İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Sina Güran
(düzenlendi)

Limitörü kaldırmak yanlışın yanlışıdır bana göre.

Son hızı arttırmak gibi bir beklentim yok, atiklik ve tasarruf bekliyorum.

1.25 araç için ne gibi öngörüleriniz var, neler yapılabilinir? Yani aklınızdan neler geçiyor potansiyeli max olarak açığa çıkarmak açısından? Bilmediğim ve merak ettiğim için soruyorum...

tarihinde Sina G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

özür dilerim..bazen herşeyi detaylı olarak yazmıyorum ama sakaryada ki araç OBD portundan çok rahat uygulanıyor. bu bizim için bir avantaj.

istanbul'ada geliriz...hiç sorun değil. :D

ancak

sizin için istanbula geliriz demedim diyemedim çünkü sizin aracınız listede yok sadece FORD FIESTA 1200 16V 70CV SIEMENS SIM22 versionu OBD den programlanabiliyor...

büyük ihtimal sizin aracınıza yazılım atılamıyor...bakmam lazım...

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Limitörü kaldırmak yanlışın yanlışıdır bana göre.

Son hızı arttırmak gibi bir beklentim yok, atiklik ve tasarruf bekliyorum.

1.25 araç için ne gibi öngörüleriniz var, neler yapılabilinir? Yani aklınızdan neler geçiyor potansiyeli max olarak açığa çıkarmak açısından? Bilmediğim ve merak ettiğim için soruyorum...

biz limitörü normalde kaldırmıyoruz...müşteri isterse ve sorumluluğunu üstlenirse limitörü kaldırırız...

son hızı istesek de istemesek de az da olsa artar...

aracınız çalıştığımız firmanın cihaz listesinde olmadığı için bir şeyler yapamamız çok zor...üzgünüm...

ancak sizin araca yazılım atacak cihaz var mı bakayım ...birşeyler bulursam sizi haberdar ederim. ve sırf sizin için istanbula gelirim...söz :D

Yorum bağlantısı
Sina Güran
özür dilerim..bazen herşeyi detaylı olarak yazmıyorum ama sakaryada ki araç OBD portundan çok rahat uygulanıyor. bu bizim için bir avantaj.

istanbul'ada geliriz...hiç sorun değil. :)

ancak

sizin için istanbula geliriz demedim diyemedim çünkü sizin aracınız listede yok sadece FORD FIESTA 1200 16V 70CV SIEMENS SIM22 versionu OBD den programlanabiliyor...

büyük ihtimal sizin aracınıza yazılım atılamıyor...bakmam lazım...

:D

Yazılım atılması imkansız diyin, bende rahatlayayim, sizi de rahat bırakayım :D

Şaka bir yana 1200 16V yazmışınız, 16V olduğu doğru fakat motor harcmi 1250cc, JBS diye geçen kasa idi sanarım.

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Sinacım, gerçi uzmanı burada ama, benzinli araçlar chipten pek performans alamıyorlar. Alsa bile o performans pratikte pek hissedilir olmuyor. Dizel motorlar chipe daha yatkın.

1.2 litre üstelik benzinli bir motora "bence" chip yaptırmaya değmez.

Galiba zaten benim araç kendinden chipli üretildiği için chip tuning yapılabilmesi imkansız denecek birazdan. :D

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin

Açıkçası ben bu işe pek sıcak bakamıyorum.Yani gene uzmanlar bilir tabi.Fakat bu iş için önce altyapı lazım bence. Yani besleme lazım.Şimdi bu işle yapılan olaylardan biri turbonun daha kısa sürede devreye girmesi olduğu hatırlıyorum.Şimdi turbo 1750 devirde devreye giriyorda bunu 1250 devire çekiyorlardır diye tahmin ediyorum.Çünkü performans artışının kilit noktası bura diye düşünüyorum.Şimdi 1250 devirde turbo ne kdar beslenicek ki devreye girio.Böylece çok yıpranıyor.Bunu önlemek için daha çok yakıt çekicek.Motor çok hassas olucak.Şahsen ben focusuma en az 7 sene binmeyi düşünüyorum.Motor performansı gayet iyi.Yani bu iş kişisel tercih meselesi kesinlikle illa zorunlu bir şey değil.Yani bu şekilde düşünmemek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Sina bey,

Yerinizde olsam, o araca turbo nasil entegre ederim diye kafa yorardim :unsure2:.

:(

Yormadım mı sanıyorsun muhliscim.

Mevcut motoru atıp yerine mondeo motoru takmaya kalksam hem daha sağlıklı hemde daha uygun olduğu ortaya çıkmıştı. Çünkü bolt on denilen tip bir turbo olmadığı için bu araca, elde turbo yapmak gerekiyor ve bunun içinde mapping vs vs... Kısaca manasız olacağından dolayı hiç girişmedim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

son hız konusunda bir şey yapamayız demişsiniz bizim araç son viteste 5000 devirde takılıyor normalde devir kesici 6900 de chipten sonra son viteste üst devirlere çıkması beklenebilir normalde 4000 dvirde 145 nm tork olan güç chiple ne kadar yükselir ve max tork hangi devire kaydırılabilir normalde bizim tork eğrimiz linkteki gibi chipten sonra nasıl bir grafik olabilir

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=424

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
:unsure2:

Yazılım atılması imkansız diyin, bende rahatlayayim, sizi de rahat bırakayım :p

Şaka bir yana 1200 16V yazmışınız, 16V olduğu doğru fakat motor harcmi 1250cc, JBS diye geçen kasa idi sanarım.

1200 yazdım ...dedim ya...sizin aracınız listede yok...olsa dükkan sizin :(

Sinacım, gerçi uzmanı burada ama, benzinli araçlar chipten pek performans alamıyorlar. Alsa bile o performans pratikte pek hissedilir olmuyor. Dizel motorlar chipe daha yatkın.

1.2 litre üstelik benzinli bir motora "bence" chip yaptırmaya değmez.

kim demiş onu ?? atmosferik araçlarda güç alınmaz değmez demek...önyargılı bir ifade...kulaktan dolma bir bilgi...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Atmosferik motorda, silindire giren hava miktarı değişmeden %20-30 sarfiyat artışı ile extra alınacak 3-5 Ps haricinde beygir almak fizik kanunlarını zorlayacaktır? Fizik kanunları çerçevesinde kalmak için de hava miktarı değişimi için de mekanik parça değişimi şart.

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Tamaaaamm...

Oh bea, bu kadar zamandır yaptırcam yaptırmayacam diyip duruodum, hiç onun yapılmaya niyeti varmıymış sormamıştım, demek ki yokmuş... :unsure2:

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
son hız konusunda bir şey yapamayız demişsiniz bizim araç son viteste 5000 devirde takılıyor normalde devir kesici 6900 de chipten sonra son viteste üst devirlere çıkması beklenebilir normalde 4000 dvirde 145 nm tork olan güç chiple ne kadar yükselir ve max tork hangi devire kaydırılabilir normalde bizim tork eğrimiz linkteki gibi chipten sonra nasıl bir grafik olabilir

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=424

son hızda birşey yapamayız...şöyle ki..son hız 220 den 260 a çıksın dememiz mümkün değil...

devir kesici iptal edilir devir yükseltilir...ancak bu her araçta olmuyor olan var olmayan var...ama genelde oluyor...

hangi devirde ne kadar güç isteniyorsa yada gerekiyorsa o devirde bir iyileştirme yapılır.

atmosferik araçlarda %7-10

turbolu araçlarda %10-15

turbo dizel araçlarda %15-40 arası...

güç alınır...

tork da bu paralel olarak 10-70kg.nm tork verebilir...

grafikde ki pik zamanı daha öncesine çekilir...

Atmosferik motorda, silindire giren hava miktarı değişmeden %20-30 sarfiyat artışı ile extra alınacak 3-5 Ps haricinde beygir almak fizik kanunlarını zorlayacaktır? Fizik kanunları çerçevesinde kalmak için de hava miktarı değişimi için de mekanik parça değişimi şart.

iş sadece havayı artırmak yada yakıtı artırmak değil

ateşleme zamanlaması

ateşleme şiddeti

enjektör basıncı

enjektör püskürtme zamanı

vs.vs. gibi değerler vardır..

her araçta farklıdır...

yazılım hazırlamak inanın zor bir iş....düşündüğünüz kadar kolay bir şey değil...

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

benim istediğim çok aman aman bir güç artışı değil ekonomik olması daha avantajlı ama dediğiniz gibi gaza basmak gerekince de araba yürüsün isterim.yani limitleri zorlamadan bir güç artışı artı olarak ekonomi.aracım 126000km de. en son fordun bilgisayarına bağlandığında pompa ve enjektör durumunun iyi olduğu söylenmişti bakımlarımı 10000 de yaparım hava filtresini daha da erken değişirim.sizce ekonomi olarak nasıl bir değer elde edilir.bir ikincisi aracın yakıt testini nasıl yapabileceğiz.misal veriyorum yazılımı attık baktık çekiş iyi ama yakıt olayı hemen o an ne şekilde ölçebiliriz.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
benim istediğim çok aman aman bir güç artışı değil ekonomik olması daha avantajlı ama dediğiniz gibi gaza basmak gerekince de araba yürüsün isterim.yani limitleri zorlamadan bir güç artışı artı olarak ekonomi.aracım 126000km de. en son fordun bilgisayarına bağlandığında pompa ve enjektör durumunun iyi olduğu söylenmişti bakımlarımı 10000 de yaparım hava filtresini daha da erken değişirim.sizce ekonomi olarak nasıl bir değer elde edilir.bir ikincisi aracın yakıt testini nasıl yapabileceğiz.misal veriyorum yazılımı attık baktık çekiş iyi ama yakıt olayı hemen o an ne şekilde ölçebiliriz.

ekonomi ile performans arasındaki fark nedir ? birinde güç fazla artırım olmaz...diğerinde güç biraz daha fazla olur...misal biri 20hp alırken diğerinde 30hp alınır...

bana kalırsa full performans en iyisi...neticede yine ekonomi yapıyor...tabi basmazsan...

96 opel corsa limitleri zorladık...çocuk kendi diyor...yakıtda müthiş tasarruf var diye...6000 deviri 7200 e çıkardık...%10 yakıt tasarrufunu yinede gördü...

ekonomiyi nasıl test ederiz...uygulama öncesi depoyu doldurur...belli bir güzegahta 100km yol gidersin...sonra gider depoyu doldurursun...

uygulama sonrası aynı güzergaha aynı şartlarda gidersin...ve yine 100km gider depoyu fullersin...sonra sonucu görmüş olursun...

mutlaka 100km gideceksin diye bir şey yok...ama 50-100km yol git ve mümkünse aynı güzergah olsun...

biz %10 garanti veriyoruz...ama araca şoföre yola aracın yüküne hava şartlarına aracın durumu bakımı lastikleri vs.vs. gibi etkenlere göre bu rakam %15-20lere kadar çıkabiliyor...

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz

Cemal abi İzmire yolun düşücek mi yakın zamanda?

Bikaç arkadaş meraklı yaptırmak istiyorlar onlarla bi oturup çay eşliğinde sohbet edelim.

Bide Carbon Clean önerir misin nerde nasıl yaptırcaz?

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Cemal abi İzmire yolun düşücek mi yakın zamanda?

Bikaç arkadaş meraklı yaptırmak istiyorlar onlarla bi oturup çay eşliğinde sohbet edelim.

Bide Carbon Clean önerir misin nerde nasıl yaptırcaz?

Saygılar..

carbon clean tavsiye ederim yaptırmakta fayda var

sanırım izmire bu hafta içinde geleceğiz kardeş...

arkadaşların araçları nedir marka model ve özellik olarak ÖM atarsan iyi olur....

Yorum bağlantısı
Mustafa Çelik
Yazılımlar hala yurt dışından geliyor, yan, ana değişiklikler, zira yazılım değişimi zor iştir, laboratuvar gibi test ortamı ister, elbete alt-üsr devir, max ivme-sürat arasında değişim yapabiliyorsunuz; marka-model bazında yazılım başına yurt dışına ödeme yapıyorlar, ama yurt dışı da ucuzladı, çakma xenon gibi, 1000 Tl ye satarlardı, şimdi neredsye 100 ytl.

merhaba çaglar bey ege bölgesi olarak bizde chiptuning yapmaktayız.yazılımları dısardan hazır almıyoruz kendimiz tasarlıyoruz tabı müşterinin beklentisi dogrultusunda güç ise +güç tasarruf ise ekonomi her ikisi isede araca uygun artı bir chipleme yapıyoruz.90Bg lik bir aracı 115bG vede %10 ila %20 arasında yakıt tasarrufuda saglamaktayız.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
wolksvagen passat 170 ps diesel makina bu chip tuning işlemini kabul etmiyor,otomatik şanzumanın beyni ile motor beyni arasında senkronizasyon farkı yüzünden araç 2 bin devirde kapaklanma yaşadı,otomatik şanzuman beyni belli bir tork ve devir sayısında vites değişimlerine izin verdiği için chip tuning işlemi sonucu artmış olan tork ile başa çıkamadı.

fakat 205 ps verdiği mükemmel çekiş gücü damakta kaldı.şirketin diğer aracı bmw X 5 te sorun yaşanmazken ,passat bu uygulmayı ret etti :good1:

bir kaç tuning firması sorunu çözeriz desede şanzumanın limit değerleri olan tork güçünün üstüne çıkmayı göze alamadık.

bak buna katılmıyorum işte...

bizzat 2004 passat highline dsg şanzıman 170ps araca yazılım atıldı ve kesinlikle bir sorunu yok

anladığım kadarı ile araca ya aşırı yüklenmişler yada uygun değerler verilmemiş...

bir araç chip tuningi kabul etmez red eder diye bir ifade olmaz olamaz...sadece düzgün hazırlanmamış yazılımlar sorun çıkartır.

ancak şunu kabul ederim motorun üreteceği güce ...şanzuman yetişemiyebiliyor...ani gazlarda aşırı yüklenmelerde bazen şanzuman motordan gelen güce karşılık veremiyor ve vuruntu yapıyor...ama bu da bir sorun değildir...kısa vade de asla bir zarara yol açmaz...neden derseniz bu vuruntu her zaman olan bir şey değil...yüksek devirlerde ani gazlarda olan bir olay...dediğim gibi sürekli olan bir durum olmadığı için sorun edilecek bir konu değil...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tuğan Kozan

Hayirli ugurlu olsun ALLAH utandirmasin. istanbuldaki arkadaşlar için bayrampaşa sanayide BARBAROS usta yı önerebilirim.. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
- Karşıyaka otobanda düz yolda sabit 90 km/h hızla giderken eskiden 3.9-4.2 lt/100km olan yakıt sarfiyatı şimdi 3.3-3.5 lt/100km arasında. Yani sakin kullanınca ekonomik oluyor. çünkü gaz tepkisi arttığı için daha az basıyorsun.

Bu imkansız. Fizik kurallarına, herşeye aykırı. Bu cümle yakıt kalitesinin artığı demek. Cip yakıt kalitesini arttıramaz.

Bir arabanınn 90 km/saat sabit hızla gidebilmesi için 30 hp güc gerekiyorsa duble cip yapılsada arac 90 km hız için yine 30 hp güc ihtiyacı duyar. 35 olursa hız 100'e çıkar veya 25 olursa hız 80'e düşer.

Cip yakıtın yanıcılığını arttırıp verimi arttıramaz, aracıda hafifletemez. Yakıt ekonomisi çünkü bunlarla sağlanır.

Yanlış diyen varsa 90 km hızda yazılım ile nasıl yakıtın düştüğünü bana teknik olarak açıklasın.

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz

Ayhan kardeşim sana bu cümlemi kanıtlamayı cok isterim inşallah birgün yolun izmire düşer.

Bu forum vasıtasıyla bu işten ne para kazanıom ne de bu işi yapanlarla ortaklığım var :)

Bir gün sen de bu chip olayına girersen aa eray demişti hatırlıyorum dersin :)

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

ayhan kardeş

pazar günü bursadayız istersen denemek amaçlı yazılım atalım kendin gör...

gerçi işimiz uzun sürebilir ama araya sıkıştırabiliriz...düşünürsen bize ulaş...bir şey kaybetmez tam tersi kazanırsın ....

bugün ankarada sanırım kemal yada mehmet isimli forum üyesinin ford fiesta s aracına yazılım attık...sanırım yakında foruma yazar bir de ondan dinle... :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Haklısınız yaşamadan bilinmez.

Ben sadece teknik olarak nasıl oluyor onu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

eray arkadaşımız ile hiç bir ticari ortaklığımız yada anlaşmamız yoktur. kendisi sadece müşterimiz ve arkadaşımızdır. :)

ayhan kardeş pazar pazartesi bursa da idik....eğer yaptıracak olursan sana özelden mesaj atarım....uygulamayı yaparız beğenmezsen iptal ederiz...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cemal Arslan

Her aracın kendi ECU'su okunarak kendi programı modifiye edilerek tekrar yazılır. Bu yüzden aracınız garantili dahilinde olsa da garanti dışı kalmaz ve servisler bu işlemin yapıldığını anlayamazlar.

Ford grubunda binek araçlar dışında Ankarada birlikte çalıştığımız servise de Ford Cargo TIR lar için yazılım hazırlıyoruz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...