İçeriğe Yönlendir

Dizel Focus-Benzinli Focus; hangisini sürmek zevkli?


Ahmet Büyüktopçu

Recommended Posts

Ahmet Büyüktopçu

Merhaba,

Açtığım diğer konu başlığına arkadaşlardan biri "Dizelin tork yüksekliği sürüşe ayrı bir zevk veriyor doğrusu.." demiş. Bu konuda ne dersiniz?

Ayrıca dizel araba nenzinli araba kadar atik mi? Yani gaza dokunuca atağa kalkıyor mu?

Teşekkür ederim.

İyi günler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

zevk için sürerseniz benzinli. Ama hep öyle süremezsiniz yazık olur ve çok benzin yakar. öte yandan klasik sürüşte dizel daha keyifli.

Pek çok kullanıcı benzinli aracını zorlamadığı için o kısımları görmüyor. bence benzinli daha zevklidir. ama dediğim gibi içerdekileri "nooluyo" diye korkutmadan verilen zevk için dizel...

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Bence benzinlinin sessizliği yeter. Dizel gibi kamyon gibi çalışmıyor :lol2:

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
kesinlikle dizel . focusun benzilisinide kullandım ama dizel bambaşka birşey ramplarda 160 la giderken tırmanmaya devam eden benzinli focusmu var ? tdcı tadı hala damağımda :lol2:

Dizelin tork yüksekliğinin verdiği sürüş zevkinden ben bahsetmiştim ama bu söylediğiniz farklı.Tork anlık ivmelenmeyi etkiler diye biliyorum.Ama son hızda benzinli daha iyidir.Yani rampadaki 160 meselesinde benzinli dizel farkı yoktur bence.Ayrıca dizelleri uzun süre yüksek devirde kullanmanın çok zararlı olduğu bilgisini almıştım bir ustadan.

Ama dizeldeki bu tork yüksekliği gidiş geliş yollarda önündeki aracı sollamada çok işe yarar.ayrıca kalkışlarda dizel 109 ps focusa kafa tutacak araç yollarda nadir bulunur.

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

Yoğun trafikteki dur kalklarda dizel biraz üzüyor. Özellikle kalkışlarda benzinli kadar rahat değil. O yüzden şehiriçi kullanımda benzinli. Ama uzun yolda dizelin tadına doyum olmuyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şehir içinde benzinli daha keyiflidir, ama uzun yolda kaptırdın mı dizelin keyfine diyecek yoktur. Teknolojik olarak da dizeller daha üstündür.Bugün lüks araçlar genelde dizel seçilir.

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar
Dizelin tork yüksekliğinin verdiği sürüş zevkinden ben bahsetmiştim ama bu söylediğiniz farklı.Tork anlık ivmelenmeyi etkiler diye biliyorum.Ama son hızda benzinli daha iyidir.Yani rampadaki 160 meselesinde benzinli dizel farkı yoktur bence.Ayrıca dizelleri uzun süre yüksek devirde kullanmanın çok zararlı olduğu bilgisini almıştım bir ustadan.

Rampada dizel herzaman için avantajlıdır. Torktan dolayı dizel rampayı çıktıkca hızını koruyabilir hatta yüklenirseniz dahada hızlanır. Ama benzinli eğer uzun bir rampaysa hız kaybeder. Dizelin yüksek devirlerde kullanılmasının bir problem olacağını düşünmüyorum. Dizellerde problem yaratan nokta ani hızlanmalardır. Turboya bir anda çok yüklenirseniz turboyu patlatabilirsiniz. Yavaş bir ivmelenme ile yüksek hızlara çıkldığında sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tabii ki vergi önemli bir kriter .S320 cdi, s350 benziliden performans olarak aşağı değil hem , daha az yakıyor hem de 8 bin euro daha ucuz. Gürültü olarak da ciddi bir fark olacağını sanmıyorum. Bu yüzden kesinlikle dizeli daha mantıklı.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Dizeli ben saman alevine benzetiyorum. Bir an koparıyor, sonrası gelmiyor, başlıyor bağırmaya. O "bir an" size zevk veriyorsa dizel. Onun dışında benzinli hemen koparmaz ama sürekliliği vardır. O yüzden tadı başkadır.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Saygın Bey; dedikleriniz doğru , ama biz normal kullanımda o saman alevi denen noktalarda aracı süreriz. Yani düz yolda 5000 devirde gitmeyiz. 2000 -3000 devirde sürerken dizel çok daha performanslı oluyor. Tabii ki iki katı bulan maliyetler dizelin dezavantajı.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Maalesef öyle değil. Kalkışlarda TDCi çok kötü diyebilirim.

Ama dizel tercih ederim. Zaten ettim de...

Ben hem dizel yeni focusu hemde benzinli focusu kullandım.Kalkışda ivmelenmede inanılmaz bir fark var ikisinin arasında.ani hızlanmaların turboya verdiği zarar konusunda bilgim yok.sadece aracımı alırken yaptığım araştırma ve ustalara sorduğum soruların cevaplarına göre söylüyorum.sonuçta kararımı benzinliden yana verdim.

Karar aşamasında olan birine yardımcı olmak amacıyla önyargısız kendi yorumum budur.dizelde de öyle bahsedildiği gibi aşırı bir ses olayı da yok.

Yorum bağlantısı
Guest Yakup
Ben hem dizel yeni focusu hemde benzinli focusu kullandım.Kalkışda ivmelenmede inanılmaz bir fark var ikisinin arasında.ani hızlanmaların turboya verdiği zarar konusunda bilgim yok.sadece aracımı alırken yaptığım araştırma ve ustalara sorduğum soruların cevaplarına göre söylüyorum.sonuçta kararımı benzinliden yana verdim.

Karar aşamasında olan birine yardımcı olmak amacıyla önyargısız kendi yorumum budur.dizelde de öyle bahsedildiği gibi aşırı bir ses olayı da yok.

:)

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan

teknoloji ne kadar ilerlemiş olursa olsun, dizel her zaman sadece ekonomik motordur. ayrıca karşılaştırmadaki motorların biri atmosferik diğeri turbo beslemeli.

dizelin turbosu olmazsa hiç bir işe yaramaz, ne az yakar ne de gider. turbo ise çok narin bir parçadır. zorlandımı anında su koyu verir. ayrıca kötü yakıt dizeli daha çok etkiler.

fabrika verisi hızlanmalara bakıldığında tdci motor 115 lik benzinliden 0.1 sn daha geride (0-100 de). turbo sayesinde ara hızlanması daha iyidir elbet.

benzinli motor daha dayanıklıdır, bakım masrafı azdır, devir çevirmesi daha fazladır. kötü yakıt çok etkilemez, kışın mazotu donmaz :) vs vs. benzinli varken dizel ekonomi dışında alımaz :)

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

benzinliden şaşmam hiç bir zaman. bence tork felan hikaye sessizlik bence daha iyi. he ses istiyorsanız açık hava filtresiyle benzinliden daha güzel ses çıkabiliyor. sonuçta hiç birimiz yarış pilotu değiliz .

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi

dizel fazla devir çevirmeiği için vites geçişleri daha çabuk. benzinli devirli sürüldüğünde çok zevkli oluyor. ancak rampada iş değişiyor. dizel olsaydı keşke diye dua ediyorsunuz. valla ikisi de zevkli.. başlık güzel . bir focus zaten sadece başka bir focusla kıyaslanabilir... hepsi güzel diyorum ben yine de... son hız olarak dizel çok önde.

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan
Bakım masrafından kastettiğiniz rutin bakım maliyeti mi yoksa arızalandığı zaman ihtiyaç duyulan parçaların maliyeti mi?

Rutin bakımı kastediyorsanız eğer, dizel aracınıza bakım yaptırdınız da oradan mı biliyorsunuz yoksa "Dizellerin bakımı maliyetlidir hacım" adlı şehir efsanesini mi seslendiriyorsunuz?

Ben dizel aracıma geçen sene 15.000 km bakımı yaptırdım ve maliyet 260 TL gibiydi.

Bu hafta sonu da 30.000 km bakımını yaptıracağım ve miktar yaklaşık olarak aynı.

Komşumda Honda Civic var. Onun bakımları hem 10.000 km'de bir oluyor hem de benim araçtan fazla tutuyor.

şehir efsanesinden değil, kendi gördüklerimden yola çıkıyorum. sanayide nasıl fiyat uygulanır bilmem ama dizelin parçası benzinliye göre yetkili servislerde daha pahalıdır. işçiliğide.

en basittinden benzinli aracın yakıt filtresi ile dizel aracın yakıt filtresi fiyat farkı

dizele bukadar yüklenmeyin

kamyonlar, dozerler, traktörler, çekiciler , neden benzinli değilde dizel ? bana ekonomi demeyin çünkü bu bahsettiğim araçlar = güç

eskiden kamyonlar benzinliydi :D

benzine ne kadar yüklenirsen o kadar çok yakar. ama dizelin çalışma prensibi itibari ile benzinli kadar çok yakmaz. kamyon, dozer, traktör vs vs kullanan kişi zevkine değil, ticari veya şahsi kar amaçlı kullanır yani ekonomik :D

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

dizelin çekiş gücü benzinliye göre oldukça yüksek.ama insan o çekişin hiç bitmemesini istiyor.az devir çevirdiği için keyif çabuk sona eriyor.özellikle şehir içinde çok keyifli değil bence.ayrıca f2 dizel kullandım, ışıklarda hızlı kalkmak isteyince bir iki defa kalkışta stop ettirdim.giderken ki yüksek torku kalkışta düşük devirde bulamıyosunuz.ama ara hızlanmalarına diyecek yok.sonuç olarak ben benzinli diyorum.devirli kullanıldığında benzinlininde çekişi çok keyifli olabilir.yakıt tüketimi fazla olur diyeceksiniz o zaman lpg kullanırsınız sorun çözülür.

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan
(düzenlendi)

işçilik fiyat farkı sanayi de( eskiden daha yaygındı ama bu aralar çoğu usta bundan vazgeçti) var servisler zaten hepsinden fahiş fiyat alıyor :D

ayrıca yanlış gördüğümü belirtmşsiniz ama en basitinden filtre fiyatı benzinlinin dizelinkinden daha ucuz, yanlışmıyım? tabi polen filtresi, balata, silecek fiyatı gibi şeyler tabiki değişmeyecektir.

işçiliği cümleni devamında yazdığımda yanlış anlaşılma olmuş.

tarihinde Olgu Temurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Dizelin bakımı maliyeti benzinlinin yaklaşık iki katıdır. Tabi bunda periyodik bakımdan söz etmiyoruz. Aracın motor yenileme ve ömrü boyunca çıkardığı masraflar. Sonuçta benzin motorlu araçlara dizeller arasında 4-5 bin lira fark var, bu fark sadece satış politikası değil. Turbo enjekör ve yüke dayanıklı malzemeler.

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

Dizel ile benzinli bakım masrafları arasındaki tek fark bir tane filitreden kaynaklanan fark. Ha birde benzinlide buji var dizelde yok onuda düşerseniz yaklaşık 50lira bakım farkı var. 50lira için dizele masraflı demek çok doğru değil. Eğer masraf yönünden benzinli araba deniyorsa ortaya çelişki çıkarki, dizelin litre fiyatının düşük olması ve daha uzun mesafe yapabilmesi açısından dizel daha masrafsızdır.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
(düzenlendi)

Gerekli olduğunda 2. vites 6500 devir ile uçabilen benzinli arabaları hiçbirşeye değişmem. Dizel kullananlarda genelde olan " gaza yüklenince koltuğa yapıştırıyor" ibaresi yüksek torktan. Ama o esnada hız göstergesine de bakmalarını tavsiye ederim..

dizele bukadar yüklenmeyin

kamyonlar, dozerler, traktörler, çekiciler , neden benzinli değilde dizel ? bana ekonomi demeyin çünkü bu bahsettiğim araçlar = güç

Arabanızı kamyon dozer ve traktör ile beraber anıyorsanız diyebilecek birşey yok :)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Periyodik bakımları demiyoum Ali Bey. Sonuçta bu motorların bir ömrü var yenileme yaptığınızda nasıl bir sonuç çıkacak onu düşünün. Yada motor ömrü boyunca bir kaç defa da turbo arızası yapabilir. Benzinlilerde böyle bir sorun yok zaten. Yılda verilen 100-200 lira fazla masraf zaten bunların yanında sineğin yağı gib kalır. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...