İçeriğe Yönlendir

Lpg de buji aralığı


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

bu gün lpg servisine gittim araçta çok yakma ve çekişte düşüklük alt devirde isteksizlik ve rolantide bi terslik vardı

bir çoğu düzeldi gibi ama rolantideyken gaz verip çekince araç rolantinin altına düşüyor bazen yani minik gaz vermelerde bir iki baktı ayar yaptı felan ama bobin de sorun belki vardır dedi sonra da bujilerin düşük devirde yani ilk gazda tam yakamadığını söyledi buji aralığını 110 dan 9 a al gibi biş idedi sanırım 1.1 den 0.9 a ki sanırım buji aaralığını 1.1 sanıyor ama bizimki ktiapçıkta 1.3 diye geçiyor böyle bir uygulama yapan var mı yada gerekli mi bu bujilede ayara gitme

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Aralıkla falan oynama sen direkt bujileri değiştir bence.. Ateşleme sorunu var onda. Bende de aynısı var bu ara. Bujiler değişti düzeldi, şimdi yine hafiften var sorun. Alt devirlerde birden gaz almıyor araba. Sanırım buji kablosu da değişecek..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bujiler 6 binde :lol2: kablo değişmek farz gibi bobin dec sünnet olur heralde

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bobine kadar gitmez umarım.. Benim bujiler de yeniydi bu arada.. Kabloda sıkıntı varsa bujiler gidiyor kısa sürede..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama...

Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama...

Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım...

Mehmet bey bu lpg lerde sıkca rastlanan endüksiyon bobin arızası yoksa ustaların 0,2 mm düşürün demesiyle oluşuyor olmasın,kısa aralıklı buji tırnakları endüksiyon bobinine aşırı yük bindiriyor olabilirmi .

tırnak aralığını azaltmak yerine endüksiyon bobinin pozitif ucuna 1 ohm 11 wattlık taş direnç bağlansa aynı etkiyi gösterir.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Söyledikleriniz beni aşıyor..

Ama ben lpg'nin bobine zarar verdiğine de inanmıyorum zaten...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

forumlarda okuduğum genelde bobin arızaları lpg li araçlarda olduğunu gözlemledim,yoksa yanıldımmı..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg'li araçlar genelde eski araçlar..

Yeni alınmış ve alınır alınmaz lpg takılmış araçlarda görmüyoruz bu arızayı...

Dolayısı ile ben lpg ye değil ömüre bağlıyorum...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Lpg'ciler 0,2 mm düşürün diyorlar ama...

Ben bugüne kadar hiç yapmadım bunu... Hiç yapma gereği de duymadım...

sanki bir kez yapmıştık senin araçta bunu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Oruc'unkinde yapmıştık...

Sorun çıkardı...

Geriye döndük...

En son benimkine taktığın 1,3 mm focus bujilerini 1.0'a ayarladık...

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Lpg nin bobinle alakası olduğu söylenir hep sanayidede ama kimse bana şunu diyemedi araç benzinden lpg ye geçtiğinde araç beyni motorda farklı bir yakıt var diye algilayıp bobine (atıyorum) 12 volt değil 14 volt elektrik mi gönder diyor bobine veya 12 değil 10 volt mu gönder diyor. Eğer böyle bir komut gönderiyorsa o zaman bobin bozulabilir ama aksi takdirde ne olursa olsun aynı voltu gönder diye komut veriyorsa o zaman lpg nin bozulmaya etkisi olamaz. Ayrıca kimi zaman buji ateşleme yapıyormu diye bujiyi yerinden çıkarıp kıvilcim çıkartıyormu diye bakılıyor. Böyle bir komut işlemi varsa o zaman o bujinin ateşleme yapmaması lazım çünkü ortada yakıt olmuyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...