İçeriğe Yönlendir

LPG'li Focusta ilk çalıştırma sorunu


Sedat Can

Recommended Posts

Sedat Can

Aracım 99 Focus 1.6 Amb. Araçta BRC sıralı sistem var. Aracı benzinli kullanıp park ettiğikten sonra ilk çalıştırma gayet hızlı oluyor. Ancak lpg'de kullanıp durduğumda, araç yaklaşık 3-5 saniyelik marşa basmadan sonra zor çalışıyor. (Her ikisinde de ilk benzinde çalışmasına rağmen) Sorun LPG beyninde mi acaba?

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz

bujilerinizi ve buji kablolarına baktırdınızmı geçmiş zaman aynı durum benim araçtada olmuştu buji ve kablolaları değiştirip geçmişti şu aralar gene yapmaya başladı usta buji ve kabloların erimeye başlamış dedi.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan
bujilerinizi ve buji kablolarına baktırdınızmı geçmiş zaman aynı durum benim araçtada olmuştu buji ve kablolaları değiştirip geçmişti şu aralar gene yapmaya başladı usta buji ve kabloların erimeye başlamış dedi.

Buji ve buji kabloları lpg nin etkisiyle mi erimeye başlamış?Enteresan bir tespit :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

o sorun kısa mesafe gidişlerinde bizde de oluyordu sonradan düzeldi arada bi ayara gittim ama o sorunla gitmemiştim ve ayar öncesi mi sonrası mı düzeldi hatrılamıyorum ben pistonlarda kalan lpgnin yanması olabilir mi diye düşünmüştüm sonuçta stop anında son püskütme yanıyor mu yanmıyor mu onu bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)

Araç lpg'de park edildikten sonra motor sıcak olsun, soğuk olsun farketmiyor, sonraki ilk çalıştırmayı benzinle yaptığı için sanki depodan motora kadar yeniden benzin çekiyor. Bu da çalıştırmayı 3-5 sn. geciktiriyor.

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
Buji ve buji kabloları lpg nin etkisiyle mi erimeye başlamış?Enteresan bir tespit :nazar:

şöyle dedi usta lpg benzine göre bujinin ve kablosunun ömrünü benzine göre daha kısaltıyor 20binse 10bin km gibi haklıda ben bu kadar sık buji ve kablosu değiştirdiğimi hiç bi aracımda hatırlamıyorum çünkü onlar lpg li değildi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben ne buji ned buji kablosu değiştirdim..değiştir diyen olmadı.Şimdi aklıma takılıyor acaba değiştirmek şartmı diye.. :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg fakir karışımda çalışıyor ise, benzin haritasını bozup, ilk marşta arabayı boğuyor olabilir..

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Bende de benzer bir durum var ama şöyle;

Sabah motor soğuk iken marş hemen alıyor, gün içerisinde diyelimki bir yere uğradım kontağı kapadım. 1-2 dakika içinde geri aracı çalıştırıyorum(motor sıcak tabiki) ya marş geç alıyor yada ben çok uzatmayıp kontağı kapatıp geri basıyorum 2. de kesin alıyor .

Ha bu durum her zaman olmaz ama hava ısınınca daha çok olmaya başladı.

Sizce gerçekten buji veya kablosundanmı?

buji 9.000 km önce değişti, buji kablosuda 64.000 km/6 yıllık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aydın.. aşağı yukarı her arabada olan bişey.. Sebebini tam bilmiyorum ama dert etme.. Buji ve kabloyla alakası yok bu dunun...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bana birisi sıcak motorun geç çalışıyorsa şu yüzdendir demişti ama şimdi hatırlayamadım.Sabaha aklıma gelirse yazarım :D

Yorum bağlantısı
Özgür Karaca

aynı sorun bendede var bir kez çalıştırıp stop ettikten sonraki çalıştırmalarda gaz pedalına basmadan çalıştıracaksın daha kolay çalışıyo

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Durumu burda bir ustaya anlattım, hatayı "benzin pompasındandır" diyerek kendince tahminde bulundu. Bence benzin pompasından olsa, benzinle ilk çalıştırmada da aynı sorun yaşanır. Sorun tam olarak şu: aracı lpg' de park ettikten sonra motor sıcak-soğuk farketmiyor, tekrar çalıştırılmak istendiğinden ilk benzinle çalışacağı için marşa 2-3 sn. bastıktan sonra çalışıyor. Ancak manuel olarak benzine alınıp, benzinli olarak park edildiğinde, isterse 1 gün geçsin ilk marşta 1 sn. de çılışıyor.

Bu arada bir de sorum olacak; Yukarıdaki sorundan dolayı Sıralı sistemde benzin-lpg anahtarından geçişleri manue olarak yapıyorum, bunun bir zararı olurmu? Yani aracı manuel olarak benzinden çalıştırıp, bir süre yol aldıktan sonra lpg' ye geçiyorum. Bazen park etmeden yaklaşık 2 km. önce kolay çalışması için tekrar benzine alıyorum. Bunun herhangi bir yere zararı olurmu ?

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel
Durumu burda bir ustaya anlattım, hatayı "benzin pompasındandır" diyerek kendince tahminde bulundu. Bence benzin pompasından olsa, benzinle ilk çalıştırmada da aynı sorun yaşanır. Sorun tam olarak şu: aracı lpg' de park ettikten sonra motor sıcak-soğuk farketmiyor, tekrar çalıştırılmak istendiğinden ilk benzinle çalışacağı için marşa 2-3 sn. bastıktan sonra çalışıyor. Ancak manuel olarak benzine alınıp, benzinli olarak park edildiğinde, isterse 1 gün geçsin ilk marşta 1 sn. de çılışıyor.

Bu arada bir de sorum olacak; Yukarıdaki sorundan dolayı Sıralı sistemde benzin-lpg anahtarından geçişleri manue olarak yapıyorum, bunun bir zararı olurmu? Yani aracı manuel olarak benzinden çalıştırıp, bir süre yol aldıktan sonra lpg' ye geçiyorum. Bazen park etmeden yaklaşık 2 km. önce kolay çalışması için tekrar benzine alıyorum. Bunun herhangi bir yere zararı olurmu ?

bazı arabaların kullanım klavuzunda yazar motor sıcakken gaz pedalına sonuna kadar bas arabayı çalıştır sonra gaz pedalından ayağını çek böyle deneyin birde

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
rse 1 gün geçsin ilk marşta 1 sn. de çılışıyor.

Durumu burda bir ustaya anlattım, hatayı "benzin pompasındandır" diyerek kendince tahminde bulundu. Bence benzin pompasından olsa, benzinle ilk çalıştırmada da aynı sorun yaşanır. Sorun tam olarak şu: aracı lpg' de park ettikten sonra motor sıcak-soğuk farketmiyor, tekrar çalıştırılmak istendiğinden ilk benzinle çalışacağı için marşa 2-3 sn. bastıktan sonra çalışıyor. Ancak manuel olarak benzine alınıp, benzinli olarak park edildiğinde, iste

Bu arada bir de sorum olacak; Yukarıdaki sorundan dolayı Sıralı sistemde benzin-lpg anahtarından geçişleri manue olarak yapıyorum, bunun bir zararı olurmu? Yani aracı manuel olarak benzinden çalıştırıp, bir süre yol aldıktan sonra lpg' ye geçiyorum. Bazen park etmeden yaklaşık 2 km. önce kolay çalışması için tekrar benzine alıyorum. Bunun herhangi bir yere zararı olurmu ?

Benzin pompasından olması mana mantıklı gelmiyor.. çünkü siz lpg'de de kullansanız benzinde de kullansanız benzin pompası sürekli çalışıyor zaten...

Bence sizin çözümünüz lpgcide ve lpg yazılımında...

bazı arabaların kullanım klavuzunda yazar motor sıcakken gaz pedalına sonuna kadar bas arabayı çalıştır sonra gaz pedalından ayağını çek böyle deneyin birde

Karbüratörlüler boğulunca yapardık bunu...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sedat Can

Arkadaşlar sorun çözüldü. Sorun lpg regülatöründe. Aracı lpg' de stop ettikten sonra regülatör h

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Bende de benzer bir durum var ama şöyle;

Sabah motor soğuk iken marş hemen alıyor, gün içerisinde diyelimki bir yere uğradım kontağı kapadım. 1-2 dakika içinde geri aracı çalıştırıyorum(motor sıcak tabiki) ya marş geç alıyor yada ben çok uzatmayıp kontağı kapatıp geri basıyorum 2. de kesin alıyor .

Ha bu durum her zaman olmaz ama hava ısınınca daha çok olmaya başladı.

Sizce gerçekten buji veya kablosundanmı?

buji 9.000 km önce değişti, buji kablosuda 64.000 km/6 yıllık.

+1...

sanki benim arabayı tarif ediyorsun...

sabah hemen çalışıyor, sorun yok. Günün başka bir vaktinde giderken diyelim ki marketin önünde 1-2 dk lığına stop ettin hemen değil de ikinci kontakta gaz verince çalışıyor..boşver diyorum takmıyorum ama inşh ciddi bir şeye uzun vadede yol açmaz

ay sonunda herford'a 60. bakımına gidecem, bunları nihat ustaya sorarım.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

arkadaşlar aynı sorun babamın lpg li focusun da da var.ama babam motoru çalıştırırken kontağı çevirdikten sonra ışıkların sönmesini beklemeden marşa basıyodu.dolayısıyla silindirlere benzin gitmeden yada karışmadan motor çalışmış oluyodu ve beklemeden çalışıyodu.tabi sorunun gerçek çözümü bu değil ama pratik olarak uygulanabilir gibi ne dersiniz :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...