Mustafa Tüfekçi 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 bu gün lpg servisine gittim araçta çok yakma ve çekişte düşüklük alt devirde isteksizlik ve rolantide bi terslik vardı bir çoğu düzeldi gibi ama rolantideyken gaz verip çekince araç rolantinin altına düşüyor bazen yani minik gaz vermelerde bir iki baktı ayar yaptı felan ama bobin de sorun belki vardır dedi sonra da bujilerin düşük devirde yani ilk gazda tam yakamadığını söyledi buji aralığını 110 dan 9 a al gibi biş idedi sanırım 1.1 den 0.9 a ki sanırım buji aaralığını 1.1 sanıyor ama bizimki ktiapçıkta 1.3 diye geçiyor böyle bir uygulama yapan var mı yada gerekli mi bu bujilede ayara gitme Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Aralıkla falan oynama sen direkt bujileri değiştir bence.. Ateşleme sorunu var onda. Bende de aynısı var bu ara. Bujiler değişti düzeldi, şimdi yine hafiften var sorun. Alt devirlerde birden gaz almıyor araba. Sanırım buji kablosu da değişecek.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Haziran 2009 Yazar Paylaş 10 Haziran 2009 bujiler 6 binde :lol2: kablo değişmek farz gibi bobin dec sünnet olur heralde Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Bobine kadar gitmez umarım.. Benim bujiler de yeniydi bu arada.. Kabloda sıkıntı varsa bujiler gidiyor kısa sürede.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama... Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 (düzenlendi) Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama... Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım... Mehmet bey bu lpg lerde sıkca rastlanan endüksiyon bobin arızası yoksa ustaların 0,2 mm düşürün demesiyle oluşuyor olmasın,kısa aralıklı buji tırnakları endüksiyon bobinine aşırı yük bindiriyor olabilirmi . tırnak aralığını azaltmak yerine endüksiyon bobinin pozitif ucuna 1 ohm 11 wattlık taş direnç bağlansa aynı etkiyi gösterir. 10 Haziran 2009 tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Söyledikleriniz beni aşıyor.. Ama ben lpg'nin bobine zarar verdiğine de inanmıyorum zaten... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 forumlarda okuduğum genelde bobin arızaları lpg li araçlarda olduğunu gözlemledim,yoksa yanıldımmı.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Lpg'li araçlar genelde eski araçlar.. Yeni alınmış ve alınır alınmaz lpg takılmış araçlarda görmüyoruz bu arızayı... Dolayısı ile ben lpg ye değil ömüre bağlıyorum... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama... Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım... sanki bir kez yapmıştık senin araçta bunu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Oruc'unkinde yapmıştık... Sorun çıkardı... Geriye döndük... En son benimkine taktığın 1,3 mm focus bujilerini 1.0'a ayarladık... Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 13 Haziran 2009 Paylaş 13 Haziran 2009 Lpg nin bobinle alakası olduğu söylenir hep sanayidede ama kimse bana şunu diyemedi araç benzinden lpg ye geçtiğinde araç beyni motorda farklı bir yakıt var diye algilayıp bobine (atıyorum) 12 volt değil 14 volt elektrik mi gönder diyor bobine veya 12 değil 10 volt mu gönder diyor. Eğer böyle bir komut gönderiyorsa o zaman bobin bozulabilir ama aksi takdirde ne olursa olsun aynı voltu gönder diye komut veriyorsa o zaman lpg nin bozulmaya etkisi olamaz. Ayrıca kimi zaman buji ateşleme yapıyormu diye bujiyi yerinden çıkarıp kıvilcim çıkartıyormu diye bakılıyor. Böyle bir komut işlemi varsa o zaman o bujinin ateşleme yapmaması lazım çünkü ortada yakıt olmuyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts