlar. aklımıza takılan araçta herhangi bir uyarı olmaması ve hararet göstergesinde artma olmaması. ustalar kullanılmasının tehlikeli olduğunu söylüyor fakat araç 100 km yol geldi bir şey olmadı. başka bir problemden kaynaklanabilir mi? sebep bunlarsa masraf ne kadar gider?araç 2005 dizel.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kapalı devre değil mi..

Kapağın su kaçırmıyor olması gerekmiyor mu...

Yorum bağlantısı
Mustafa Ergüden
Kapalı devre değil mi..

Kapağın su kaçırmıyor olması gerekmiyor mu...

kapalı devreden ne kastettiğinizi anlamadım ama ustalar conta yanması veya silindir conta kapağının çatlak olmasından dolayı motor hava alıyor diyor. bundan dolayı boruların sertleştiğini söyledirler. kullanılırsa borulara veya radyatöre zarar verebilir diyorlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yanlış mı anlıyorum acaba...

Genleşme kabından su mu taşıyor...

Yorum bağlantısı
Mustafa Ergüden
Yanlış mı anlıyorum acaba...

Genleşme kabından su mu taşıyor...

abi teşekkür ederim ilginize. kusura bakma teknik bilgim çok iyi değil. kaputu açıp motor soğutması için su koyduğumuz kabın kapağından geri veriyor. adı nedir bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
abi teşekkür ederim ilginize. kusura bakma teknik bilgim çok iyi değil. kaputu açıp motor soğutması için su koyduğumuz kabın kapağından geri veriyor. adı nedir bilmiyorum.

bu durum motor sıcakkenmi yapıyor anlamadım biraz daha anlatsanız nasıl olduğunu.

Yorum bağlantısı
Hakan Ekinci
(düzenlendi)
merhabalar. bir arkadaşımın arabası için çözüm arıyoruz. aracın motor soğutma suyu kabının kapağından geri geliyor. ustalara gösterdik silindir contası yanmış veya silindir kapağı çatlamış olabilir diyorlar. aklımıza takılan araçta herhangi bir uyarı olmaması ve hararet göstergesinde artma olmaması. ustalar kullanılmasının tehlikeli olduğunu söylüyor fakat araç 100 km yol geldi bir şey olmadı. başka bir problemden kaynaklanabilir mi? sebep bunlarsa masraf ne kadar gider?araç 2005 dizel.

Kapalı devre motor suyu soğutma devrelerinde yaklaşık olarak 10-20 PSI arasında basınç bulunmaktadır. Bu basınç suyun kaynama noktasını yaklaşık olarak 20 ile 30 C derece yükseltmektedir.

Arkadaşınızın durumunda genleşme tankı kapağından su geliyorsa

1) Genleşme tankı kapağı bozulmuştur.

2) Silindir kafasında düzlemsellik problemi vardır.

3) Silindir kafa contası yanmıştır.

4) Motor bloğu çatlamıştır.

Ama genel olarak sizin anlattığınız durumuda 2,3 veya 4 deki problemlerden biri olmuş gibi.

Muhtemelen motor kompresyonu soğutma sistemine kaçıyor.

a) Motor yağında beyazlaşma veya genleşme tankından gelen suda yağ veya yakıt karışımı var mı?

b) Soğutma hortumlarında anormal sertleşme var mı?

Bunlardan birisi var ise korkarım ki ya blok çatladı ya da silindir kafa veya contasında problem var.

(Bu şekilde aracınızı asla kullanmayınız)

Önerim,

1) Soğutma sistemi basıncı ölçtürünüz. Genleşme kabının kapağı sökülüp yerine bir ekipman takılarak ölçülür. Basınç beklenen değerde ise kapağı değiştiriniz.

Basınç fazla ölçülmüş ise;

2) Silindir kompresyon ölçüm cihazı (yetkili servislerde bulunan özel takımdır) ile her silindirdirdeki kompresyonu ölçtürünüz. Muhtemelen bir veya bir kaç silindirde basınç düşük çıkacaktır. Bundan sonra silindir kafası sökülerek conta kontrolü, silindir kafası düzlemsellik kontrolu ile devam ediniz.

Bunlarda da problem yok ise maalesef blok çatlaktır.

tarihinde Hakan Ekinci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Ergüden
Kapalı devre motor suyu soğutma devrelerinde yaklaşık olarak 10-20 PSI arasında basınç bulunmaktadır. Bu basınç suyun kaynama noktasını yaklaşık olarak 20 ile 30 C derece yükseltmektedir.

Arkadaşınızın durumunda genleşme tankı kapağından su geliyorsa

1) Genleşme tankı kapağı bozulmuştur.

2) Silindir kafasında düzlemsellik problemi vardır.

3) Silindir kafa contası yanmıştır.

4) Motor bloğu çatlamıştır.

Ama genel olarak sizin anlattığınız durumuda 2,3 veya 4 deki problemlerden biri olmuş gibi.

Muhtemelen motor kompresyonu soğutma sistemine kaçıyor.

a) Motor yağında beyazlaşma veya genleşme tankından gelen suda yağ veya yakıt karışımı var mı?

b) Soğutma hortumlarında anormal sertleşme var mı?

Bunlardan birisi var ise korkarım ki ya blok çatladı ya da silindir kafa veya contasında problem var.

(Bu şekilde aracınızı asla kullanmayınız)

Önerim,

1) Soğutma sistemi basıncı ölçtürünüz. Genleşme kabının kapağı sökülüp yerine bir ekipman takılarak ölçülür. Basınç beklenen değerde ise kapağı değiştiriniz.

Basınç fazla ölçülmüş ise;

2) Silindir kompresyon ölçüm cihazı (yetkili servislerde bulunan özel takımdır) ile her silindirdirdeki kompresyonu ölçtürünüz. Muhtemelen bir veya bir kaç silindirde basınç düşük çıkacaktır. Bundan sonra silindir kafası sökülerek conta kontrolü, silindir kafası düzlemsellik kontrolu ile devam ediniz.

Bunlarda da problem yok ise maalesef blok çatlaktır.

ilginiz için teşekkürler. araba bugün sanayiye gitti ve yukarda yazdığınız gibi contada yanma ve düzlemsellik problemi varmış. conta değişecek ve kapakta taşlama yapılacakmış. motor inmişken trigerde değişecek. araca ağır bakım yapılacak ve yeni gibi binmeye başlayacak.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...