İçeriğe Yönlendir

Dizel-benzinli bakım masraf


Guest Erkan Sa?lam

Recommended Posts

Uğur Aksoy
sırf bu sebeplerden dolayı dizel fiesta yerine benzinli focusu tercih ettik.babam çok istiyordı dizel olsun diye ama sonra bakım masrafı gözümü korkuttu.c5den biliyorum az çok dizellerin sorun çıkarttığında nasıl bir masrafla karşı karşıya kalınabileceğini.

ne gibi masraflar çıkarıyormuş Özdemir bey.

25 yıldır araba kullanırım,4 yıldır diesel araç kullanırım,ekstra birşey göremedim,kendi diesel aracımda ve diesel kullanan yakın dostlarımda.

bence lpg li araçlardan uzak durun, sorun yumağı.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
ne gibi masraflar çıkarıyormuş Özdemir bey.

25 yıldır araba kullanırım,4 yıldır diesel araç kullanırım,ekstra birşey göremedim,kendi diesel aracımda ve diesel kullanan yakın dostlarımda.

bence lpg li araçlardan uzak durun, sorun yumağı.

Uğur bey, c5 hdinin tek bir enjektörü yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 1 sene önce 600 tl civarında idi.bosch servisinde 450 tl ye halledildi.turbo arızası oldu 800 tlye mal oldu.benim anlatmak istediğim uğur bey dizel araçların bakım ve tamir masrafı benzinlilere göre fazla.seat ibiza tdi düşünüyordum alayım diye dizeldi araba 70000 km bakımı yetkili serviste yaklaşık 1.000 tlye mal olmuş (triger hariç) arkadaşımdan aldığım bilgiye göre.o fiyatı duyduktan sonra soğudum.hangi orta sınıf benzinli bir arabanın 70000 bakımı bu değerleri tutturur bilemiyorum.iş yeri için çalışan servis firmasından bir abimin 2009 doblosunda karter koruması olmadığından dolayı yolda giderken bir cisme çarpıp karteri delmiş.ilk başta sorun yok gibi görmüşler ve kontrollü bir şekilde yol almışlar.ertesi sabah kontrol amaçlı servise gitmişler ve turbonun yağsız kalmasından dolayı arıza yaptığı söylenmiş.masraf olarak 2000 tllik fatura çıkmış karşılarına.uğur bey 4 senedir dizel araç kullanıyorum demişsiniz.aracınızı 0 aldıysanız,arabayı yıpratmadan özenle kullandıysanız ve bakımlarını zamanında yaptıysanız bakım ücreti olarak fazla fark olmaması doğal.ama ikinci al alıp geçmişini bilmediğiniz bir dizelin sorun çıkartma olasılığı ve bu sorunların maaliyetini düşündükce vazgeçtim dizelden.arabamı alır almaz lpg taktırdım.yaklaşık 6 ay ve 10.000 km oldu ve bugüne kadar bir sorun yaşamadım.lpgli arabalar sorunlu şeklindeki söyleminizde haklı olabilirsiniz.ama örneğin taksiciler neden dizel yerine sorunlu olan lpgyi tercih etsinler ki?bugün piyasadaki lpgli taksilerin sayısı dizellerden oldukça fazla.denk geldiğim taksicilere özellikle soruyorum neden lpgyi tercih ettiklerini bir çoğu dizelin bakım masrafından kaçınmışlar.eğer ki gözüm dizelin bakım ve sorun çıkarğında ki masraflarını karşılamayı kesseydi tereddütsüz dizel alırdım.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
ama örneğin taksiciler neden dizel yerine sorunlu olan lpgyi tercih etsinler ki?bugün piyasadaki lpgli taksilerin sayısı dizellerden oldukça fazla.denk geldiğim taksicilere özellikle soruyorum neden lpgyi tercih ettiklerini bir çoğu dizelin bakım masrafından kaçınmışlar..

Bikaç sene öncesine kadar bu dediğiniz İstanbulda geçerliydi ancak benim şahsi gözlemim artık dizel taksi sayısı daha fazla.

İstanbulda yeni nesil taksilerin çoğunluğu Clio-Albea-Accent dizel şeklinde .

Çok fazla taksi kullanıyorum bindiğim taksiciler hep dizeli övüyor, lpg den daha sıkıntısız olduğunu söylüyorlar..

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan

taksici ekonomisini anlamış değilim zaten az yakısın diye lpg takar, sonrada koca tabanlı lastik takar, sürekli yüksek devir gider. nerede kaldı ekonomi ;) sonuçta kullandığı araba 1,6 lpg takınca ucuz litre fiyatında elde ettiği k

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Objektif olarak basit bir hesap yazayım.

Bakım masrafı diye birşey pek kalmadı. Benzin-dizel bakım üçreti aynı sayılır. Dizelde ek olarak mazot filitresi var, oda devamlı değişmiyor.

Bir arac alın, bu dizel focus olsun, bir arac daha alın, buda benzinli focus olsun.

iki arac ile 30000 km gezin. iki aracında araba alış fiyatı + yakıt fiyatını karşılaştırdığınızda sonucun eşit olduğunu göreceksiniz.

Ondan sonraki 30000 km için benzinli aracta şehir içi 9000 TL'lik benzin harcarsınız.

Dizelde ise 30000 km için şehir içi 5000 TL'lik yakıt harcarsınız.

Sonuc olarak ben yan cebime dizel motor sayesinde 4 milyar koymuşum. Arıza yapma ihtimali çok düşük, bilincli kullanıyorum. Yapsada sorun değil. Yan cebimde 4 milyar var.

150000 bin km'de 20 milyar kar yapar. Bırakın arızayı arababa pert olsa üzülmem. Zaten kasko vardır, üç beş öder. Kar yaptığım paranın üstüne koyup sıfırını alırım. Benzin almadığım için neredeyse 2. arac bedavaya gelecek.

Hesap ortada. Bildiğimiz 4 işlem. Herşey ortada. 40000'de araba satacaksanız benzin alın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sürüş zevki, keyif diyorsanız kesinlikle benzin. Zevk için alım başka, ekonomik düşünce içinde alım başka.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benzin arac kullanıcıları yanlış anlamasınlar. Benim maddi durumum daha geniş, daha rahat olsaydı benzin alırdım. Tork keyifli ama benzinide aramıyor değilim.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Sürüş zevki, keyif diyorsanız kesinlikle benzin. Zevk için alım başka, ekonomik düşünce içinde alım başka.

Bence bu tip benzin-dizel kısır tartışmalarında klasik sorun bu, herkesin arabaya bakış açısı beklentisi farklı.

Sıfır dizel araç alıp 3 sene garanti ile minimum riskte 90.000 km yapıp arabayı yenilemek en karlı olanı gibi duruyor.

Ayhanın verdiği yakıt hesabı ile aradaki fark ile her 3 senede bir arabayı sıfırlama ve sürekli minimum risk ile garantili araca sahip olma

şansınız var. Bakım mevzusunda dizel aracın parçalarına fazladan verilecek 50-100 TL çok da önemli değil bence bu hesapta.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Benzinli araç almamdaki birkaç neden

1: Dizele göre çok daha sessiz

2: Özellikle kışın çok daha hızlı ısınıyor

3: Sürekli uzun yol yapmıyorum yılda 15 000 km civarı

4: Araç alırken 2. el araçlarada baktım ve bir türlü dizele elim gitmedi tanıdıklarım 2. el dizeli önermedi vs. bu yüzden içimde dizele karşı bir antipati oluştu. Bende birgün arabayı nasıl olsa satıcam dedim e satarkende insanlar anlamlı anlamsız bahaneler bulucaklar diyerek( tıpkı benim diğerlerine bulduğum gibi) sıfır benzinlide karar kıldım..

Benzinmi - dizelmi sorusunun cevabı insanın kendi beklentisinde saklıdır ; beklentiniz neyse ona göre tercih yapılmalıdır bence.. ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

aslında sorun sadece bakımlar değil.bakımları gözönüne alırsak çok fazla fark çıkmayacak ve de dizel avantajlı olacaktır.sorun arabanın bizim yada bizden önceki sahibinin kullanımı nedeniyle rutinin dışında bi arıza çıkarmasında.arıza çıkıpta servise soktuğunuz zaman değişen parçaları ve motor yapım maliyeti dizelde daha pahalı.pahalı derken sadece rektifiyesi bir kat daha pahalı benzinliye göre.sürekli benzinliyi savunuyorum ama inatlaştığımı düşünmeyin, daha geçen hafta tüm günümü motor yenileme servisinde geçirdim.ikitelli sanayide alt komşuma ait güzel bi tesisti.bana brifing verdiler gibi bişey.yani sadece öğrendiklerimi paylaşmak istiyorum.düzgün kullanılırsa ve de beklenmedik bi arıza çıkarmazsa dizelin ekonomikliği tartışılmaz zaten.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kullanım süresi önemli ama bir yandan önemsiz.

Önemli olan tarafı, bir kişi yılda 6-7 bin km' yapıyordur. Bir arabaya en fazla 5yıl binere ve sonra bıkar, keyfi olarak değiştirir. Bu gibi durumlarda önemsiz. Kullanıcı zaten keyfi olarak araba değiştiriyordur ve maddiyat 2. sıradadır.

Bazı insan vardır, araba alır, uzun vadede kullanacaktır. Yılda 6bin km'de yapsa önemli değildir. Aracını uzun yıllar kullanacaktır. Belki 10 yıl...

Sonuc olarak yapılacak km önemli.

Yorum bağlantısı
Ömer Aydogan

benim anlayamadığım normal bir 10.000 km bakımında masrafın 150-200 tl ve üstüne neden ve nasıl çıktığıdır.

2005 model sıfır aldığım dizel 206 için bu güne kadar normal bakımlarında hiç bu kadar masraf etmedim, acaba benmi eksik yaptırdım, yoksa ortada bir yanlışlıkmı var. kabaca basit bir hesap yapsak yanlışmı olur acaba,

yağ değişimi 50 Tl.

hava filtresi 10-15 Tl

yağ filtresi 10-15 tl

polen filtresi 10-15 tl.

eee bunlarında dışında yağ değişim bakım masrafı varmıdır. üstelik bunları bir yerde yaptırdığınızda zaten işçiliğide içine katıyor. ekstra işçilik talep edilmiyor.

mazot filtresi deseniz her bakımda değişmiyor 45-65 Tl arasında fiyatlar alınabilir.

Mazot pompası çok arıza verir, çok masraflıdır dediler hep bu güne kadar tüm tanıdıklarım, ancak pompa 75000 km ye kadar tık demedi. evet değiştirdim pompayı bir kez ama oda borusunun motora sürtünmesinden dolayı aşınması nedeniyle oldu. o da abartıldığı gibi bir rakanlara çıkmadı, 115 tl ye değişmiştim.

bunların dışında fren balataları, vs ise hepsinde var zaten fiyatlar eşit.

bu arada bide anlamadığım triger değişimine biçilen fiyatlar; 700-2000 tl arasında.

Şuanki aracımı 20 gün önce aldım. Bugüne kadar tüm bakımları servisde yapılmış ve servis kayıtlarında triger kayışının hiç değişmediği görünüyor. Km 160000. kafam rahat etsin diye hemen değiştirdim. çıkan triger kayışını gördüğümüzde gerçekten orjinal kayış olduğunu ve hiç değişmediğini gördük. komple triger seti değişti. 1-2 kayış, bir kaç metal parça(pek anlamadığım için parçaların isimlerini veremeyeceğim, kasnak gibi, bilya gibi parçalar vardı)işçilik dahil 400 tl verdim.

Daha önce bir arkadaşın dediği gibi, servisdeki iyi ustalar kendi yerlerini açmaktadırlar, bu lafın arkasındayım ve bu yoldan devam edecek olursak, servisden ayrılan işini bilen iyi bir ustaya yaptırılırsa bence çıkacak maliyetler bu seviyelerdedir.

saygılar...

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

zaten dizelin iticiliğide bu noktada başlıyor bana göre.citröeni aldığımızda araba 135000km idi.aldıktan sonra rutin bir bakım yapıldı ki benzinli c5 ile arasında bakım masrafı açısından diğer araçlarda olduğu gibi çok fazla fark olacağını sanmıyorum.ama arabanın önceki bakım geçmişlerini tam anlamıyla emin olamadığımız için bir nevi kaderimize razıl olup beklemeye başladık.aradan geçen 2 sene boyunca rutin bakımlar devam etti taki enjektör arızasına kadar.işte tam bu nokta dizelin sorunlarının ne kadar pahalıya mal olabileceğini gösterdi bize.yoksa düzgün bakımları zamanında yapılan bir dizel bana göre zevk verir insana.ikinci elde bu bilinemediği için dizel avantajlı olarak gelmiyor gözüme.

Yorum bağlantısı
zaten dizelin iticiliğide bu noktada başlıyor bana göre.citröeni aldığımızda araba 135000km idi.aldıktan sonra rutin bir bakım yapıldı ki benzinli c5 ile arasında bakım masrafı açısından diğer araçlarda olduğu gibi çok fazla fark olacağını sanmıyorum.ama arabanın önceki bakım geçmişlerini tam anlamıyla emin olamadığımız için bir nevi kaderimize razıl olup beklemeye başladık.aradan geçen 2 sene boyunca rutin bakımlar devam etti taki enjektör arızasına kadar.işte tam bu nokta dizelin sorunlarının ne kadar pahalıya mal olabileceğini gösterdi bize.yoksa düzgün bakımları zamanında yapılan bir dizel bana göre zevk verir insana.ikinci elde bu bilinemediği için dizel avantajlı olarak gelmiyor gözüme.

+26

Tamamen katılıyorum. Sizin yorumunuzdan yola çıkarsak kısa ve öz olarak Dizel alınacağı zaman her zaman sıfır almak çok daha mantıklı geliyor. Şimdi dizel focus +5 yıl garanti seçeneği varken ben şahsen neden benzinli alıp km kuruş hesabı yapayım ki. Kaldı ki dizeller kabaca ş.dışı 160bin ş.içi de max 200bin değerler yakarken zaten eurodizel benzinden ucuz keyfe keder gezerim o zaman. Dediğiniz gibi düzgün bakımları yapılan amacına uygun kullanılan bir dizel hiç bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. Arkadaşım filodan çıkma trend tdci focus aldı. O zaman 150bink idi. Şimdi 278bink da hiç bir sıkınıtısı yok. Ne enjektör ne pompa diğer bir arkadaşımda 2008 ghia tdci var 60binde şu an enjektör için servise girdi. Burda suç üreticinin mi? Bence kesinlikle değil. Tüketici aracının doğru düzgün kullandıktan sonra normal şartlarda ekonomi ve performans için dizel alınır diyorum.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Garanti uzatmalarda turbo, enjektör ve yakıt pompası garanti kapsamına giriyormu, bilginiz varmı ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
LPG'li kullandım, benzinli kullanıyorum. Bir sonraki aracım büyük ihtimalle dizel olacak. Ama 2.el olmaz. Sıfır alırsam olur. Ben Mehmet Mercan, Muhittin Kaplan'ın başına gelenleri gördükten sonra 2.el dizel almam.

Katılıyorum. Yeni nesil turbo dizel motorlar özenli kullanım istiyor. Kendiniz sıfır alıp özenle kullanırsanız sizi asla üzmez, aksine çok keyiflidir, doya doya araba sürersiniz. Hele altınızda güzel, yola hakim bir ford varsa deymeyin keyfime.

2. el şans. Aralarında çok iyi durumda olanlarda var ama bilincsiz kullanılmış, sorun, masraf çıkarmış ve sahibi bu yüzden aracını az kilometreli olarak satışa çıkartabillir. Böyle araclara denk gelmemek lazım.

Aslında bir yandan avantajı var. Turbo dizel motor, kendinde sorun arıza varsa bunu dışa çok net şekilde vuruyor. Siyah duman atar, turbo öter, araba çekmez, motor devirlenemez.

Sürülür test edilir karar verilir. Turboda ses yok ise, gaza basınca torku hissetirip rahat devirleniyorsa, iyi çekiyorsa alınabilir.

Şöyle bir şeyde var. Yüksek km'li(100000 üzeri) 93 model 1.9 turbo dizel golfe bindim.

İmkanınız varsa deneyin arkadaşlar. Ne focus ne fiesta nede c-max. Arac dizel ama yol sesi ve motor sesi bizim güncel arabalarımızın yarısından daha az. Ne kapıdan ses geliyor nede başka yerinden. çıt yok arabada. Öyle dizele can feda. Hafif dik yolda 3. vitese alıp gaza yüklendiğimde patinajla karışık asfaltı ağlatıyor.

Keşke arabalarımızda o arabanın izalasyonu olsa. Motor ses dışardanda az.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
LPG'li kullandım, benzinli kullanıyorum. Bir sonraki aracım büyük ihtimalle dizel olacak. Ama 2.el olmaz. Sıfır alırsam olur. Ben Mehmet Mercan, Muhittin Kaplan'ın başına gelenleri gördükten sonra 2.el dizel almam.

Doğru yolu buldun hakan kardeş :D

sizide fanatik dizelci yaparız artık..

üstüne chip tuning ohhh kaymaklı ekmek kadayıfı. :D

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Katılıyorum. Yeni nesil turbo dizel motorlar özenli kullanım istiyor. Kendiniz sıfır alıp özenle kullanırsanız sizi asla üzmez, aksine çok keyiflidir, doya doya araba sürersiniz. Hele altınızda güzel, yola hakim bir ford varsa deymeyin keyfime.

2. el şans. Aralarında çok iyi durumda olanlarda var ama bilincsiz kullanılmış, sorun, masraf çıkarmış ve sahibi bu yüzden aracını az kilometreli olarak satışa çıkartabillir. Böyle araclara denk gelmemek lazım.

Aslında bir yandan avantajı var. Turbo dizel motor, kendinde sorun arıza varsa bunu dışa çok net şekilde vuruyor. Siyah duman atar, turbo öter, araba çekmez, motor devirlenemez.

Sürülür test edilir karar verilir. Turboda ses yok ise, gaza basınca torku hissetirip rahat devirleniyorsa, iyi çekiyorsa alınabilir.

Şöyle bir şeyde var. Yüksek km'li(100000 üzeri) 93 model 1.9 turbo dizel golfe bindim.

İmkanınız varsa deneyin arkadaşlar. Ne focus ne fiesta nede c-max. Arac dizel ama yol sesi ve motor sesi bizim güncel arabalarımızın yarısından daha az. Ne kapıdan ses geliyor nede başka yerinden. çıt yok arabada. Öyle dizele can feda. Hafif dik yolda 3. vitese alıp gaza yüklendiğimde patinajla karışık asfaltı ağlatıyor.

Keşke arabalarımızda o arabanın izalasyonu olsa. Motor ses dışardanda az.

2007 passat 1.9 170 bg diesel kullandım.o kasayı uçuruyor,chip tuning ile 205 bg yaptık ,kelimeler kifayetsiz kalır,fakat arahızlanmalarda sorun yaşadık,otomatik şanzımanın beyini ecu beyini ile çakıştı,sorun çözülemedi ,istemeyerek eski haline getirdik.

Yorum bağlantısı
Garanti uzatmalarda turbo, enjektör ve yakıt pompası garanti kapsamına giriyormu, bilginiz varmı ?

Bildiğim kadarıyla girmesi gerekiyor. Çünkü bu elemanların arasında kullanıcının bozabileceği bir ürün yok. Yani bi kullanıcı istese de bunları bozamaz zaten muhtemelen garantiden bir sorunu varsa halledilir. Bundan sonraki muhtemel aracım dizel olacak. Yakıt ekonomisi gerektiğinde performans olarak kimse bana devri az ws. gibi yaklaşımlar sunmasın hangimiz 7/24 6000d/d geziyoruz ki. Bu devirde benzine fazla para ödemek pek mantıklı gelmiyor. Adaylar arasında da en iyisi ford gözüküyor. Yarın bir başka firma daha iyi daha ucuz bir dizel üretirse neden olmasın. Sonuçta ford babamın oğlu değil ben fiyat performans'ta çin ve yerli üretim hariç her markayı tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Ya arkadaşlar ben benzinli 2009 Focus Titanyum X aldım.TDCİ istiyordum ama kısmet olmadı,param yetmedi,arada ben aldığımda 8 milyar fark vardı,şimdi 6 milyara inmiş. Çok benzin yakıyor bu raba. Torku 155.Bu torku alabilmek için 4150 deviri aşmanız lazım.O devri aşmak içinde gaza basmanız lazım.O zamanda öyle yüksek depğerlerde benzin yakıyorki Benzincilerin en keriz müşterisi haline gelmniz içten bile değil. Ben zaten çok devirli araba sürmem,en fazla 3 lerde kullanırım arabayı ki çok benzin yakmasın diye. Dizel alsaydım tam benim kullanımıma uygun bir motor olacaktı,alt devirlerde yüksek tork verecekti ne güzel.Bu araba rampalarda resmen yığılıyor,dili olsa dışarı çıkacak.Dik yokuşlarda 1.viteste 4150 devirde bile çekmiyor araba,sağa sola kafa yapıyor ama çekmiyor,bayılıyor.2.Vites hele rezalet.Çok ağır bir araba ve bu arabaya 115 Beygir 155 tork yetmiyor işte,Ford artık bu arabaya turbo Benzinli motor koysun illa benzinli Focus üretecekse hala.Ama bence artık Ford ,artık benzinli Focus satmasın,bu araba ancak yüksek torklu dizel motorla gider,düz turbosuz motorla çekmiyor bu kasayı motor.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

8 yaşında 2. el dizel aldım, çok memnunum, alalı 10 bin km yi doldurdum, bugün yarın bakıma gidicem, ve aldığım hafta klimasına yaptırdığım bakım haricinde 10 bin km de masraf olarak tek kuruş harcamadım...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

190 bin km diesel connectli arkadaşım normal periyodik bakımları ve yürüyen aksamlarının rutin aşınmaları dışında motor ile ilgili hiç bir masrafı olmamıştır.

adam gibi kullanıldıktan sonra ekstra masraf çıkarmaz

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Peki arkadaşlar,şansınız yaver gitmedi ve Turbonuz arızalandı,yada enjektörleriniz bozuldu,ya da silindirler ve bujilerde sorun çıktı,kurumlaşma sık sık oluşmaya başladı...O zaman ne kadar masraf yapacaksınız? Bildiğim kadarıyla TDCI Motorların Turbosu 2-3 Bin TL civarında. Benzinli bir motorda hangi arıza olursa olsun tek başına 2-3 BİN TL. masraf çıkartmaz.En kallavi masraflı olan Triger kayışı değişimi bile 600-700 TL.ye mal olur. Eğri oturup doğru konuşmak lazım.Bence Dizel motorlardaki arıza riski daha fazladır ve dizel motorda oluşan arıza daha fazla masrafa neden olur. Haa risk büyük olmasına rağmen şansınız yüksektir,çok şanslısınızdır dizel motorunuz 50 bin Km den önce sıkıntı yaratmaz,keyifle gezersiniz.Ama 50 bin bilemediniz 60 binden sonra dizel motor yüzde 99 size yüksek maliyetli bir arıza çıkartır ve o zaman dizel daha tasarruflu mu değil mi anlarsınız. Bildiğim kadarıyla Dizel motorlar çok nazik kullanım gerektirir. Uzun yol motorlarıdır. Günük kısa kullanımlar için ideal değildir. Tüm dizel motor ustalarına göre dizel motorun gerçek performans verebilmesi için ısınması lazım ve ısınması içinde en az 10 dakika çalışması lazım. 10 dakika çalşıp ısınan motorunda tam performansını almaya başladığınız sırada stop ettiğiniz ve bunu sürekli yaptığınız taktirde az yakıyor dediğiniz dizel motor neredeyse benzinli motorun yaktığına yakın mazot yakar ve çok çabuk kurumlaşmaya neden olduğu, Kurumlaşan dizel motorun turbosunun ömrü çok düştüğü tüm dizel motor ustaarı tarafından söylenen şeyler.. Bütün bunlara ek olarak her nekadar süper,ultra,performance gibi ön adlarla satılıyor olsada Avrupada hatta gelişmiş ülkeler arasında en düşük kaliteli dizel yakıtın Türkiye'de olduğunu da düşünürsek Turbo Dizel Motorlu bir otomobiinbakım masrafının neredeyse benzinli motorla aynı olduğunu iddia eden arkadaşların yanıldığı düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Peki arkadaşlar,şansınız yaver gitmedi ve Turbonuz arızalandı,yada enjektörleriniz bozuldu,ya da silindirler ve bujilerde sorun çıktı,kurumlaşma sık sık oluşmaya başladı...O zaman ne kadar masraf yapacaksınız? Bildiğim kadarıyla TDCI Motorların Turbosu 2-3 Bin TL civarında. Benzinli bir motorda hangi arıza olursa olsun tek başına 2-3 BİN TL. masraf çıkartmaz.En kallavi masraflı olan Triger kayışı değişimi bile 600-700 TL.ye mal olur. Eğri oturup doğru konuşmak lazım.Bence Dizel motorlardaki arıza riski daha fazladır ve dizel motorda oluşan arıza daha fazla masrafa neden olur. Haa risk büyük olmasına rağmen şansınız yüksektir,çok şanslısınızdır dizel motorunuz 50 bin Km den önce sıkıntı yaratmaz,keyifle gezersiniz.Ama 50 bin bilemediniz 60 binden sonra dizel motor yüzde 99 size yüksek maliyetli bir arıza çıkartır ve o zaman dizel daha tasarruflu mu değil mi anlarsınız. Bildiğim kadarıyla Dizel motorlar çok nazik kullanım gerektirir. Uzun yol motorlarıdır. Günük kısa kullanımlar için ideal değildir. Tüm dizel motor ustalarına göre dizel motorun gerçek performans verebilmesi için ısınması lazım ve ısınması içinde en az 10 dakika çalışması lazım. 10 dakika çalşıp ısınan motorunda tam performansını almaya başladığınız sırada stop ettiğiniz ve bunu sürekli yaptığınız taktirde az yakıyor dediğiniz dizel motor neredeyse benzinli motorun yaktığına yakın mazot yakar ve çok çabuk kurumlaşmaya neden olduğu, Kurumlaşan dizel motorun turbosunun ömrü çok düştüğü tüm dizel motor ustaarı tarafından söylenen şeyler.. Bütün bunlara ek olarak her nekadar süper,ultra,performance gibi ön adlarla satılıyor olsada Avrupada hatta gelişmiş ülkeler arasında en düşük kaliteli dizel yakıtın Türkiye'de olduğunu da düşünürsek Turbo Dizel Motorlu bir otomobiinbakım masrafının neredeyse benzinli motorla aynı olduğunu iddia eden arkadaşların yanıldığı düşüncesindeyim.

Bakım masrafı iddaaları doğru bence, adı üstünde bakım masrafı tamir değil, motorun 50-60 binde gitmesi ya şansızsızlıktır yada sürücü normal değildir, durup dururken motor 50000 de bozulmaz zaten, 4-5 sene dizeli kullanınca zaten satın alırken yaptığınız fazla ödemeyi çıkarmış oluyorsunuz, riskde bence aynı, olsa olsa kötü mazot alırsınız onuda bilinçli bir kullanıcı daha birkaç km gittimi motorun tepkisinden anlar zaten, hadi anlamadı öyle hemen milyarlık arıza vermez merak etmeyin, nazik kullanıma gelince sadece az yaksın diye basmıyoruz yoksa aynı hacimli dizel ve benzinli motor arasında fark yok bence, artık baya gelişti bu motorlar hatta dizel bastınmı benzinliyi rahatça ezer duruma geldi, ısınma olayına gelelim 10dk, değil 2 yada 3 dakka içinde ısınmış oluyor ve basa biliyorsunuz abartı bir süre yok yani, dizel sadece çok yüksek devri ve devirsiz kullanımı sevmez, yoksa kullanımında fark yok, turbolu tüm araçlarda kullanım şekli aynıdır, focus benzinlide turbo olsaydı sizde stop ederken bekleyecek yada ısınana kadar basamayacaktınız, kurumlanma olayına gelelim, mazot temizse dediğiniz şeyler okadar olmuyor yakıt durumuda aynı olmaz, dizel ne kadar abansanda focusun şehir içinde yaktığı kadar yakmıyor bildiğim kadarıyla, ben fiesta için konuşayım en fazla 7lt oluyor oda çok agresif sürersem, benzinli fiestanın haliyse içler acısı bu durumda. Motor bozulursa buda pompa enjektör yüzünden olduysa tamir masrafı gerçekten fazla oluyor, bu konuda haklısınız ama kolay kolay bozulmuyor bu motorlar öyle her 50000 de gitse servisler dizel dolardı, aksine benzinli araba dolu, dizel motor düzgün kullanım ve uygun mazotla benzinliden çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü üstelik, yanlış anlamayın her sözünüze karşılık vermiş gibi oldum ama sadece dediğiniz kadar kolay bozulupta masraf çıkarmıyor dizeller onu demek istedim, normal kullanır ve hatasız üretilmiş bir arabaya denk gelirseniz uzun yıllar dizeli tık demeden kullanırsınız alırken ödediğiniz fark birkaç yılda çıkar ondan sonra her geçen süre kardasınız zaten, uzun süre kulansam ben bu arabayı, yaptığım kar zaten sıfır motor alıcak kadar oluyor neredeyse :) şuan 3.5 sene oldu alırken ödedeğim para çoktan çıktı bile 1-2 sene daha tık demezse isterse motor patlasın sıfır motor alacak kadar kar etmiş oluyorum, yani dizel aldıysanız korkmayın torkun keyfine bakın cebinizde yanmasın, bir yere giderken aman ne kadar yakar acabada demiyorsunuz, hele uzun yolda gittikçe dahada rahatlıyor dizeller.

Ayrıca sıfır turbo 750tl civarı okadar pahalı değil.

Çok basit hesap yapalım çok kabaca:

arabam 55000 de ortalama 4.5 lt mazot yakıyor.

55000*4,5/100=2475lt.

2475*2,69(euro dizel)=6657.75 tl

benzinli olsa aracım

100 kmde ort. ne yakar 7 yakarmı?

55000*7/100=3850lt benzin

3850*3,59=13821tl.

FARK=7000 tl

alırken 4000 tl far verdim 3000 tl kardayım zaten ki bu hesap ortalama 7 lt benzin yakarsa, şimdi dizel fiestanın sıfır motoru 5000 tl civarı ee ben3000 tl kardayım zaten, hesabım doğruysa isterse motor patlasın umrumda değil, ben 1 sene daha kullansam bugünkü akaryakıtı hesaplasak yılda 15-20000 km yol yaparım 2000-2500 tl kar ederim +3000=5000 = sıfır motor, bu durumda dizelden başka alırmıyım hiç :) tabi ben bu arabayı kullanıyorum, yoksa dizel alıp evin önüne çekerseniz karı falanda daha az olurdu.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ufak bir düzeltme, benzin fiyatını fazla yazmışımda:)

arabam 55000 de ortalama 4.5 lt mazot yakıyor.

55000*4,5/100=2475lt.

2475*2,69(euro dizel)=6657.75 tl

benzinli olsa aracım

100 kmde ort. ne yakar 7 yakarmı?

55000*7/100=3850lt benzin

3850*3,27=12589tl.

FARK=5932 tl

alırken 4000 tl far verdim 1932 tl kardayım zaten ki bu hesap ortalama 7 lt benzin yakarsa, şimdi dizel fiestanın sıfır motoru 5000 tl civarı, ee ben3000 tl kardayım zaten, hesabım doğruysa isterse motor patlasın umrumda değil, ben 1 sene daha kullansam bugünkü akaryakıtı hesaplasak, yılda 15-20000 km yol yaparım 2000-2500 tl kar ederim +3000=5000 = sıfır motor, bu durumda dizelden başka alırmıyım hiç :) tabi ben bu arabayı kullanıyorum, yoksa dizel alıp evin önüne çekerseniz karı falanda daha az olurdu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...