İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Hakan Gürsu

İnternette şöyle bir yazıya rastladım kafam karıştı sizce nekadar doğrudur.

Power Box'tan bahsediyor......

Gitti gidiyorda 250 ytl ye satılıyor dijital olanlarıda 300 ytl civarı herkes biraz araştırsın araştırmadan birşey almayın. Çünkü bu kutuların mantığı aynı bunlar yurt dışında gayet ucuz buraya getirip millete ne kadar pahalıya geçirsem kardır düşüncesiyle satan insanlar var.

Kutuların mantığını kısaca anlatayım kutu common rail sensörüne takılıyor. Aracın püşküttüğü yakıtı az gösterip aracın daha çok mazot püşkürmesini sağlıyor. Bu sayede çok mazot yakıyor ama çok ta kaçıyor. Birde bu alet mozot pompasını daha hızlı çalıştırdığı için ömrünü büyük ölçüde kısaltıyor. Mazot pompa fiyatını bilen arkadaşlar zaten bu powerbox denen performans aletinin yanından bile geçmek istemeyecekler.

Birde yol bilgisayarında 8 lt yakıyor yazıyorsa 7 lt gösterecek ama buda işin kandırmaca tarafı satıcının dürüst olup bunlarıda anlatması lazım.

Ben bu bilgileri nerden öğrendim derseniz bana performans arttırıcı box denen aleti satan kişiden ama adam dürüst herşeyi açık açık söylüyor. Ama zararı olduğunu bile bile kullanıyorum. napimm

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Peki bu olumsuzluklar Chip Tunning için de geçerli diyebilirmiyiz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Chip tuning dediğimiz, yazılım değişimi sonrası elbeteki emisyonda artış olacaktır, yani herşey eskisi gibi kalsa idi tasarlayan - üreten - satan firmalar, bu beygir artışını hiç değilse opsiyon listesinde sunmazmıydı?

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

chip tuning garantiyi bozmuyor çünkü araca fiziksel hiç bir müdale yok servistekilerinde anlama gibi durumları yok, bizzat şahit oldum..

powerbox fiziksel bir cihaz ve servisin görmesi muhtemel o yüzden uzak durun derim ayrıca çevremde iki aynı araç biri powerbox lu diğeri chipli powerboxlu olanın turbosunda arıza çıktı (servise gidilirken powerbox söküldüğü için garantiye girdi :nazar: ) ama chiplide hiç bir sorun yok..

power box sadece yakıt miktarını ayarlıyor ama chip çok daha kapsamlı bir durum, chip sadece yakıt miktarını değil bunla birlikte değişmesi gereken herşeyi değiştiriyor..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Başel
Valla arkadaşlar 160 Bg ve 370 Nm tork olarak 40.000 kmdir kullanıyorum ve Bakımlarımı zamanında, yakıtımı her zaman Opetten Euro Dizel ve her 3000 - 5000 Km aralığında hava filitremi değiştiriyorum asla bi sıkıntı olmadı...Şuda var son hızı çok değişti.Ankara İstanbul otobanında denedim buraya hızı yazmam mümkün değil..Ama şu var egzoz emisyon ayarları değişiyor.Chip işleminden sonra biraz fazla duman atıyor...

:rolleyes:) sen dikkat ettikten sonra hiçbişey olmaz abi merak etme :nazar: problem oldugundan chipten oldu demeye yer arayan cok var.. Kaliteli ve araca özel programlar kullanıldıktan sonra kesinlikle problem yaşanmaz hiçbir araçtan.. chip tuning konusunda da yardımcı olurum bilgi almak isteyen herkese.. Keyifli forumlar.. bu arada hayırlı olsun chip li fiestanız güle güle kullanın :)

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

wolksvagen passat 170 ps diesel makina bu chip tuning işlemini kabul etmiyor,otomatik şanzumanın beyni ile motor beyni arasında senkronizasyon farkı yüzünden araç 2 bin devirde kapaklanma yaşadı,otomatik şanzuman beyni belli bir tork ve devir sayısında vites değişimlerine izin verdiği için chip tuning işlemi sonucu artmış olan tork ile başa çıkamadı.

fakat 205 ps verdiği mükemmel çekiş gücü damakta kaldı.şirketin diğer aracı bmw X 5 te sorun yaşanmazken ,passat bu uygulmayı ret etti :nazar:

bir kaç tuning firması sorunu çözeriz desede şanzumanın limit değerleri olan tork güçünün üstüne çıkmayı göze alamadık.

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz
Siz bu islem sonunda herhangi bir fis/fatura aldiniz mi ?

Hayır muhlis bey almadım..

wolksvagen passat 170 ps diesel makina bu chip tuning işlemini kabul etmiyor,otomatik şanzumanın beyni ile motor beyni arasında senkronizasyon farkı yüzünden araç 2 bin devirde kapaklanma yaşadı,otomatik şanzuman beyni belli bir tork ve devir sayısında vites değişimlerine izin verdiği için chip tuning işlemi sonucu artmış olan tork ile başa çıkamadı.

fakat 205 ps verdiği mükemmel çekiş gücü damakta kaldı.şirketin diğer aracı bmw X 5 te sorun yaşanmazken ,passat bu uygulmayı ret etti :(

bir kaç tuning firması sorunu çözeriz desede şanzumanın limit değerleri olan tork güçünün üstüne çıkmayı göze alamadık.

Bana chiptuning uygulayan arkadaşta 1.9 dizel otomotik vitesli passat vardı. hatta benım fiestaya yazılım atılırken onu test etme imkanım oldu herhangi bi sorun göremedim. aracı zapetmek zor oldu :) hatta başka bi forumda da bahsetmişti passatla sabit 90 km hızla 10 kuruş yakıo bu arkadaş.. Ankaradan izmire gelmesi oyuzden cok koymadı arkadaşa :)

Saygılar..

:)) sen dikkat ettikten sonra hiçbişey olmaz abi merak etme :) problem oldugundan chipten oldu demeye yer arayan cok var.. Kaliteli ve araca özel programlar kullanıldıktan sonra kesinlikle problem yaşanmaz hiçbir araçtan.. chip tuning konusunda da yardımcı olurum bilgi almak isteyen herkese.. Keyifli forumlar.. bu arada hayırlı olsun chip li fiestanız güle güle kullanın :)

Teşekkür ederim Can Bey.. Bu konuda sizinde katkılarınızı burdan takip etmek güzel olur. çünkü benim gibi birçok insan bu konuda meraklı..

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
Bana chiptuning uygulayan arkadaşta 1.9 dizel otomotik vitesli passat vardı. hatta benım fiestaya yazılım atılırken onu test etme imkanım oldu herhangi bi sorun göremedim. aracı zapetmek zor oldu :) hatta başka bi forumda da bahsetmişti passatla sabit 90 km hızla 10 kuruş yakıo bu arkadaş.. Ankaradan izmire gelmesi oyuzden cok koymadı arkadaşa :)

Saygılar..

sizin bahsi geçen passat 140 ps ,bu araç türkiyede sınırlı sayıda bulunan 170 ps passattır.ayrıcı özelliği dikkatlice bakınca aracın arkasında bulunan TDI yazısındaki nikelajlı I harfinin içinde kırmızı çizgi olanıdır.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Eray bey km 10 kuruş demek 100 km 10 lira demek bu hesaba göre 100 km 4 lt yakıt demek .

1.5 tonluk araçta 4 lt inanılması zor rakam ,hesap hatası yapıyorsunuz

Yorum bağlantısı
Can Başel

Hayır 80-90 km sabit hızla 5. vitesteki yakıt tüketimi dogrudur ( otomatikte 4 te) chiptuningten sonra araç daha kolay yol katedebildigi için gaza daha az basma ihtiyacı duyuluyor dolayısıyla gaz kelebek açısı o derecede kapalı oluyor..

Bu arada dsg şanzımanı zorlamak diye birşey degil hiç bir aracı zorlamamak gerekir özel kullanımlarda olmayacaksa(drag vs.) hatta şimdi arşivden buldum videoyu dsg şanzımanlı bir vw caddy hızlanma videosunun linkini veriyorum..

http://videos.streetfire.net/video/Vw-Cadd...ning_170759.htm

ve buda yakıt tüketimi bu araçta hem yüksek hemde 1470kg boş agırlıgı olan bir araç 25 km lik aynı yolda gidişli gelişli yaptıgımız testte 100 km ortalamaya vurulunca 4.4 litre yakıt tüketimini elde ettik yol bilgisayarında..

http://videos.streetfire.net/video/Vw-Cadd...ning_170764.htm

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz
peki garantiyi ne sekilde aldiniz ? hizmet aldiginiza dair elinizde bir belge yok cunku ?

Bu insanlar yeri yurdu belli olan insanlar Muhlis Bey ayrıca bişeyden memnun kalmadığım zaman ben bu forumlardan birkaçına bu problemi yazsam bu insanların piyasadan silinmesi 1 ayı bulmaz. Bu arkadaş bunun bilincinde olan birisi.

Bir sıkıntım olursa yanımda olucaktır.

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz
Eray bey km 10 kuruş demek 100 km 10 lira demek bu hesaba göre 100 km 4 lt yakıt demek .

1.5 tonluk araçta 4 lt inanılması zor rakam ,hesap hatası yapıyorsunuz

Hesapta bi hata yok Uğur Bey. aynı testleri 90km/h hızla ben de yaptım 3.2lt/100km değerine düştü.

3,2x2,51/100= 0,08lira yani 8 kuruş. Tabiki bu en ideal durum. Şehir içinde böyle kullanamıyorum. Ama eğer 80-90 km hızla düz yolda sakin gidersem yol bilgisayarın gösterdiği değer bu oluyor.

Tabiki değerin ulaşılması güç bi değer olduğunu düşünebilirsiniz. Can Beyin anlattığı gibi tepki arttığı için gaza daha az basıyorsunuz.

Ben bu durumdan çok memnunum istersem performansı yüksek atak bi araba istersem de cok ekonomik bi araba oluyor. Fabrika verileri şehirdışı 4.0 olan bi arabayı 3.2 de kullanmak ilginç oluyor :)

Saygılar..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eralp Şahin

Arkadaşlar herkese selamlar.Sizlere bir kaç sorum olcak?Bir yakınımız 2004 Peugeot 307 XR 1.4 Hdi 70 BG HB aracına chiptuning yaptırdı.

Bundan 4 ay kadar önce aynı araçtan bizde de vardı.Şu anki aracımız ise 2008 Focus II Coll. 1.6 109PS Tdci sedan. Yakınımız sürekli

kendi aracının chiptuning olmasından itibaren sürekli kendi aracının daha hızlı olduğunu falan söylüyor.Benim bildiğim kadarıyla

Chiptuning en fazla 15 bg artırır o araca.Eskiden bizde peugeot varken hararet sürekli yüksekti.Hiç bir yokuşu 3.vites 1500 devirde

çıkamıyorduk.Vatandaş chiptuningle bunun ortadan kalktığını iddia ediyor ve sinirlerim bozuluyor.Kendi aracının en az bizimki kadar

hızlı atik ve iç dizaynının daha iyi olduğunu söylüyor.Yani bazen olayı Focus almanın gereksiz olduğu nu bile belirtmeye çalışıyor bu

iddialarıyla.Şimdi size soruyorum.

1.Gerçekten chiptuning bu kadar performans artışı yapar mı?

2.Eğer yapıyorsa şimdiki aracımızı almak gerekli midir?

3.İç dizayn olarak gerçekten peugeot mudur?

NOT:Sevgili arkadaşlar yaşım biraz küçük sizlere göre belki biraz saçma bi konu seçmişimdir.Ben eskiden beri ford hastasıyımdır.Ve bu konu

kendimi rahatsız ettiği için sizlerle paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Eskisine göre 1.4 motorun canlanması normaldir, ama max. 90 Ps lerden yukarı güç alabildiğini sanmam, almışsa da bu canlılık kısa süre sonra derin sessizliğe doğru gidebilir. Ayrıca PUG 1.4 de intercooler yoksa o beygirler de hayal olur. Ayrıca beyin mıncıklarken çeşitli yöntemler vardır, hedef max. sürat veya max. ivmelenme olarak ikiye ayrılır vs.

2. Ben bu konuyu anlamadım

3. Görsellik kişinin zevkine göre değişir, mesela Ferrarinin iç dizaynı güzel midir? Bence hayır gibi.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bir de peugeot 307 ve fII'nin arıza istatistiklerine bakın, ona göre hangisi mantıklı karar verin. İç dizayn tamamen zevk işi. FII tdci'lara da chip uygulaması yapabilir ve şaşırtıcı sonuçlar elde edebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
1. Eskisine göre 1.4 motorun canlanması normaldir, ama max. 90 Ps lerden yukarı güç alabildiğini sanmam, almışsa da bu canlılık kısa süre sonra derin sessizliğe doğru gidebilir. Ayrıca PUG 1.4 de intercooler yoksa o beygirler de hayal olur. Ayrıca beyin mıncıklarken çeşitli yöntemler vardır, hedef max. sürat veya max. ivmelenme olarak ikiye ayrılır vs.

2. Ben bu konuyu anlamadım

3. Görsellik kişinin zevkine göre değişir, mesela Ferrarinin iç dizaynı güzel midir? Bence hayır gibi.

Şöyle söyleyim.Bizim focustan önceki aracımız yakınımızınki ile aynı araçta.Peugeot 307 1.4 HDİ 70 bg hb idi yani.Sorduğum soru ise eğer chiptuning yakınımızın belirttiği gibi performans

artışı yapıyorsa şu anki focusumuzu almak gerekli mi sizce gerçekten?Çok göreceli bir soru ama fikirlerinizi merak ediyorum:d

Yorum bağlantısı
Guest O?uz K

Ben 1.4HDi ları 90bg diye biliyordum 90 olsa olsun olsun 120bg olsun sağlıklı olmaz bence :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Beyin mıncıklaması ile alınan beygir artışı, toptan sürüş kalitesi-konforu için yeterli bir değerlendirme sağlamaz. Yani Focus II, Pug307 den her koşulda daha sağlam bir seçimdir. Kaldı ki 307, Pug markasının en düzeltilmiş üretimlerindendir.

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
Ben 1.4HDi ları 90bg diye biliyordum 90 olsa olsun olsun 120bg olsun sağlıklı olmaz bence :)

2004 ve öncesi 70 bg

Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil

dizel motorlu araçların amacı bellidir tasarruf.madem daha hızlı olsun istiyorsunuz ya 2,0 dizel alın yada benzinli bir araba alın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...