İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Ali ölever çok tehlikeli adam, stok araba der yazılım ile çıkar, olmamış şeyi olmuş der, olmuşa olmamış der. Biz iyi biliriz arabasının arkasında NOS etiketleri takıp, ön arka sis farları açıp, farlarınada H4 xenon ampül taktığı zamanları. Neyseki bizimle tanıştı önce sis farlarını kapadı sonra etiketleri söktü xenonu kaldırdı şimdi tek eksiği kaldı oda zamanla düzelir :):D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Süha, ne yaparsan yapta Aliyi geçtiğin günleri görsün şu gözler artık :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha, ne yaparsan yapta Aliyi geçtiğin günleri görsün şu gözler artık :D

Her an hazırım ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Volkan Ceneviz

2010 connect araca chıp uygulaması yaptırdım ecutech firmasına lakin araçta debriyaj kaçırma olayı söz konusu oldu kli araç 130 bin km de güç artışı olunca sanırım balata biraz zorlanıyor lakin 75 pslik connect 100 civarı belki biraz üzeri güç artışı oldu ileride bir sıkıntı yaşamaktan yana tereddütlüyüm korkuluyum motora turbo gibi aksamlara sorun çıkartırmı acaba 

Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

DE ne yahu, berbat bir ayar, beygir düşük, devir aralığında 2300-3700 arası, hemen E 0 ayarına gel, uzun yol denemedim henüz ama E0 ideal gibi, 84 hp. civarı güç var devir aralığı 2100-3900 ideal ayar buymuş, şuan 1900 devirdeki hantallığı hissetmedim, gerçi az kullandım, uzun yol yapınca tam anlayacağım, ama iyi geldi, zaten 1. vitesi sayma 2. de de anında 2000 devre geliyorsun normalde, o anda devreye girdiğinde araba süper oluyor, hani 3. viteste en güzel ivmelenmeyi yaparya bu araç, her viteste aynı oluyor, 5 te zaten bir bakmışsın akıyor araba, 100-150 falan farketmiyor, tempo hep aynı, ideal ayar E0 yani, baktın az geldi F1 yaparsın, güç az daha artar ve devir aralığın düşer,2100 de devreye gireceğine 2000 de devreye girer, sen önce E0 dene, bak bakalım nasıl, zaten direk ne oluyor yahu diyeceksin, seni kesmez ise F1 yap, tam da ayar haa F1 Formula ayarı  :D

 

bu arada F1 de devir aralığı 2000-4000 oluyor, tercih senin...

 

abi ancak cevap yazabildim bu konuya...seninle konuştuktan 1-2 gün sonra taktım yaklaşık 1 aydır da kullanıyorum ama çok bir fark alamadım gibi geldi yada alıştım o yüzden öyle geliyor hala E0 dayım bugün F1 yapıp deneyeceğim 1 ayda öyle kullanayım....Daha doğrusu araçta hafif bi atiklik hissediyorum ama arada bir gidiyor bu atiklik nereye gidiyor anlamıyorum bişeyler arabayı arkadan tutuyor gibi oluyo normal düz yolda 130-135 km hızıda geçemiyorum öncedende böyleydi racechip ile de fark yok bunun sebebi nedir ? yani motoru komple söktüresim geliyo turbo basıncı düşük olsa arıza lambası yanar herhalde bunla bir alakası varmıdır bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

130 mu, ben o hıza anında çıkıyorum, senin durum normal değil bence....

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

abi ancak cevap yazabildim bu konuya...seninle konuştuktan 1-2 gün sonra taktım yaklaşık 1 aydır da kullanıyorum ama çok bir fark alamadım gibi geldi yada alıştım o yüzden öyle geliyor hala E0 dayım bugün F1 yapıp deneyeceğim 1 ayda öyle kullanayım....Daha doğrusu araçta hafif bi atiklik hissediyorum ama arada bir gidiyor bu atiklik nereye gidiyor anlamıyorum bişeyler arabayı arkadan tutuyor gibi oluyo normal düz yolda 130-135 km hızıda geçemiyorum öncedende böyleydi racechip ile de fark yok bunun sebebi nedir ? yani motoru komple söktüresim geliyo turbo basıncı düşük olsa arıza lambası yanar herhalde bunla bir alakası varmıdır bilmiyorum.

Kat dolmuş olabilir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kat dolmuş olabilir

 

+1 egzoz gazı rahat atılamıyor bence de. Geçen muayene için kat ı taktım bariz tutuyor arabayı.

egr iptal edilmediyse onu da iptal etmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Ah be Suha abi ben şu benim oglani satmamis olsaydım tam disime göre lokmaydinn

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

130 mu, ben o hıza anında çıkıyorum, senin durum normal değil bence....

 

 

Kat dolmuş olabilir

 

 

+1 egzoz gazı rahat atılamıyor bence de. Geçen muayene için kat ı taktım bariz tutuyor arabayı.

egr iptal edilmediyse onu da iptal etmekte fayda var.

 

Kat'ı 2 ay önce felan iptal ettirdim bi değişiklik yok malesef. EGR iptali'ni yapmadım onuda yapıcam ama tam emin olamıyorum nereyi körleyeceğim hakkında...Bu arada şuan chip F2 de farkı bu sefer hissettim bakalım yakıtta bir artma yaratıcakmı...Bu son hız ve buna bağlı çok yakıt bu konuda başka nerelere baksam acaba bilemedim 

Yorum bağlantısı
Eray AYDIN

Arkadaslar aracıma yazılım attıracagım Ankarada aracında dumanlı yazılımı olan arkadas var mı ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaslar aracıma yazılım attıracagım Ankarada aracında dumanlı yazılımı olan arkadas var mı ?

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İsa Acar
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba,

Arkadaşımın aracı, 2011 Focus Comfort otomatik LPG'li (90 HP). Yazılım attırarak beygir gücü yükseltme gibi bir şeyler varmış diye sordu bana, ben de burayı buldum fakat sayfa sayısı gözümü korkuttuğu için, affınıza sığınarak doğrudan sormakta buldum çareyi. :) denizlide ikamet ediyoruz.

 

-kime, nasıl yaptırabiliriz?

-zararı var mıdır?

-maliyeti nedir? ve sizlerin aklına gelen diğer konularda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler şimdiden...

tarihinde İsa ACAR tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benzinli arabada teknolojisi gereği %10 güç bile alamazsınız yazılımda. Vereceğiniz paraya değmeyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar, aracıyım ben sadece :) tekrar teşekkür ederim, selamlar...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...

Genelde herkes yakıtın düştüğünü söylüyor ama yakıtın düşeceğine inanmıyorum. Diğer konular hakkında bilgi sahibi değilim, tecrübeli arkadaşlar yanıtlar.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

EGR dendiği zaman herkes işe yaramaz, güç çalan birşey olarak görüyor. Madem bu kadar kötü birşey neden üretici koyuyor?

 

EGR (Egsoz Gazı Resirkülasyonu) belli devirlerde yanmış gazın bir kısmının manifolda döndürülerek tekrar yanma odasına girmesini sağlar. Böylece giren havanın tazeliğini yanma verimliliğini düşürür. Peki neden bunu yapar?

 

1- Yanma ısısından doğan zehirli gazlar. Dizel araçlarda çevreye doğa tarafından CO2 gibi dönüştürülebilir gazların haricinde solunması çok tehlikeli olan NOx gazları ciddi miktarda salınmakta. EGR sistemi, bu gazları yanma odasındaki ısıyı düşürerek %40 oranında düşürmektedir.

 

2- Yanma ısısından doğan subap/piston ömrü. EGR aynı zamanda motorun patlama anında daha az ısıya maruz kalmasını dağlayarak piston ve subap ömrünü uzatır. 

 

EGR'yi iptal edersek ne olur sorusunu artılı eksili cevaplayalım o zaman;

+ Daha taze yanma gerçekleştireceğiniz için EGR'nin etkin olduğu devirlerde güç artışı sağlarsınız.

+ Aynı şekilde ufak bir yakıt tasarrufu sağlarsınız.

 

- Aracınızda DPF varsa çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır.

- Egsozunuz daha çabuk dolacak.

- Motorunuzun ömrü yükselen yanma sıcaklığından dolayı azalacaktır.

- Ve zaten dizel motorların binek araçlara geldiğinden beri yoğun trafikte nefes alınamaz hale gelen, nefesi aldığınız anda acı bir yanma hissettiğiniz şehirleri daha da fazla, daha da aşırı halde kirletmeye başlayacaksınız. En önemlisi de bu.

 

Yapılan araştırmalara göre dizel ünitelerin binek araçlara gelmesi ve yoğunluğa ulaşması sonucu şehir merkezlerindeki NOx miktarları, ciğerimize çektiğimiz NOx miktarları 10-12 kat arası arttı.

 

Ve bu gaz insan sağlığı (solunum yolları, solunum fonksiyonları, sinir sistemi) üzerinde çok etkili bir gaz. Konuyla alakalı bilgi için; https://gnc6nts.wordpress.com/2010/04/10/azot-oksitlerin-saglik-uzerine-etkileri/

 

O yüzden size tavsiyem ve aynı zamanda ricam; lütfen 2-3 beygirlik artış ve 0.3 litrelik tasarruf için bu kötülüğü hem kendinize hem bize yapmayın. Bırakın EGR sisteminiz çalışsın, motorunuz sağlıklı çalışsın, ciğerlerimiz sağlıklı çalışsın.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

EGR dendiği zaman herkes işe yaramaz, güç çalan birşey olarak görüyor. Madem bu kadar kötü birşey neden üretici koyuyor?

 

EGR (Egsoz Gazı Resirkülasyonu) belli devirlerde yanmış gazın bir kısmının manifolda döndürülerek tekrar yanma odasına girmesini sağlar. Böylece giren havanın tazeliğini yanma verimliliğini düşürür. Peki neden bunu yapar?

 

1- Yanma ısısından doğan zehirli gazlar. Dizel araçlarda çevreye doğa tarafından CO2 gibi dönüştürülebilir gazların haricinde solunması çok tehlikeli olan NOx gazları ciddi miktarda salınmakta. EGR sistemi, bu gazları yanma odasındaki ısıyı düşürerek %40 oranında düşürmektedir.

 

2- Yanma ısısından doğan subap/piston ömrü. EGR aynı zamanda motorun patlama anında daha az ısıya maruz kalmasını dağlayarak piston ve subap ömrünü uzatır. 

 

EGR'yi iptal edersek ne olur sorusunu artılı eksili cevaplayalım o zaman;

+ Daha taze yanma gerçekleştireceğiniz için EGR'nin etkin olduğu devirlerde güç artışı sağlarsınız.

+ Aynı şekilde ufak bir yakıt tasarrufu sağlarsınız.

 

- Aracınızda DPF varsa çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır.

- Egsozunuz daha çabuk dolacak.

- Motorunuzun ömrü yükselen yanma sıcaklığından dolayı azalacaktır.

- Ve zaten dizel motorların binek araçlara geldiğinden beri yoğun trafikte nefes alınamaz hale gelen, nefesi aldığınız anda acı bir yanma hissettiğiniz şehirleri daha da fazla, daha da aşırı halde kirletmeye başlayacaksınız. En önemlisi de bu.

 

Yapılan araştırmalara göre dizel ünitelerin binek araçlara gelmesi ve yoğunluğa ulaşması sonucu şehir merkezlerindeki NOx miktarları, ciğerimize çektiğimiz NOx miktarları 10-12 kat arası arttı.

 

Ve bu gaz insan sağlığı (solunum yolları, solunum fonksiyonları, sinir sistemi) üzerinde çok etkili bir gaz. Konuyla alakalı bilgi için; https://gnc6nts.wordpress.com/2010/04/10/azot-oksitlerin-saglik-uzerine-etkileri/

 

O yüzden size tavsiyem ve aynı zamanda ricam; lütfen 2-3 beygirlik artış ve 0.3 litrelik tasarruf için bu kötülüğü hem kendinize hem bize yapmayın. Bırakın EGR sisteminiz çalışsın, motorunuz sağlıklı çalışsın, ciğerlerimiz sağlıklı çalışsın.

 

verilebilecek en iyi cevap  :bravo:  :flowers:

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar Clio3 Grandtor 1,5 DCi 65 Hp aracıma sırası ile Carbon Celan ve Emme manifold temizleme sıvısı ile temizlik yaptırdım, Yağ ve filtrelerini yani motor bakımını yaptırdım Shell Helix 8, sonra depo katkısı attım bir tane daha yarım depoya ve en sonunda EGR ve Egr bağlattı Emme Manifold girişini temizledim ki EGR berbattı girişi de bayağı tıkanmıştı. 

1- Sorum şu olacak EGR yi araştırmalarım sonucu iptal etmeye karar verdim yalnız ustam iptal edemedi bende EGR fişini çekerek iptal ettim malum hemen arıza lambası yandı EGR yi iptal ettikten sonra alt devir çekişi daha iyi olduğunu ve yol bilgisayarından da yakıtın 0,3 - 0,5 lt arasında düştüğünü tespit ettim. Bu şekilde aracımı sürmem de arıza ışığından başka bir sıkıntı olur mu.

2- Chip tuning yaptırmak istiyorum ECUFAST firmasına en yakın Trabzon var bana bu işlemi yapınca acaba yakıtım da artma olumu? Ben zaten bu arabada ekonomi odaklı sürüş yapıyorum genelde 2000 devirde vites değişiyorum ara sıra 2500-3000 devire çıkıyorum.

Genel olarak aracımın durumundan memnunum sadece chip yaptırayım mı yaptırmayayım mı onda kararsız kaldım. Burada amatör yapan bir arkadaş var biz sadece enjektör basıncını falan ayarlıyoruz yakıtın kesin olarak artar dedi aklım karıştı. Bilgili arkadaşlardan yardım istiyorum.

Adem Bey:

Konunuz uygun başlık ile birleştirilmiştir.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

EGR dendiği zaman herkes işe yaramaz, güç çalan birşey olarak görüyor. Madem bu kadar kötü birşey neden üretici koyuyor?

 

EGR (Egsoz Gazı Resirkülasyonu) belli devirlerde yanmış gazın bir kısmının manifolda döndürülerek tekrar yanma odasına girmesini sağlar. Böylece giren havanın tazeliğini yanma verimliliğini düşürür. Peki neden bunu yapar?

 

1- Yanma ısısından doğan zehirli gazlar. Dizel araçlarda çevreye doğa tarafından CO2 gibi dönüştürülebilir gazların haricinde solunması çok tehlikeli olan NOx gazları ciddi miktarda salınmakta. EGR sistemi, bu gazları yanma odasındaki ısıyı düşürerek %40 oranında düşürmektedir.

 

2- Yanma ısısından doğan subap/piston ömrü. EGR aynı zamanda motorun patlama anında daha az ısıya maruz kalmasını dağlayarak piston ve subap ömrünü uzatır. 

 

EGR'yi iptal edersek ne olur sorusunu artılı eksili cevaplayalım o zaman;

+ Daha taze yanma gerçekleştireceğiniz için EGR'nin etkin olduğu devirlerde güç artışı sağlarsınız.

+ Aynı şekilde ufak bir yakıt tasarrufu sağlarsınız.

 

- Aracınızda DPF varsa çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır.

- Egsozunuz daha çabuk dolacak.

- Motorunuzun ömrü yükselen yanma sıcaklığından dolayı azalacaktır.

- Ve zaten dizel motorların binek araçlara geldiğinden beri yoğun trafikte nefes alınamaz hale gelen, nefesi aldığınız anda acı bir yanma hissettiğiniz şehirleri daha da fazla, daha da aşırı halde kirletmeye başlayacaksınız. En önemlisi de bu.

 

Yapılan araştırmalara göre dizel ünitelerin binek araçlara gelmesi ve yoğunluğa ulaşması sonucu şehir merkezlerindeki NOx miktarları, ciğerimize çektiğimiz NOx miktarları 10-12 kat arası arttı.

 

Ve bu gaz insan sağlığı (solunum yolları, solunum fonksiyonları, sinir sistemi) üzerinde çok etkili bir gaz. Konuyla alakalı bilgi için; https://gnc6nts.wordpress.com/2010/04/10/azot-oksitlerin-saglik-uzerine-etkileri/

 

O yüzden size tavsiyem ve aynı zamanda ricam; lütfen 2-3 beygirlik artış ve 0.3 litrelik tasarruf için bu kötülüğü hem kendinize hem bize yapmayın. Bırakın EGR sisteminiz çalışsın, motorunuz sağlıklı çalışsın, ciğerlerimiz sağlıklı çalışsın.

egr iptal edildiğinde tersine, manifolttaki ve egzosttaki kurum oranı artmaz, azalır, eğer araçta egr + dpf varsa dpf daha beter dolar doğru, her ikisinide iptal edersen esas o zaman motorun rahatlar ve ömrü artar, tersi olmaz :)

egr iptalinin ana sebebide budur, güç artışı, yakıt ekonomisi ve kurum oluşumunun azalması, ayrıca egr iptal olunca daha az yakıt harcar havayıda daha az kirletir yakıt kullanmındanda kar edersiniz, dünya ya daha faydalı yani :)

 

 

egr neden konmuş= esas sebebi daha fazla para kazanmak, bunun daha ötesi ise bence dpf, ekstra yakıt harcatır, heleki kamyonlardaki adblue, birde amonyak alıp koyuyorsun,  tamamen para tuzağı... adam bunu satıyor, sonra üstüne temizlik sıvısı satıyor vs.. yerim faydasını....

 

dizel arabandaki egr yi iptal et ve egzost muayenesine gir, hala limitin altında olduğunu ve benzinli bir araçtan daha az havayı kirlettiğini göreceksin, egr iptali yanma odasındaki ısıyı düşürür evet, bunun faydasi silindir ve sibobları kısmen korur ama, egr devredeyken o kısımlarda çok daha fazla kurum bağlar, güç düşer motor ömrün azalır, adam gibi bakım ve CC gibi ek temizlik yapman gerekir (bunlarda masraf ve yine doğayı kirletirsin) arıza durumunda değişeceğin parçalar, yağı su  vs. ile doğayı çok daha fazla kirletirsin, egr sebebiyle doğacak arızalar sebebiyle yani, ayrıca daha çok para harcarsın :)

 

kısaca egr nin iptali zaten çok az olan faydasından çok daha faydalıdır, konma sebebide tamamen para kazanma, ve yalandan havayı kirletmedik olayını kullanıyorlar sadece... havayı kirletmedik haaa, ammada dünyayı seviyorlar, yiyorsa geçin tam elektriğe, gizlemeyide bıraksınlarda adam gibi pil ve teknolojiyide kullansınlarda görelim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Egr nasıl olurda yanma odası ısısı düşürür? Bir taraftan giren temiz hava 40-50 derece. Diğer tarafta Egzos dönüşünden gelen 200-300 derece hava. EGR mantığına ters

 

Egr'nin soğuk motoru vuruntusuz çalıştırmak, motoru istenen en ideal ısıya çabuk ulaştırmak, kalorifer hattı suyunu çabuk ısıtmak gibi görevleri arasında yanmayan yakıtı tekrar yakması ( çevre ) kullanıldığı bilinmekte. Sağlıklı çalışan egr yakıtı arttırmaz bilakis düşürür.

 

Bizde eger arızaları fahiş yakıt satışından kaynaklıdır. Garibim dizel yakmasın diye devir çevirmeyiz, kalitesi düşük yakıt kullanırız sonra eger'yi suçlarız.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Anlamadım egr ısıyı düşürüyor mu yükseltiyor mu ?

 

Mühendis bir elaman olarak sen anlamadıysen biz ne yapalım :D

 

Ülkemizde şu araçlara uygulanan cezaları 10 katına çıkaracaksınki herkes kurallarına göre kullansın ve araçların oralarını buralarını bu kadar çok mıncıklamasınlar...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Mühendis bir elaman olarak sen anlamadıysen biz ne yapalım :D

 

Ülkemizde şu araçlara uygulanan cezaları 10 katına çıkaracaksınki herkes kurallarına göre kullansın ve araçların oralarını buralarını bu kadar çok mıncıklamasınlar...

İptali anlayabilirlerse yazsınlar bakalım  :biggrin:

Egr nasıl olurda yanma odası ısısı düşürür? Bir taraftan giren temiz hava 40-50 derece. Diğer tarafta Egzos dönüşünden gelen 200-300 derece hava. EGR mantığına ters

 

Egr'nin soğuk motoru vuruntusuz çalıştırmak, motoru istenen en ideal ısıya çabuk ulaştırmak, kalorifer hattı suyunu çabuk ısıtmak gibi görevleri arasında yanmayan yakıtı tekrar yakması ( çevre ) kullanıldığı bilinmekte. Sağlıklı çalışan egr yakıtı arttırmaz bilakis düşürür.

 

Bizde eger arızaları fahiş yakıt satışından kaynaklıdır. Garibim dizel yakmasın diye devir çevirmeyiz, kalitesi düşük yakıt kullanırız sonra eger'yi suçlarız.

egr yakıtı nasıl düşürdü King? yanmış gazı içeri tekrar soktun, zaten verim gitti, üstüne mazot püskürttün eeeee, iptali halinde sadece temiz hava ve aykıt girdi, üçüncü giren kirli hava yok, nasıl oldu bu iş :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

İptali anlayabilirlerse yazsınlar bakalım  :biggrin:

egr yakıtı nasıl düşürdü King? yanmış gazı içeri tekrar soktun, zaten verim gitti, üstüne mazot püskürttün eeeee, iptali halinde sadece temiz hava ve aykıt girdi, üçüncü giren kirli hava yok, nasıl oldu bu iş :)

 

Herkes yoğuşmalı kombi alıyor neden ? Daha verimli olmasından dolayı değilmi? Egr ile yoğuşmalı kombinin baca sistemi arasında ne fark var peki ?

Cezayı bir tek egr iptali olarak düşünme...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...