İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Özkan Kara

Sayın forumdaki abilerim.1.ayda baskı balata volant parçaları değişmişti.sert ve yukarda kavrıyordu.İlk zamanlarda en aşyadaydı ve fişek gibi gidiyordu araba.Şuan 2 haftadır debriyaj yukarıda kavrıyor yumuşak sert değil.Acaba bunun sebebi nedir.Ustamıza yarın götürüp göstereceğimde genede bir sorayım dedim.Değiştikten sonra hiç zorlanmadı araba çok sakin kullanıldı.Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Fordun genel özelliği yukarıda kavraması zaten.Bence herhangi bir sıkıntı yoksa kullanım olarak normal diye düşünüyorum.Eski focusum da bana da garip gelmişti bu durum.Bu hafta amcamın focus da aynı şekilde yukarıda kavrıyordu.

Yorum bağlantısı
Özkan Kara

Ama yeni değiştiğinde 2 3 parmak kaldırdığımda araba şahlanıyordu.Daha seri gidiyordu.Şimdi sanki değişmeden önceki gibi.Yukarıda gaza yükleniorum bagrıyor.İlk başta patiyle kalkıyordu.Turboda sorun yok bu arada.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben yukarıdan kavrasın diye 1350 lira harcamıştım... :)

Sorunsuz olanı yukarıdan kavrayan ve yumuşak olandır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özkan Kara

2 3 defa rampalarda kalkışta istop etti.Sanki debrajı komple bırakıyorum el freni çekip kalkıyorm devir yükseliyor daha kalkmadan istop ediyor.

Ben yukarıdan kavrasın diye 1350 lira harcamıştım... :)

Sorunsuz olanı yukarıdan kavrayan ve yumuşak olandır..

Hocam peki yeni değiştiğinde neden aşyadaydıda şimdi yukarı çıktı onun için yazmıştım ben.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

2 3 defa rampalarda kalkışta istop etti.Sanki debrajı komple bırakıyorum el freni çekip kalkıyorm devir yükseliyor daha kalkmadan istop ediyor.

Hocam peki yeni değiştiğinde neden aşyadaydıda şimdi yukarı çıktı onun için yazmıştım ben.

Ben de baskı, balata ve volanı değiştirdim. Debriyaj yukarıda kavrıyor. Sizinki de belki ilk zamanlar parçalar yerlerine alışana kadar aşağıda kavrayıp şimdi normale dönmüştür. Durum normaldir yani. Bir de kalkışlarda henüz ayağınız debriyaja alışamadığından stop ettirmiş olabilirsiniz.

.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özkan Kara

Ben de baskı, balata ve volanı değiştirdim. Debriyaj yukarıda kavrıyor. Sizinki de belki ilk zamanlar parçalar yerlerine alışana kadar aşağıda kavrayıp şimdi normale dönmüştür. Durum normaldir yani. Bir de kalkışlarda henüz ayağınız debriyaja alışamadığından stop ettirmiş olabilirsiniz.

.

Hüseyin bey.2 3 ay sıkıntı olmadı kalkışlarda.Sanki debriyaj tekrar bitmiş gibi, gaza basınca 5bini cabuk cevırıyordu.yarın göstericem genede içim rahat etsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hocam peki yeni değiştiğinde neden aşyadaydıda şimdi yukarı çıktı onun için yazmıştım ben.

Bunun olmaması gerekirdi...

Bence bir sorundur...

Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Kardeş ben de baskı balata ve bilya değiştirdim. Fordların genel özeelliği daha doğrusu focus kullandığın için focusların özelliği hepsi yurıdan kavrıyor.

Yumuşak olması çok normal ben değiştirmeden önce depriyaj pedalı fren kadar sertti bilye değişince pambık( memlekette pamuğa pambık derler) gibi oldu:)

Yorum bağlantısı
Özkan Kara

Kardeş ben de baskı balata ve bilya değiştirdim. Fordların genel özeelliği daha doğrusu focus kullandığın için focusların özelliği hepsi yurıdan kavrıyor.

Yumuşak olması çok normal ben değiştirmeden önce depriyaj pedalı fren kadar sertti bilye değişince pambık( memlekette pamuğa pambık derler) gibi oldu:)

Yaptırdığım ustamıza gittim gösterdim sorun yok dedi en ufak bişeyi taktığımdan forumda yazayım dedim.sakin kullanmaya alıştığımdan artık arabaya basmıyordum.ustamız kullandıktan sonra farkına vardım ben çekinerek gaza basıyormuşum.rampadada istop ettirmem benden kaynaklı değişikliğe alışmadığımdan şuanlık öyle sorunda yok.teşekkürler metin bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Osman Balkır

arkadaşlar bende iki gündür debriyajdan ayağımı çektiğimde silkelenme ve devir yükseldikçe aracın normale döndüğünü fark ettim yarın gideceğim debriyaj dedi tamircim bakalım ne çıkacak...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Fatih İzbudak
arkadaşlar bende iki gündür debriyajdan ayağımı çektiğimde silkelenme ve devir yükseldikçe aracın normale döndüğünü fark ettim yarın gideceğim debriyaj dedi tamircim bakalım ne çıkacak...
hocam sorununuzu giderdiniz mi? baski balata degisimi sonrasi silkeleme kalkti mi?
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Bu sabah baskı balata ve bilyayı değiştirdim, yukarıda kavrayan debriaj daha aşağıda kavramaya başladı, debrirajın yumuşaklığıda süper oldu.

sanki vites kolu öncekine göre daha ilerde duruyor bu ayarlanabilirmi?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Ünsalan

arabayı aldığımdan beri disklerle ve frenlere ilgili herhangi bir sorun yaşamadım.2 seneyi geçti ve şuan hafif 100 km gibi hızlarda fren sıkınca direksiyonda titreme mevcut.değişime gideceğim için şimdiden araştırma yapmaya başladım.

forumda araştırdım ama açılan konular kalmış istediğim net bilgiye ulaşamadım.

Bosch disk ön + arka balata kullanmak istiyorum ve fren hidrolik yağı ile tamamen değiştirecem.

1.dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

2.disk ölçüleri standart mıdır? yoksa 1-2 mm fark olsa olur mu? standart ölçüsünü bilmiyorum bu arada.

3.disk ve balataların tamamını aynı marka almak gerekir mi ? yada balatalar otosan disk bosch gibi farklı kullanılsa ne olur?

4.farklı ürünler kullanılsa artıları yada eksileri neler olur ?

5.focus 1 bosch mu kullanmak gerek ve sizin tavsiye edebileceğiniz ürün hangisi olur sorunsuz şekilde kullanmam için.

6.piyasada fiyat araştırmasına girip en kısa zaman (tabi benim için en az 2 ay :) ) değişim yapmak zorundayım.

7.hidrolik yağı için 4 litre alınması gerektiğini duydum yeterlimidir? (marka belirtirseniz sevinirm.)

sizin bilgi ve önerileriniz benim için önemli ve yazdıklarımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

kampana ve balatalar şu anda kırmızı.yeni balataları hemen boyamalımıyım yoksa belli bir km geçtikten sonra boyanması daha iyi olur?

fren disk ve balatalarınızı brembo alsanıza. forumda bi sponsorumuz satıyor. konuyu bulursam yazayım.

onuda düşünüyorum.sponsorumuzlada görüşeceğim.herhangi bir bilgim olmadığı için sizlerden fikir almak istedim ilk önce.illaki bosch olacak demiyorum

Yorum bağlantısı

kampana ve balatalar şu anda kırmızı.yeni balataları hemen boyamalımıyım yoksa belli bir km geçtikten sonra boyanması daha iyi olur?

onuda düşünüyorum.sponsorumuzlada görüşeceğim.herhangi bir bilgim olmadığı için sizlerden fikir almak istedim ilk önce.illaki bosch olacak demiyorum

Kampana ya da kailperi değiştirmiyorsunuz. Boyama işlemi olmayacak yani. İçindeki parçalar değişecek.

Ben TRW disk bosch balata kullanıyorum ve gayet memnunum.

Ancak ustalar geçende bir konuda KAle balata bulursanız hiç düşünmeden alın, alışma süreci olmadığını ve kaliteli diye yazmışlardı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Canyurt

Aracımda bir performans düşmesi olduğunu hissettim araştırırken baskı balatanın bitmiş yada bitiyor olabileceğini okudum. Aracımı dik bir yokuşa bıraktım 1. vitese taktım stop ettirdim ayağımı yavaş yavaş frenden çektim ve tamamen çektikten sonra ve araç seke seke geri gelmeye başladı balatalar bitmiş mi?

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yapılan testin debriyajla bir alakası olmadığı gibi motor ve şanzımana da zarar verme riski yüksektir.

Kalkışlarda titreme, vites geçişlerinde devir yükselmesi gibi sorunlar mevcut mudur?

Yorum bağlantısı
Mert Çakar

Aracımda bir performans düşmesi olduğunu hissettim araştırırken baskı balatanın bitmiş yada bitiyor olabileceğini okudum. Aracımı dik bir yokuşa bıraktım 1. vitese taktım stop ettirdim ayağımı yavaş yavaş frenden çektim ve tamamen çektikten sonra ve araç seke seke geri gelmeye başladı balatalar bitmiş mi?

bazen benimde dik yokuslarda ufak ufak titreme yapar ama stop etme geri kayma olmuyor baskı balatanın bittgini anlamanın en kolay yolu el frenini düz yolda çekip 1.vitese takıp kıç tarafını hareket ettirmeye çalışmaktır debriyajın kacırıp kacırmadıgını böyle anlıyabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ehil bir ustaya gösterin..Siz kendiniz test yapayım derken düzgün işlev gören baskı-baltayı da bozabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

El freni çekilir vites 4'e takılır. Debriyaj yumuşak şekilde bırakılır. Stop etmezse debriyaj bitmiştir. Ama biraz zorlarsanız bitmeyen son demdeki debriyajı da bitirebilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt

Şİmdi benim yaptığım  test yanlış mı ? Anlamadığım sizin dediğiniz test aracı 1. vitese takıp el frenini çekip sonra aracı kaldırmaya çalışırken kıçı oynuyorsa sağlam oynamıyorsa sağlam değil anlamına mı geliyor? O zaman bu teste göre araç baskı balata bitmiş ise fren çekik olmadan da hiç bir şekilde kalkmayacak anlamına da gelmiyor mu? Çünkü çünkü bitik olan baskı balata her hangi bir baskı uygulayamayacağından aracın kıçı oynamayacaktır, yanlışım varsa düzeltin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Aracı düz yolda durdur el frenini çek vitesi 1.e takıp debriyajdan ayağını birden çek eğer küt diye stop ediyorsa sağlamdır eger sıyırıp 2-3 sn sonra stop ediyorsa bitmeye yakın demektir onno ustanın tavsiyesi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...