İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion 120.000 km izlenimleri 1.6 tdci


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Eveet. Ocak 2006 da almış olduğumuz ilk gelen 1.6 tdci lardan olan dört tekerli tugla aracımızı kullanmaya devam ediyoruz. Üstelik diğer arcı (vw) de satınca zaten buna biniyorduk iyice bir benimsedik.

Şu ana kadar araç ilk günkü performansını (hem iç hem motor hem dış) korudu.

90 bin bakımda triger mriger su pompası derken 800 tl verdim.

onun dışında genelde 250 tl olan yetkii servis bakımları 15bin km de bir yapıldı.

İki kez egr ayarı gerekti. son ayardan sonra bir daha ışık yakmadı. garanti kapsamındaydı.

motordan siyah duman hiç çıkmıyor. yakıt sarfiyatı ilk zamanla hemen hemen aynı. biz daha cabbar kullandığımızdan azcık yükseldi.

uzun yolda bakıyorum değişme yok.

bir kez termostat gövdesi su kaçırdığı tesbit edildi. bu değişti. 150 lira gibi bişeydi parçası.

Onu dışında memnunuz. gacırtı gıcırtı artışı yok. dağılma yok.

araçtan memnunuz. 4.8 litre yakmaya devam ediyor. geçen 90 lira ile 800 km yapmışım istanbul banliyo içi. (bagdat caddesi pazar trafiği değil yani).

yakıt olarak GTL kullanmaya başladım, (shell) ses azaldı, tüketimde fark yok gibi.

tazyikli su ile kapıları yıkarsanız içeriye hafif su alıyor hem sag arka hem sol arka.

ayrıca kapı lastiği üst kenarda kapı içi kenarı boyasına sürte sürte boyayı kazımış (arka sol). kazınan yer hafif paslanmış. galvaniz yok mu bunda anlamadım.

yarışmacı arkadaşlarıma başarılar dilerim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Tekin
Eveet. Ocak 2006 da almış olduğumuz ilk gelen 1.6 tdci lardan olan dört tekerli tugla aracımızı kullanmaya devam ediyoruz. Üstelik diğer arcı (vw) de satınca zaten buna biniyorduk iyice bir benimsedik.

Şu ana kadar araç ilk günkü performansını (hem iç hem motor hem dış) korudu.

90 bin bakımda triger mriger su pompası derken 800 tl verdim.

onun dışında genelde 250 tl olan yetkii servis bakımları 15bin km de bir yapıldı.

İki kez egr ayarı gerekti. son ayardan sonra bir daha ışık yakmadı. garanti kapsamındaydı.

motordan siyah duman hiç çıkmıyor. yakıt sarfiyatı ilk zamanla hemen hemen aynı. biz daha cabbar kullandığımızdan azcık yükseldi.

uzun yolda bakıyorum değişme yok.

bir kez termostat gövdesi su kaçırdığı tesbit edildi. bu değişti. 150 lira gibi bişeydi parçası.

Onu dışında memnunuz. gacırtı gıcırtı artışı yok. dağılma yok.

araçtan memnunuz. 4.8 litre yakmaya devam ediyor. geçen 90 lira ile 800 km yapmışım istanbul banliyo içi. (bagdat caddesi pazar trafiği değil yani).

yakıt olarak GTL kullanmaya başladım, (shell) ses azaldı, tüketimde fark yok gibi.

tazyikli su ile kapıları yıkarsanız içeriye hafif su alıyor hem sag arka hem sol arka.

ayrıca kapı lastiği üst kenarda kapı içi kenarı boyasına sürte sürte boyayı kazımış (arka sol). kazınan yer hafif paslanmış. galvaniz yok mu bunda anlamadım.

yarışmacı arkadaşlarıma başarılar dilerim.

Mehmet Bey,

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler. Ben de 2008 1.6 TDCI lux var. Ancak, sehir ıcı / dısı ortlama yakıt 5.3 lt / 100 km den asagı dusmuyor(Sehir dısı en fazla 100 - 110 civarı gidiyorum). Sizin yakıt tuketimi ise 4.8 lt./100 diyorsunuz. Benimkinin yuksek olması neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sert şöförsünüzdür ve daha çok yüklüsünüzdür lastik havalarınız inik hava filtreniz kirlidir.

Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer
(düzenlendi)

Mehmet Bey aşağı yukarı araçlarımız arasında 4 ay var. Siz 2006 yılı ocak ayında almışsınız ben de 2006 yılı nisan ayında aldım ve şu an aracım 76000 km. Dizel araçlar konusunda gözümü korkuttukları için garantisini 3yıl uzattım. Şu anda aracımdan memnunum ama ses konusunda şikayetlerim devam ediyor. İnşallah aracınıza uzun yıllar daha güvenle binersiniz. Ha bu arada bakımların dışında sarf malzemeleri olarak neler değiştirdiniz merak ediyorum? (fren - debriyaj balatası vs.)

tarihinde Fahri Fatih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Bey aşağı yukarı araçlarımız arasında 4 ay var. Siz 2006 yılı ocak ayında almışsınız ben de 2006 yılı nisan ayında aldım ve şu an aracım 76000 km. Dizel araçlar konusunda gözümü korkuttukları için garantisini 3yıl uzattım. Şu anda aracımdan memnunum ama ses konusunda şikayetlerim devam ediyor. İnşallah aracınıza uzun yıllar daha güvenle binersiniz. Ha bu arada bakımların dışında sarf malzemeleri olarak neler değiştirdiniz merak ediyorum? (fren - debriyaj balatası vs.)

hiçbişey değişmedi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Vural Dirimeşe

Ben de birşey sorayım:

Aracımı aldığımda 97 bin kmde idi (mayıs ayında). Tağ, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi, polen filtresi ve balatalar değişti. Bor koyuldu.

Şimdi aracım 105 bin km ye geldi. Rutin bakım zamanı. Bakım yaptımalı mıyım?? Benim aklımda sadece hava filtresni değiştirmek var. Ne dersiniz?? Başka birşey yaptırmalı mıyım???

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

112 binde balata hariç tekrarlayacaksınız. sadece yağı daha önce de değiştirebilirsiniz. Bu durumda yag+yag filtresi 10 binde bir, diğerleri 20 binde bir de değişebilir benim öneri varyasyonum olarak. Ama 1 yılı geçmesin hel halukarda. HAva filtresini değiştirmek sadece yakıt harcamasını biraz iyileştirir. motorun ve aracın uzun vadeli sağlığı için çok önemli değil. biraz burnu tıkalı olur :lol2:

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Isık
(düzenlendi)

97 binde yağ konduysa 112 binde yine yağ ve yağ filtresi değiştirin. Hava filtresi polen filtresi değişmese problem olmaz. Mazot filtresi zaten daha sonra değişecek. Balatalar 100 bin gider. Bence bakımı 112 binde yaptırın.

Mehmet Bey 4.8 yakıyorum demişsiniz. Ben arcı köy yollarında kullanıyorum. Evet uzun mesafede 4.6 bile gördük. Ama burada en az 5.1 yakıyor. Az yaktırayım derken motora zarar vermeyin. Biliyorsunuz dizellerde yüksek devirli kullanmak motor ömrünü uzatır derler.

tarihinde Fatih Is?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
97 binde yağ konduysa 112 binde yine yağ ve yağ filtresi değiştirin. Hava filtresi polen filtresi değişmese problem olmaz. Mazot filtresi zaten daha sonra değişecek. Balatalar 100 bin gider. Bence bakımı 112 binde yaptırın.

Mehmet Bey 4.8 yakıyorum demişsiniz. Ben arcı köy yollarında kullanıyorum. Evet uzun mesafede 4.6 bile gördük. Ama burada en az 5.1 yakıyor. Az yaktırayım derken motora zarar vermeyin. Biliyorsunuz dizellerde yüksek devirli kullanmak motor ömrünü uzatır derler.

kim diyor onu? hangi döküman?

Bugüne kadar "devirli kullancan" diyen tüm tanıdıklarım 120-150 binde motor yaptırdı.

Köy yolunda benimkisi de öyle yakar. hem yol sürtünmesi hem de hız değişimleri.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eski nesil pompalı diesel motorlarda, alçak devirdeki kurum oluşumu yüzünden motor yiyen çoktu ama eskide kaldı. Yani nesilde max tork devri civarında kalmak kafi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
97 binde yağ konduysa 112 binde yine yağ ve yağ filtresi değiştirin. Hava filtresi polen filtresi değişmese problem olmaz. Mazot filtresi zaten daha sonra değişecek. Balatalar 100 bin gider. Bence bakımı 112 binde yaptırın.

Mehmet Bey 4.8 yakıyorum demişsiniz. Ben arcı köy yollarında kullanıyorum. Evet uzun mesafede 4.6 bile gördük. Ama burada en az 5.1 yakıyor. Az yaktırayım derken motora zarar vermeyin. Biliyorsunuz dizellerde yüksek devirli kullanmak motor ömrünü uzatır derler.

Keşke herkes Mehmet bey gibi kullansa. Mehmet bey nice 120bin'ler görür...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Düşük devir kaç mesela ve ne kadar zorlama durumunda? 5. vitesle 70 ile gidebilirsin ama hiçbir biçimde yokuş yukarı az da olsa meyil olmamalı ve hızlanman gerekmemeli. gibi şeyler var.

Önemli olan hızlanmak gerektiğinde yüksek viteste 1500 altında kalmamak. yoksa tdci motor (1.6) 1250 devirden itibaren problemsiz kullanılır tabi fazla güç istememek kaydıyla. 1.4 motorun tork devri az biraz daha yüksek. 1400 felan diyelim .

Yukarıda belirttiğim şartlarda düşük devir zararlı değil bilakis yüksek devir zararlıdır.

dayanıklı motorların düşük devirli ve yüksek haciml olduğuna dikkat edin.

Tabi bu arada motorun ömrü dolana dek araçtan bıkılıyor. Ben bora'yı o yüzden sattım mesela. 10 sene bindik artık yeter dedik. Yoksa servis bi 10 sene daha binersin araban çok temiz diyordu. 20 sene aynı arabaya bineceğim zaten en fazla hesapla 30 sene ömrüm kalmıştır en iyi varsayımla. Yani benim kendi ömrüm. arabanın değil.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kimine göre 2000 devir düşük devirdir, kimine göre 3000 devir yüksek devirdir.

Bana göre 1500 devirin altı düşük, 3500 devirin üzeri yüksektir. Dizel motorun kullanımında vitesin yükseltildiğinde devirin max tork civarına düşmesi iyidir. Altına düşerse, motor verimsizdir ve hızlanmak istediğinizde turbo fazla hava basamadığı için gönderilen yakıt yanamayıp kurum oluşur. Biraz devirli kullanıp kurum yerine güç elde etmek gerekir. Düşük devirde hızlanmaya çalışmak motor açısından iyi değildir.

Aracım 1.4 tdci ve max tork 2000 devirde. Ben 2500 deviri geçtikten sonra vites değiştiriyorum ve devir 2000 civarına düşüyor. Klima açıkken, yüklüyken yada rampada 3000 devire doğru vites değiştirip motoru biraz daha canlı tutuyorum. Çok seri olmam gerektiğinde 3500 devire doğru vites değiştiriyorum.

Dip gaz yapmıyorum ve motor çok düzenli sessiz çalışıyor. Hızlanmalarda sakin hızlanırsanız motor sessiz hızlanıyor ama gaza fazla bastığınızda ses artıyor. İşte o sesi duymadan akıcı bir şekilde hızlanın.

Her viteste aracın çekişi aynı değildir ve her viteste aynı şekilde hızlanmaya çalışmayın.

Atıyorum 1. viteste 2000 devirden 3000 devire 2 saniyede geliyorsa 2. viteste 3, 3. viteste 4, 4. viteste 5, 5. viteste 6 saniyede gelir. Yani vitese göre gaza daha az yada daha fazla basılmalı. 4. viteste hızlandığınız yavaşlıkta 2. viteste hızlanırsanız boşuna geç hızlanmış olup fazla yakıt tüketmiş olursunuz. Dip gazsız seri bir şekilde üst viteslere çıkıp sabit hız ekonomik sağlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Kimine göre 2000 devir düşük devirdir, kimine göre 3000 devir yüksek devirdir.

Bana göre 1500 devirin altı düşük, 3500 devirin üzeri yüksektir. Dizel motorun kullanımında vitesin yükseltildiğinde devirin max tork civarına düşmesi iyidir. Altına düşerse, motor verimsizdir ve hızlanmak istediğinizde turbo fazla hava basamadığı için gönderilen yakıt yanamayıp kurum oluşur. Biraz devirli kullanıp kurum yerine güç elde etmek gerekir. Düşük devirde hızlanmaya çalışmak motor açısından iyi değildir.

Aracım 1.4 tdci ve max tork 2000 devirde. Ben 2500 deviri geçtikten sonra vites değiştiriyorum ve devir 2000 civarına düşüyor. Klima açıkken, yüklüyken yada rampada 3000 devire doğru vites değiştirip motoru biraz daha canlı tutuyorum. Çok seri olmam gerektiğinde 3500 devire doğru vites değiştiriyorum.

Dip gaz yapmıyorum ve motor çok düzenli sessiz çalışıyor. Hızlanmalarda sakin hızlanırsanız motor sessiz hızlanıyor ama gaza fazla bastığınızda ses artıyor. İşte o sesi duymadan akıcı bir şekilde hızlanın.

Her viteste aracın çekişi aynı değildir ve her viteste aynı şekilde hızlanmaya çalışmayın.

Atıyorum 1. viteste 2000 devirden 3000 devire 2 saniyede geliyorsa 2. viteste 3, 3. viteste 4, 4. viteste 5, 5. viteste 6 saniyede gelir. Yani vitese göre gaza daha az yada daha fazla basılmalı. 4. viteste hızlandığınız yavaşlıkta 2. viteste hızlanırsanız boşuna geç hızlanmış olup fazla yakıt tüketmiş olursunuz. Dip gazsız seri bir şekilde üst viteslere çıkıp sabit hız ekonomik sağlar.

Tam benim sistem Ayhan, aynen böyle kullanıyorum, arabam 57000 i geçti maşallah ilk günkü gibi motoru, bu motorun olayı sakin acele etmeden kullanım, zaten ekonomi amaçlı bir motor, ısındıktan sonra yolda motor sesi hiç yok anca çok hızlanırsam homurdanıyor, ama tenekemsi bir ses değil, güzel bir ses, zaten dizel sesini severim, ben normalde tam 2000 devirde gitmiyorum 2100 civarı 95 km/h civarı gidiyorum, bagajda genelde yük oluyor, fazla kasmadan gerektiğinde basarak gidiyorum, bu durumda yakıt en fazla 100km de 4.5lt yi geçmiyor, gayet güzel bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...