Erdal Aydın 7 Mart 2016 Paylaş 7 Mart 2016 115k da Erdal, volantın sağlam dedi, buna sadece aracı sürerek karar verdi. Dediğim gibi bu 1000 tl nin içinde volant yok, baskı balata, şanzıman yağı ve işçilik var. Peki bu %30 luk kayıp serilik ataklık için önemli bir oran mıdır ??? Bu duruma göre senden anladığım yetkili servise git diyorsun ?Hayır hayır yetkili servis demiyorum. Eğer gerçekten guvenilecek bi tanıdık usta varsa yetkili servise fazladan 300 500 vermeye gerek yok. Ben öyle yapacaktım mesela, 1200 e parçaları alacaktım 200 250 de işçilik, tertemiz cikacaktim ama bu daha gider dedi ustam. Ben de eyvallah dedim, 120 binde bu arada. Yetkili servis de en ucuz bostancı sanayideki oto gençler verdi 2000 tl ile. Performans kaybı muhakkak olacak ama %30 kayıp demek daha %70 hayatta demek değil mi? Çok mu yetersiz? Yorum bağlantısı
Burak Şahin2 7 Mart 2016 Paylaş 7 Mart 2016 (düzenlendi) Hayır hayır yetkili servis demiyorum. Eğer gerçekten guvenilecek bi tanıdık usta varsa yetkili servise fazladan 300 500 vermeye gerek yok. Ben öyle yapacaktım mesela, 1200 e parçaları alacaktım 200 250 de işçilik, tertemiz cikacaktim ama bu daha gider dedi ustam. Ben de eyvallah dedim, 120 binde bu arada. Yetkili servis de en ucuz bostancı sanayideki oto gençler verdi 2000 tl ile. Performans kaybı muhakkak olacak ama %30 kayıp demek daha %70 hayatta demek değil mi? Çok mu yetersiz? Yok, aslında bakarsan aman aman acil bir kayıp değil ama titizlik mi desen, kafaya takıyor musun desen ne dersen de işte. Onda haklısın, yani belli bir süre daha idare eder sanırım. Sormayı da unutmuşum ustaya, bu şekilde ve daha ilerki zamanda baskı balatanın bu şekilde kullanılması volantı bozar mı ? Derler ya bir tarafı gidermeyince diğer tarafları bozuyor diye. Bir de siz İstanbul gibi büyük şehirlerdesiniz, yani alternatifleriniz çok usta anlamında. Bizim buralarda pek anlayan yok. Ben sırf bu forum sayesinde turbo borusundan hava kaçağı olabileceğini öğrendim ve bununda performans kaybına neden olacağını. Burdaki özel ford servisindeki ustanın dediği ise şu; performansı etkilemez !!!!! Kaldı ki boruyu söktürdüm ki, felaket hava kaçırıyor ve kaynattırdım sarı kaynakla. forumdaki arkadaşlar yönlendirdi sağolsunlar. Velhasıl kararsız kalmıştım ama teşekkür ederim sana. 7 Mart 2016 tarihinde Burak Şahin2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emin Çakıcı 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Benim araçta da dün başıma geldi araba bağırıyor ama hız 20 kmyi geçmiyor. bir gün önce devir yükselirken hızda dalgalanma olmuştu. Velhasıl o şekil baktırmaya giderken yolun yarısında araba gitmez oldu. doğru Atatürk sanayide uzman teknik Sinan ustanın yolunu tuttuk. allahtan Petlasın yol yardımı vardı. Bugün araç lifte, baskı balata sachs marka 370+bilya 160+ 50tl yağlar+200 işçilik görünüyor. usta volanta gerek olmayabileceğini söyledi. Hayırlısı bakalım. Bu arad tecrübeyle sabit Sinan Usta'ya güvenebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Burak Şahin2 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Benim araçta da dün başıma geldi araba bağırıyor ama hız 20 kmyi geçmiyor. bir gün önce devir yükselirken hızda dalgalanma olmuştu. Velhasıl o şekil baktırmaya giderken yolun yarısında araba gitmez oldu. doğru Atatürk sanayide uzman teknik Sinan ustanın yolunu tuttuk. allahtan Petlasın yol yardımı vardı. Bugün araç lifte, baskı balata sachs marka 370+bilya 160+ 50tl yağlar+200 işçilik görünüyor. usta volanta gerek olmayabileceğini söyledi. Hayırlısı bakalım. Bu arad tecrübeyle sabit Sinan Usta'ya güvenebilirsiniz. Geçmiş olsun hocam. Akabinde haberdar ederseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Erdal Aydın 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Bence debriyaj değişiminde volanti degistirmemek, zar atmak gibi bişey. Hele ki focus gibi kronik volant sorunu olan dizelde, büyük risk. Tekraradan aynı işçiliği verebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Erdal Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Bu sizin tdcidaki volantlar cift kutleli (oynar volant) mi acaba? Benim fiesta 1.4tdci/hdi duz volant ve 30liraya bi torna yapildi ayna gibi oldu,ne titreme kaldi ne bisey Dizel focuslarinki çift kutleli evet. Peki sizin baskıyı sizden önce değiştiren oldu mu acaba? Oldu ise, o an ki sahibi ucuza kaçmış olabilir mi? Olmadı ise neden 1.4 lerde sabit, 1.6 larda oynar göbek kullanmışlar acaba? Yorum bağlantısı
Erdal Aydın 10 Mart 2016 Paylaş 10 Mart 2016 ilk defa degisti,ucuza gidilmis olabilir sonucta b sinifi bir arac ama cift kutleli olsa fena olmazdi Kullanırken fena olmuyor da değiştirmek gerektiğinde çok fena oluyor. [emoji4] 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Karaboğa 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 2004 Focus için baskı balata değişim fiyatını biraz önce aldım Özgür Ford, Ufuk Beyden; LUK veya Scahs marka seçimi bana bıraktı ancak Scahs öneriyor. Baskı balata+bilya+işçilik Toplam: 480,00.TL. Ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 2004 Focus için baskı balata değişim fiyatını biraz önce aldım Özgür Ford, Ufuk Beyden; LUK veya Scahs marka seçimi bana bıraktı ancak Scahs öneriyor. Baskı balata+bilya+işçilik Toplam: 480,00.TL. Ne dersiniz? Yeni fiyat alan veya değişim yaptıran arkadaşlar daha net cevap verecektir ama bana kalırsa gayet iyi fiyat vermiş. Yorum bağlantısı
Ahmet Karaboğa 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 Benim araçta da dün başıma geldi araba bağırıyor ama hız 20 kmyi geçmiyor. bir gün önce devir yükselirken hızda dalgalanma olmuştu. Velhasıl o şekil baktırmaya giderken yolun yarısında araba gitmez oldu. doğru Atatürk sanayide uzman teknik Sinan ustanın yolunu tuttuk. allahtan Petlasın yol yardımı vardı. Bugün araç lifte, baskı balata sachs marka 370+bilya 160+ 50tl yağlar+200 işçilik görünüyor. usta volanta gerek olmayabileceğini söyledi. Hayırlısı bakalım. Bu arad tecrübeyle sabit Sinan Usta'ya güvenebilirsiniz. Fiyatlar Ankara'ya göre fazla olmuş, Baskı balata+bilya ortalama 350 TL. civarı. Yeni fiyat alan veya değişim yaptıran arkadaşlar daha net cevap verecektir ama bana kalırsa gayet iyi fiyat vermiş. Şuana kadar aldığım en düşük fiyat bu, bunun bir üstü toplam 500,00-TL. geriye markayı ve ustayı seçmek kalıyor galiba. Yorum bağlantısı
Ahmet Karaboğa 12 Nisan 2016 Paylaş 12 Nisan 2016 8 Nisan 2016 tarihinde Ankara Özgür Ford servisinde LUK Baskı+Balata+Bilya+Şanzuman Yağı+İşçilik = 500,00.-TL., Sonradan ilave yapılan işlemler için, Volan torna: 55,TL, Vida torna: 15 TL. Şanzuman sol takozu: 65, Volan Keçesi: 40.TL, Toplam: 150,TL.ye yuvarlandı. Bakımların bedeli 650,00.TL. oldu. Kullanılan şanzuman yağı pek içime sinmedi. BaşFord MT 75 yağı konuldu. İlk gün kullanımda debriyaj çok yumuşak ve alttan kavrıyor, vites geçişleri sorunsuz. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 24 Eylül 2016 Paylaş 24 Eylül 2016 Bugun Aku problemi icin servise gitmek zorunda kaldim,usta araci iceriye aldiktan sonra abi akuden ziyade once senin baski balata gitmis dedi.. bende nerden anladin dedigimde cok yukarida kavriyor dedi..Simdi sormak istedigim cok rahat bir sekilde ust suratlere cikabiliyorum, 2. viteste 4. viteste aracimi hareket ettirmeye ugrastigimda kalkiyor... el freni cekili kalkmaya ugrastigimda arkasi yere kadar yapisiyor... fakat debriyaji cok sert fakat bunun daha yumusak olmasinin ayari varmidir? yoksa gercekten baski balata mi gitmistir?? (degisim fiyati olarakta 2000 tl verdiler) Yorum bağlantısı
Tanju Demir 30 Eylül 2016 Paylaş 30 Eylül 2016 arkadaşlar 4 le kalkmaya çalışıyorum stop edıyor,el frenı çekılı 1 ile kalkmaya çalışıyorum arabanın arkası kalkıyor. Yukarıda kavrama harıcınde aracın vıtes geçışlerı yumuşak,debrıyajda orta sertlıkte. araç 140bınde ne zaman degişmiş veya degışmemış bılmıyorum. Tek sorunum ortanın ustunde kavrama yapıyor.Yenı aldıgımdan aracı çok alışamadım. 99 1.4 fun Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 30 Eylül 2016 Paylaş 30 Eylül 2016 arkadaşlar 4 le kalkmaya çalışıyorum stop edıyor,el frenı çekılı 1 ile kalkmaya çalışıyorum arabanın arkası kalkıyor. Yukarıda kavrama harıcınde aracın vıtes geçışlerı yumuşak,debrıyajda orta sertlıkte. araç 140bınde ne zaman degişmiş veya degışmemış bılmıyorum. Tek sorunum ortanın ustunde kavrama yapıyor.Yenı aldıgımdan aracı çok alışamadım. 99 1.4 fun Balatanın durumu iyi kullanmaya devam. 4. vites testinde araç stop etmeyip, gaz yeseydi balata kaçırıyor anlamına gelirdi. Diğer testi yapmanıza gerek yok. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Orak 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Selamlar herkese, megane 1 aracımda çok trafikte dur kalk yapınca bir süre sonra Senkrone bir şekilde şık şık ses geliyor hareket halinde yok debriyaja basınca geliyor ses,sorun tahmini nedir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Selamlar herkese, megane 1 aracımda çok trafikte dur kalk yapınca bir süre sonra Senkrone bir şekilde şık şık ses geliyor hareket halinde yok debriyaja basınca geliyor ses,sorun tahmini nedir?Debriyaj bilyasıdır. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Debriyaja basınca ses kesiliyorsa nedendir peki? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Debriyaj bilyasıdır. Basınca geliyormuş. Bilya olsa basınca kesilir? Hatta yarım basınca? Yoğun trafikte olduğuna göre baskı balata ısınınca geliyor. Bu durumda kalkışta silkeleme var mı? Silkeleme de varsa baskı balata belki + volan sorunu gibi. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Orak 13 Ağustos 2017 Paylaş 13 Ağustos 2017 On 09.08.2017 at 23:08, Önder Özcan yazdı: Basınca geliyormuş. Bilya olsa basınca kesilir? Hatta yarım basınca? Yoğun trafikte olduğuna göre baskı balata ısınınca geliyor. Bu durumda kalkışta silkeleme var mı? Silkeleme de varsa baskı balata belki + volan sorunu gibi. Silkeleme falan hiçbir şey olmuyor rahat kalkıyor Yorum bağlantısı
Deniz Zeybekci 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Hiçbir arabanın baskı-balata ve volantını orjinal olmayan parçayla değiştirmeyin. Hele hele oynar volanta (yaylı volant) sahip bir aracı tamirci ya da yedek parçacı tavsiyesiyle sabit volanta asla çevirtmeyin. Yıllardır arabalar üzerinde çalışan mühendisler bazı araçları boşuna yaylı volantla uyumlu yapmıyor yıllarca süren araştırmalar ve hesaplarla çıkıyor o sonuçlar. Mühendisler bilemedi sanayideki usta mı biliyor. Böyle bir teklifle gelen usta olursa hemen o servisten hızlıca uzaklaşın. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Aracımı ilk çalıştırdığımda sabahları özellikle bu sıralar hava soğuduğundan sanırım daha çok belli olmaya başladı. Debriyaja basınca bi ıslık sesi gibi ses geliyor. Debriyajdan ayağımı çekince kesiliyor. Sorun nerede olabilir. Değişim gerekirse pahalı mıdır. 2003 1.4 ghia fiesta Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 4 dakika önce, Arif Aykın yazdı: Aracımı ilk çalıştırdığımda sabahları özellikle bu sıralar hava soğuduğundan sanırım daha çok belli olmaya başladı. Debriyaja basınca bi ıslık sesi gibi ses geliyor. Debriyajdan ayağımı çekince kesiliyor. Sorun nerede olabilir. Değişim gerekirse pahalı mıdır. 2003 1.4 ghia fiesta Debriyaj merkezi sorunlu olabilir. Baskı balata en son ne zaman değişti? Yorum bağlantısı
Arif Aykın 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Debriyaj merkezi sorunlu olabilir. Baskı balata en son ne zaman değişti? Ben aracı alalı 14 ay oluyor. Aldığım arkadaş mayıs haziran gibi değiştiğini söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Şimdi, Arif Aykın yazdı: Ben aracı alalı 14 ay oluyor. Aldığım arkadaş mayıs haziran gibi değiştiğini söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. O sırada merkez değişmemişse sorun çıkartıyor olabilir. Bir ustanın görmesi iyi olur. Merkez bozulursa komple yolda kalırsınız. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 5 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: O sırada merkez değişmemişse sorun çıkartıyor olabilir. Bir ustanın görmesi iyi olur. Merkez bozulursa komple yolda kalırsınız. Teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts