İçeriğe Yönlendir

Doblo Connect Caddy Savaşları


Misafir

Recommended Posts

Murat İmeci

Ben bu araçları kendi kişisel değerlendirmeme göre şöyle bir kategori sıralamasına koyabilirim ,bu araçlarardan sadece caddy kullanmadım onuda kendi capımda araştırmasını yaptım.

Du değerlendirmeler kişisel tercihimdir.

1:Şehir içi ,uzun yol kullanımı ve konfor; Caddy ,connect ,doblo.

2:Dağlık ve zorlu yol koşulları ,dayanıklılık; Connect ,doblo ,caddy.

3:Performas ,hız ve seri; Caddy ,connect ,doblo.

4:Bakım maliyeti ve yedek parca; Doblo ,connect ,caddy.

5:Yakıt tüketimi maliyeti; Doblo ,caddy ,connect.

Gördünüz gibi caddy’nin 2 birincilk ,1 ikincilik ,2 ücüncüluk.

Connect’in 1 birincilik ,3 ikincilik ,1 ücünçülük.

Bodlo’nunda 2 birincilik ,1 ikincilik ,2 üçünçülük.

Dördüncü kategorideki bakım ,yedek parca sıralamasında connect ve doblo ilk sırayı paylaşabilirdi fakat bir connect kullanıcısı olarak haksıslık yapmadan ,sıralamayı objektif taraftan bakmışımdır.

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg

Fiat kablo ile vw mırnavı ve ford cornet :)

Fiat her açıdan kötü.1.3 multijet maxi şasi kullandım yükledik gitmiyodu...Zaten konforuna hiç bişi demiyorum...

Connect rahatlık bakımından motor bakımından servis ve parça ucuzluğu bakımından güzel araç.

Ancak vw caddy bence hafif ticari diye satılıyor ama ben 1.9 tdi dsg şanzımanını kullandım...Arabaya kusur bulunucak bi yeri yok...

Ses sistemi süper şanzıman süper süspansiyonları yol tutuşu gidişi ayrı bi klasman gibi sanki ticari gibi değil...

Yorum bağlantısı
Guest O?uz K

1.3Combo var şirkette birde doblo.ben dobloya binmedim ama combo daha iyi diyorlar özellikle yol tutuşu

Yorum bağlantısı
Yeni Connectlerde 1.6 lt 109 PS motor da var mı?

Connectlerde hepsi 1.8 dizel.Enjeksiyon sistemine göre 75,90,110 luk motorlar var.Ve en az yakan 110 luk

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Yeni Dobloyu merak ettim şimdi. Bir çıksın da bakalım şuna. Aman aklımızı çelmesin de :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

bence bu araçları hususi kullanım için alanlardan vergi almalılar ekstra.sen otomobil al %27 vergi ver adam %2-3 versin.(2.ötv de kamyonetler ne oldu tam bilmiyorum 1.de %1 di) bence adaletsiz bir durum var.K belgesi almalı ve ticari amaç için kullanmalı.düşünsenize adaletsizliği.ticaret için alanlara eyvallah diyerlerine dur denmeli.ama hükümet otomotiv üreticilerinden tepki alır diye hayatta bunu yapmaz.yapamaz ::D

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
(düzenlendi)
bence bu araçları hususi kullanım için alanlardan vergi almalılar ekstra.sen otomobil al %27 vergi ver adam %2-3 versin.(2.ötv de kamyonetler ne oldu tam bilmiyorum 1.de %1 di) bence adaletsiz bir durum var.K belgesi almalı ve ticari amaç için kullanmalı.düşünsenize adaletsizliği.ticaret için alanlara eyvallah diyerlerine dur denmeli.ama hükümet otomotiv üreticilerinden tepki alır diye hayatta bunu yapmaz.yapamaz ::)

Zaten her sene muayene uygulaması ile doloaylı da olsa cezalandırıyorlar. :)

Benim de aile kullanımı için ilgimi çekmiyor değil bu araçlar. Ama çekindiğim noktalar:

1-Sürüş keyfi ve güvenlik

2- Her sene muayene ve düşük hız limitleri gibi problemler.

Ha bir de 3-Bunların donanımlısını, büyük motorlusunu alsan zaten binek araba parasına geliyor.

tarihinde Sayg?n Can O?uz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

iyide vergi olayı özel kullanım için %27.bu araçlar ticari yani ekonomik getirisi olan araçlar diye devlet düşük vergi alıyor.özel kullanımda bence vergi kaçırma söz konusu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu 3 araçten bedava verseler caddy derim parayla alacaksam connect derim ama renonun expressi de gerçekten güzel konnect ile caddy arası konfora sahip. dobloyuda şirket arabası olursa alırım biraz güçlü olsun dersem jtd motor derim ama şimdikilerde yok sanırım

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Saygın Can Oğuz
Fiat kablo yerine Yeni kangoo derim...

30 bin liralık fiyatı neredeyse binek parası

Yorum bağlantısı
Emre Özen

kendi fikrimi yazayım izlenimlerimi daha doğrusu. . .kullandığım araba connect (ulen kaç yaşındasın velet ne izlenimi diyenler varsa buyursun sürüşümün tadına bakmak için kütahyaya hem misafirim olur hemde bol bol sohbet ederiz :D ) arkadaşımın doblosu var 105bg araba tamam eyvallah çok güzel uzuyor yani hızlanıyor ama frenlemede olsun dönüşlerde olsun çok eksik . . ufak bi fren temasında direk lastikler cayırtıyı koparıyor :D dönüşlerde manevra kabiliyeti çok çok az yani connectte olduğu gibi dar bi aralık yada sokağa istediğim şekilde giremedim o araçla denge sistemini yorumsuz bırakıcam devrilmenize ramak kalıyor. . . birde gaz pedalı ve fren çok çok yumuşak ve küçük yani hissedemiyorsunuz connectte olduğu gibi tat vermiyor vitesler arası geçiş olsun gerek te gazı köklemek . . .sessiz rahat konforlu ama benim istediğim bu değil :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

en son 1sene önce şirkete bu sınıfta araç alınıcaktı,

combodan caddye hepsini test ettim..

içlerinde en seri olan connect 110glx idi.. en iyi viraja girende oydu, fakat en sertlerden biriydi ve araba 15binde olmasına rağmen tüm iç trimlerden tıkır tıkır ses geliyordu, motor büyük olduğu için 1.3lere göre gürültülüydü..

caddy ozmn sanırım 5binlira fazla idi fakat saç jantlar ve kapı içleri döşemesiz geliyordu, otomatik alınıcak ise mecbur caddy yoksa okdr para edicek hiçbirşey yok..

doblo çekiş zayıf diyemem ama connect gibi değil tabiki (1.3 75hp) yolcu taşımak öncelik ise gayet yeterli

tüketim süper, şehirler arası 4.5 5lt şehir içi 6 6.5lt.. okdr rüzgar yemesine rağmen..

ozmn yani glx'de yol bilgisayarı yoktu dobloda vardı, açıkçası bizim için önemli aracın ne yaktığını sürekli takip etmek..

combo corsadan bozma amaçsız tipsiz bişi o sınıfta araba alıcak olsam niye yerde gidiyim..

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg
30 bin liralık fiyatı neredeyse binek parası

Zaten herkes o amaçlada kullanıyor...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

yazmayı atlamışım, içlerinde en yumuşak doblo idi, tabi hiç bir zaman yaylı, düşük profil lastikli focus kadar yumuşak olamazlar :rolleyes:

sessizlik olarakda doblo idi ama virajlarda fazla atraksiyona girmemek lazım :crazy:

Yorum bağlantısı
Ömer Salih Yetgil

Sektör'e VW Ticari Araç satarak başladım. Caddy'nin rahatlığı ve sürüş keyfi Connect ve Doblo'da yok. Fakat Caddylerin debriyaj sistemi çok zayıf, ömürsüz. Müşterilere araba teslim ederken debriyajı zorlamayın, yokuşta el freni ile kalkın diye nasihat veriyorduk. 100 km'de debriyaj sıyırması sebebiyle geri gelen Caddy gördüm. Ayrıca iç trim'in dandikliğide cabası. VW ticari araçlar genel olarak hassa araçlardır. İstihap haddinin üzerine çıktığınızda debriyaj ve amortisör sorunu yersiniz. TDI teknolojisi hakikaten ağzı açık bırakacak bir teknoloji ancak her güzel şey gibi maliyeti oldukça fazla. Her silindirde ayrı pompa ayrı enjektör demek korkunç maliyetler çıkması demek. Servis ve yedek parça maliyetleri yüksektir. Debriyaj baskı balata sistemi bile oldukça pahalıdır.

Kısaca; uzun vadede servis maliyeti düşünmüyorsanız ve arabayı ticari amacı dışında binek amacıyla kullanıyorsanız (yük vuracaksanız istihap haddini sakın geçmeyin) Caddy. Hem yol tutuş, hem konfor, hem servis maliyeti uygun ve dağa taşa çıkacağım arkayı istihap haddinden yukarı yükleyeceğim derseniz Connect. Kendisi ve servisi ucuz olsun, konfor, aksesuar ve yol tutuş önemli değil derseniz Doblo derim.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Oğuz Altınada
Bu ticarilerin trafik sigortası ve kasko paraları binekten fazla mıdır?

Ticari değiller, kamyonet diye geçtikleri için fazladır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu ticarilerin trafik sigortası ve kasko paraları binekten fazla mıdır?

Trafik sigortaları % 50'ye yakın pahalı.. Ama Connect Doblo gibi araçların kaskoları bir çok otomobilden ucuz...

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Connect ve Caddy nin 0-100 km ve ara vites değerlerine bakarsanız ve kullanıp değerlendirirseniz birbirinden farkı olmadığını görürsünüz...(1.8tdci 110 bg glx connect, 1.9 tdi caddy..)

Ayrıca hız konusu forumumuzda sıcak karşılanmıyor ve bu sınıf araçlar için de çok tehlikeli düz yolda herşey yolunda giderken bile yüksek olması nedeniyle ters bir rüzgar bile sizi yoldan çıkarabilir ama şunu söyleyeyim caddy nin ibresinde yazan km/h hızın 40 km altını bile eğimli aşşağı yolda görmesi çok zor yazan değeri chip tuning+hava filtreleri ile dahi göremez bunu da caddy kullanan hiç bi kimsenin iddaa edeceğini sanmıyorum ama connectin 110 bg olanı ne yazıyorsa görüyor...1.9 jtd doblo da....Ama bu araçlar hız maksadı ile yapılmamıştır...Hız tehlike demektir bu sınıf için ekstra tehlikelidir....

Caddy connectten 3 gömlek üstün olamaz...Bir caddy ile connecte binin sonra kıyaslayın arada çok büyük farklılıklar yok yol tutuşu ve savrulmama olarak connect daha önde kasası ağır...Konfor olarak da vw kendini gösteriyor...Çünkü Ford pek konfora önem vermiyor yada ince ayrıntılara...Doblo yu pek kıyaslamadım ama ucuz olsun türkiye yol şartlarına uygun olsun bakım masrafı az olsun gözü ile alınıyorsa doblo da alınabilir...Konuda bahsedilen motorlarda bence gayet tehlikeli...

Connecte genel olarak hantal deniliyor bunun sebebide 2007 ye kadar 110 bg 280 tork luk glx modelinin piyasada olmamasıdır...Bundan kaynaklı bir hantal muhabbeti döner durur fakat şuan bg ve tork olarak connectin yanına yaklaşan yoktur...Ayrıca en ağır kasa da connecttedir sağlam duruşu da bunda yatar...1500 kg geçiyor küsuratı da var...Ayrıca bi doblonun 12 sn den önce 100 km hıza ulaşamadığını da ilave edeyim...(default iken...)

Konfor olarak Caddy-connect-doblo

Yol tutuşu Connect-caddy-doblo

Yakıt ekonomisi Doblo-Caddy-Connect

Yedek Parça Ucuzluğu Doblo-Connect-Caddy

Yedek parça aşınma süresi uzunluğu Connect-Caddy-Doblo

Performans da hemen hemen eşitler...Kalkışlarda caddy ve connectin ara hızlanmaları da çok yakın fakat doblo farkedilmeyecek kadar daha yavaş...

Arça fiyatları bakımından caddy nin maşşallahı var...Ama şuda var ikinci el piyasasında vw markasından mıdır bilmem ama connecte göre daha önde diyebilirim...

Araçları kıyaslarken doblonun 1.3 multijet motoru ile caddy nin 1.9 tdi motorunu mukayese etmedim çünkü bunu yapıp da doblo gitmiyor yok connect kalkmıyor demek kadar saçma bi durum olamaz bence...Hepsinin en güçlü motora sahip modellerini mukayese ettim...Connectin 1.8 tdci 75 bg ile doblonun 1.3 multijetini tutup 1.9 tdi caddy ile kıyaslarsanız pek üstünlük beklenemez heralde...Zaten bu düşük güçteki motor çeşitleri ekonomi yönünden alternatif olarak konulmuştur...Connectlerde en az yakıt harcayan 110 bg likdir fakat 75 bg lerde kırsal motorin ile bunu aksi hale getirebilirsiniz çünkü 75 likler kırsal motorinde kullanılabiliyor...

Yakıt konusunda da 1.3 multijet in eline hiç biri su dökemez...Ort veri 4.7 lt 100 km de...Bir de sadece şehir dışı kullandığınız düşünün...Araç resmen kokluyor mazotu...Ford da içiyor.. 6 lt civarı ort... Yaklaşık %25 daha fazla yakıt sarfiyatı...

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Kangoo niye listede değil...

Ticari maksatla kullanacaksam -ki bu arabaların binek amaçlı kulanılmasını hiç anlamadım- ve aşırı ağır yük kullanmayacaksam tek seçeneğim Kangoo olur...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bu listeye esp'li, hız sabitleyicili, hill holder'lı ve çift bölgeli oto. kliması, 110 hp overboost motoru ile Partner Tepee'yi de eklersek? Bu sınıfta Caddy'i yüksek fiyatı ile dışlarsak bence Yeni Kangoo ile Partner Tepee başa güreşir.

-ki bu arabaların binek amaçlı kulanılmasını hiç anlamadım-

Nedeni sadece maliyet ve geniş iç hacim olsa gerek. 30 binliraya dolu bir dizel alabiliyorsunuz. Üstelik çocuğun arabasını, bisikletini, tatil valizlerini vs koymak problem olmuyor. :nazar: Hiç uzun dönem kullanmadım ama tüm bunların karşılığı herhalde sürüş keyfinden fedakarlık olsa gerek...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba .

Bu arabaların vergileri düşüktür. kullanıclar bu yuzden tercih eder. Şuan 2010 connect 1,8 motora rağmen 314 ytl 6 aylık trafik sigortası masrafı vardır. Ayrıca kaskosuda 830 ytl yaptırdım. Neye dayanarak yüzde 50 vergisi yüksek deniyor çözemedim. 2007 model 1,3 grande punto 340 ytl trafik sigortası ödeniyor.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Merhaba .

Bu arabaların vergileri düşüktür. kullanıclar bu yuzden tercih eder. Şuan 2010 connect 1,8 motora rağmen 314 ytl 6 aylık trafik sigortası masrafı vardır. Ayrıca kaskosuda 830 ytl yaptırdım. Neye dayanarak yüzde 50 vergisi yüksek deniyor çözemedim. 2007 model 1,3 grande punto 340 ytl trafik sigortası ödeniyor.

Vergi diyorsunuz trafik sigortası örneği veriyorsunuz, ne demek istediğinizden hiç bir şey anlamadım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...