İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Chip konusunda Benim anlamadığım yakıtın düşmesi..

Sorduğum kişiler de düşer diyor..

Ama dedim ya. anlamıyorum...

Beyir artıyor, tork artıyor.. tüketim düşüyor... Bu nasıl oluyor... ?

Tüketim düşüyor diyorsunuz, inanıyorum.. ama düştüğünün bir testi bir belgesi bir onayı var mı.. ?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Cemal Bey benim anlamadığım yakıtın düşmesi..

Sorduğum kişiler de düşer diyor..

Ama dedim ya. anlamıyorum...

Beyir artıyor, tork artıyor.. tüketim düşüyor... Bu nasıl oluyor... ?

Tüketim düşüyor diyorsunuz, inanıyorum.. ama düştüğünün bir testi bir belgesi bir onayı var mı.. ?

Mehmet bey

olay şu güç artışı...

önceden 5 vites %50 gaz ile giderken sonradan %20-30 gaza düşüyor bu da tasarruf oluyor

eşit güç ama az yakıt

noter onayımız yok...ama düşünmedik değil

ne kadar fazla güç o kadar az enerji lazım...fizik kuralı...az güç çok enerji demektir

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)
Gücü nerden alıyoruz... ?

torkdan alıyoruz...beygirden alıyoruz....

bunlar nerden geliyor..hava yakıtdan...enjektörden turbodan ...ateşlemeden avandan...vs...vs..

mail varsa...size bir adet referans gönderirim...

mail attım :D

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Maile bakmadım henüz.. Bakarım...

Peki kaybettiğimiz bişey yok mu.. ? (Yazılım maliyeti dışında)

Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Benim sorduğum

chipten önce aynı şartlarda 140 ile gitmemle; chiplendikten sonra aynı şartlarda 140 ile gitmem arasında yakıt farkı olucakmı?

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
torkdan alıyoruz...beygirden alıyoruz....

bunlar nerden geliyor..hava yakıtdan...enjektörden turbodan ...ateşlemeden avandan...vs...vs..

mail varsa...size bir adet referans gönderirim...

mail attım :D

yanlışsam lütfen düzeltin

benim anladığım kadarıyla doğru zamanda gerekli olan yakıt ve hava karışımlarının pistona verilmesi.

saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Maile baktım...

Yukarda da dedim zaten.. inanmıyor değilim... Duyduklarıma inanıyorum ama, Çağlar gibi bende biraz teknik düşünmeyi seven biriyim..

Şöyle sorayım.. Araç üreticileri, neden bu güçleri düşük tutuyor...

Emisyon mu.. ? parça ömürleri mi.. ?

Yada biz neyi değiştirip te gücü artırıyoruz... Neden fedakarlık yapıyoruz da yakıtı düşürerek, güç ve torku artırıyoruz..

(Bu konuda üyelerden mesajlar alıyorum, sponsor bir firma olduğunuz için benden bilgi ve güvence isteyenler var.. Bu sebeple bu konuyu bir netliğe kavuşturmalıyız ki kimsenin aklında soru işareti kalmasın)

Arkadaşlar.. bu konulardaki aklınıza gelen her şeyi bana değil, Cemal Bey'e sorun lütfen

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Maile bakmadım henüz.. Bakarım...

Peki kaybettiğimiz bişey yok mu.. ? (Yazılım maliyeti dışında)

yok...tam tersi kazanıyorsunuz...performans ve yakıt tasarrufu...

ancak tasarruf şehir içinde pek mümkün değil bugüne kadar ankarada 2-3 müşterimiz şehir içinde bunu başardı

çünkü sürekli dur kalklar ve agresif sürüş...bizzat kendim test ettim ankarada 50-60 ile giderseniz tasarruf oluyor haricinde olmuyor.

Benim sorduğum

chipten önce aynı şartlarda 140 ile gitmemle; chiplendikten sonra aynı şartlarda 140 ile gitmem arasında yakıt farkı olucakmı?

130 dan sonra yakıt tasarrufu biraz zor...ama elbetde olacak...eski 140 ile sonraki 140 arasında fark olacak ama sizin için cazip olmaz...

yine kendi aracımdan örnek vereyim 180km sabitde 100km. ortalama 9Litre falan yakıyorde 200 de 10Litre

6.4 olan fabrika ortalama değeri standart düz yolda 90km sabitde 1800 devirde 5.0 olarak gerçekleştirdik 2000 devirde 110km de 5.5

daha sonraları 4.7 ye kadar düşürdük....

araç 950-1000km giderken 1200km rahat gidiyordu 62-64litre mazot ile...

daha geçenlerde afyon dan bir üni hocası...ankaradan afyona giderken....4.2 olan değer 3.5 düştü dedi...hatta yol bilgisayarının resmini dahi çekmiş...

Yorum bağlantısı
Ahmet Yalçın
Benim sorduğum

chipten önce aynı şartlarda 140 ile gitmemle; chiplendikten sonra aynı şartlarda 140 ile gitmem arasında yakıt farkı olucakmı?

Chip Tuning işleminde yazılım RPM/LOAD (devir-gaza basma seviyesi ) parametreleri doğrultusunda hazırlanır. İnjection, Turbo, Ateşleme ve Limitör mapları belirli oranlarda revize edilir. Bu revizyon işlemindeki oranlar aracın markası, modeli, km si , mevcut bakım düzeni, kullanım yeri, kullanıcı özellikleri vs. dikkate alınarak yapılır.

Hazırlanan yazılım aracın seri devirlenmesini ve kısa sürede üst viteslere geçmesini sağlar. Üst viteslerde düşük devirde kullanılan aracın püskürtme değerleri daha düşük olduğu için eskiye oranla daha az yakıt tüketir. Olay püskürtme değerlerinin yüksek olduğu bölgede daha kısa süre kalmaktan ibarettir.

Chipten önce 140 ile gitmekle chipten sonra 140 ile gitme arasında LOAD (gaz seviyesi) farkı olacaktır. Yani kullanılan map, püskürtme değerlerinin düşük olduğu bölgedir.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
yanlışsam lütfen düzeltin

benim anladığım kadarıyla doğru zamanda gerekli olan yakıt ve hava karışımlarının pistona verilmesi.

saygılarımla.

Serkan bey

bir çok ayar var..

ateşleme zamanlaması

yakıt basıncı

yakıt miktarı

turbo basıncı

enjektör basıncı

pompa basıncı

hava karışımı

tork limitörü

vs.vs.aklıma gelenler

Maile baktım...

Yukarda da dedim zaten.. inanmıyor değilim... Duyduklarıma inanıyorum ama, Çağlar gibi bende biraz teknik düşünmeyi seven biriyim..

Şöyle sorayım.. Araç üreticileri, neden bu güçleri düşük tutuyor...

Emisyon mu.. ? parça ömürleri mi.. ?

Yada biz neyi değiştirip te gücü artırıyoruz... Neden fedakarlık yapıyoruz da yakıtı düşürerek, güç ve torku artırıyoruz..

(Bu konuda üyelerden mesajlar alıyorum, sponsor bir firma olduğunuz için benden bilgi ve güvence isteyenler var.. Bu sebeple bu konuyu bir netliğe kavuşturmalıyız ki kimsenin aklında soru işareti kalmasın)

Arkadaşlar.. bu konulardaki aklınıza gelen her şeyi bana değil, Cemal Bey'e sorun lütfen

önce satış politikası...sonra emisyon

avrupada...bir aracın vergisi yaşı kg motor hacmi ve beygirinden oluşur....

türkiyede ise kg motor hacmi ve yaşı....

o yüzden farklı beygirler farklı donanım paketleri ile mevcut

fabrika maksimum değerleri vermiyor ...resmen sinekten yağ çıkartıyorlar...

o yüzden aynı aracın 3 farklı seçenekleri var

bugüne kadar duyduğum 150-200 bin km deviren chipli araçlar var

benim aracım dahi 60bin km tık demeden yollarda esti...ki o kadar da zorladığımız halde...

bazı araçlarda şunu gördük turbo değerini biz 20 yaptığımız halde 70 olan benzerleri var. demek ki o değerlere çıkabiliyor kaldırabiliyordu ama biz asla o değerlere çıkmadık....

Yorum bağlantısı
Ahmet Küçük

bu aralar sakin kullanıyorum...

dün yanlışlık olmustur dedim.bu sabah tekrar sıfırladım..sonuç aynı:ort yakıt sehir içi:4,6

eger enjektör ve turboda sıkıntı olmassa ben 8700 km sonra chip'in parasını amorti ediyor

hesap:önceden ort:6,9 iken 4,6

100 km 2,3 lt yakıt tasarrufu--------->ortalama 5,5 ytl eder/100 km 'de

yanlışım varmı?

niye bu hesabı yaptığı sorarsanız:ortalama yakıtın bu kadar etkileyeceğini hiç düşünmediğim içindi.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)
bu aralar sakin kullanıyorum...

dün yanlışlık olmustur dedim.bu sabah tekrar sıfırladım..sonuç aynı:ort yakıt sehir içi:4,6

eger enjektör ve turboda sıkıntı olmassa ben 8700 km sonra chip'in parasını amorti ediyor

hesap:önceden ort:6,9 iken 4,6

100 km 2,3 lt yakıt tasarrufu--------->ortalama 5,5 ytl eder/100 km 'de

yanlışım varmı?

niye bu hesabı yaptığı sorarsanız:ortalama yakıtın bu kadar etkileyeceğini hiç düşünmediğim içindi.

çok güzel değerler...herkes yapamaz...

Bence imkansız...

Bence Cemal Bey'de aynı şeyi söyleyecek...

olmaz değil...aracın temiz olması yani motor bakımı...sakin sürmek devirli sürmek çok önemli...

biz kendi aracımızda %20-25 tasarrruf sağladık üstelik otomatik araçta... Ahmet beyin aracı manuel o yüzden değerler mümkündür...ancak herkes yapamaz...

bir çok etken vardır

motor bakımı - yağ filtre ve yakıt

lastik hava ve diş derinliği

yol ve yük durumu

şoför etkeni

kaliteli yakıt...

yaptığımız tırlarda bir çok araç yakıt tasarrufu yaparken...bazılarıda yapamadı....yada mal sahibi aracı sürdüğünde %10 yakıt azaldı ama şoför sürdüğünde tam tersi %10 arttı...

%10 değeri genelde görüyoruz ama %20-30 ları her zaman göremiyoruz...

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
% 33 arkadaşlar...

Test uzun süreli olarak tekrar edilmeli...

elbetde bir kere oldu diye sürekli olacağını bende sanmıyorum ama olmaz değil...

size kendi aracımda örnek vereyim

fabrika verisi 6.4 şehir dışı...4.1 benim en iyi ve standart yakaladığım bir değer...oysa bir kez de olsa....3.7 yi yakalamıştım...daha sonraları 3.8 elde ettim...

ancak kesin olan 4.1 idi...üstelik otomatik bir araç...otomatik bir araçta %20-25 ler yakalanıyorsa...manuelde %30-35 ler bence hayal olamaz...

biz zaten asla %20-30 tasarruftan bahsetmiyoruz vaat etmiyoruz garanti ettiğimiz kısım...%10...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

20 - 30 Km yaparak ortalamada yakıtı sağlıklı biçimde ölçmek pek mümkün değil gibi gözüküyor ;

zira benim 1.4 benzinli fiestamda dümdüz yolda 30 km kadar ortalama 4.2 görmüştüm..

Depo hesabı yapmak en sağlıklı sonucu verir bence..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
fabrika verisi 6.4 şehir dışı...

Fabrika verisi ölçü olamaz...

Ben kullandığım araçlarda hiç göremedim o değerleri, (hep altında kaldım)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kullanan biri ile görüştüm...

Söylediği şu: Yol bilgisayarı chip işlemi sonrası doğru bilgiyi vermiyor.. Ölçüm depodan, depo doldurmak yoluyla yapılmalıdır...

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
20 - 30 Km yaparak ortalamada yakıtı sağlıklı biçimde ölçmek pek mümkün değil gibi gözüküyor ;

zira benim 1.4 benzinli fiestamda dümdüz yolda 30 km kadar ortalama 4.2 görmüştüm..

Depo hesabı yapmak en sağlıklı sonucu verir bence..

kesinlikle doğru...en azından şu yapılabilir..depo doldurulur...full olarak...sonra 100km yol gidilir ve tekrar doldurulur...

Fabrika verisi ölçü olamaz...

Ben kullandığım araçlarda hiç göremedim o değerleri, (hep altında kaldım)

onların hesabı biraz farklı...

gerçek olan şu...ahmet bey bu tasarrufu yapabilir...dediğim gibi etkenler ve şartlar sağlanırsa. neden olmasın ?

ben otomatik araçta %20-25 i yakaladıysam...ahmet bey de manuel araçta bu değeri çok rahat yakalayabilir....

passat 1.9 tdi 2001 model comfortline tiptronic 64.5 depo kapasitesi full...chipden önce 950-970km giderken...chipten sonra 1200-1250 yi çok rahat görüyordu...ancak yol yük hava şartlarına göre bu rakam değişebiliyor...

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Arkadaşlar çok açık ve net söyleyeyim.. "Çipli araçların (benimki dahil) yol b.syrları yalan söylüyor".. Tecrübeyle sabit.. eskiye göre ekrandan çok iyimser değerler okuyorum ama benzinlikçi arkadaşlar hiç öyle düşünmüyor (litre cinsinden).. en iyi ölçüm Ersenin dediği gibi depo hesabı.. bazen doğru bildiklerimiz doğruluktan sapabiliyor.. "Chip = Performans".. ekonomiyle alakası yok.. Herşeye rağmen Sıfır TDCi alsam ertesi gün Chip yaptırırım.. Tadı yeter.. :kutlama:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cemal Bey,

Performansa yönelik yada tüketime yönelik uygulamalar yapmak mümkünmüdür.. Ahmet Bey'e nasıl bir yazılım yüklendi.. Hedef ne idi... ?

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Bu chip tunning işi benim de çok ilgimi çekiyor ama ya ben kaçırdım ya da kimse açıkça yazmamış.

Şimdi Mehmet abi bu işlem aracın parça ömrünü etkiler mi veya o zaman neden bu işi firmalar fabrika çıkışı yapmıyor da araçların gücünü düşük tutuyor demiş.

Bunun cevabı çok basit chip tunning işlemi özellikle aracı yüksek devirlerde ve performanslı kullanırsanız (ki chipli bir aracı büyük ihtimalle öyle kullanırsınız) işte o zaman arabanın motorunun canına okuyor. Tabi uzun vadede.

Otomobil fabrikaları araçların gücünü aracı farklı beygir gücü opsiyonları ile satabilmek için değil aracın özelikle motor ekipmanlarının ömrünü maksimum seviyede tutabilmek için sınırlandırırlar. Aksi olsaydı yani otomobil fabrikalarının amacı mümkün olan en yüksek performansı sağlamak olsaydı o zaman büyük ihtimalle en üst segmentte yer alan otomobiller bile 30-40 bin km göremeden iflas ederdi.

Ancak buna rağmen yine de bu chip tunning işine sıcak bakıyorum. En doğrusu sıfır alınmış araca chip uygulaması yapmak ve araç 2-3 yaşındayken veya 100 bine gelmeden satmak.

2. olarak diğer önemli konu da asla ve asla chip uygulanmış bir ikinci el araba almamak. sonuçta arabanın 10 bin km sonra arıza çıkarıp çıkarmayacağını ve chip taktıran adamın aracı o halde nasıl kullandığını bilemezsiniz.

fabrika bu işi yapıyor zaten bir çok marka ve model de üretici 90 100 120 hp yada 122 140 160 gibi yada 140 170 210 gibi seçenekler sunmuş ki bunlarda herşeyi ile aynı motorlar

ford cargolarda 3224 3230 lar var...biri 240hp diğeri 300hp...adamlar doğrudan 3230 beynini 3224 e takıyorlar ve araç doğal olarak chiplenmiş oluyor ancak 3230 da olsa chip atmak lazım :kutlama:

sıfır araca chip atmak daha güzel çünkü araç fazla yıpranmamış oluyor ve değerler daha yüksek çıkabiliyor.

150bin km de olan chipli araçlar var ve herhangi bir sorunları yok

106 pejo...orijinali 6800rpm iken şimdi 8500 devir deviriyor çorum draglarında 2ci oldu araçta ve sıkıntı yok...

düzgün yapıldığı takdirde inanın ne kısa ne uzun vade de bir şey olmaz

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)
Arkadaşlar çok açık ve net söyleyeyim.. "Çipli araçların (benimki dahil) yol b.syrları yalan söylüyor".. Tecrübeyle sabit.. eskiye göre ekrandan çok iyimser değerler okuyorum ama benzinlikçi arkadaşlar hiç öyle düşünmüyor (litre cinsinden).. en iyi ölçüm Ersenin dediği gibi depo hesabı.. bazen doğru bildiklerimiz doğruluktan sapabiliyor.. "Chip = Performans".. ekonomiyle alakası yok.. Herşeye rağmen Sıfır TDCi alsam ertesi gün Chip yaptırırım.. Tadı yeter.. :kutlama:

kendi aracım olsaydı ispat ederdim...orj yazılımı atardık sonrada modu...

mazot 2.61 eurodizel

yer kayseri organize sanayi de opet yada total akaryakıt istasyonu

araç passat 1.9 tdi 130hp den 160hp...comfortline tiptronic

depoyu fulledik

akşam saat 4-5 suları yola çıktık

araçta 2 kişiyiz

klima autoda

toplam 302 km yol yaptık 1 saat boyunca 110km de sürdük kalanı 90-100km de

ankara mamak petrolofisinde tıka basa doldurduk 30 lira yakıt aldı 11.49 litre yakıt demek

300km/30lira= 10.06 krş tekabül ediyor

Cemal Bey,

Performansa yönelik yada tüketime yönelik uygulamalar yapmak mümkünmüdür.. Ahmet Bey'e nasıl bir yazılım yüklendi.. Hedef ne idi... ?

elbetde var...ama ekonomi zaten her halukarda yapıyor...performansta daha fazla güç verilir ekonomik istenirse fazla artırılmaz

misal araç normalde 30hp alır ve buna rağmen tasarruf eder ancak 20 olsun 25 olsun daha az yaksın diyenler oluyor...

müşterimiz olan ali bey...2009 reno kango 1.9 da şehir içi tüketimi 22 krş dan 19 krş a düşürdü...normalde araç 30 hp alırken kendi isteği ile 20hp ye düşürdük ve yakıt tasarrufunu gördü...

ister performans ister tüketime yönelik...her 2 durumda da tasarruf eder ama birinde az birinde çok...

ahmet beyde fazla bir artış yapılmadı...zaten ilk hazırladığımız standart değerleri kendisi beğenmedi yazılımı tekrar remap ettik ve 2cide memnun kaldı...

biraz daha artırma şansımız vardı ancak fazla güçe ihtiyacı olmadığını belirttiği için bizde gerek görmedik...

bazen diyorum ya...2ci kez 3cü kez falan...tekrar yazılım hazırladık...bu genelde yanlış anlaşılıyor...sanıyorlar ki denem yanılma ile yazılım hazırlıyoruz...hayır bu denemek yanılma değildir...müşteri beklentisine göre yazılım hazırlamaktır. her zaman diyorum müşteri odaklı çalışıyoruz...müşteri ne isterse nasıl isterse o şekilde yazılım hazırlarız...

günümüzde chipsiz arabayı düşünemiyorum .... :)

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Eskiden 7.6-8.2 lerde gezen yol b.syr.ı şimdilerde 6.2-6.4 şehiriçi ortalama gösteriyor.. ama nedense cebe yansımıyor.. neden ve nasıl oluyor bilmiyorum ama chip yol b.syr ını yanıltıyor (depo hesabıyla test ettim-öyle zırt pırt ta resetlemem yol b.syrını uzun süreli ortalama ile test ettim yani).. geçen gün full depoyla 382 km yapıp tekrar fulleyince 88 TL yakıt aldı.. gözlerim yuvalarından fırladı tabi.. yol b.syr ı o esnada 6.5 gösteriyordu.. 400 km diyelim 4 x 6.5 = 26 x 2,550 = 66.30 TL nerde benim 22 liram :kutlama:

hee psikolojik etkisi mükemmel.. :) şehiriçinde 6.2 leri görünce insan pek bi mutlu oluyor.. dediğim gibi bunlara rağmen standart bi focusla yan yana giderken chip kendini belli ediyor.. işte o zaman tasarrufu düşünmüyor insan.. Bence Chip Performans için yapılmalı.. tasarruf beklentisi 3., 4., hatta 5. planda olmalı.. tasarruf için sakin sürüş yada hybrid :p

Bu arada yeri gelmişken sormak istedim.. ECU ortalama yakıtı hesaplarken hangi verileri kullanır?? hangi sensörden okur v.s. v.s.?? bilen bir arkadaş aydınlatırsa sevinirim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...