Oğuz Altınada 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 (düzenlendi) dizelde de olması lazım ancak dobloda olmuyor anlık tüketim 2.0L/100km'de kalıyor ama bence oluyor sistem kabullenemiyor 13 Temmuz 2009 tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 Yazılımsal bişey vardır..Yoksa dizelde de olması lazım. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 Benim anlamadığım, motor çalışıyor ama nasıl oluyor da hiç yakmıyor? Motorun çalışması için yakıt gerekiyor. Yakıtın yanma odasında yakılması ile oluşan basınc sonucu pistonlar hareket ediyor ve bu hareket ile güç motordan tekerleklere yönünde asfalta kadar iletiliyor. Yokuş aşağı inişlerde ise tam tersi, yerçekiminin aracı çekmesi ile lastikler dönüyor ve lastiklerin dönme hareketi aktarma organlarıyla motora aynen iletiliyor ve böylece motor yine devir yapmış oluyor. Bu hareketi yerçekiminin aracı cekmesinden dolayı yapıyor ve yakıta ihtiyac yoktur. Viteste hızlanırken hareket motordan tekerleklere iletilir(motor tekerlekleri çevirir), yokuş inişlerde vitesteyken hareket tekerleklerden motora iletilir.(tekerlekler motoru çevirir) Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 Cut-off enjeksiyon teknolojisinin bir getirisidir. Dolayısıyla dizel-benzinli farketmez.İşleyişine gelince de eğer araca etkiyen yerçekimi kuvveti aracın ağırlığıyla beraber sürtünmeyi ve aynı hızda motorun dönmesini de karşılayabiliyorsa araç yakıt püskürtmeden harekete devam eder. Hatta hızlanabilir. Ayrıca hemfikir olduğumuz bir nokta da "haralet" değil "hararet" Evet kesinlikle hararet Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 (düzenlendi) Havanın soğuk olması belki bir miktar etkileyebilir harareti. Ama sonuçta motorun içinde yanma olmasa bile yokuş aşağı iniyorken motor belli bir devirde dönmüyor mu? Bundan dolayı bir sürtünme ve ısınma olmayacak mı? Ben bu oluşan ısının hiç te az olduğunu sanmıyorum doğrusu. 13 Temmuz 2009 tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 dobloda kışın kar yağarken motor sıcakken rolantide 2-3 dakika durursam hararet düşüyor.. zaten motor sıcaklığı konusunda f1'imi arıyorum.. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 dizelde de olması lazım ancak dobloda olmuyor anlık tüketim 2.0L/100km'de kalıyor ama bence oluyor sistem kabullenemiyor +1 Rolentide araç durur vaziyette 0.0 gösteriyor.Viteste yokuş aşağı inerken 2.0 lt. gösteriyor. dobloda kışın kar yağarken motor sıcakken rolantide 2-3 dakika durursam hararet düşüyor..zaten motor sıcaklığı konusunda f1'imi arıyorum.. +1. Dizel motorlar ısınma konusunda benzinliyi aratıyor. Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür 13 Temmuz 2009 Paylaş 13 Temmuz 2009 Havanın soğuk olması belki bir miktar etkileyebilir harareti. Ama sonuçta motorun içinde yanma olmasa bile yokuş aşağı iniyorken motor belli bir devirde dönmüyor mu? Bundan dolayı bir sürtünme ve ısınma olmayacak mı? Ben bu oluşan ısının hiç te az olduğunu sanmıyorum doğrusu. Sürtünmeden kaynaklanan ısınma çok kayda değer olmaz, ne de olsa yağlama sürtünmeyi minimuma indiriyor. Yoksa birkaç bin km. de motor birterdi. Ayrıca, yakıt yanmadığından ilave ısı çıkmadığı gibi, yokuş aşağı viteste giderken su pompası da tam güç çalışacağından devirdaim sayesinde ilave soğutma gerçekleşir. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 14 Temmuz 2009 Paylaş 14 Temmuz 2009 Sürtünmeden kaynaklanan ısınma çok kayda değer olmaz, ne de olsa yağlama sürtünmeyi minimuma indiriyor. Yoksa birkaç bin km. de motor birterdi.Ayrıca, yakıt yanmadığından ilave ısı çıkmadığı gibi, yokuş aşağı viteste giderken su pompası da tam güç çalışacağından devirdaim sayesinde ilave soğutma gerçekleşir. Elbette yağlanma sürtünmeyi minimuma indiriyor. Ancak kapalı bir ortamda parçaların hareketinden kaynaklanan ısınmanın kayda değer olamayacağını sanmıyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts