İçeriğe Yönlendir

Bir LPG sorunu


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Cihan Yetişken2

Şimdi örneğin hareket halinde iken 2.vitese geçtim ve devir düşük. Gaza birden yüklenince ecu olayı anlayıp toparlaması lazım. Benzinde bu olay böyle normal çalışıyor. Ancak son zamnalarda baş gösteren bir problemle lpg'de bu durumda tekleme yaşıyorum. Bu noktada vites farketmiyor. Her vitesin en alt devirlerinde gaza birden basınca tekliyor, motor devrini alınca normal hızlanıyor hiç birşey yokmuş gibi. Bununla ilgili olarak bir kere lpg yazılımı yüklendi ancak çözüm olmadı. Sizce neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hımm...

Ateşleme... Hatta enjektöre kadar gider...

Bujileri sök kontrol et..

Yağlanmış olan var mı bak..

Bujilerin kablolarını araba çalışırken tek tek sök ve tak.. Söküldüğü farkedilmeyen varmı bak...

Sonra tekrar konuşalım..

Bu arada,

buji, buji kablosu ve bobin.. Hepsini birden değişip deneme imkanın varsa hepsini birden değiş ve dene..

Sorun düzelirse sonra tek tek eskileri takarak sorunlu parçayı bul...

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

havalar ısındıkça aynı sorun bende de çıktı, benzindeyken sorun yok, gaz sisteminde bir sorun var, muhtemelen ayar kaçtı, ama ayara girmeden önce 50 km benzinde çalıştır getir dediler, yarın baktıracağım

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Allah allah :D Çok ilginç.. Yarın ben de gidicem bakalım neler çıkacak..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bahsettiğin şeye benzer bierşey bende de olmaya başladı. 2. viteste alt devirde iken gaza bastığında hızlıda bassan yavaşta bassan bir tekleme oluyor.Bu özellikle 2. viteste oluyor.Benide gıcık etmeye başladı.O yüzden boşa alıyorum tekrar 2. vitese takıyorum yapmıyor..Sanki boğaz kelebeği takılıyormuş gibi bir his uyandırıyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan

Ayhan hocam seninle görüştükten sonra bende de aynı sorun çıktı, 100km benzinde devirli kullandım arabayı, bu seferde motor sesli çalışmaya başladı. motorun sesli çalışmasının sebebi benzindeyken devirli kullanmam olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Motorun devirli kullanılmasından ortaya çıkan gürültülü çalışmanın kalıcı olacağını hiç sanmıyorum.Normal alt devirlerde de mi bir gürültü var.Rolanti de çalışırken falan.. ?

Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan
Motorun devirli kullanılmasından ortaya çıkan gürültülü çalışmanın kalıcı olacağını hiç sanmıyorum.Normal alt devirlerde de mi bir gürültü var.Rolanti de çalışırken falan.. ?

motor her devirde + rolantide de gürültülü çalışıyor, arıza varsa ortaya çıksın diye neredeyse 150 km dir benzinde kullanıyorum, lpg yi unuttum.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Lpg ustası, sistemde bir sorun olmadığını, buna karşın aracın bujilerinin,buji kablolarının ve ateşleme bobininin değişmesi gerektiğini söyledi.Bahsettiği parçaların değişme maliyeti 500TL'yi bulacaktı. Bunu üzerine Cub ile Tur otoda aracı ateşleme testine sokmaya karar verdik. Benzinde kullanım sırasında sorun gözükmemesine rağmaen, bilgisayara bağlayınca ateşlemede sıkıntı olduğunun farkına vardık. Tabiki en ucuz çözüm olan bujilerle işe başladık. Bujileri www.yeniservisim.com'dan 4 adedini 15 TL'ye aldım ve taktık. Buji değişimden sonra araçtaki ateşleme sorunu düzeldiği gibi, performansında da hissedilir bir artış oldu. Bundan önce en son buji değişimini 5bin km önce yapmıştım. Bujilerin neden bu kadar çabuk yıprandığını anlamasam da işin 15TL'ye çözülmesi güzel oldu. Tabi şu an kafam tam olarak değil. 5bin km'de buji bozulması demek, buji kablolarında bir sorun olabilir mi acaba diye beni düşündürüyor. Eğer öyle ise, bunu zaman gösterecek. Bu arada CUB'a ilgisinden dolayı tekrar teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Sağol kanka.. İşin içinde senin olman sayesinde böyle oldu :D

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

LPG li araçta buji çabuk yıpranır ama 5bin km de yıpranması demek,bu süreci hızlandıracak bişeyler olduğunu gösteriyor.

1- Buji kabloları ve bobin

2- Sürekli gazlamak. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Buji kablosu Cihaan.. :D

Çatlak varmıydı bujilerde...

çatlak olması neye işaret :D geçen değişimde çatlak vardı da :) 13 bin de değişti buji 15 bakımı gelmeden yaptırmıştım

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Aynı problem bende de var.Bilhassa 2. viteste tekleyip arabayı silkeliyor.Lpg'cim buji ve kablolarına bir baktırt dedi.2001 focus ghia sedanda Atiker marka lpg.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Hüseyin Bedir
(düzenlendi)

Mrb Arkadaşlar,benim de aynı dert şuan başımda,2004 Focus HB Coll.aracımda 4 ay önce Atiker marka Lpg taktırdım,Araç Benzinde iken hiç bir sorun yok,gayet iyi durumdaaracımda hiç bir sorun yoktu ama yeni olarak sabahları ilk çalıştırdığım sıralarda benzinden Lpg'ye geçtikten sonra araç tekleme yapıyor ve bazende vites boşa atınca stop ediyor,teklemede arac bayağı bi sallanıyor.Motor iyice ısındıktan sonra(yaklaşık 10 km benzinle yol aldıktan sonra) geçebiliyorum Lpg ye,böylelikle normal düzene dönüyor.Lpg servisine 1 hafta boyunca gidip geldim,bir türlü arıza tespit edemediler sistem sağlam denildi,Prog.dahil,Oto tamircisine göstermem söylendi,Tamirciler de bir türlü anlam veremediler onlarda motorda bir sorun yok deyip,Lpg Servisinize yönlendirdiler.İki servis arasında mekik dokudum,son olarak Safranbolu'daki Ford servisine kadar gittim arıza lambamıda göstermek için,Araç Bilgisayara bağlandı ve 4.SILINDIR ATESLEME HATASI diye bir hata verdi,Servis görevlileri baktılar ama Lpg servisinin bu arızayı halledebileceğini motorda bir sorunun gözükmediğini söylediler.Tamirciler ise;

1-Bobini değiştirelim

2-Bujileri değiştirelim

3-Motor üst kapağının kökten çıkartıp bir bakalım... gibi binbir çeşit çözüm üretmeye çalıştılar,bu durumdan kafam çok karıştı bu konuda bilgiye sahipseniz,Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?İlginize şimdiden tşk ederim.

tarihinde H tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özcan Şengül
Mrb Arkadaşlar,benim de aynı dert şuan başımda,2004 Focus HB Coll.aracımda 4 ay önce Atiker marka Lpg taktırdım,Araç Benzinde iken hiç bir sorun yok,gayet iyi durumdaaracımda hiç bir sorun yoktu ama yeni olarak sabahları ilk çalıştırdığım sıralarda benzinden Lpg'ye geçtikten sonra araç tekleme yapıyor ve bazende vites boşa atınca stop ediyor,teklemede arac bayağı bi sallanıyor.Motor iyice ısındıktan sonra(yaklaşık 10 km benzinle yol aldıktan sonra) geçebiliyorum Lpg ye,böylelikle normal düzene dönüyor.Lpg servisine 1 hafta boyunca gidip geldim,bir türlü arıza tespit edemediler sistem sağlam denildi,Prog.dahil,Oto tamircisine göstermem söylendi,Tamirciler de bir türlü anlam veremediler onlarda motorda bir sorun yok deyip,Lpg Servisinize yönlendirdiler.İki servis arasında mekik dokudum,son olarak Safranbolu'daki Ford servisine kadar gittim arıza lambamıda göstermek için,Araç Bilgisayara bağlandı ve 4.SILINDIR ATESLEME HATASI diye bir hata verdi,Servis görevlileri baktılar ama Lpg servisinin bu arızayı halledebileceğini motorda bir sorunun gözükmediğini söylediler.Tamirciler ise;

1-Bobini değiştirelim

2-Bujileri değiştirelim

3-Motor üst kapağının kökten çıkartıp bir bakalım... gibi binbir çeşit çözüm üretmeye çalıştılar,bu durumdan kafam çok karıştı bu konuda bilgiye sahipseniz,Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?İlginize şimdiden tşk ederim.

aracınızın lambda sensörünün doğru çalışıp çalışmadığına baktırın ayrıca buji buji kablosu ve bobin bu arızaya sebebiyet verebilir.bir başka hususta gaz regülatörünün diyaframının patlak olmasıdır bu durumda vakum hattından emme manifolduna direk gaz akışı olur

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Arkadaşlar benzer sorun benim araçtada var.motor soğukken ilk benzinden lpg ye geçişte motorda silkeleme oluyor.ama bunu son 2 aydır yapıyor yani havalar ciddi derece soğuduktan sonra.yazın en ufak bi sorun yoktu.yazın ani gazlamalarda bi an kesiklik oluyodu onuda bujileri değiştirerek aşmıştım.ancak şöyle de bi durum söz konusu;bujilerimi değiştireli 10 bin km olmadı henüz.geçenlerde carbon clean yaptırmaya gittiğimde bujilerim söküldü ve 4.silindirdeki bujinin yağlandığı görüldü.sizin yazdıklarınızı okuyunca aklıma takıldı şimdi.acaba bu soğukken yapılan teklemeleri ve nadiren stop etme sorununu bu 4.bujideki yağlanma yapmış olabilir mi? böyle olsa bile 6-7 bin km de buji neden bu kadar yağlanır.hadi diyelim o da yağlanır normaldir,diğer bujilerimin durumu neden iyi.bu 3 sorunun cevabını istiyorum :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Bora Yıldız

tekleme olayının aynısı bende de vardı arkadaşlar önce bujileri sonrada ateşlme bobinini değiştirdim,şimdi ıra kablolara geldi ama buji hariç diğerleri çok fiyatlı,bobini işçilik dahil 320,tl ye değiştirmiştim aynı zamanda servis 2 yıl garanti veriyor bu değişime ,buji kablolarının da tanesi 60 küsüsr tl diyolar,ama benim arkadaşımın başına geldi bobin değiştirme hikayesi o dışarıda servist değil bobin ve işçilik dahil 85.00 tl ye değiştirdi,tabikide orjinel parça değil size kalmış bişi şimdilik sadece buji kablosu sorun olarak görünüyor saygılar.....

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Arkadaşlar benzer sorun benim araçtada var.motor soğukken ilk benzinden lpg ye geçişte motorda silkeleme oluyor.ama bunu son 2 aydır yapıyor yani havalar ciddi derece soğuduktan sonra.yazın en ufak bi sorun yoktu.yazın ani gazlamalarda bi an kesiklik oluyodu onuda bujileri değiştirerek aşmıştım.ancak şöyle de bi durum söz konusu;bujilerimi değiştireli 10 bin km olmadı henüz.geçenlerde carbon clean yaptırmaya gittiğimde bujilerim söküldü ve 4.silindirdeki bujinin yağlandığı görüldü.sizin yazdıklarınızı okuyunca aklıma takıldı şimdi.acaba bu soğukken yapılan teklemeleri ve nadiren stop etme sorununu bu 4.bujideki yağlanma yapmış olabilir mi? böyle olsa bile 6-7 bin km de buji neden bu kadar yağlanır.hadi diyelim o da yağlanır normaldir,diğer bujilerimin durumu neden iyi.bu 3 sorunun cevabını istiyorum :(

Teklemeleri yapabilir.Benim araçtada bujilerde yağlanma vardı üst kapak söküldü önce silikonlandı yine devam edince üst kapak contasını değişmiştim. Niye 4. de diğerleri dersen büyük bir ihtimalle üst kapak contasının dar olan bölgesinin ortalarından kaçırıyordur o yağda diğer bujilere gitmeden 4. ye gidiyordur. Çok büyük bir yağ kaçağı olsa diğerleri de yağlanırdı emin olabilirsin. Bneimkinde 4-3-1 de yağ vardı. şimdi hiç birşey yok

Yorum bağlantısı
İsmail Teke
Teklemeleri yapabilir.Benim araçtada bujilerde yağlanma vardı üst kapak söküldü önce silikonlandı yine devam edince üst kapak contasını değişmiştim. Niye 4. de diğerleri dersen büyük bir ihtimalle üst kapak contasının dar olan bölgesinin ortalarından kaçırıyordur o yağda diğer bujilere gitmeden 4. ye gidiyordur. Çok büyük bir yağ kaçağı olsa diğerleri de yağlanırdı emin olabilirsin. Bneimkinde 4-3-1 de yağ vardı. şimdi hiç birşey yok

Arkadaşlar herkesde aynı problem gözüküyor.Benim aracımda 1 ay önce bu problemleri çıkardı bujileri değiştirdim düzeldei.Fakat 15 gün sonra tekrar teklemeye başladı bugün servise götürdüm buji kabloları değişti ve araç düzeldi.Demek istediğim sadece buji değiştirmek kesin çözüm değil mutlaka kablolarda değişmeli.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)
Teklemeleri yapabilir.Benim araçtada bujilerde yağlanma vardı üst kapak söküldü önce silikonlandı yine devam edince üst kapak contasını değişmiştim. Niye 4. de diğerleri dersen büyük bir ihtimalle üst kapak contasının dar olan bölgesinin ortalarından kaçırıyordur o yağda diğer bujilere gitmeden 4. ye gidiyordur. Çok büyük bir yağ kaçağı olsa diğerleri de yağlanırdı emin olabilirsin. Bneimkinde 4-3-1 de yağ vardı. şimdi hiç birşey yok

zafer bey sadece conta değiştirirsek büyük ihtimalle yağlanmayı kesebiliriz o halde.buji kablolarına dokunmak istemiyorum.orjinali pahalı olduğu için üzerindeki gittiği yere kadar gitsin istiyorum.hoş üstündeki orjinal motorcraftmı desen hiç aklıma gelipte bakmadım.birde bugün dikkatimi çekti.araç benzinden lpg ye geçince.1 belkide 2 sn aralıklarla üç kez silkeliyor sonra silkeleme filan yok.çünkü lpg ye yokuş yukarı giderken geçmişti ve gaza basıyordum bende normal olarak.bütün silkelemeleri hissettim.ben motor soğuk olduğu için yapıyor diye düşünüyordum ama motor 3-5 saniyede birden ısınmaz.acaba lpg ye geçer geçmez gelen ilk gazın tam olarak sıvı halden gaz hale geçememesi olabilirmi diye düşündüm.çünkü lpg ciye gittiğimde buharlaştırı da olabilir beyin de olabilir demişti.ama arabayı buraya bırak sabah motor soğukken bakalım deyince arabayı bırakmak istemediğimden elletmedim.bakalım sonrasında sorunsuz gittiği için pek de kurcalatmak istemiyorum.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erhan Doruk

bence bujiler kısa sürede yıpranmıyor, yağlanıp ateşlemeyi düzgün yapamıyorlar bu nedenle tekleme şikayeti ortaya çıkıyor. tabi buji kablosu da zamanla eskiyor. her 10-15bin km de bujileri söküp temizlersek sorunu aşabiliriz.

benim araçta da hafif bi yağlanma var, yağı farkedilecek kadar eksiltmiyor. ustama gösterdim, üst contadan çok hafif kaçırıyordur dedi.

10bin km sonra trigeri değiştiricem. onu değiştiriken contayı da yenileticem artık.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
zafer bey sadece conta değiştirirsek büyük ihtimalle yağlanmayı kesebiliriz o halde.buji kablolarına dokunmak istemiyorum.orjinali pahalı olduğu için üzerindeki gittiği yere kadar gitsin istiyorum.hoş üstündeki orjinal motorcraftmı desen hiç aklıma gelipte bakmadım.birde bugün dikkatimi çekti.araç benzinden lpg ye geçince.1 belkide 2 sn aralıklarla üç kez silkeliyor sonra silkeleme filan yok.çünkü lpg ye yokuş yukarı giderken geçmişti ve gaza basıyordum bende normal olarak.bütün silkelemeleri hissettim.ben motor soğuk olduğu için yapıyor diye düşünüyordum ama motor 3-5 saniyede birden ısınmaz.acaba lpg ye geçer geçmez gelen ilk gazın tam olarak sıvı halden gaz hale geçememesi olabilirmi diye düşündüm.çünkü lpg ciye gittiğimde buharlaştırı da olabilir beyin de olabilir demişti.ama arabayı buraya bırak sabah motor soğukken bakalım deyince arabayı bırakmak istemediğimden elletmedim.bakalım sonrasında sorunsuz gittiği için pek de kurcalatmak istemiyorum.

Soğuk havalarda o silkelemeyi çoğu araç yapar bence yada en azından benim araçta öyle.Sebebide depodan sıvı halde gelen lpg buharlaştırıcıda gaz haline geçmesi geerekir ancak motor soğuk olduğu için buharlaştırıcı, içindeki lpg yi gaz haline getiremez tam olarak.Bunun bir sebebide sistemde hava olmasıdır. buharlaştırıcı içinde eğer hava kalmışsa o suyun devirdaimiyle atılana kadar yeterince buharlaşma sağlayamayacağı için yine tekleme yaşanabilir diye düşünüyorum. Bir usta bana eğer düşük devirde teklem yapıyorsa ateşleme sistemi ile ilgili bir hata vardır yüksek devirde tekleme yapması ise gaz ayarında bir hata olduğunu gösterir demiştiki doğru olduğunun bir keresinde buji ve kabloları değiştirerek bir keresinde de gaz ayarı yaptırarak hallettim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...