İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
üzgünüm ama siz varsayımlar üzerine hareket ediyorsunuz biz ise programda neler yapabildiğimize ve sonuçlara bakıyoruz...

Bizi varsayımlardan kurtar Cemal.. :good1:

Bilgiyi kelpetenle söküp almaya çalışıyoruz.. :)

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Bizi varsayımlardan kurtar Cemal.. :f1:

Bilgiyi kelpetenle söküp almaya çalışıyoruz.. :)

Mehmet bey

bırakında işin o yönü bize kalsın :good1:

biz buralarda işimizi yada çalışma prensiplerini açıklarsak...bu işi bildiğini sanan bir çok kişi bundan istifade edecektir.

daha dün denizlide bu işi yapan biri bizden ford cargolar için bağlantı şeması soruyor...ben bunu neden vereyim ??

o yüzden bizi mağzur görün... :)

Yorum bağlantısı
Tayfun Gündoğdu
Bende chip yaptırmak istiyorum, ama öyle bir yazılım istiyorumki, aracım 68 hp ve 160 tork değerinde kalacak. Extra güç artışı istemiyorum, sadece ekonomi istiyorum. Ve kullanım tarzımı değiştirmeyeceğim. yine 2000-3000 devir arasında kullanacağım. Aracımda anlık tüketim bilgisi yok. 100 km'de 5 litre yakıyor. 4.5 litreye düşürebilirmisiniz??? Madem ekonomi yapıyorsunuz yapın bakalım yazılımı.

Turbo ve enjektörüme garanti isterim. Birşey olursa direk 3 milyar masrafa girmeyelim.

Tamam sorun değil senin istediğin gibi bir yazılım hazırlarız ama senin direktiflerince olsun.Şu anda 2000-3000 rpm de turbon kaç bar basıyor işlem sonrası kaç bar basmasını istersin ve aynı devirlerde enjektörlerin kaç cc püskürtüyor işlem sonrası kaç cc püskürtsün.68 hp 164 Nm tork değerlerini değiştirmeden yapılan bir yazılım geçiyormu aklından.o değerleri değiştirmemek demek yazılım yapmamak demek zaten.çeken araba mekanik bir problemi yoksa herzaman orjinaline göre az yakar.

Nuri abi yol bilgisayarının enjektörlerin açık kalma zamanına göre hesap yaptığı bilgisini doğru kabul edersek ; ve chip olayındada yakıtın basıncı artıyorsa bence chipli aracın yol bilgisayarı normale göre az gösterecektir.. :good1:

Chip im yok kafam rahat :D:)

yazılım yapmanın çok farklı versiyonları var.bu işlem yazılımı yapan kişinin bilgisi ve dogru hesabına dayanır.güç alabilmek için illaki yakıt basıncının arttırılması gerekli değildir.çok farklı varyasyonlardan yapılabilir. +20 hp alınan 2 yazılımda biri çok yakar diğeri az,birinin alt devirleri iidir düerinin üst devirleri biri 2500 rpm de sıçrama yapar diğeri doğrusal ivmelenir vs...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Daha az yakıt püskürtsün. Turbo basıncı artsın. Turbo yürütsün yani. Japonlar 0.7 litre 140hp araclarını ülkelerinde kullanıyor. Çok düşük yakıt akışı yüksek turbo beslemesi ile...

Turbo basıncı artsın, silindire daha fazla hava girsin, silindirde daha fazla basınc oluşsun. Yakıt daha az püskürtülsün. Yanma sonrası oluşan basınc eski basınc ile aynı değer yakalansın.

Eski halinde fazla yakıt fazla enerji üretiyor, yeni şeklindede o yakıttan gelen eksikliği turbo ile tamamlayalım.

Nasılki normal aracın turbosu sökülerek daha büyük turbo konulduğunda yazılıma dokunulmadan daha fazla performans alınıyorsa oda öyle olur.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. avans vurma tabir edilen olay, benzinli motorlarda, piston üst ölü noktaya çıkmadan ve buji ateşlemeden önceki kontrolsüz yanma sonucu, piston koluna, patlama pozisyonundan önce vuran vuruntu değil midir? Diesel araçlarda buna detonasyon denir ve eğer ki var ise, benzinli araçlara göre misli oranında ağır masrafa yol açabilir.

2. İntercooler sabit, motor hareketli parçadır, aradaki bir nevi suspansiyon görevi gören lastik hortumu metale çevirirseniz, mekanik aksamda kırılacak ve önceden hesaplanamaz ama maddi değeri yüksek tamiratlar sıraya girerek beklerler.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
1. avans vurma tabir edilen olay, benzinli motorlarda, piston üst ölü noktaya çıkmadan ve buji ateşlemeden önceki kontrolsüz yanma sonucu, piston koluna, patlama pozisyonundan önce vuran vuruntu değil midir?

Çağlar Bey ben yıllarca avans vuruntusunu (özellikle düşük devirlerde gaza hafiften yüklenince gelen şıkırtı sesi) süpablar tam kapanmadan ve buji ateşleme aşamasına gelmeden oluşan erken patlama ile süpabların yuvasına çarpma sesi olarak bildim (Almanca'da Ventilklopfen diye geçer).

Ancak biraz araştırınca aslında bu istenmeyen ateşlemesiz patlamaların kendisinin ses kaynağı olduğunu ve dışarıdan şıkırtı sesi olarak duyulduğunu öğrendim. Tabii süpablardan piston üzerinden krank yataklarına kadar uzanan çok güçlü ve hesapsız basınç dalgalarının mekanik aksamı yorduğu kesin...

İlginizi çekerse http://www.motorlexikon.de/?I=2658

Yorum bağlantısı
Tayfun Gündoğdu
Chip güzel de bir kötü yönü var.. insanoğlu işte tatmin olmuyor.. çip çip çip nereye kadar.. hep fazlasını hep fazlasını istiyorsun zamanla.. :D

Bu arada Cemal usta 2 sorum olucak.. mesleki ayrıntılarla alakası yok baştan söyleyeyim de :D

1- benim tdci nin performansı iyi (chipli) fakat müthiş bir enjektör şıkırtısı var son zamanlarda.. sebep ne olabilir?? mesela chip olabilirmi??

2-intercooler ile emiş arasındaki zırt pırt patlayan lastik hortumun (220TL) bir kısmını metale çevirsem nasıl olur??

bkz.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=176287

şimdiden teşekkürler..

Benzinli araçlarda piston üst ölü noktaya gelmeden önceki bujilerin çakma zamanları veya piston dereceleri ecu içerisinde bulunmaltadır.Özellikle turbo benzinli araçlarda bu dereceyi chip tuning işlemi yapılırken iyi hesaplamak gerekir.aksi taktirde vuruntu sensörü arıza vericektir.Dizel araçlarda ki bu sizin aracınızda meydana gelmiş püskürtme zamanı aşırı açılmış veya yakıt basıncı açılmış veya enjektör basıncı aşırı açılmış veya turbo basıncı aşırı fazla-düşük,turbo basınç sıcaklığı dengesiz ayarlanmış olabilir.emme ve egzoz subapları yanma odasındaki düzensiz yanmdan dolayı açıyı ayarlayamıyorlar.orjinalini yükletin düzeldiğini anlıcaksınız.avans sesi önemlidir ihmal etmeyin.

intercooler hortumunu metal alaşımına çevirmenizi tavsiye etmem.çağlar beyinde dediği gibi intercooler sabittir.motor hareketli.birde bu tarz hortumlar basınca göre üretilmiştir grektiğinde şişme özelliğine sahiptir.Ford motorlarda bizimde servisimize bu tarz şikayetlerden gelen olmakta.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Doğrudur, subaplara da yuvasına oturamadan zamansız basınç dalgası gelir ancak, avans sonucu rastlanan arızalı parçalar çoğunlukla ana kol yataklardır:

''Beispielsweise können Kolben und Ventile durchbrennen und der Kurbeltrieb besch

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
1. avans vurma tabir edilen olay, benzinli motorlarda, piston üst ölü noktaya çıkmadan ve buji ateşlemeden önceki kontrolsüz yanma sonucu, piston koluna, patlama pozisyonundan önce vuran vuruntu değil midir? Diesel araçlarda buna detonasyon denir ve eğer ki var ise, benzinli araçlara göre misli oranında ağır masrafa yol açabilir.

2. İntercooler sabit, motor hareketli parçadır, aradaki bir nevi suspansiyon görevi gören lastik hortumu metale çevirirseniz, mekanik aksamda kırılacak ve önceden hesaplanamaz ama maddi değeri yüksek tamiratlar sıraya girerek beklerler.

Doğru Çağlar abi. Dizel aracta sıcaklığa bağlı olarak erken yanmalar gerçekleşir. O yüzden de dizel benzine göre vuruntulu titreşimli çalışır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benim demek istediklerime gitgide yaklaşılıyor.

Zamansız oluşan basınc!!!

Zamanlı oluşan yüksek basınca ne dersiniz? Yine kol yataklarına hesap dışı yüksek yük binmezmi. Bu yük pistondan başlar lastiklere kadar fazla yük olarak gelir.

1.4 dizel ile 1.9 dizelin aks kalınlıkları aynımıdır?

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler..

bu avans şıkırtısı çip öncesi de vardı.. kullandığım yakıta göre değişken olarak artıp azalmakta.. şu sıralar daha duyulur hale geldi.. motorun performansında bir problem yok gibi.. siyah duman normal düzeyde.. sarsıntı normal motor gürültüsü biraz fazla gibi.. delphi dizele götürmüştüm bir ara enjektör sesi ve normal demişti.. ama avans şıkırtısı gibi geliyor bana da.. servis zaten konuya fransız.. onlara göre garantili araçtaki tüm sesler normal, garantisiz araçtaki her ses 1000 TL den başlıyor..

bu arada turbo hortumunun tümünü değil de sadece ortadaki uzun bölümü metale çevirmeyi düşünüyordum ama şişme ve esneme olayı kafama takılıyor.. zira hortumun şişmesi, motora uygulanan ani basınç yükselmesini önlemekle görevli olabilir.. acaba bu samco tarzı silikon borulardan kulansam nasıl olur??

Yorum bağlantısı
Ahmet Yalçın
Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler..

bu avans şıkırtısı çip öncesi de vardı.. kullandığım yakıta göre değişken olarak artıp azalmakta.. şu sıralar daha duyulur hale geldi.. motorun performansında bir problem yok gibi.. siyah duman normal düzeyde.. sarsıntı normal motor gürültüsü biraz fazla gibi.. delphi dizele götürmüştüm bir ara enjektör sesi ve normal demişti.. ama avans şıkırtısı gibi geliyor bana da.. servis zaten konuya fransız.. onlara göre garantili araçtaki tüm sesler normal, garantisiz araçtaki her ses 1000 TL den başlıyor..

bu arada turbo hortumunun tümünü değil de sadece ortadaki uzun bölümü metale çevirmeyi düşünüyordum ama şişme ve esneme olayı kafama takılıyor.. zira hortumun şişmesi, motora uygulanan ani basınç yükselmesini önlemekle görevli olabilir.. acaba bu samco tarzı silikon borulardan kulansam nasıl olur??

avans vurması rakıma göre de değişir...mazot da etkiler...herşey de chipten değil :good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yol bilgisayarı, reel tüketimden biraz az gösteriyor, yani programı ellenmemiş araçlarda da aynıdır. Zira yazılım ile yol bilgisyarı arasında bir bağ da yok sanırım. Yani her zaman için klasik yöntem ile ölçmek en doğru sonucu verecektir.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Bu çipi tercih edenlerin çoğunluğu, ekonomisinden dolayımı - performansından dolayımı tercih ediyor.. bence tartışmanın temelinde bu yatıyor.. Chip yapan firma performansı mı ön plana çıkarmalı yoksa ekonomiyi mi?? reklam hangisi üzerinden yapılmalı??

buradaki örnekte ekonomi ön plana çıkarılmak istense de potansiyel müşteriler performansın öncelikli olduğu ve amacın güç olduğu konusunda hemfikir gibi gözüküyor.. acizane fikrim..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cemil Çınar
(düzenlendi)

Bu sabah itibari ile yakıt tüketimi 9,9lt dün akşam çok uzun süre trafikte kaldığımız için zaman zaman stop etmeme de rağmen 11,7 lere kadar çıktı.

Farkettiğim kapalı trafikte yüksek değerlere çok hızlı çıkıyor ve daha sarsıntılı çalışıyor.

O gün Ahmet Bey in sorusuna verdiğim cevap gibi ; 220 de hız kesici var ne yapalım, dediğinde o süratlere çıkmam, hadi çıktım diyelim o kadar hızlı gidiyorsa bırakın geçsin.

Başta da söylediğim gibi ben bu olaya karşıyım, sadece içimde kalmasın dedim hem fazla güç ve yakıt ekonomisi de cezbetti doğrusu...

Gürültünün artması da ayrıca neden sorusunu aklıma getiriyor. Bir de duman hala problem benim için ben bu dumanı haırlamıyorum nedense dip gaz da bile bu kadar yoğun değildi sanki...

Yalnız şunu söylemek gerekir çok keyifli bir sürüşü oldu. Önceden keyifsiz miydi değildi ama turboyu kullanmak gerekiyordu, ani hızlanmalarda dip gaz yaparak

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Çok uzun sürmez, pek yakında onu da yazarım şimdi günlük olarak yakıt tüketimini vermeye devam edeceğim...

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
(düzenlendi)
merhaba cemal bey kesinlikle beni yanlış anlamayın kafama takılan bir kaç şeyi soracam size.

1.) sayfa 6 ileti 115.''fabrika bu işi yapıyor zaten bir çok marka ve model de üretici 90 100 120 hp yada 122 140 160 gibi yada 140 170 210 gibi seçenekler sunmuş ki bunlarda herşeyi ile aynı motorlar'' anladığım yada benim mantığımın kabul ettiği şey yukarıdaki 120-160-210 beygirli araçlara chip tuning uygulanamaz herşeyleri aynıysa bu araçlar yazımılımsal olarak son noktaya ulaşmışlar demektir (maksimum güç ve maksimum motor parça sağlığı için ideal olan) yani bir aracımız var a markasını b modelinin aynı motor hacminde en yüksek beygir ve torkuna sahip bu araca biz chip tuning uygularsak sağlıklı olmaz.yanlışmıyım?

2.) chip tuning ten sonra yakıtta azalma olduğunu %10 sizin aracınızda %20 gibi oranlardan bahsetmişiniz.anlamadığım nokta 130-140 ta neden yakıt tasarrufu zor yazdığınız ve aynı iletinizde (sayfa 5 ileti 83) ''ama elbetde olacak...eski 140 ile sonraki 140 arasında fark olacak ama sizin için cazip olmaz...''şimdi burada %10 luk araçta yakıt tasarrufu varsa eğer bu 130-140 km/h hızlarda daha cazip olması gerekmiyor mu çünkü chip tuning uygulanmamış bir araçta 130-140 km/h hızda 100km mesafede 8 litre yakıt tükettiğni varsayarsak ki bunun aşşağısında bir değer çıkacağını sanmıyorum bu değerin yani 8 litrenin %10 unu aldığımızda (0.8litre) asıl yüksek süratta (chip tunin uygulanmamış haline nazaran) cazip olması gerekmiyor mu?.

teşekkürler.

Adaşım...yanlış anlaşılacak bir şey yok... :vreka:

1. yanlış :)

2. normalde her araç 120 den sonra özellikle 140 dan sonra fazla yakmaya başlar chip olsun olmasın...200km hızda 12 litre yakan bir araç daha sonra 10litreye düşüyor...%20 tasarruf var....ama aynı araç 90-110 arasında eskiden 5.5 yakarken sonradan 4.1 litre yakıyor...sizce hangisi maku ?? benim demek istediğim bu...elbetde her devirde yakıt düşecek...ancak...esas tasarruf 90-110km de...

Cemil bey, sizden ricam, yakıtınızı klasik yöntemlerle ölçüp, çıkan değeri yol bilgisayarınızdaki değer ile karşılaştırabilir misiniz? Tabi ki bizimle paylaşmayı unutmayın :good1:
Çok uzun sürmez, pek yakında onu da yazarım şimdi günlük olarak yakıt tüketimini vermeye devam edeceğim...

sağlıklı sonuçlar için eski verilerinin olması lazım...haricinde aynı güzergahta gidip gelinerek güncel veriler alınır...ancak bu veriler neyle kıyaslanacak kiminle kıyaslanacak...sadece şu yolda şu hızda şu şartlar altında..şu kadar yakıyorum denilecek :)

umarım herkese faydalı bilgiler verir...

ancak unutmayın ki..biz asla şehir içinde tasarruf vaat etmedik...şehir dışında garanti veriyoruz...şehir içi tamamen araca yol şartlarına ve şoföre bağlı olarak değişir...

tarihinde Cemal Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)
sağlıklı sonuçlar için eski verilerinin olması lazım...haricinde aynı güzergahta gidip gelinerek güncel veriler alınır...ancak bu veriler neyle kıyaslanacak kiminle kıyaslanacak...sadece şu yolda şu hızda şu şartlar altında..şu kadar yakıyorum denilecek

Cemal Bey, Merak etmeyin benim güzergahım ve aracımın ağırlığı hergün aynı, yani oldukça standart hatta klima bile yaz kış otomatikte ve açık Ahmet Beyin de gördüğü gibi trafikte genellikle aynı...

Gittiğim km hergün 24km gidiş 24km dönüş güzergah ta aynı yani anlayacağınız oldukça standart önceki değerlere gelince

Aynı güzergahta gördüğüm en yüksek yakıt tüketimi 8,6 En düşük 6,7 bunlar şehir içi değerler....

Şehir dışı geçen sene tatil değerleri geçen sene Altınoluk - İstanbul / İstanbul - Altınoluk 3,8 lt klima açık araç oldukça yüklü yol bilgisayarı verisi ortalama hız 67 km (max190km/h~min40km/h).

Neden ekonomi yapmak istediğime gelince forumda da vardır; araç 60bin km bakımı için servise girip çıktı ve şanzıman yağı ve filtresi turbo bakımı, yağ, yağ filtresi yakıt filtresi değişiminden sonra servis çıkışı 11,7lt leri gördüm carbon clean ve egr temizliğinden sonra 9,5lt ye kadar düştü bunda köprünün bakımda olması da tabi ki etkili olacaktır ancak ben boş trafiği yakalamak için bugüne kadar, daha erken evden çıkmayı denedim ve başarılı olduğumu da düşünüyorum.

Amaç kimseyi kırmak ya da karalamak değil, olumlusunu da olumsuzunuda, tüm verileri paylaşmaktır.

Şimdi diğer ortağınızın söylediği üzere egzost sisteminin vidalarını kontrol ettireceğim.

Edit: İmla

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Amaç kimseyi kırmak ya da karalamak değil, olumlusunu da olumsuzunuda, tüm verileri paylaşmaktır.

elbet amacımız paylaşmak...neticede herkes merak ediyor...olumlu da olsa olumsuz da...

lütfen şunu da unutmayın...biz işimizi yaptık budur...demiyoruz...işimizi yaptık ...memnunmusunuz ? diyoruz...ta ki siz memnun olana kadar...

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz

Benim anlamadığım neden yakıt tasarrufuna taktınız yahu kardeşlerim chip uyguluyorsunuz tork ve beygir yükseltiyorsunuz. kim yoktan var etmişki bu gavur yapımı dizel motorlardan bunu bekliyoruz :)

Tasarruf diye bişeyi unutun ya taktınız gitti bea :good1: tabiki ufak değerler oynuyor. mesela ben de şehirdışı fabrika verileri 3.9 diyor sabit 90km/h hızla düz yolda chipten önce 4 altına inemedim ama chipten sonra 3.3 ortalama görüyorum. takiii kapışcak biri çıkana kadar işte ozaman 5.5 e çıkıyor :)

Basın pedala torku beygiri hissedin ve sağ şerittekilere selam verin :vreka:

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Benim anlamadığım neden yakıt tasarrufuna taktınız yahu kardeşlerim chip uyguluyorsunuz tork ve beygir yükseltiyorsunuz. kim yoktan var etmişki bu gavur yapımı dizel motorlardan bunu bekliyoruz :)

Tasarruf diye bişeyi unutun ya taktınız gitti bea :good1: tabiki ufak değerler oynuyor. mesela ben de şehirdışı fabrika verileri 3.9 diyor sabit 90km/h hızla düz yolda chipten önce 4 altına inemedim ama chipten sonra 3.3 ortalama görüyorum. takiii kapışcak biri çıkana kadar işte ozaman 5.5 e çıkıyor :)

Basın pedala torku beygiri hissedin ve sağ şerittekilere selam verin :vreka:

Eray kardeş...güzel demişsin...ancak herkesin beklentisi farklı işte...bizde müşterilerin beklentilerine göre hareket ediyoruz....

devirli sürüşte zaten tasarruf olur...ama chipten sonrada azalır...bu bir gerçek...

4.0 dan...3.3...çok güzel değerler....neredeyse %20...

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Benim istediğim de o zaten. Ekonomi yapmış yapmamış umrumda değil. Şu yolda şu hızla şu şartlar altında (denmeyede bilir aslında) şu kadar yakıyorum densin, o kadar.

Örneğin, 1 depo ile 750 km yol gittim, ortalamam 6,7 lt/100 çıktı. Yol bilgisayardaki değer de 6,7 lt/100 km denin. 5,5 lt/100 km yazarak beni ekonomi yapmışım gibi göstermesin. Örnek olarak verdiğim 6,7 lt/100 ün ekonomik olup olmadığı umrumda değil. Yol bilgisayarının söylediği tüketim değeri ile aracın yaktığı gerçek yakıt tüketimi aynı mı değil mi onu merak ediyorum. Sanırım isteğimi oldukça açık yazdım.

Neden böyle bir istekte bulundum? İlk chipimde basıyorum basıyorum, ortalamam 4.5 litreyi geçmiyordu. Full depo yakıttan, daha 250-300 km gitmişken, yarıdan fazlası meftah oldu. Normalde 4,5 ortalama ile 250-300 km de, olsa olsa çeyrek depo yakılırdı. O zaman, yol bilgisayarı değerlerinin de sanal olarak düşürüldüğünü, gerçekte ise aracın daha fazla yaktığını anladım.

Ardından ikinci chipe, üçüncü chipe soktum. Aradaki fark kapandı ama 0,5 lt hata hala var. 1 depom bittiğinde yol bilgisayarı 6,5-6,8 arası bir sarfiyattan bahsediyor ama kendim hesapladığımda 7,3-7,5 civarı yaktığımı görüyorum. Yol bilgisayarına güvenmemek lazım.

Ekonomi umrumda değil. Mesela örneği pekiştirmek gerekirse, araba isterse 10 lt/100km yaksın, ama yol bilgisayarı da 10 lt/100 km göstersin. Araç 10 lt/100 yakarken yol bilgisayarında 8 lt/100 km görmek istemiyorum.

Sana katılıyorum Sefa hocam.. bu konuda daha önce de bol bol dile getirmeme rağmen kesin bir yanıt alamadım.. sorum şuydu: ekonomi yaptığı iddia edilen chipli araçların yol b.syr ları, chipsizlerinki ile aynı hassasiyette doğru veriler verirmi?? (evet/hayır).. yani chipli aracın yol b.syr ı doğrumu söyler yalanmı?? bence yalan söyler (kendi yaptığım testler sonucu şahsi fikrim).. ilk başlarda yol b.syrına bakıp vay bee diyordum ama pompada işler değişiyor..

Amaç Chipi kötülemek değil.. ben chipli araç kullanıyorum.. yaptırdığıma pişman değilim.. sıfır alsam yine yaptırırım.. ekonomisi benim için performanstan sonra 2. planda.. Bunlara rağmen Chip konusunda GERÇEKÇİ olup doğrusuyla yanlışıyla irdeleyelim.. ben deneyimlerimi objektif olarak yazıyorum.. insanları yanlış yönlendirmek istemem.. Chip yapılacaksa Performans için yapılır kanısındayım, ama yol b.syr ı da gerçekçi olsun isterim..

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

kolayı var

chipli chipsiz depo doldurulur ve 100 km gidilir ve sounca bakılır...

ondan sonra yolbilgisayarı ne gösterirse göstersin....

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
Cemal bey, ya ben anlatamadım, ya da ben anlatamadım sanırım :lol2: Chip ekonomi yapmış veya yapmamış inanın umrumda değil. Bu nedenle 100 km yi bir chipli bir de chipsiz gitmeye gerek yok.

Chipten önce tutan yol bilgisayarı chipten sonra niye tutmuyor benim derdim bu.

Yol bilgisayarında ortalamayı "mesela" 4,5 lt/100km diye okuyup yakıtım düştü diye sevindirik olan birisinin gerçekte de yol bilgisayrının dediği gibi 4,5 lt/100km mi yakmış bunu ölçelim.

Chipli aracın depoyu doldurup km yi sıfırlayalım. Depo bittiğinde tekrar dolduralım. Kaç litre almış, kaç litre yakmış ölçelim. Yol bilgisayarındaki değerle karşılaştıralım.

tamam aynen öyle yapalım....

ancak ben şunu anlamıyorum...chipsiz aracın yok bilgisayarı değerleri tutuyorda chiple neden tutmuyor diye bir iddianız var inanın anlamıyorum...

Kilometreyi sıfırlayın 300 km kadar gezin ve depoyu doldurun. aldığı litreyi 3'e bölün. Yol bilgisayarı ile karşılaştırın.

100 km'de denerseniz sonuç net çıkmayabilir. Depoyu fullerken 1 litre civarı oynama olabilir ama 300 km'de oynama birkaçyüz gramı geçmeyecektir ve yanıltmaz.

depoyu fullerken gerçekten full yapalım yani taşana kadar dolduralım...böylece yanılma en aza iner...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cemil Çınar

Dyno sonucuna bugün ulaştım arkadaşlar ancak pek iç açıcı bir resim değil lütfedilirse daha iyisi gönderilecek

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...