Göktuğ Serbent 7 Ağustos 2009 Paylaş 7 Ağustos 2009 merhaba, mondiyi ilk aldığımızda 2.gün lastiği patlatmıştım nazar heralde sonra bir lastikçiye gittik 4 lastikte yenilendi fakat 15" olan jantlara 195/65 yanak lastik takmış lastikçi, çok sonradan farkettim. arabanın arka lastikleri arkaya yük bindiğinde, bu yükle giderken çukur engebe filan olduğunda yaylanınca çamurluğa kısa süre değiyor ve ses yapıyor (uzun süre altı sürtüyor sanmıştım ama yağ değiştirirken ustanın lastikteki ve çamurluktaki sürtünme izlerini gösterince anladım durumu) . bu sorunun yanında uzun yoldayken yol kenarlarındaki km kontrol tabelalarına baktığımda ve kontrol ettiğimde 5 km yi 4.7 ve 4.8 gibi bir değerde gösteriyor. bunndan sonra ne km sayacına nede hız göstergesine tam inanamıyorum. hepsi yanlış gibi geliyor. bilen arkadaşlardan yardım istiyorum, lastikleri değiştirdiğimde hangi ölçüleri takmalıyım. bu hız ve km yanlışlığı %90 lastiklerdenmidir? Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 kesinlikle lastiklerden dir. Mehmet abinin sitesinde orjinal lastiklerle değişmiş lastiklerin kıyaslamasını yaptırın aradaki hız farkınında ondan kaynaklandığını göreceksiniz Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 10 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2009 (düzenlendi) sanırım originalleri 195/60/15 stepnede bu ölçüde lastik var bilen arkadaşlar doğrularsa veya doğrusunu söylerse çok sevinirim. bu arada zafer bey site ozyurek.org sanırım çok faydalı oldu 100 km hızla giderken 96.93 gösterirmiş gösterge bende aşağı yukarı %4 gibi bi hata bulmuştum gözle ölçerek, kendimide kutladım bu arada 10 Ağustos 2009 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 10 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2009 ivedik organize sanayide kocaman bir yeri olan petlasa gittik bide takktırmak için adamlar direk, kamyon lastiği gibi kocaman yanaklı lastik takmışlar araba ve her konuda acemi olduğumuz için bilemedik hadi ben hayatımda ilk defa arabaya biniyorum lastik alıyorum be adam senin sıfatın lastikçi kimbilir kaç yıldır bu iştesin. gerçi bizim memlekette yaptığı işi bilmemek artık nerdeyse şart oldu. sizlerede tavsiyem kesinlikle petlastan uzak durmanız. hem teknik yetersizlikte hemde kalitesizliği ile sondan 1 numara. yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler. Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 (düzenlendi) Orjinal lastik ölçüsü 195 60 R15 yanlış lasitk takma işini bir lastik markasına atfetmek doğru olmaz. Önce tüketici olarak bizler bilgi sahibi olalım ki hata yapılmasının önüne geçelim. bende yeni petlas aldım ve memnunum (lastik seçimini lastikçiye bırakmadım ) Amacı sadece para kazanmak olan insanlar çok. O yuzden daha dikkatli davranmak lazım 15 Ağustos 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 16 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2009 bilmediğim için bırkatım ayrıca lastik ölçülerini stepneye bakarak veya çıkardığı lastiklerden anlayabilirdi. bunun için lastikçi bile olmaya gerek yokken lastikçi olup bunu bilmemek ayrı bi güzellik olsa gerek. sizin söylediğiniz mantığa göre, ben motor aksamında bir arıza olduğu zaman arızayı tespit edip parça numarasını öğrenip ustaya sadece takma işinimi bırakmam lazım o zaman ? üstelik bu takılan muhteşem yerli marka petlas elmadağ yokuşundan aşağı 80 km hızla inerken yoldaki plastik şişeye çarpmamla karpuz gibi yarılması bir oldu. yani kalitede bir numara. birdaha üzerinde petlas yazan çikolata dahi almam. Yorum bağlantısı
Ahmet Böcek 17 Ağustos 2009 Paylaş 17 Ağustos 2009 arkadaşlar iyi akşamlar.mondeo 4 bijon jantları 5bijon,a çevirmek teknik olarak mümkün mü acaba Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos 2009 Paylaş 17 Ağustos 2009 Bijonu da, aracı da 4-5 5-4 çevirmek teorik olarak mümkün, pratik olarak maddi açıdan mümkün değildir. Yorum bağlantısı
Ahmet Böcek 17 Ağustos 2009 Paylaş 17 Ağustos 2009 teşekkürler çağlar bey.10 numara çelik jantlarım vardı değerlendirmek istemiştim.yaklaşık maliyetini bildirirmisiniz Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 17 Ağustos 2009 Paylaş 17 Ağustos 2009 Muhtemelen lastik ölçüleri uymadı ve çamurluga sürtme yaptı peki lastik alırken siz hiç araştırma yapmadınızmı seçimi lastikçiye bıraktınız uyanık lastikçi daima kazancına bakar ve ben şuna inanıyorum bir çok konuda satıcılık yapan esnaf sattıgı malın detayını net bilmiyor yani bilinçli satıcı çok az bazen araca parça alırken bile dikkat etmek lazım aracın model ve motor gücünü mutlaka parçacıya söylemeli ve verdigi parçayı incelemeliyiz yoksa çok git gel yaparız. :lol2: Yorum bağlantısı
Ahmet Böcek 17 Ağustos 2009 Paylaş 17 Ağustos 2009 hayır mehmet bey.daha önceki aracımdan kalma jantlarım vardı elimde arkadaşlar kusura bakmayın.yeni konu açmak istemedim konya buradan devam ettim Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 17 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2009 (düzenlendi) muhtemelen değil uymadığı aşikar. diğer arkadaşta aynı şeyi söylüyor ama ben anlatamıyorum heralde net de yazıyorum ama. ilk defa lastik aldım ilk arabama, tekrar ediyorum bilmediğim için lastikçiye bıraktım, üstelik bende bırakmadım olmaz olası bir akrabamız yönlendirdi. ayrıca bu nasıl bir yaklaşımdır onuda anlamıyorum "lastikçiye bırakılmaz" adı üstünde "lastikçi" 400 m2 yerde ağzına kadar lastik var 10 tane görevli var. ama sorun onların işini yanlış yapmasında değil benim onlara işlerini nasıl yapacağımı söylemememde. kusura bakmayın ben bu mantığı çözemiyorum. o zaman doktorada bırakmayalım işimizi ameliyetta hastanın söylemesi lazım, doktor bey o elinizdeki neşter yanlış ölçüde lütfen diğerini alın... kimse işini bilmiyosa niye yapıyor ve işini yanlış yapan adam niye makul karşılanıyor. ben herşeyi öğrenmek zorundamıyım. arabama lastik alacakken bir lastikçiden dahamı iyi bilmem lazım? bir ilaç alacakken eczacıdan, bir ekmek alacakken fırıncıdan. vs vs ah güzel memleketimin güzel insanları ahh.... 17 Ağustos 2009 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts