İçeriğe Yönlendir

98 mondeo ghia


Seçkin Muratdağı

Recommended Posts

Seçkin Muratdağı

herkese kolay gelsin. yaklaşık olarak 6 ay önce aldığım aracım son 1 aydır arada bir giderken kendiğiliğinden gaz vermeye başladı. 1 den ikiye takarken gaz vermeye başlıyor daha sonra her vites değiştirme esnasında ve boşa attığımda gaz veriyor 5000 devire kadar yükseliyor araç durunca otomatik olarak iniyor. bunun sebebi nedir acaba yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Rolanti valfine bakılmalı ama daha çok gaz teli takılmasına benziyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Bence boğaz kelebeği ile ilgili bir durum. Aynı çalışma prensibi değil ama eski reno 9 umda aynı sıkıntıyı kimi zaman yapardı sıkıntı ikinci boğaz kelebeğinin takılı kalması idi.Hatta alışmıştım hemen duruyordum hava filtresinin söküyordum ve açık kalan boğaza tornavida ile iki tıkladığımda kapanıyordu sonrasında temizlettim ve birazda zımparalandı ve düzeldi

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Rölanti ve gaz kelebeği sensörü.Bu ikisinden emin olduktan sonra emme manifolduna giren vakum hortumlarının kontrolu gerekir.Motor ya kontrolsüz hava alıyor ya da sensörlerde problem var.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Al

Herkese merhabalar,

iki hafta önce bende ford (98 mondeo ghia) ailesine katıldım.

Geçen gün benimde başıma geldi kendiliğinden gaz verme problemi.

Arabayı vitesde kullanırken normal ama boşa alınca kendi kendine gaz vermeye başladı ve tekrar vitese alınca normale dönüyor.Üç dört defa oldu dahada olmadı.

İkincisi arabayla hareket ettikten sonra sanki araba kerkiniyor yani gaza basıp ayağını çekiyosun gibi ileri geri titriyorsun.Aldığım şahıs bujileri yağını filtrelerini gerekli bakımlarını yaptım değiştim diyor.

Üçüncüsü sanki ilk kalkışlarda biraz ağır kalıyor gibi geldi bana,debriyaj sanki yukarda kavrıyor gibi acaba baskı balatamı bitiyor?Rampalarda fena deil ama sanki 2000 motor performansını göstermiyor,özellikle rampalarda ilk kalkışlarda bayaı bi ağır bu normalmi?

Dördüncüsü de şehir içinde dur kalk dur kalklarda hararet çabuk yükseliyor,ibre hemen hemen orta çizgiyi geçiyor gibi.

Son olarakda :blink:) klima açıkken performans hissedilir biçimde düşüyor özellikle rampalarda:(( bu normalmi?

bide az daha unutuyordum;taşlık yollarda direksiyon fazla ses yapıyor,çok titriyor.Sanki ön tekerlekler direk direksiyon simidine bağlı arada hiçbişey yok bilmem anlatabildimmi?Ama düz yolda mükemmel hiç bir problem yok.

Biraz uzun oldu ama idare edin:))

Şimdiden teşekkürler

Yaşar ustam özellikle size.

Allah 'a emanet....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aracınız hayırlı olsun.

1. Maalesef ilk sahiplerin yaptırdığım dediği bakımlar ya eksik ya yanlış olabiliyor.

2. Öncelikle Kompresyon testi yaptırın, ve eğer ki değerler düşük ve birbirinden farklı çıkarsa carbon clean ile temizliği yaptırıp bir daha kompresyon testini yaptırın

3. Kompresyon değerleri normal ise, buji tırnak aralığı-kablolara baktırmakla devam edebilirsiniz

4. Hava filtresi toz durumunu da baktırın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bide az daha unutuyordum;taşlık yollarda direksiyon fazla ses yapıyor,çok titriyor.Sanki ön tekerlekler direk direksiyon simidine bağlı arada hiçbişey yok bilmem anlatabildimmi?Ama düz yolda mükemmel hiç bir problem yok.

Burçlar, yada büyük ihtimalle direksiyon kutusu...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
vss arızalı

aynı sorun bendede var araç vites te ikende gaz veriyor. Vss değişti 100 km kadar düzgündü sonra yeniden yapmaya başladı. beyini resetledik bi 100 km kadar daha gitti yine yaptı. sonra yeniden resetledim düzelmedi.

En son izmirde rölanti valfi temizlendi düzeldi bu sefer 110 km sonra yeniden yaptı. Hortumlar felan düzgün sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Yusuf Al

Öncelikle herkese teşekkürler dediklerinizi yapıcam.

Peki bana bursa da bütün bunları yaptırabileceğim bir yer tavsiye edermisiniz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
aynı sorun bendede var araç vites te ikende gaz veriyor. Vss değişti 100 km kadar düzgündü sonra yeniden yapmaya başladı. beyini resetledik bi 100 km kadar daha gitti yine yaptı. sonra yeniden resetledim düzelmedi.

En son izmirde rölanti valfi temizlendi düzeldi bu sefer 110 km sonra yeniden yaptı. Hortumlar felan düzgün sıkıntı yok.

Aracın Osman ile tanışması gerekiyor :D

Yorum bağlantısı
Yusuf Al

Öncelikle Kompresyon testi yaptırın, ve eğer ki değerler düşük ve birbirinden farklı çıkarsa carbon clean ile temizliği yaptırıp bir daha kompresyon testini yaptırın...

Bu dedikleriniz kaça patlar?

bilgisi olan varsa söyleyebilirmi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kompresyon testinin ücreti ustasına göre değişir..

Yaşar Usta'ya ben hiç para vermiyorum... Tanımadık bir usta olsa, çok alsa 10-15 lira falan alır belki..

Carbon Clear işlemi de 40-70 lira arasında yapılıyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Seçkin Muratdağı

dün aracı bilgisayara bağlattım ama sorun çıkmadı. rolanti valfinde sorun vardır dediler. sizin vss dediğiniz nedir yaşar usta.

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
(düzenlendi)

Vss = Hız sensörü

Ama nerede bulunur bilmiyorum.

Benim aracımda da motor soğukken 3-5 sefer rolanti dalgalanıp normale dönüyor. 250'ye birkaç kez düşüyor sonra 800-850'de sabitleniyor. Durum benzinde başladı. Yüksek devirli kullanım sonrası benzindeki sorun bitti.

Fakat Lpg'de iken halen aynı dalgalanma devam ediyor. Lpg filtresi değişim zamanı geldi, ama en çok buji kablolarımdan şüpheleniyorum. Bir silindir arada patlama eksikliği yaşıyormuş gibi bir his var içimde. Geri kalan tüm donanım bir ay önce temizlenmiş durumda.

tarihinde Sezgin Gerid tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek
Kompresyon testinin normal değerleri kaçtır (1998 mondeo)

Benimkiler 14-14,5 arasında..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
vallahi 5 dedi subaplar değşirse 6 felan olur ,bu şekilde 100 bin anca götürür dedi :)

Bence sizin usta ile bizler farklı dillerden konuşuyoruz...

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
Vss = Hız sensörü

Ama nerede bulunur bilmiyorum.

Benim aracımda da motor soğukken 3-5 sefer rolanti dalgalanıp normale dönüyor. 250'ye birkaç kez düşüyor sonra 800-850'de sabitleniyor. Durum benzinde başladı. Yüksek devirli kullanım sonrası benzindeki sorun bitti.

Fakat Lpg'de iken halen aynı dalgalanma devam ediyor. Lpg filtresi değişim zamanı geldi, ama en çok buji kablolarımdan şüpheleniyorum. Bir silindir arada patlama eksikliği yaşıyormuş gibi bir his var içimde. Geri kalan tüm donanım bir ay önce temizlenmiş durumda.

Benim sorunum buji kablosundan çıktı ve düzeldi. Akabinde kompresyon ölçümü yaptırdım, 4 silindir birden 13 çıktı. Daha önceki ölçümde de benim usta 9 -10,5 gibi başka dilde birşeyler telaffuz etmişti.

Bu kompresyon ölçümünde Ford ustası silindirlerin 10'dan düşük olmamak üzere, eşit basınçta olması kompresyonun yüksek olmasından daha önemlidir dediler. Doğruluk payı nedir acaba?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...