İçeriğe Yönlendir

Seamaster 320 ve Suzuki 6 Hp Kısa şaft


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Motoru henüz kışlamadım. Tatlı suda çalıştırıken, suya bir kimyasal koyuyorlar, ona henüz ulaşamadım. Kışlamadan önce çalıştıracağın benzin için de ayrı bir kimyasal var. Karbüratörü ve benzin yollarında sakızımsılaşmayı önlüyor. Bauhaus ta mevcut.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Motor içine ben Würth ün silikon spreyini kullandım, elektriksel eleman içlerine de Wd-40 sıktım. Serviste başka bir ürün sıkıyorlar ama markasını okuyamadım.

calgonit tablet koyuyor bazıları 3 tane.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Evin salonunda bot fotoğrafı, herkese nasip olmaz :D , hedefim arabayı da salona alabilmek.

1006486i.jpg

Bu da miço, denize inmeden önce hazırlanıyor:

1006473.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İstanbulda sadece Erenköy Bauhaus ta bulabildim. Yachticon marka ürünler.

1.Bot şampuanı (genel temzilik)

2.Midye-yosun-pas giderici (sudan çıkınca uygulanıyor)

3.Bot cilası (tabaka oluşturup kayganlık artırıyor, yosunu engelliyor)

4.Bot bakım sütü (her temizlikten sonra güneş yağı gibi yediriliyor, malzemeyi besliyor, kırılgan hale getirmiyor, UV ışınlarından koruma ve kışlama öncesi bakım sağlıyor)

Her biri 9.90 TL, benim tarzımda, cilanın her kutusu 1 sezonda bitiyor, diğerleri 2 sezonluk.

Haydaa.. arabadan zormuş be bakımı.. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bakımı zor değil, aksine bu bakım için şişme bot aldım :D Ne de olsa servisçi adamız. Domates sula desen kaçardım.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Abi ben bu botun aynısını arabanın egzosu ile şişiriyorsum çok kolay oluyor ama sen yapmazsın şimdi bunu :D ....Senin bu suzuki motorun soğutması nasıl, marin motormu yoksa?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Domates sula desen kaçardım.

Sende haklısın.. Valla koliyi unutmuşuz orda.. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dıştan takma her motor marine dir? Soğutması da, deniz suyu ile gerçekleşmekte, yani su kaynatma derdi yok, zaten bu motorlar, 6000d/d ve belirli hararete karşı sınırlandırılmış, yani yıpratmsı bir hayli zor olsa da, soğuk motorla ani gazlayanlar veya yoğun yosunlu ortama tam gaz dalanların da , piston -kol-karter kırdığı oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Honda nın 2.2 hp si gibi bazı motorlar hava soğutmalı. (dıştan takma).

Onun dışında tümü Çağlar Beyin dediği gibi deniz suyu alır atar. Giderken arada bir göz ucu ile su çıkışına bakılmalıdır. Özellkle kirli bölgede tıkanırsa motor yanabilir. Yıllık bakımda ayrıca şanzıman yagı seviyesi kontrol edilir. Bunun için iki adet yag vidası vardır. Alttan yag basılır ustten yag gelince doldu diye kabul edilir.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Çağlar Bayur

Söz konusu botumuz malzeme kalitesizliği yüzünden (şahsi gözlemim) iş görmez hale gelmiştir. Motor takılan ahşap bölmenin her iki yanındaki yapışkan yerleri, yerinden çıkmıştır. Sorun yapışkan değil, şişen tüpler bir şekilde çekmiş/ufalmış, dolayısı ile de kısalınca, tahta etrafı boşa çıkmış, çekeleyip/kıskacaka alınca bile yerine oturmuyor. Son durumu çok zevkli, 30 dak. kürek ile gezi sonrası havuz haline geelen iç kısımda çocuklar su ile oynama şansına kavuştu :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur

3 sezon denize inen Seamaster botumuzun bu yaz başı hali aşağıdaki gibi olmuştu. Her yerinden pörtlemiş, ayrılmış bitmiş tükenmiş heder olmuş:

20110729kumburgaz201100.jpg

Onun yerine, orjinal Çin malı Nuhun Botu isimli fabrikadan çıkma Seastar marka aldık, bakalım bu ne kadar dayanacak.

20110729kumburgaz201100.jpg

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Çağlar Bey, bu bot sizin yaptığınız bakımla 3 sezonda bittiyse başka birinin elinde iki sezon bile gitmez sanırım. Bizim arkadaşlar bunlardan tatlı su da kullanıyorlar ve sanırım tuzlu su olmadığı için çok daha iyi durumdalar. En azından çocukların oynayabileceği bir havuz olmadılar henüz :p

Keşke eskisini tamir edebilmek mümkün olsaymış :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tamiri mümkün, ancak motor+veletler ile bana güven vermez, komşu ile anlaştık, satın aldı, tamiri yaptırıp denize indirecek.

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Haklısınız özellikle de işin içinde çocuklar olacaksa en ufak bir emniyet açığı olmamalı. neyse en azından bir şekilde değerlendirmenize sevindim. Aslında Seamaster botlar ortalamanın üzerinde kalitede diye biliyordum. sanırım tuzlu suda olmasının dez avantajı biraz da. Neyse yeni botunuzu güle güle kullanın. Biz de bazen barajda arkadaşlarla alabalık tutarken kullanıyoruz. oltaları kenarlardan suya bırakıyoruz uçlarında da sahte yemler, biz dolaşırken balıklar yakalanıyor bizde çay içiyoruz:)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bugün aynısını almak istesek komple ne kadar harcarız. Minimum - maksimum..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3.20 boy için Seamaster 1200 TL, seamaster 1400TL, Daf/Quicksilver/Cais 1800-2400 TL, bu işlerin babası Zodiac 5500 TL, 6 Hp motor 3300TL civarıdır sanırım, ağırlık, taşınabilirlik için en ideal bileşim bu (komşular da hayret içinde) Tek başıma herşeyini yapabiliyorum, 2 kat taşıma vs. dahil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Balata spreyi uygulaması ile %70 beeeyygir artışı garanti, daya karbüratör ağzına bas spreye.....

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur

Kayıtlar için: Seastar, dalgalı/rüzgarlı denizde daha rahat yönlendiriliyor, içeri daha az su damlası giriyor, dönüşlerde daha oturaklı, son hızda daha başarısız, düz gidiş kararlılığı daha iyi, ama yol kesiyor/veriyor.

Seamaster de zodiac servisinde tamir oldu, her yeri yapışmış, şişkin şişkin suda salınıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...