İçeriğe Yönlendir

Focus Benzinli ve Focus Dizel Bakım Masrafları


Ahmet Büyüktopçu

Recommended Posts

Ahmet Büyüktopçu

Merhaba,

Bildiğiniz üzere Dizel ve Benzinli Ford Focus fiyatları arasında yaklaşık 4.000,00 TL kadar bir fark var? Sadece km hesabı yaparak yaklaşık 30000-35000 km civarlarında dizel araba kendini amorti ediyor, bu km'den sonra kara geçmeye başlanıyor.

Ama tabi bir de servis bakım masrafları var. Dizel bir Focus ile Benzinli bir Focus'un 15000,30000,4500km,... vs. bakım ücretleri arasında çok fark oluyor mu? Biri 200 TL tutarken diğeri 300 TL gibi farklar var mı? Yoksa dizel araba ile benzinli araba arasındaki bakım masrafları ihmal edilebilir mi? (Tabi yaklaşık 100000km'deki Turbo değişimini istisna tutuyorum).

Bilgisi olanlar cevap verirse sevinirim.

İyi günler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

bakımda aradaki en büyük fark mazot filtresi.benzin filtresi 10 tl ise mazot filtresi 80 tl.onun haricinde yağ,hava filtrrsi vs.aynı.dizelde en önemli husus kaliteli mazot kullanımı+turboyu doğru kullanmak.100.000 km de turba değişecek diye bir mantık yok.genelde benzinli araç gibi dizel araçlarıda yolculuk sonrası hemen stop ettikleri için turbo zarara görüyor.oysa rolanti devrine düşmesini beklemek gerek.mazot konusundada kötü yakıt enjektörlere zarar veriyor.1 enj. yaklaşık 600-700 tl arası x 4 derseniz baya bir bedel.turboda yaklaşık1,5-2 000 tl arası.ama düzgün kullanımlarda bu parçalara kolay kolay birşey olmaz.

dizel araç kendini amorti etmesi hesabınız yanlış.zaten 2.el e düştümü benzinli 20.000 tl ise aynı aracın dizeli 24.000 tl (ortalama 35-50.000 km için)

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

30- 35 bin km hesabınızda bir yanlışlık olmasın?Aradaki 4000 liralık farkı kapatmanız için fabrika yakıt değerlerine göre 60 bin km yapmanız gerekir diye biliyorum.

Geri kalan herşey sizin bu 60 bini kaç yılda yapacağınız ve/veya tercihinizin hangisi olacağı ile ilgili.Dizelin tork yüksekliği sürüşe ayrı bir zevk veriyor doğrusu..

Yorum bağlantısı
Sancak Zengin

Bence tamamen zevk meselesi ve zevkinde tartışması olmaz.. ayrıca kimse benzinli -dizel bakım masrafıyla ilgili net birşey söyleyemez kullanımla alakalı bir durum bence düzgün kullanıldığında her ikiside aynı.. Geriye ise sizin zevk tercihiniz kalıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

Ben arabayı sıfır aldığımdan beri 5. bakımı yaptıracağım, şuanda 75.000km de.. ortalama 400-450-TL ödedim her bakımda.. Ama arabayı alırken ekonomikliğin yanı sıra torku için tercih etmiştim dizeli.. Benzinliden biraz daha pahalıya da mal olsa dizeli seçerdim, benzinin torku 150-160Nm olması lazım ama dizelinki 240Nm..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sorunu olmayan 2 modeldede tek fark yakıt filtresi, oda bişey pek fark etmiyor benzinlide buji değişimi olduğundan fark yok sayılır, bence dizel hem güç hemde ekonomi olarak daha cazip.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dizel 10 parmağında 10 marifet olan hamarat bir hanım gibidir.

ECU'ya müdahaleye açıktır. Gücüyle oynatır. Fabrikasyon kullanmak zorunda değilsin, kendi isteğine göre yontarsın. Rampalarda banamısın demez. Basarsın uzar. Kapışırsın geçer. Gaza dokunmadan kalkış yapar. Sakin kullanırsın çok az yakar, ekonomi yapar. Cüzdan dostudur. 1 depoyla uzun yolda 1000 km leri geçme zevkini yaşatır. Bunların hepsi için ayrı ayrı araba almaya gerek yoktur, 1 arabada her lezzeti tattırır.

Sen ona değil, o sana uyar!

:D

Biraz çenesi düşük, sesi çok çıkıyor...

Çok yemek seçiyor...

Zevkli olduğu dönem çok kısa, (Gazı) Köklediğin zaman bitiveriyor, sürekli bir yerleri ile oynamak gerekiyor...

Soğuk, geç ısınıyor.

Hastalanma ihtimali daha yüksek, hastalandığı zaman da kesin ameliyat gerekiyor, genelde de sosyal güvence bu ameliyatları karşılamıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kaslı ama hantal biraz, az yemekle çok iş yapıyor .Kötü yemek yedi mi gaz yapıyor, yada motoru bozuveriyor.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Motor seçimindeki yegane kriterler tasarruf ve bakım masrafları değildir, olmamalıdır.. zira dizel de benzinli de kendi kullanıcısına hitabeder.. devri, ara hızlanmaları, gücü, torku v.s. özellikleri farklıdır.. modifikasyon şekilleri de farklılık arzeder.. misal benim gibi LPG den nefret eden biri için dizel yegane motor tercihidir.. keşke elektirkli motorlar yaygınlaşsa da ondan alıp çevreye karşı duyarlılığımızı göstersek..

bu arada dizel benzinli bakım masrafları arasında uçurum yok fakat TDCi ler benzinlilere nazaran extra turbo ve enjektör bakımı gibi bakımlar isteyebilir (kesin değil tabiki).. bunun yanında 250.000 km yapıp, ne enjektör ne de turbosu anahtar görmemiş TDCi ler de tanıyorum..

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar
Hastalanma ihtimali daha yüksek, hastalandığı zaman da kesin ameliyat gerekiyor, genelde de sosyal güvence bu ameliyatları karşılamıyor..

Ben bu kısıma katılmıyorum. Artık arabaların 3'te 1'i dizel. Ozaman bu arabaların servisten çıkmaması lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben bu kısıma katılmıyorum. Artık arabaların 3'te 1'i dizel. Ozaman bu arabaların servisten çıkmaması lazım.

Ben de katılmamamak istiyorum...

Ortağımın 90 binde aldığı TDCI'ın 4 enjektörü de ölüydü... 2000 lira civarında masraf..

Erdem Delibaş, geçen yıl turbosu patlamıştı, önceki gün beni aradı kaskoda yol yardımı var mı diye.. nooldu dedim.. turbo ses yapmaya başladı yine abi, bende Ankara'ya gideceğim, yolda patlarsa diye sordum diyordu..

Benzinlinin yakıt ile ilgili en baba masrafı bobin ve buji kablosu...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
Merhaba,

Bildiğiniz üzere Dizel ve Benzinli Ford Focus fiyatları arasında yaklaşık 4.000,00 TL kadar bir fark var? Sadece km hesabı yaparak yaklaşık 30000-35000 km civarlarında dizel araba kendini amorti ediyor, bu km'den sonra kara geçmeye başlanıyor.

Ama tabi bir de servis bakım masrafları var. Dizel bir Focus ile Benzinli bir Focus'un 15000,30000,4500km,... vs. bakım ücretleri arasında çok fark oluyor mu? Biri 200 TL tutarken diğeri 300 TL gibi farklar var mı? Yoksa dizel araba ile benzinli araba arasındaki bakım masrafları ihmal edilebilir mi? (Tabi yaklaşık 100000km'deki Turbo değişimini istisna tutuyorum).

Bilgisi olanlar cevap verirse sevinirim.

İyi günler.

Aracımı (TDCI) yeni aldığımda ilk bakım maliyeti 240 tl tutmuştu, 30,000 bakımı yaklaşık 270,000 civarı tuttu, 45000 bakımında yaklaşık 290 tl verdim içinde carbon clean dedikleri olay da vardı sanırım enjektör temizliği olsa gerek.

Benzinliye nazaran dizel daha mantıklı eğer yol gidiyorsanız, yılda 10,000 km ve daha aşağı bir yol yapıyorsanız, dizele bakmayın. Biraz sesli çalışıyor radyo yada cd sürekli çalışmalı. Focus benzinli kullanmadım o yüzden artısına eksisine yorum yapamam.

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar
Ben de katılmamamak istiyorum...

Ortağımın 90 binde aldığı TDCI'ın 4 enjektörü de ölüydü... 2000 lira civarında masraf..

Erdem Delibaş, geçen yıl turbosu patlamıştı, önceki gün beni aradı kaskoda yol yardımı var mı diye.. nooldu dedim.. turbo ses yapmaya başladı yine abi, bende Ankara'ya gideceğim, yolda patlarsa diye sordum diyordu..

Benzinlinin yakıt ile ilgili en baba masrafı bobin ve buji kablosu...

Benimde ablamlarda 2004 c-max var 180bin km'de hiçbir sorun yaşamadılar şimdiye kadar. Dizeller biraz daha dikkat istiyor onu kabul ediyorum. Kaliteli yakıt alırsanız enjektörlerde, sakin kullanırsanız turboda sorun yaşamadan kullanabilirsiniz. Zaten dizelin enjektör ve turbo dışında pahalı sorun çıkardığı yok bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Hangisi daha seri, daha performanslı ve daha spor??

1.6 Benzinli Focus mu 1.6 TDCi mi?? hep merak etmişimdir :(

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar
Hangisi daha seri, daha performanslı ve daha spor??

1.6 Benzinli Focus mu 1.6 TDCi mi?? hep merak etmişimdir :(

Kalkışta benzinli daha seri. Dizel, torku yüksek olduğu için daha spor, çünkü gaz pedalına hızlı cevap veriyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
benzinli ile -35 de bile tek marş :)

+1000

0.500 de yaksa 1 tl de yaksa gene benzinli gene benzinli :D

focus u sattığım da alacağım araba gene benzinli olacak . büyük bir ihtimalle ya 2.0 lt yada daha yüksek motorlu olacak .

Yorum bağlantısı
Ahmet Büyüktopçu

"Dizel Focusların motoru ısındıktan sonra gürültüsü benzinli gibi oluyor" denmişti. Ama bir başka yorumda "Dizel Focus içeriye çok ses alıyor, teyp sürekli açık olmalı" deniyordu.

Hangisi doğru; gerçekte dizel araba gürültüsü uzun yolda rahatsız ediyor mu?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Konu başlığı bakım masrafları idi ama konudan çok uzaklaşıldı.

Anladığım kadarı ile dizel / benzinli karar aşamasında ,bakım masrafı tercih için bir kriter olmayacak(sıradışı arızalarda dizelin biraz daha masraflı olduğunu herkes kabul ediyor.Ancak rutin bakımlarda nerdeyse fark yok.)

Sesi fazlada olsa(ki rahatsız edici boyutta olduğunu kabul etmiyorum),siyah duman atsada,şehir içi performansı beğenilmesede ulaşım ihtiyacını çok daha ucuza getirdiği için tercih edilmesi küçümsenecek bir özellik değil.(bir arkadaşımızın sadece ekonomisi için alırdım demesi üzerine söylüyorum)

Benzine yapılan son zamlardan sonra üzerine ford un dizellerde indirime gitmesi dizel satışlarını artıracak düşüncesindeyim.Ben aracımın siparişini verdiğimde 2,9 idi benzin şimdi 3,3..

Hiçkimse arabasını evin önünde yatırmak için almıyor.Binmek ve keyfini sürmek için binlerce lira bağlıyoruz.Benzinli alıp kuruş hesabı yapıp lpg yi taktırmayı düşüneceğimize dizel alıp keyfini sürmek mantıklıca geliyor şimdi.

Ama iki yakıt arasında makul bir fark olsa kimsenin gidip dizel otomobil alacağınıda zannetmiyorum.Ben bu ikilemi alım aşamasındada çok yaşadım.Ancak iki titanyum arasında 5300 lira fark olması beni benzinli focus sahibi yaptı..

Dizel / benzinli karşılaştırmasının ana ekseni ekonomileri.Ne kadar tork u yüksek ara hızlanması süper desekde kimse bu özelliği için dizel almıyor bence.

Bunları düşünüp karar vermek gerek ..Sürüş keyfi yoksa benzinlide olsa dizelde olsa focuslarda zaten üst düzeyde :ohooh:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Sesi fazlada olsa(ki rahatsız edici boyutta olduğunu kabul etmiyorum),siyah duman atsada,şehir içi performansı beğenilmesede ulaşım ihtiyacını çok daha ucuza getirdiği için tercih edilmesi küçümsenecek bir özellik değil.(bir arkadaşımızın sadece ekonomisi için alırdım demesi üzerine söylüyorum)

Benzine yapılan son zamlardan sonra üzerine ford un dizellerde indirime gitmesi dizel satışlarını artıracak düşüncesindeyim.Ben aracımın siparişini verdiğimde 2,9 idi benzin şimdi 3,3..

Hiçkimse arabasını evin önünde yatırmak için almıyor.Binmek ve keyfini sürmek için binlerce lira bağlıyoruz.Benzinli alıp kuruş hesabı yapıp lpg yi taktırmayı düşüneceğimize dizel alıp keyfini sürmek mantıklıca geliyor şimdi.

Dizel / benzinli karşılaştırmasının ana ekseni ekonomileri.Ne kadar tork u yüksek ara hızlanması süper desekde kimse bu özelliği için dizel almıyor bence.

Bunların tamamına +26 Dizeli tam anlamı ile açıklamışşsınız. Benzinli alıp kuruş hesabı yapmak da sinir bozucu ben keyfle binemedikten sonra LPG ve sorunlarıyla uğraşıcağıma dizel farkını vermeye razıyım. Nasılsa o bana bir şekilde geri dönücek. Kaldı ki lpg garanti sorunsalı kapalı alana girememek. Servisin en olası sorunda LPG ye bağlaması sinir bozucu olacak. O nedenle dizel çok çok cazip görünüyor.

Son benzin zamları, ayrıca dizelin tork avantajı ve bu zamana kadar hiç dizel kullanmadığım için dizele daha yakınım. Özellikle forumda yakıt ortalamalarını görünce ekonomik olsun bastımı gitsin diyesim geliyor. Biraz da sakin sürelim hem abartmayalım WV nin Tdi lerini görünce fordun dizelleri çok sessiz geliyor insana. :D

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Arkadaşlar, herkes dizel seslidir, nazlıdır vs. diyor ki bence de doğru, dizel Focus'ta arkadaşımla normal trafikte ancak bağırarak anlaşıyoruz,

Bence sesten daha önemlisi titreşim yani vibrasyon.

Gerçi TDCI motorlarda titreşimi azaltmak için bir takım ön yakıt püskürtme gibi bir takım önlemler de var ama benim gördüğüm arabanın kilometresi arttıkça dizelin sesi ve titreşimi artıyor.

Bence tek kriter ses olmamalı, titreşim de değerlendirilmeli, ki uzun yolda insanı müthiş yoruyor, böbrek taşlarınızı düşürmek için birebir...

Benzinlinin Pamuk gibi pürüzsüz gidişine hastayım.

Ama Ekonomi için katlanırım demek başka.

Ekonomi isteyen gitsin Fiesta TDCI alsın.

Ben olsam ille de dizel alacaksam sorunsuz tasasız Toyota Corolla alırdım, tipi ne kadar kötü de olsa...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Focusun tüm kasalarının vaktiyle sahibi oldum. Şuan kullandığım Tdci motor için; şikayet edilecek son noktanın motor sesi olduğunu düşünüyorum. Hatta şunu diyebilirim yüksek hızlarda - maksimum hızda seyrederken TDCİ çok daha sessizmiş, şuan kullandığım focusu aldıktan sonra anladım. Benzinli motor yüksek devir çevirmeye başladığında inanılmaz bir uğultu yapıyor.

100 - 115 - 109 hp lik motorları kullanan biri olarak tdci dan çok çok memnun olduğumu söyleyebilirim. Bu motorun focusun sürüş keyfini dahada artırdığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...