İçeriğe Yönlendir

Kompresördeyken sıfır yakıt


Engin Yanık

Recommended Posts

Oğuz Altınada
(düzenlendi)

dizelde de olması lazım ancak dobloda olmuyor anlık tüketim 2.0L/100km'de kalıyor ama bence oluyor sistem kabullenemiyor :)

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Benim anlamadığım, motor çalışıyor ama nasıl oluyor da hiç yakmıyor?

Motorun çalışması için yakıt gerekiyor. Yakıtın yanma odasında yakılması ile oluşan basınc sonucu pistonlar hareket ediyor ve bu hareket ile güç motordan tekerleklere yönünde asfalta kadar iletiliyor.

Yokuş aşağı inişlerde ise tam tersi, yerçekiminin aracı çekmesi ile lastikler dönüyor ve lastiklerin dönme hareketi aktarma organlarıyla motora aynen iletiliyor ve böylece motor yine devir yapmış oluyor. Bu hareketi yerçekiminin aracı cekmesinden dolayı yapıyor ve yakıta ihtiyac yoktur.

Viteste hızlanırken hareket motordan tekerleklere iletilir(motor tekerlekleri çevirir), yokuş inişlerde vitesteyken hareket tekerleklerden motora iletilir.(tekerlekler motoru çevirir)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Cut-off enjeksiyon teknolojisinin bir getirisidir. Dolayısıyla dizel-benzinli farketmez.

İşleyişine gelince de eğer araca etkiyen yerçekimi kuvveti aracın ağırlığıyla beraber sürtünmeyi ve aynı hızda motorun dönmesini de karşılayabiliyorsa araç yakıt püskürtmeden harekete devam eder. Hatta hızlanabilir.

Ayrıca hemfikir olduğumuz bir nokta da "haralet" değil "hararet" :)

Evet kesinlikle hararet :s

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)

Havanın soğuk olması belki bir miktar etkileyebilir harareti. Ama sonuçta motorun içinde yanma olmasa bile yokuş aşağı iniyorken motor belli bir devirde dönmüyor mu? Bundan dolayı bir sürtünme ve ısınma olmayacak mı? Ben bu oluşan ısının hiç te az olduğunu sanmıyorum doğrusu.

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

dobloda kışın kar yağarken motor sıcakken rolantide 2-3 dakika durursam hararet ;) düşüyor..

zaten motor sıcaklığı konusunda f1'imi arıyorum..

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
dizelde de olması lazım ancak dobloda olmuyor anlık tüketim 2.0L/100km'de kalıyor ama bence oluyor sistem kabullenemiyor :D

+1 Rolentide araç durur vaziyette 0.0 gösteriyor.Viteste yokuş aşağı inerken 2.0 lt. gösteriyor.

dobloda kışın kar yağarken motor sıcakken rolantide 2-3 dakika durursam hararet ;) düşüyor..

zaten motor sıcaklığı konusunda f1'imi arıyorum..

+1. Dizel motorlar ısınma konusunda benzinliyi aratıyor.

Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür
Havanın soğuk olması belki bir miktar etkileyebilir harareti. Ama sonuçta motorun içinde yanma olmasa bile yokuş aşağı iniyorken motor belli bir devirde dönmüyor mu? Bundan dolayı bir sürtünme ve ısınma olmayacak mı? Ben bu oluşan ısının hiç te az olduğunu sanmıyorum doğrusu.

Sürtünmeden kaynaklanan ısınma çok kayda değer olmaz, ne de olsa yağlama sürtünmeyi minimuma indiriyor. Yoksa birkaç bin km. de motor birterdi.

Ayrıca, yakıt yanmadığından ilave ısı çıkmadığı gibi, yokuş aşağı viteste giderken su pompası da tam güç çalışacağından devirdaim sayesinde ilave soğutma gerçekleşir.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Sürtünmeden kaynaklanan ısınma çok kayda değer olmaz, ne de olsa yağlama sürtünmeyi minimuma indiriyor. Yoksa birkaç bin km. de motor birterdi.

Ayrıca, yakıt yanmadığından ilave ısı çıkmadığı gibi, yokuş aşağı viteste giderken su pompası da tam güç çalışacağından devirdaim sayesinde ilave soğutma gerçekleşir.

Elbette yağlanma sürtünmeyi minimuma indiriyor. Ancak kapalı bir ortamda parçaların hareketinden kaynaklanan ısınmanın kayda değer olamayacağını sanmıyorum :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...