Necmettin Cengiz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Merhabalar. C max ghıa aracımız var. Bir sorum olacak. Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba? Uzun yolda giderken hız sabitleyiciyi devreye alıyoruz. Mesela 100 km hızla giderken. Araç düz yolda da 100 km hızda gidiyor bayırda da 100 km hızda gidiyor. Acaba yakıt tüketimi bayırda düz yoldaki gibi mi oluyor yok sa tüketim artar mı? Bir de hız sabitleyiciyi yakıt tüketimi açısından kullanmıyorum acaba gaz pedalına basmak ile hız sabitleyiciyi devreye almak arasında (yakıt tükt. bakımından) fark var mı? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 büyük harfler ilgimi çekti. hız sabitleyici dağda bayırda düz yolda aynı yakıtı harcamaz tabiki de hızı sabit tutmaya çalışır. rampada yakıt da rampanın eğimim oranında artar..rampanın durmuna göre bu artış 2 katına kadar çıkabilir. rampa inerken de vitesiniz uygunsa yakıtı keser. düz yolda norma olur. Yorum bağlantısı
Necmettin Cengiz 12 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2009 büyük harfler ilgimi çekti. hız sabitleyici dağda bayırda düz yolda aynı yakıtı harcamaz tabiki de hızı sabit tutmaya çalışır. rampada yakıt da rampanın eğimim oranında artar..rampanın durmuna göre bu artış 2 katına kadar çıkabilir. rampa inerken de vitesiniz uygunsa yakıtı keser. düz yolda norma olur. Teşekkürler Hasan bey. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 hız sabitleyici aracın hızını sabitlemek için gerektiği kadar yakıtı kendi yollar. bana daha verimli geliyor. biz ani gaz vermelerle tüketimi artırabiliriz. ama gazı yedirerek yani kademeli olarak veriyor. tabi aracın bir alt vitesi isteyeceği yerde gereğinden fazla gaz verebilir. benim aklımada şu geldi otomatik vitesli araçlarda vites geçişleri cc ile nasıl uyumlu yani el gazı muhabbeti sanırım bu oluyor. mesela D iken hız 50 ve üzerinde (yani cc aktif iken ve vits son vitese geçmiş iken) el gazıyla hızı arttırmak isteğdimizde araç vites düşürüyor mu yoksa aynı viteste kalmaya devam ediyor mu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Hız sabitleyici; rampa gibi olumsuz şartlarda, kesinlikle sürücüden daha fazla yakıt tüketimine sebep olur... Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Daha önce opel vectram vardı bunda hız sabitleyiciyle kullandığımda baya fark ediyordu, c-max te hiç aklıma gelmedi çok ender kullandım. bir dahaki sefere dniyeceğim. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Hız sabitleyici; rampa gibi olumsuz şartlarda, kesinlikle sürücüden daha fazla yakıt tüketimine sebep olur... Otomatik araçlarda buna pek katılamam.Tecrübeyle sabit. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Otomatik araçlarda buna pek katılamam.Tecrübeyle sabit. buradan vites düşürmekte tereddüte kalmadığını anlıyorum Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 buradan vites düşürmekte tereddüte kalmadığını anlıyorum Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Anlık tüketimi gözlemlediğimde hızı sabitlediğimde yokuşta aynı hızı koruyabilmek için tüketimin epey arttığını görüyorum. Ayrıca ayak gazı değil de el gazını basılı tutarak yaptığım hızlanmalarda aracın daha büyük ivme ile hızlandığını söyleyebilirim. Bu da bende sanki dip gaz yapılıyor izlenimi doğurdu. Mesela yokuşta hızı koruyabilmek için gereğinde dip gaz yapıyor araç. Bunun da tüketime yansıması kaçınılmaz. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Normalde 100 le çıkamayacağınız bir yere cc ile zorlarsanız ,yakıt kaçınılmazdır.Ama 70-80 km ile gidilebilecek rampalar için cc daha mantıklı.Defalarca denedim benden daha ivmeli ve düzgün gidiyor.Cc siz çok daha yavaşlıyorum ve daha fazla bir zamanda daha çok yakıt yakarak hızlanabiliyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Yokuş çıkarken hızdan taviz vermemek için fazla yakıt tüketimine sebep olabilir. Ama diğer şartlarda, özellikle sakin kullanımda çok daha kontrollü ve gaza fazladan basma ihitmali kalmayacağı için, daha ekonomik olmalı. Ayrıca, otomatik araçlarda yokuş yukarı daha ekonomik olmalı. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Ben zaten her durumda kullanıyorum cc'yi. Yokuş çıkarken hız kaybetmemesi de ayrıca haz veriyor. Zaten çıkamayacağı ölçüde yokuşlarda, hız belli bir seviyenin altına indiğinde otomatikman devre dışı kalıyor. Mesela 5. viteste 100'le giderken yokuş daha bitmeden 70'e gelmişse hemen devre dışı kalıyor. Yorum bağlantısı
Ömer Salih Yetgil 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Bence de sürücüden daha fazla yakıyor çünkü CC'nin dip gaz yapma alışkanlığı var. Yokuşta hızı koruyabilmek için gazı köklüyor ve hatta bir vites düşürüyor. Ayrıca CC ile hızlanmaya çalışırsanız ve devamlı + tuşuna basılı tutarsanız araç dip gaz yapıyor, bir kademe vites düşürüp ani hızlanmaya geçiyor. Düz yolda ekonomik olabilir ama rampa yukarı ekonomik olduğunu düşünmüyorum. Hatta rampa aşağı CC'yi devreden çıkarıyorum çünkü hızı korumak için devir yükseltiyor. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Rampa aşağı devir yükseltmesi olayı nasıl gerçekleşiyor merak ettim. Manuel araçlarda cc nin tam anlamıyla çalıştığını söylemek iyimserlik olur..Aksine rampa aşağı giderken cc nin elinden geldiği kadar hızı sabit tutup hızlanmamaya çalıştığına şahit oluyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Evet. Manuel araçta cc tam anlamıyla iş görmüyor. Ov araçlarda daha rahat bir çalışma ve daha mantıklı değerler yakalıyor.(yakıt olarak) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Daha başlığı okur okumaz, Mehmet emmi kesinlikle sürücüden daha fazla yakar diye yorumunu yapmıştır dedim. Veee bingo Öyle ama.. Evet.Manuel araçta cc tam anlamıyla iş görmüyor. Ov araçlarda daha rahat bir çalışma ve daha mantıklı değerler yakalıyor.(yakıt olarak) Yerim senin otomatiğini.. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 hız sabitleyici motoru sürekli tetikte tutuyor en küçük tümsekte bile gaz veriyor. bi de yokuş aşağı hemen gazı kesmiyor. bu yüzden çok yakıyor sürücüden. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 13 Ağustos 2009 Paylaş 13 Ağustos 2009 Yokuş aşağı yaptığım gözlemlerde sabitlenen hız aşıldığı anda gazı kesiyor, tabi araba o hızı aşıyor ve bilgisayarda 0 tüketim görülüyor. Yokuşun etkisi azaldıkça ve ibre sabitlenen hıza yaklaştıkça hafif hafif gaz vermeye başlıyor. Bu esnada artık düşük de olsa tüketmeye başlıyor. Ayakla kullanımdan farklı değil yani. Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 Otomatik şanzumanı bilemem ama manuel kullanımda düz yolda çok ekonomik kullanıyor.Özellikle otobanda ayağınız yorulmadan,daha konforlu ve ekonomik yolculuk yapabiliyorsunuz.Hız artırımlarında bir kademeden sonrasında dip gaz yapıyor.İvmelenmesi güzel ama ekonomik değil. cc ile düz yolda 110 km hıza sabitledim 5,9 litre-6,1 litre gösterdi anlık. Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 1 Mart 2011 Paylaş 1 Mart 2011 Konu başlığını biraz hortlatayım Pazar günü Bursa' ya gittim. Giderken cc devamlı açıktı, 85-90-100 Km arası kullandım. Bursa'ya ulaştığımda yakıt tüketimim 5,7 gösterdi, Önceki aracımda otomatik 2001 focustu ve 6,4 yakıyordu aynı hızlarda. Bursa içinde sıfırlamadım göstergeleri, doğal olarak arttı. Dönüşte Ankara' ya aynı hızlarda kullandım ve Bursa içi yüksek ortalamayı telafi ede ede, Ankara' da 6,2 ye düştü. Bana göre iyi değerler ama size göre bilemiyorum. Tiptronikde ilk yol tecrübem olduğu için yeni keşfettiğim olayların başında, cc ile giderken önüme kamyon geldiğinde soldan sollayarak araç geliyorsa o hızda çıkamayacağıma göre fren yerine - tuşuna basılı tuttuğumda araç giderek yavaşlıyor, sollayan araç geçince - den elimi çektiğimde tekrar hızlanmaya başlıyor, bir diğeri yukarıdada tartışıldığı gibi cc açıkken yokuşlarda araç hızını korumak için dip gaz yapıp vites küçültüyor, sonra tekrar büyütüyor, sonra tekrar küçültüyor. Buda yakıt tüketimini doğal olarak yükseltiyor,İlk 1-2 yokuşta farkına vardım ve ondan sonraki yokuşlara gelir gelmez vitesin 3 e düşmesine fırsat vermeden manuele aldım. Dip gaz yapıp alt vitese geçip yakıt tüketimini altıracağına, 4. viteste sabit kalıyor ve gazı artırıp sabit tuttuğunun farkına vardım. Ama yokuş çıkıldıktan sonra vites tekrar otomatiğe alınacak, alınmadığında yokuş aşağı inerken cc hızı sabit tutamıyor ve giderek araç hızlanıyor, otomatiğe aldığımda ise yokuş aşağı bile sabit tutuyor. Diğer çözdüğüm olay, forumda okuduğum kadarıyla cc devreye alırken On ve + tuşuna basılacağı yazıldı, bende - tuşunada basınca devreye giriyor. Yazılımmı değiştiki? - ye basınca devreye girmesinede ayrıca sevindim, karanlıkta + yı arada bul Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2011 Paylaş 1 Mart 2011 Rampa aşağı hızı nasıl sabitliyor.. üçe mi alıyor arabayı... Hız sabitleyici eskiden beri - tuşu ile de çalışır.. Sadece kafalar karışmasın diye ağız birliği edip + demişiz Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 1 Mart 2011 Paylaş 1 Mart 2011 Valla gazı tamamen kesiyor 0 lıyor, küçülttüğüde oldu, küçültmediğide. zaten - e devamlı basınca araç yavaşlıyor, aynı mantıkla çalışıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2011 Paylaş 1 Mart 2011 - ye bastığında gazı kesiyor.. Ama demişsin ki.. - ye basmayı bırakınca tekrar eski hızına ulaşıyor... Bu olmaz.. Nerde bırakırsan orda kalır. Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 1 Mart 2011 Paylaş 1 Mart 2011 Mehmet - - - basarak yavaşlamıyorum, direk - de elimi tutuyorum. Yarın tekrar denerim ama - den elimi çekince araç hızlanıyordu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts