İçeriğe Yönlendir

Türbülat&#246r


Hasan Basri Bayraktar

Recommended Posts

Osman Doğdaş
(düzenlendi)
Diğer önerilen test neden yapılmadı?

Hızlarınız aynı olabilir ama örneğin bi araç 4 viteste diğeri 5 viteste aynı hızdada gidebilirsiniz.Şöför faktörü çok önemli.

Yanlış anlamayın satmaya çalıştığınız ürünü kötülemek değil amacım.Bende isterim bu kadar tasarruf sağlayan bir ürünü almayı ama nedense bi türlü güvenemiyorum...

İnsanların güvenini kazanmak istiyorsanız eğer daha öncedende söylendiği gibi aynı araç aynı söför aynı yolda yanınızda forumdan bir arkadaşla test etmeniz olacaktır...

ben değil ama siz yanlış anlıyorsunuz baştan beri ben kimseye bişey satmaya çalışmıyorum sadece gördüğüm bişeyi insanlarla paylaşmak istedim.burdaki iki farklı şofördeki olası sapma konusunda haklısınız ama aynı araç aynı şoför bulunur tabiide aynı yol şartları oldumu diyecek şüpheyle yatıp şüpheyle kalkanlar.az yaktığında yol boştur fazla vites değiştirmemiştir diye yorumlar yapılacak ben en iyisi mustafanın aracına bundan bitane takayım hem sizden biri fırsat bulduğu her ortamda test etsin defalarca ondan sonra sizinle paylaşsın daha güvenilir olur bence.tabii mustafada uygun görürse.bu yorumların üstüne resimleri yayınlamak pek anlamlı değil ama olsun görmek isteyen arkadaşlar olabilir diye ekliyorum.herkese iyi akşamlar

tarihinde Osman Do?da? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
http://img687.imageshack.us/img687/551/sdc18449.jpg

birde böyle yakıt tasarrufu var kullanan yada bilen varmı adamlar baya iddalı yazılar yazmışlar %30 lardan bahsediyorlar.

Yakıt borusunu sıkıştırıp daha az benzin geçmesini sağlıyordur :) benzer şey

Birinde havayı kesiyorsun diğerinde benzini. Yakıt hava karışımını zorla değiştirip performans kaybına bunun sonucunda da kaybettiğin performans kadar yakıt ekonomisine yol açıyor. Ben böyle yorumladım.

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bukadar farka hatta daha fazla farka sebep olabilecek durumları yazayım.

iki arabanın yükleri eşit değilse fark olur.

iki arabanın lastik havaları eşit değilse fark olur.

Lastik markaları farklı ise fark olur.

Arka arkaya gidildiyse arkadaki çok daha az yakar.

Bakımlar aynı zamanda yapılmadıysa yine fark olur.

Sürüş tarzından dolayı fark olur.

Bunların hepsini % olarak topladığımızda çok büyük fark yapıyor. Türbülatörün . Bunların hepsinin eşit olduğunuda sanmıyorum.

Birde birşey merak ettim. Türbülatörü o arabalarda nereye monte ettiniz yazabilirmisiniz, resimle gösterebilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Osman Doğdaş
(düzenlendi)

emme manifoldunun girişinde havanın geçtiği lastik hortum var onun içersine yerleştiriliyor her araç için değişik ölçüde.hala havayı kesiyorsun fazla yakıt harcıyorsun gibi yorumlar var.havayı kesiyor olsa bu cihazın takılı olduğu araç daha fazla yakması lazım.performansı düşüyor deniyor buda yanlış yorum tersine performansıda artıyor .herkes kendince bilgi sahibi elbette hepsine saygı duymak lazım ama benim iddiam sadece burda yayınladığım teste dayalı değil dedimya bunu ispatlamak için bu forumdan bi arkadaşa birden fazla test yapabilme imkanı yaratacağım.ondan sonrası sizin bileceğiniz iş.ayhan birde fark yaratacak seçeneklerden ikisi vardı bizde arka arkaya gittik ama ben hep önde gittim senin tezine göre dezavantajlıyım birde bakımlarda farklı zamanlarda yapılmış benim bakım 9000 km ye gelmişti diğer araçta ise yola çıkmadan bakım yapıldı buda dezavantaj sanırım bu kadar dezavantajla bu sonuç çıkıyorsa....

tarihinde Osman Do?da? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bukadar farka hatta daha fazla farka sebep olabilecek durumları yazayım.

iki arabanın yükleri eşit değilse fark olur.

iki arabanın lastik havaları eşit değilse fark olur.

Lastik markaları farklı ise fark olur.

Arka arkaya gidildiyse arkadaki çok daha az yakar.

Bakımlar aynı zamanda yapılmadıysa yine fark olur.

Sürüş tarzından dolayı fark olur.

Bunların hepsini % olarak topladığımızda çok büyük fark yapıyor. Türbülatörün . Bunların hepsinin eşit olduğunuda sanmıyorum.

Birde birşey merak ettim. Türbülatörü o arabalarda nereye monte ettiniz yazabilirmisiniz, resimle gösterebilirmisiniz?

Yani diyorsun ki.. Bu parça birinden sökülüp diğerine takılıp test tekrar edilmeliydi... Doğru mu anlıyorum...

emme manifoldunun girişinde havanın geçtiği lastik hortum var onun içersine yerleştiriliyor her araç için değişik ölçüde.hala havayı kesiyorsun fazla yakıt harcıyorsun gibi yorumlar var.havayı kesiyor olsa bu cihazın takılı olduğu araç daha fazla yakması lazım.performansı düşüyor deniyor buda yanlış yorum tersine performansıda artıyor .herkes kendince bilgi sahibi elbette hepsine saygı duymak lazım ama benim iddiam sadece burda yayınladığım teste dayalı değil dedimya bunu ispatlamak için bu forumdan bi arkadaşa birden fazla test yapabilme imkanı yaratacağım.ondan sonrası sizin bileceğiniz iş.ayhan birde fark yaratacak seçeneklerden ikisi vardı bizde arka arkaya gittik ama ben hep önde gittim senin tezine göre dezavantajlıyım birde bakımlarda farklı zamanlarda yapılmış benim bakım 9000 km ye gelmişti diğer araçta ise yola çıkmadan bakım yapıldı buda dezavantaj sanırım bu kadar dezavantajla bu sonuç çıkıyorsa....

Bu yorumla Ayhan'ın tezi çürümüş...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hadi artık ama işe yarıyormu yaramıyormu?3800 c.c. ile geziyorum.bana acil çözüm lazım :)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Santa fe takılanı söktük... çünkü yüksek devirlerde kullanıyorduk ve ataklığı azaldı...Ama diğer iki araçta kullanılmaya devam ediliyor ve arkadaşlarım memnunlar...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Hadi artık ama işe yarıyormu yaramıyormu?3800 c.c. ile geziyorum.bana acil çözüm lazım :)

Abi senin araba için suyla çalışan kitler gelicekmiş; az sabret :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi senin araba için suyla çalışan kitler gelicekmiş; az sabret :)

Aslında bunu kendisi de yapabilir... Niye düşünmediyse bu güne kadar :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Aslında bunu kendisi de yapabilir... Niye düşünmediyse bu güne kadar :)

Düşündüm ama motor pas yapar diye vazgeçtim :) Şaka bir yana geçmiş zamanda manyetik zımbırtı denemiştim kangoo da.İlk denemelerde yaklaşık %13 civarı ekonoımi sağladım.Tamam dedim olay budur.Sonradan işin özünü çözdüm.Tamamen psikolji yatıyor cihazın içinde.Cihaz takılı ekonomi yapıcam diye gaza basma stilim geğişmişti.

Bu tip denemelerde yok yakıtı doldur yok tek şöförle sür hiç gerek yok.Sok aracı Dynoya,egzozada bağla emisyon cihazını anında gör olayı.Emisyon düşüyorsa ve güç artıyorsa tamam.Öteki türlü nasıl denersen dene sonuç çıkamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Çok

Ben ürün çalışıyor çalışmıyor birşşey demem diyemem çünki denemedim

ama aklımı kurcalayan soru şu.

şukadarcık alet bukadar kazandırıyorsa

fabrikalar bunu standart takmazlarmıydı?

benim aracım şukadar az yakar diye reklam olmazmıydı?

Yorum bağlantısı
Onur Demirer

Ayhan arkadasimiz o kadar caba sarfetmis olayin bilimsel acidan yanlisligini anlatmak icin, ama hala "arkadasimla su kadar yol yaptik depoyu fulledik su kadar az tuttu" gibi cevaplar geliyor. Bence yol kosullarinin etkisini tamamen sifirlamak icin bir gun dyno'ya cikarin aracinizi, turbulatorlu ve turbulatorsuz guc ve tuketim degerlerini okuyun. Aracinizin performansinin ne kadar arttigini(!?), tuketimin ne kadar dustugunu(!?) de gormus olursunuz.

Aracin hem performansinin artip hem tuketiminin dustugunu iddia etmek motor verimliliginin arttigini iddia etmektir. Yanma odasina turbulansi daha yuksek oldugu iddia edilen hava gonderilmesinin yaratacagi olumlu etki ancak yanma verimliligini arttirmaktir ki zaten dizel motorlarda %97 gibi degerler elde edilmekte normal yuk altinda. Kisacasi yanma verimi artirmakla yakit tasarrufunu %10'lara kadar artirmak mumkun degil, cunku yanma verimliligi zaten %100'e cok yakin.

Ters etkisi ise termal verimliligi dusurecek olmasidir ki motora bindirecegi emme yukunu yine Ayhan arkadasimiz aciklamis. Kisacasi tasarruf yapilsa bile bu verimlilik artisiyla degil performans dususuyle alakalidir.

Tum bunlarin ustune silindir icinde turbulans enerjisinin grafigi incelendiginde emme sirasinda havanin sahip oldugu enerjinin cogunun zaten sikistirma baslamadan yitirilmis oldugu gorulur ki dizel motorlarda yakitin karisimi icin gerekli turbulans pistonun yuksek hizda havayi sikistirmasiyla saglanir ve bu turbulansin yaninda sizin turbulator adli aletinizin turbulansi onemsenmeyecek kadar gucsuzdur.

Son olarak konunun basinda verilmis Firat universitesi raporuna takildim. Yahu insan bilimsel arastirma raporunda "Hava-yakıt karışımını mükemmel sağladığı" gibi ifadeler kullanir mi?

Bu tip mucize tasarruf aletleri UTI'da da test edilmis ve tahmin edersiniz ki biri bile kaydadeger bir gelisme saglayamamis:

http://www.popularmechanics.com/cars/alter...2&series=19

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Santa fe takılanı söktük... çünkü yüksek devirlerde kullanıyorduk ve ataklığı azaldı..

? ? ? ! ! ! . . .

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan arkadasimiz o kadar caba sarfetmis olayin bilimsel acidan yanlisligini anlatmak icin, ama hala "arkadasimla su kadar yol yaptik depoyu fulledik su kadar az tuttu" gibi cevaplar geliyor. Bence yol kosullarinin etkisini tamamen sifirlamak icin bir gun dyno'ya cikarin aracinizi, turbulatorlu ve turbulatorsuz guc ve tuketim degerlerini okuyun. Aracinizin performansinin ne kadar arttigini(!?), tuketimin ne kadar dustugunu(!?) de gormus olursunuz.

Aracin hem performansinin artip hem tuketiminin dustugunu iddia etmek motor verimliliginin arttigini iddia etmektir. Yanma odasina turbulansi daha yuksek oldugu iddia edilen hava gonderilmesinin yaratacagi olumlu etki ancak yanma verimliligini arttirmaktir ki zaten dizel motorlarda %97 gibi degerler elde edilmekte normal yuk altinda. Kisacasi yanma verimi artirmakla yakit tasarrufunu %10'lara kadar artirmak mumkun degil, cunku yanma verimliligi zaten %100'e cok yakin.

Ters etkisi ise termal verimliligi dusurecek olmasidir ki motora bindirecegi emme yukunu yine Ayhan arkadasimiz aciklamis. Kisacasi tasarruf yapilsa bile bu verimlilik artisiyla degil performans dususuyle alakalidir.

Tum bunlarin ustune silindir icinde turbulans enerjisinin grafigi incelendiginde emme sirasinda havanin sahip oldugu enerjinin cogunun zaten sikistirma baslamadan yitirilmis oldugu gorulur ki dizel motorlarda yakitin karisimi icin gerekli turbulans pistonun yuksek hizda havayi sikistirmasiyla saglanir ve bu turbulansin yaninda sizin turbulator adli aletinizin turbulansi onemsenmeyecek kadar gucsuzdur.

Son olarak konunun basinda verilmis Firat universitesi raporuna takildim. Yahu insan bilimsel arastirma raporunda "Hava-yakıt karışımını mükemmel sağladığı" gibi ifadeler kullanir mi?

Bu tip mucize tasarruf aletleri UTI'da da test edilmis ve tahmin edersiniz ki biri bile kaydadeger bir gelisme saglayamamis:

http://www.popularmechanics.com/cars/alter...2&series=19

Bende bunu diyorum. Bizim işimiz yolla sürüşle onla bunla değil, bizim işimiz sadece motorla. Önemli olan sadece motor verirmi görmek. Dyno bunu göstermeye yeter..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Yüksek devirde işe yaramıyormuş...

Okadar teknik olarak açıklanmasına rağmen hala hiç bir desteği olmayan sürdüm ekonomi yaptı deniliyor. Teknik olarak fizik kuralları içinde anlatın ozaman.

Yüksek devirde neden işe yaramıyor?

Arabalarımızda hız arttıkça rüzgar direnci kat kat artıp yakıtı aşırı arttırmıyormu ? evet arttırıyor.

İşte türbülatörde yüksek devirde hava emişi hızlandıkça havaya çok daha fazla engel olmaya başlayıp motoru boğup performansı düşürüyor.

Dizel motorda hava çok önemli, özellikle turbo dizelde hava akışı çok daha fazla ve eski nesil dizeller gibi düşük devirde kullanılamıyor.

Motorda kurum oluşumu hızlandığında yağda çok erken kirlenir.

Turbo dizelde motorun rahat nefes alamaması ve yağın erken kirlenmesi demek o motorun ve turbonun ömrünün kısalması demektir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Hiç tartışmaya bile gerek yok zaten aşağıdaki raporda herşey belli.

Dizel motor ve mazottan hiçbir şekilde bahsedilmemiş.

Karbüratörlü eski tip motorlardan bahsedilmiş. Karbüratörlü motorlar için sonuna kadar katılıyorum. Onlarda hava yakıt karışımı problem ve karbüratöre konulan türbülatör hava yakıtın iyi karışmasını sağlar.

Karbüratörlü araba kullanan varsa taksın. Yoksa bu aletin faydası değil zararı vardır. Raporda da özellikle her emme manifolduna yani her silindir girişine konulması söylenmiş. Böyle bir imkanınız varmı, her emme valfinin altına emme manifolduna türbülatör yerleştirebilirmisiniz. Tabiki imkansız. Bu aleti bizim motorlarla nasıl aynı kefeye koyabiliyorsunuz. Emme manifoldu diyerek havanın atmosferden motora girdiğiği boru kastedilmemiş, valflerin altındaki kısım kastedilmiş.

Aşağıdaki resimde 4 silindir ise 8 valf bir motordur ve büyük olanlar emme manifoldundan havanın rahat alınması için bulunuyor.Türbülatör gerekiyorsa o hava giriş kısımlarına gereklidir. Dışardan konulan türbülatörlerin fayda sağlama gibi bir etkisi bulunamaz ve zararlıdır.

0905gmhtp_04_z%20trick_flow_cylinder_head%20chamber.jpg

Herşey açık ve ortadadır, raporda bellidir. Bundan sonra konuşulacak bi rşey varsa oda türbülatörün zararlarıdır.

Alıntıdır

FIRAT ÜNİVERSİTESİ

TEKNİK RAPOR

Sayı:800/48 5/11/1999

Konu:Türbülatörlerin Kullanılabilirliginin Araştırılması

Isı transferinin arttırılması veya hava yakıt karışımının daha iyi yanması sağla

mak için akış ortamının türbülans şiddetinin arttırılması gerekir.Bilindigi gibi

teoride ısı geçişi iyiligi ve akışkanın daha iyi karışmasını sağlamak için akış

kanı hareketlendirecek türbülatörlerin kullanılması zaruridir.Türbülatörler

(türbülans üreticeleri)şekilde görüldügü gibi akışkanı karıştırarak ek türbülans

üretir.Ek türbülans sayesinde akışkanlar daha iyi karışır,akışkanın akım yolu uzar,

daha iyi ve daha verimli yanma gerçekleşir.Böylece motor içerisinde,eksoz moni

foldunda,eksoz supablarında ve eksoz susturucusunda artık madde birikimi ve

çökelmesi az olur ve bu gibi motor parçalarının kullanım ömürleri uzar.

Akış ortamına yerleştirilen türbülatörler,akışkanın sınır tabakasının parçalanmasını

ve tekrarlı olarak yeniden oluşmasını sağlar.Duman borulu kazan hücreleri,türbü

latörleri uzun bir süredir kazanların duman boruları içerisinde kullanmaktadır.

Türbülatörler,dönmeli ve şiddetli akış ürettiklerinden,benzinli motorlarda benzin

ile havanın daha homojen karışımını sağlamakta ve akışkana ek dönme vermek

tedir.Böylece karbüratör girişine monte edilen türbülatör vasıtasıyla karbüratörde

oluşan şiddetli türbülans sayesinde hava-yakıt karışımı homojen olarak karışmakta,

iri yakıt damlaları da şiddetli türbülansla pulverize hala gelmektedir.

Emme manifoldu girişine monte edilen türbülatör vasitası ile de türbülansın sönüm

lemeden şiddetinin arttırılması amaçlanmıştır.

Elazığ Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Otomotiv A.B.D laboratuarında,

benzinli motorlarda,eşit motor ayarlarında,hem türbülatörlü hemde türbülatörsüz

deneyler yapılmıştır ve yapılan deneyler sonucu aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.

Deneyler benzinli motorun hem kalbüratör girişine hemde emme manifoltu girişine

Türbülatör yerleştirilerek gerçekleştirilmiş ve yapılan deneyler sonucunda aşağıdaki

sonuçlar elde edilmiştir.Türbülatörlerin:

-Hava-yakıt karışımını mükemmel sağladığı,

-Benzin sarfiyatını düşürdügü,

-Yanma iyileştiginden dolayı vuruntuyu önlediği ve bu nedenle motorun sessiz

çalıştığı,

-Devamlı ölçülerek kontrol altında tutulan eksoz emisyondaki çevre kirletici artıkların

azaldığı,

-Yanma iyileşeceğinden,motor parçalarında karbon birikintilerinin azalacağı,

-Motor düzenli çalışacağından motor ömrünün artacağı,

-Yanmanın daha düzenli olması sonucu bujilerin kullanım ömürlerinin artacağı,

-Motor yağının kullanım ömrünün artacağı,tespit edilmiştir.

Göründügü gibi kalbüratör girişine ve emme manifoltu girişine yerleştirilen

türbülatörler ile teorikte olduğu gibi deneyler sonucunda da Türbülatörlerin

yanmayı iyileştirdiği tespit edilmiştir.

Türbülatörlü durumlarda,hava akışında bir zorlama olup olmadığı araştırılmak

üzere türbülatörlü ve türbülatörsüz durum için düz boru deneyi yapılmıştır,düz

boruda türbülatörlü hal ile,türbülatörsüz hal için basınç kayıpları ölçülerek kar-

şılaştırılmıştır.Akışkanın iyi karışması ve motor performansındaki artış yanında

basınç kayıplarındaki artışın ihmal edilecek kadaraz olduğu tespit edilmiştir.

Türbülatörün ürettiği dönmeli akışı tespit edebilmek için;akış gözleme deneyleri

yapılmış,cam boru içerisinde yerleştirilen türbülatörün akışkanı mükemmel karış-

tırdığı,her kanatın bir dönmeli türbülans üretici olduğu fotoğraf ve video görüntüleri

ile tespit edilmiştir.

Son zamanlarda bir çok otomotiv firmasıda türbülatörlerin faydalarını kavramış,

fakat türbülatörlerin imalatlarının güçlügünden ve ek ekonomik maliyet getirecegin

den,bunun yanında yavaş yavaş karbüratörlü araçların yerini enjeksiyonlu araçların

alınması nedeniyle türbülatör kullanılmamıştır.

Fakat mono enjektörlü(tek enjektörlü) ve multi enjektörlü (her silindir girişine

1enjektör) motorlarda emme manifoltu girişine türbülatör yerleştirilmesiyle

daha güzel hava-yakıt karışımı sağlana bileceginden yanmanın iyleşeceği ve

karbüratörlü motorlardaki güç artışlarının bu tip motorlarda da görülecegi kanaa

tine varılmıştır.

Türbülatörler karbüratör üzerine sabit sökülmez yapılmış olsa imalatları çok güç

bakımlarının bazen imkansız olması gibi sorunlarla karşılaşılırdı.Böyle tak-çıkar

lı olmasıyla değiştirilme kolaylığı,bakım kolaylığı,daha ucuza maliyet ve imalat kolaylığı sağlanmıştır.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Osman Bey'e de kusura bakmayın biz ettik sen etme sat bize bu aleti desek??

Keşke öyle olsada desek. Bende demeyi çok isterdim.

Karbüratörlü arac kullanmıyoruz. Her silindir girişinede koyma imkanımız yok. Zaten dizel motorda öyle birşey söz konusu değil. hava yakıt karışımı yapılmıyor. Direk sıkıştırılmış sıcak havaya yakıt püskürtülüyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Bahsedilen yakıt tasarrufları çok ciddi rakamlar ama aletin çalışma mantığı çok saçma geldi bana .

Yaklaşık 1 sene geçmiş ama hala aynı fikirdeyim .

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Emme manifoldunun içine file içinde pirinç koyun, havanın içindeki nemi alır, kuru hava daha iyi yanar, %30 yakıt ekonomisi yapar diye söylenti çıkartsak emin olun bunu yapan çok kişi çıkar. Çok memnun olanlar bile olur. Malesef böyle.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
Emme manifoldunun içine file içinde pirinç koyun, havanın içindeki nemi alır, kuru hava daha iyi yanar, %30 yakıt ekonomisi yapar diye söylenti çıkartsak emin olun bunu yapan çok kişi çıkar. Çok memnun olanlar bile olur. Malesef böyle.

yanınada kuru buz attık mı yallah şöfeer :kutlama: bilemiyorum ama Mustafa deneyecek mi bu ürünü bir karar verilebildimi o konuda ?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hasan Basri Bayraktar

Son haber...Comboya takılan türbülatör söküldü.Nedeni ise çekişin düşmesi ve yakıtın artması.İlk 2000 li km de az yaktıran cihaz. ne hikmetse arabayı zorlamaya başlamış... Söküldükten sonra yakıt değerleri düştü...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...