İçeriğe Yönlendir

Kasko ve yaş ilişkisi


Sina Güran

Recommended Posts

Sina Güran

Aracın yaşının genç yada yaşlı olmasından dolayı kasko bedelinin artmasını yada azalmasını biliyordum ancak kaskoyu yapanın yaşının kasko fiyatını arttırmasını bilmiyordum. Örneğin 45 yaşında birinin 2009 bir araç alması 1200 TL tutarken, 2009 aracı 2100 TL tutması bana abartı geliyor.

Yorum bağlantısı
Tolga Uşaklı

İstatistikler 30 yaş altındaki sigortalıların daha yüksek kaza frekansına sahip olduğunu gösteriyor.

Dolayısıyla kasko primlerinde yaşı küçük olanların daha yüksek prim ödemeleri doğal.

Trafik sigortalarında bile artık sigortalı ve aracın yaşı prime etki ediyor.

Müşteriyi ne kadar iyi ölçerseniz o kadar iyi fiyat verebiliyorsunuz, dolayısıyla dikkatsiz sürücülerin pek şansı yok ucuz bir sigorta primi için.

Benim kasko Allianz'da mesela...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Aracın yaşının genç yada yaşlı olmasından dolayı kasko bedelinin artmasını yada azalmasını biliyordum ancak kaskoyu yapanın yaşının kasko fiyatını arttırmasını bilmiyordum. Örneğin 45 yaşında birinin 2009 bir araç alması 1200 TL tutarken, 2009 aracı 2100 TL tutması bana abartı geliyor.

yukarıda yazdığınızdan bişey anlayamadık. 2100 lira tutan ne? 2009 araç mı? 1200 tutan ne? 2009 demişsiniz? 1200 tuan kaç yaşında 45 demişsiniz. 2100 tutan ne? kaç yaşında?

gibi çapraz bi belirsizlik var.

eski araç daha az yola çıkıyor demektir. daha zor kaza yapar demek değildir. bu da tabi kasko hesabında mantıklı bir prim düşüşü yapar. çok yola çıksa zaten araç eski kalmaz dökülür. demek ki pek çıkmıyor.

öte yandan eski aracın mekanik hata yapıp yoldan çıkması vs ihtimali de biraz vardır. ayrıca hasar durumunda aracın pert olma olasılığı yükselir. çünkü araç 10bin tl ise masraf 13 bin ise yapılmaz. ama 13 bin msrafı, 60 bin liralık araç için sigorta öder.(inşallah)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç yaşlandıkça kaskosu pahalanır..

Sürücü yaşlandıkça kaskosu ucuzlar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Mehmet hocam ama kasko bedeli düşüyor? çalınma olasılığında firmanın ödemesi gereken bedel düşüyor? bunun etkisi yok mu? Ayrıca araç mesela 20 yaşına geldiyse hakikaten temiz kullanılıyor anlamına gelir. gelebildiyse o yaşa.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
ilginç. Acaba istatistikler öyle mi?

Aslında şu muayene standartı iyi oldu, piyasada ne eski arabalar var...Serseri mayın gibi dolaşan...Bence sigortacılar haklı sanki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet hocam ama kasko bedeli düşüyor? çalınma olasılığında firmanın ödemesi gereken bedel düşüyor? bunun etkisi yok mu? Ayrıca araç mesela 20 yaşına geldiyse hakikaten temiz kullanılıyor anlamına gelir. gelebildiyse o yaşa.

Hocam kaskoda bedelin pek önemi yok..

Çünkü..

Pert sayısı çok fazla değil...

Pert dışındaki durumlarda da 10 yaşındaki arabanın da 1 yaşındaki arabanın da parçaları aynı fiyat...

Ancak istatistiklere bakıldığında araçların yaşlandıkça hor kullanıldığı, bakımlarının düzgün yapılmadığı, lastiklerinin eski püskü, rotları bozuk, frenleri bozuk, ışıkları yetersiz gibi sebeplerle çok daha fazla sayıda kaza yaptıkları gözlenmekte...

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen
Benim bildiğim eski aracın kaza yapmaya daha meyilli olarak kabul edildiğidir...

Kazayı araç değil, büyük oranda sürücü yapmakta.Yaşlı araçların pahalı olmasının ana sebebi hasar tutarlarıdır....

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Kazayı araç değil, büyük oranda sürücü yapmakta.Yaşlı araçların pahalı olmasının ana sebebi hasar tutarlarıdır....

Mutlaka öyledir ama eski bir arabayla da kapasitesinin üstünde bir kullanım segilersen daha kolay kaza yaparsın..Frene basarsın sağa çeker, direksiyonu kopar ne biliyim işte herkes arabasını iyi zanneder ama içinde iyi olmayan fazladır bence..

Yorum bağlantısı
Sina Güran
yukarıda yazdığınızdan bişey anlayamadık. 2100 lira tutan ne? 2009 araç mı? 1200 tutan ne? 2009 demişsiniz? 1200 tuan kaç yaşında 45 demişsiniz. 2100 tutan ne? kaç yaşında?

gibi çapraz bi belirsizlik var.

eski araç daha az yola çıkıyor demektir. daha zor kaza yapar demek değildir. bu da tabi kasko hesabında mantıklı bir prim düşüşü yapar. çok yola çıksa zaten araç eski kalmaz dökülür. demek ki pek çıkmıyor.

öte yandan eski aracın mekanik hata yapıp yoldan çıkması vs ihtimali de biraz vardır. ayrıca hasar durumunda aracın pert olma olasılığı yükselir. çünkü araç 10bin tl ise masraf 13 bin ise yapılmaz. ama 13 bin msrafı, 60 bin liralık araç için sigorta öder.(inşallah)

Daha açıkça yazmam gerekirse;

2009 bir araç için yaşı 45 olan bir kişi 1200TL ye kaskosunu yapabilirken, yaşı 26 olan bir sürücü 2009 model aynı araç için 2100TL fiyat ödemek zorunda kalıyor olmasını ifade etmek istemiştim. Bir prim bu kadar mı yükseltilir yaş farkından dolayı? Madem gençler tecrübesiz ve fevri yani basar gazlar diye yuvarlak fikirler ile bu primler yükseltiliyor, yaşı 45 ve üzeri olan sürücülerin refleksleri hiç mi zayıflamıyor? O zaman bu kişiler içinde yaşlandı vs gibi durumlardan dolayı prim yükseltilsin, böylece hiçkimseye ucuz kasko yapılamaz hale gelsin. Kaskocularada gün doğar...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
2009 bir araç için yaşı 45 olan bir kişi 1200TL ye kaskosunu yapabilirken, yaşı 26 olan bir sürücü 2009 model aynı araç için 2100TL fiyat ödemek zorunda kalıyor olmasını ifade etmek istemiştim. Bir prim bu kadar mı yükseltilir yaş farkından dolayı? Madem gençler tecrübesiz ve fevri yani basar gazlar diye yuvarlak fikirler ile bu primler yükseltiliyor, yaşı 45 ve üzeri olan sürücülerin refleksleri hiç mi zayıflamıyor? O zaman bu kişiler içinde yaşlandı vs gibi durumlardan dolayı prim yükseltilsin, böylece hiçkimseye ucuz kasko yapılamaz hale gelsin. Kaskocularada gün doğar...

Marka,o markanın modeli,o modeli kimin sürdüğü bile etkiliyor işte. Değişken çok. Yüksek risk grubu yaş ve marka listeleri var. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Madem gençler tecrübesiz ve fevri yani basar gazlar diye yuvarlak fikirler ile bu primler yükseltiliyor, yaşı 45 ve üzeri olan sürücülerin refleksleri hiç mi zayıflamıyor? O zaman bu kişiler içinde yaşlandı vs gibi durumlardan dolayı prim yükseltilsin, böylece hiçkimseye ucuz kasko yapılamaz hale gelsin. Kaskocularada gün doğar...

Bizim şirkete bu yapıyı İtalyanlar kurdu...

2 yıl boyunca uğraşıldı...

Neredeyse her yaşın her cinsin ayrı istatistiği var.. Değişik yaş grupları için de değişik fiyatlar var zaten.

Bir çok sigorta şirketi, TC kimlik numaranı görür görmez, neredeyse yediğin trafik cezalarına kadar görür hale geldi...

Ayrıca her araç için ayrı çalışmalar ayrı istatistikler var..

Focus düşünürsek...

Focus 1-2-2,5 ayrı...

Kendi için de model yılları ayrı...

O model yılları içindeki Ambient ile ghia ayrı...

Ambientin de 1,4 ile 1,6 sı ayrı...

Ghianın 2,0 ile 1,6'sı ayrı...

İl trafik yoğunluklarına göre tarifeler farklı..

Meslek gruplarına göre yoğun istatistikler var...

İşi bilen profosyonel düşünüp bu işi profosyonel yapan şirketler kesinlikle bu şekilde çalışıyor...

45'in üstünde refleks yavaşlar diyorsun ama.. Hız da düşüyor.. Ayrıca tecrübe artıyor... Yine başa dönersek, 30 yaş altı her iki sürücüden biri kaza yaparken, 45 yaş üstü her 10 sürücüden biri kaza yapıyor... (salladım)

Demek istediğim;

Profosyonel bir şirkette hiç bir şey tesadüfü yada bu böyle bi gitsin bakalım şeklinde değildir...

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Şuan aldığı kasko ücreti ile verdiği hizmet eş değer firmalar hangileri şahsi fikrince emmi?

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Araç yaşlandıkça kaskosu pahalanır..

Sürücü yaşlandıkça kaskosu ucuzlar..

Vay bee, bende yaşlılar niye genç kadın alıyor diye düşünüyordum.. :):D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şuan aldığı kasko ücreti ile verdiği hizmet eş değer firmalar hangileri şahsi fikrince emmi?

Marka vermem o ayrı konu ama

Hiç biri...

Çünkü; şu anda birbirlerini yiyorlar ve hiçbiri alması gereken parayı almıyor.. Aldıkları alınması gerekenin altında...

Yorum bağlantısı
Murat Dere
Bizim şirkete bu yapıyı İtalyanlar kurdu...

2 yıl boyunca uğraşıldı...

Neredeyse her yaşın her cinsin ayrı istatistiği var.. Değişik yaş grupları için de değişik fiyatlar var zaten.

Bir çok sigorta şirketi, TC kimlik numaranı görür görmez, neredeyse yediğin trafik cezalarına kadar görür hale geldi...

Ayrıca her araç için ayrı çalışmalar ayrı istatistikler var..

Focus düşünürsek...

Focus 1-2-2,5 ayrı...

Kendi için de model yılları ayrı...

O model yılları içindeki Ambient ile ghia ayrı...

Ambientin de 1,4 ile 1,6 sı ayrı...

Ghianın 2,0 ile 1,6'sı ayrı...

İl trafik yoğunluklarına göre tarifeler farklı..

Meslek gruplarına göre yoğun istatistikler var...

İşi bilen profosyonel düşünüp bu işi profosyonel yapan şirketler kesinlikle bu şekilde çalışıyor...

45'in üstünde refleks yavaşlar diyorsun ama.. Hız da düşüyor.. Ayrıca tecrübe artıyor... Yine başa dönersek, 30 yaş altı her iki sürücüden biri kaza yaparken, 45 yaş üstü her 10 sürücüden biri kaza yapıyor... (salladım)

Demek istediğim;

Profosyonel bir şirkette hiç bir şey tesadüfü yada bu böyle bi gitsin bakalım şeklinde değildir...

ohoo sigortacılık da zormuş be... akıllı işi değil valla... :p

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Marka vermemenin sebebi nedir emmi?

Referans istiyorum sadece.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Marka vermemenin sebebi nedir emmi?

Referans istiyorum sadece.

Poliçelerin klozları her ay değişebiliyor...

Her an her şirketi incelemem mümkün değil... Bunun için şu şirketin şu poliçesi iyi demem mümkün değil...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...