İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Burak Koca
(düzenlendi)
Murat Bey arabayı normal kullanan birinin debriyajı 60-70 binde bitirmesi bence imkansız. Benim aracımda chip tuning olduğu halde hala fabrikasyon debriyajı üstte aracım 94.000 km civarında. Eğer aracınız benzinliyse trw veya luk takın ancak dizelse kesinlikle sachs takın çünkü sachs dışındaki markalar TDCİ torkuna dayanmıyor diye duymuştum.

Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı?

Hocam bu arada Pert'e çıkarttığım eski aracımız Lacetti'de baskı-balata 33.000 km'de değişmişti. Ki öyle anormal şekilde kullanmıyorduk, zaman zaman devirli kullanım, fakat genel olarak normal kullanım şeklinde. Ki patinaj çektirmemeye de özen gösteriyordum. Bence bu durum birazda şans işi. Ayrıca herkesin kullanım tarzı farklı olduğu için, net bir şeyde söylemek zor. Sonuçta bana göre normal kullanım, size göre agresif kullanım olabilir, bana göre performanslı kullanım; size göre normal kullanım da olabilir...

Bu arada hocam sizin Chip Tuning'den sonraki güç ve tork değerleriniz nedir? Ve nereye yaptırmıştınız. Bende Mehmet Gazihan'a yaptırdım, eskişehir'de Dyno olmadığı için ölçüm yapamadık fakat, Mehmet Gazihan 137-138 hp civarı güç, 310 nm civarı da torka ulaştığını söyledi.

tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Yıldız

Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı?

Evet araç üzerindeki Sachs markadır.

Yorum bağlantısı
Onur Çam

arkadaşlar geçen gün serviste z-rot değişimi yaptırırken debriyaj balatanı değiştirsen iyi olur dediler kaç para dedim 1400 TL tutar dedi :biggrin: arabanın kalkışında hiçbir sorun yok gayette memnunum sadece bazen geri vitese zor geçiyor birde araçta 4-5 kişi varsa 130 km üstüne çıkamıyorum sizce ne yapmalıyım.

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Bizim dizel focusunda debriyajı oldukça sert gelmeye başladı bana. Bir süredir seat ibiza kullanıyorum ve ondan sonra focusu kullandığım zaman aracı kullanmak bana işgence gibi geliyor. İkisinin arasındaki farklılıktan dolayımı yoksa baska balatanın değişim zamanı geldimi bilemiyorum. Yukarda kavrama olayı yok ama sanki araçta eski performansta yok gibi.. Adanada özel bir servise baskı balata değişim için fiyat sormuştum. Marka söylemediler ama orjinal marka + şanzıman yağı + işçilik 400 TL gibi bir fiyat verdiler. Fiyat normalmidir acaba?

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Fena değil fiyat, Luk marka tercih ederseniz daha iyi olur sanki..

Hocam Luk marka, Sachs'dan daha mı iyi diyorsunuz yani?

Yorum bağlantısı
Burak Koca

üstünden çıkanlarda luk sanırsam piyasanın en iyisi o

Orijinalinde genelde Luk marka çıkıyormuş, pek değiştirdiğim bir şey değil de... :)

Yani hocam orjinalinde Sachs değilde Luk var? Orjinalinde ne varsa, değişimde yine aynısını koymak mantıklı, aynı yada yakın fiyata daha iyisi bulunana kadar :biggrin:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Orijinalinde genelde Luk marka çıkıyormuş, pek değiştirdiğim bir şey değil de... :)

Kullanılan otomobilllerde değişir bu parça, yokuş aşağı, bidon gibi kendi kendine yuvarlananlarda değil...

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı?

Hocam bu arada Pert'e çıkarttığım eski aracımız Lacetti'de baskı-balata 33.000 km'de değişmişti. Ki öyle anormal şekilde kullanmıyorduk, zaman zaman devirli kullanım, fakat genel olarak normal kullanım şeklinde. Ki patinaj çektirmemeye de özen gösteriyordum. Bence bu durum birazda şans işi. Ayrıca herkesin kullanım tarzı farklı olduğu için, net bir şeyde söylemek zor. Sonuçta bana göre normal kullanım, size göre agresif kullanım olabilir, bana göre performanslı kullanım; size göre normal kullanım da olabilir...

Bu arada hocam sizin Chip Tuning'den sonraki güç ve tork değerleriniz nedir? Ve nereye yaptırmıştınız. Bende Mehmet Gazihan'a yaptırdım, eskişehir'de Dyno olmadığı için ölçüm yapamadık fakat, Mehmet Gazihan 137-138 hp civarı güç, 310 nm civarı da torka ulaştığını söyledi.

Aracın orjinalinde bulunan Sachs marka. Bende chipi Mehmet Gazihan'a yaptırdım ama gücü ölçtürmek daha nasip olmadı. Benim de tahminim 137-138 hp civarı. Sizde DPF var mı varsa chip tuning sırasında Mehmet Gazihan iptal etti mi?

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Aracın orjinalinde bulunan Sachs marka. Bende chipi Mehmet Gazihan'a yaptırdım ama gücü ölçtürmek daha nasip olmadı. Benim de tahminim 137-138 hp civarı. Sizde DPF var mı varsa chip tuning sırasında Mehmet Gazihan iptal etti mi?

Hocam imkanınız varken Dyno'ya sokun aracı. Hatta keşke Mehmet Gazihan'da soksaydınız, hazır aracınızı Chipletirken :) Eskişehir'de Dyno olmadığı için, tam olarak bilemiyorum aracımın ne kadar güce ne kadar torka sahip olduğunu. DPF iptali garanti dolayısıyla yok hocam, bizim araçta Mehmet Gazihan'ın söylediğine göre 137-138 hp, 310 nm civarı da torka ulaşmış. DPF iptali olsaydı, 145-150 hp arası güç alınabileceğini söylemişti Mehmet Gazihan, araç garantiden çıkmasın diye DPF iptali yaptıramadık. Zaten bizim beyin biraz sorunlu çıktı, OBD'den yapılamadı Chip Tuning, Ecu sökülüp istanbula gönderildi; Mehmet Gazihan yazılımı, Eprom'u ECU'dan söküp, Eprom'a yükledi ve ECU'yu geri gönderdi. İlk yüklediğinde araç çalışmadı, bizde tekrar İstanbul'a göndermek zorunda kaldık. İkinci sefer yüklediğinde bir aksilik çıkmadı neyseki ve çalıştı araç :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kullanılan otomobilllerde değişir bu parça, yokuş aşağı, bidon gibi kendi kendine yuvarlananlarda değil...

Bu sabah itibari ile 46k oldu, bilginize...:D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

balata bitse, devir yükselir, hız yükselmez? bence de kurum bağlamış gibi, yollarda redline yapıyor musun?

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Abi en son bosch lpg bujilerini taktırmıştım. Az önce ustaya gittim ve aracın egzosuna bi hortum bağladı ve hortumun bağlı olduğu makinedeki değerleri değişik devirlerde ölçtü, motor kurum bağlamış cc yapmamız lazım dedi, debriyaj ile ilgili olarak da kalkış ve kavrama ile ilgili birşeyler yaptı, en az 60 bin daha gider dedi, cc yapalım sonucu görünce çok şaşıracaksın dedi.

Hocam CC'yi kaç bin km'de bir yaptırıyorsunuz? Biz lacetti'de 30.000-35.000 km civarında yaptırmıştık :) (Benzinli olduğu için Lacetti'yi örnek verdim)

Yorum bağlantısı
Burak Koca

arabam 100 binde ve hiç yaptırmadım :(

O zaman gerçekten sıkıntı olabilir hocam. Bence de, eğer bir sorun çıkarmayacaksa(araçlara hiç cc yapılmamışsa, belli bir km'den sonra cc yapılmasının sorun çıkarabileceği söyleniyor; bunun için motoru inceleyip, daha sonra uygunsa cc yapan yerler var.) kesinlikle yaptırın. Çoktan CC vakti gelmiş aracınızın :) Öyle güzel bir araca ( :nazar:) Cc yaptırmamanızı ayıpladım doğrusu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kulakları çınlasın CemBo derdi ki...

"Ayda bir yarım saat 4000 devir üstü araç kullanmak iyidir"

Yorum bağlantısı
Burak Koca

:) abi aslında bende öyle kullanıyorum ama neden bu durumla karşılaştığımı halen anlamadım, lpg'de kurum bağlama olayı benzine göre daha hızlı mı gerçekleşiyor ?

100 bin km'de ki arabamın cc'ye girmesinde bir sakınca var mı ?

Hocam benim dediğim hadisede, genellikle 150.000 km sonrası; özellikle de 175.000-200.000 km'den daha yüksek km'ye sahip araçlar için dikkat ediliyor. Fakat yinede belirtmek istedim :biggrin:

Ne geliyorsa arkadaşlar yüzünden başımıza geliyor hocam :biggrin: (İyisiyle de kötüsüyle de :))

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

:) abi aslında bende öyle kullanıyorum ama neden bu durumla karşılaştığımı halen anlamadım, lpg'de kurum bağlama olayı benzine göre daha hızlı mı gerçekleşiyor ?

100 bin km'de ki arabamın cc'ye girmesinde bir sakınca var mı ?

CC iyidir kardeşim güvenle uzman bir yerde yaptırabilirsin. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Abi CC'yi yaptırdım, maf sensörü, akışmetre gibi akılda olan ne varsa temizlettim ama ahım şahım bi değişiklik hissedemedim, ayrıca yaptırdığım yer aracı 1 hafta boyunca benzinde kullanmam gerektiğini de üstüne basa basa söyledi, bu 1 hafta içinde aracın gaz tepkimesinde değişiklik olacak mı ?

Aklında başka bir yer var mı kurcalanacak :)

CC yi yaptırmadan önce silindir içi kompresyon değerlerini ölçtünüz mü ? ve işlem sonrası

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

inan bilmiyorum abi, en güzeli temmuz'da yanınıza geldiğimde iyi bir yerde baktırırız artık.

tamam kardeş :)

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

85 000 km'de 4.debriyajımı baskı balata değiştirdim.

normalinedir abiler bunun. yedim mi ben bunu ; bana müstehak mı.. yoksa 20-30 binde bir baskı balata yemek adetten midir

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Kullanım alışkanlığınızı değiştirmeniz lazım ; çok erken bitiriyorsunuz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...