İçeriğe Yönlendir

Hız sabitleyici ile yakıt tüketimi.


Necmettin Cengiz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

+ ya basılı tutunca da aynısını yapar... Basmayı bıraktığın yere sabitler...

Bence rampa aşağı bir yerde denedin..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Rampa aşağı hızı nasıl sabitliyor.. üçe mi alıyor arabayı...

Abi o işi Chrysler iyi yapıyordu. Şaft freni ile her daim sabit hız ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi o işi Chrysler iyi yapıyordu. Şaft freni ile her daim sabit hız :)

O ayrı, o yapar... :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

CC ile dikkatli sürücüden daha çok, dikkatsiz "yurdum sürücüsünden" daha az yakarsınız. Şöyle ki, arabanın "deviri bulsun" diye 100 ile çıktığınız rampada 3. viteste 4500 devir yapıyorsanız çok yakarsınız. Ama cc ile eğer 5. viteste kaldırıyorsa daha az yakma olanağı var. Ama bu olanak bilnçli sürücü ile kapışamaz.

6. viteste 100 ile rampa çıkıyorsunuz anlık tüketim 12L/100km mesela (benim tsi dan örnek vereyim)

5. vitese alıyorsunuz hızı koruyorsunuz anlık tüketim 10L/100km olabiliyor.

Bu değişkenlerden bir tanesi. Otomatik araçta bu nokta optimize ediliyor.

Ancak.

Yokuşu 100 ile tamamladığınızda bir de bunun inişi ve tepesi var. orada frene m basacaksınız?

Evla olan yokuşu sabit hız değil sabit gazla çıkmak. Böylece tepeye vardığınızda biraz yavaşlamak. Tepeyi pek gaza basmadan geçip sonra arabayı 70 km/saat ile felan aşağı salmak. Yokuş aşağı da yine gaza basmadan 100-110 lara ulaşmak ve öyle devam etmek.

Bunu CC yapamaz. Bilemez. Belki ilerde navigasyon ile baglantılı CC cihazları çıkar da yokuşun eğiminin ilerde ne zaman biteceğini bilirlerse o zaman optimize etmek mümkün olabilir.

Şu an için otomatikte de düz viteste de cc daha çok yakar. Ama tecrübeli sürücüye göre. Yoksa bagırtarak ya da bogarak çıkmaya çalışan sürücüden daha az yakacaktır.

Turbo olmayan araçlarda (dizel ya da benzinli turbo) vites düşürme ihtiyacı daha çok kendini gösterir. Bu nedenle yukarı rampa olan yerlerde CC ile gitmeye çalışmak risklidir. VArsa anlık tüketim göstergesini devreye alıp göz ucu ile takip etmek ve abarması durumunda vites düşürmek en doğrusudur.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
- ye bastığında gazı kesiyor..

Ama demişsin ki..

- ye basmayı bırakınca tekrar eski hızına ulaşıyor...

Bu olmaz.. Nerde bırakırsan orda kalır.

Doğru Mehmet Bey, Bende de belirttiğin gibi.

+ ve - düğmesi el gazı görevi görür kullanım anında. Elle müdahale ederseniz, elinizi son bıraktığınız yer sabitlediğiniz hız olur. Bu durumda frene basıp tekrar res ile devreye alırsanız, hızın en son kaldığınız yer olarak sabitlendiğini göreceksiniz.

Ben de aracın rampa aşağı hızını koruduğunu düşünüyordum. Daha doğrusu koruyabildiği yere kadar koruyor. Ancak ivmesinin hızlı olacağı bir rampada hız sabitleyici devrede olmasına rağmen aracın hızlandığını göreceksiniz.

CC sistemi ilerde birçok detayın temelini oluşturacaktır ancak şu an itibari ile hepimiz için yeni sayılan bir opsiyon olduğundan bir müddet kullanımına alışmak gerekiyor. Mesela ben cc'yi frenle devreden çıkarırsam bir daha res tuşuna basıp aracı dip gazla hızlandırmıyorum. Amacım hangi hıza gelmekse yedirerek hızlanıp, istediğim hıza geldiğimde tekrar cc ile sabitliyorum hızı. Kullandıkça kendime bunu tecrübe ettim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
+ ve - düğmesi el gazı görevi görür kullanım anında. Elle müdahale ederseniz, elinizi son bıraktığınız yer sabitlediğiniz hız olur. Bu durumda frene basıp tekrar res ile devreye alırsanız, hızın en son kaldığınız yer olarak sabitlendiğini göreceksiniz.

Hız sabitleyici kullanımında beni en mutlu eden kontrollerden birisi res tuşudur..

Viraja girerken basarım devreden çıkar, viraj ortasında basarım devreye girer.. Yollardaki diğer geçici yavaşlamalarda da bunu kullanırım...

Yorum bağlantısı
Guest G

Focuslarda hız sabitleme tuşları aydınlatma yok ama + tuşunda 3 tane ufak cıkıntı var el ile bulunsun diye:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Rampa aşağı hızı nasıl sabitliyor.. üçe mi alıyor arabayı...

Hız sabitleyici eskiden beri - tuşu ile de çalışır.. Sadece kafalar karışmasın diye ağız birliği edip + demişiz :D

rampanın eğiminie göre gazı komple bırakıyor baktı ki rampa devam ediyor şanzımanda 4.5 uncu vitesi açıyor ( kilit var i bir şey var ya :D )4 e düşüyor. ama 3 e kendi asla düşmüyor :)

Mehmet - - - basarak yavaşlamıyorum, direk - de elimi tutuyorum. Yarın tekrar denerim ama - den elimi çekince araç hızlanıyordu.

Basılı tutup çekince çekerken ufak bir gaz veriyor bende de ama benimki sonradan olma gaz teline yormuşlardı :p

Hız sabitleyici kullanımında beni en mutlu eden kontrollerden birisi res tuşudur..

Viraja girerken basarım devreden çıkar, viraj ortasında basarım devreye girer.. Yollardaki diğer geçici yavaşlamalarda da bunu kullanırım...

Res tuşuna basınca dvreden çıkıyor mu :good1: onu bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
Misafir
Focuslarda hız sabitleme tuşları aydınlatma yok ama + tuşunda 3 tane ufak cıkıntı var el ile bulunsun diye:)

Mondeo'da da var bu çıkıntı, girintilerden ama yine de el yordamı ile bulmak kolay olmuyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Res tuşuna basınca dvreden çıkıyor mu :D onu bilmiyordum.

Seninki muhtemelen çıkmaz...

Benimki aynı frene basmış gibi devreden çıkıyor...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Hız sabitleyici kullanımında beni en mutlu eden kontrollerden birisi res tuşudur..

Viraja girerken basarım devreden çıkar, viraj ortasında basarım devreye girer.. Yollardaki diğer geçici yavaşlamalarda da bunu kullanırım...

Niye devreden çıkardın Mehmet Abi, üstün yol tutuşlu Ford'un gaz kesmeye ihtiyacı mı olurmuş virajda :D Bir dahaki denemende +'ya basa basa gir viraja, arabanın yola daha iyi tutunduğunu ve virajı nasıl kolaylıkla geride bıraktığını görünce bana hak vereceksin.

ESP yok muydu sende ? Hani 99 Mondi en dolusu ya o bakımdan sordum :D

Basılı tutup çekince çekerken ufak bir gaz veriyor bende de ama benimki sonradan olma gaz teline yormuşlardı :p

Res tuşuna basınca dvreden çıkıyor mu :good1: onu bilmiyordum.

Çakma seninki, bence fazla oynama uzun yolda. Sonradan olma gaz telin takılı kalır allah muhafaza aynı hızla aynen devam menzile kadar :p

Seninki muhtemelen çıkmaz...

:) Çakma diye mi ? Hor görme Mehmet Abi adamın sistemini.

Benimki aynı frene basmış gibi devreden çıkıyor...

Vay be, sistem dedikleri bu olsa gerek.

Ben CC'ye hayatta dokunmam, çok gerekli bişey değil kanımca.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Niye devreden çıkardın Mehmet Abi, üstün yol tutuşlu Ford'un gaz kesmeye ihtiyacı mı olurmuş virajda :D Bir dahaki denemende +'ya basa basa gir viraja, arabanın yola daha iyi tutunduğunu ve virajı nasıl kolaylıkla geride bıraktığını görünce bana hak vereceksin.

Ali, Benim arabada Esp yok.. Arda ve Merve var..

Arabada yoklarken bile onların fren gücü var..

Çocukların olunca konuşalım lütfen... :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ali, Benim arabada Esp yok.. Arda ve Merve var..

Arabada yoklarken bile onların fren gücü var..

Çocukların olunca konuşalım lütfen... :D

:D vayy çok manalı bir cvp oldu sustum. %150 haklısın Mehmet Abi.

Ben Mustafaya sataşayım bari.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

:D

Benim CC m de orjinal bi kerem. Hatta en orjinalinden taa amerikanyalardan. direskiyonumun dikişi bile yeter.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
:beee:

Benim CC m de orjinal bi kerem. Hatta en orjinalinden taa amerikanyalardan. direskiyonumun dikişi bile yeter.

O tuşa basınca devreden çıkıyor mu onu söyle bana :p

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
:beee: vayy çok manalı bir cvp oldu sustum. %150 haklısın Mehmet Abi.

Ben Mustafaya sataşayım bari.

Sen ve antiGP Ali ile ilgili bazı dedikodular duydum hani konunu adı önemli değil. Adana toplantısımı neymiş orada acayip çekişliyorlar sizi. :p

Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek

Bana en çok keyif veren kısmı hızınını 100km/s sabitleyip 1 kere artı tuşuna basınca ivmelenmesi çok hoş oluyor. sanki birden 100 den 200 e çıkıyomuş hissi veriyor. :p

birde çok dik bir yokuşdan iniliyorsa hızını sabit tutamıyor hızlanmaya devam ediyor yokuş bitdikten sonra en son ayarlanan hıza geri düşüyor Adı üstünde el gazı. yokuş aşağı fren yapsaydı

CC+HB (hand Brake) özelliği olurdu bunuda ben buldum patladı gitti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Evet kendi gaz verince nedense daha çok ivmeleniyor gibi hissediyor insan. sanırım ayakla basmaktan daha hızlı tepki veriyor. Işıklarda bazen yapıyorum 80 e kitliyorum 40 a kdar ayakla gaz veriyorum sonra kendi haline bırakıyorum biraz fazla yakıyor ama çok deli ivmeliniyor hissi oluyor :beee: Napalım bizde öyle tatimni oluyoruz :p

O tuşa basınca devreden çıkıyor mu onu söyle bana :p

:p

Bizimde kesintisiz hızlanma özelliğimiz var. vitesle uğraşmıyoruz virajda 40 a kadar düşsek de hızımız 180 de olsa tek tuşla 180 e çıkıyoruz :fiuw::p

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez
Daha önce opel vectram vardı bunda hız sabitleyiciyle kullandığımda baya fark ediyordu, c-max te hiç aklıma gelmedi çok ender kullandım. bir dahaki sefere dniyeceğim.

lokman bey geçenlerde acilankaraya gitmem gerekti yorgundum da bursadan ankaraya kadar cc le gittim.6.8 yaktı dönüşte daha iyidim kendi şartlarımda kullandım 5.4.arad baya farkvar ama buda önemlideğilaçıkçası.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
lokman bey geçenlerde acilankaraya gitmem gerekti yorgundum da bursadan ankaraya kadar cc le gittim.6.8 yaktı dönüşte daha iyidim kendi şartlarımda kullandım 5.4.arad baya farkvar ama buda önemlideğilaçıkçası.

Hüseyin bey İstanbul Ankara arası bende çok sık gidip geliyorum, aradaki fark yükseklikten kaynaklanıyor,yoksa bu kadar farketmez sanırım. Ankaraya gidişte Bolu istikametini kullanıyorsanız tabi, giderken yokuş çok fazla gelirkende bir o kadar iniş var, dönüşte 3.8 i yakaladığım oluyor :nazar: 95-100 km sabite ayarlarsam.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Sen ve antiGP Ali ile ilgili bazı dedikodular duydum hani konunu adı önemli değil. Adana toplantısımı neymiş orada acayip çekişliyorlar sizi. :nazar:

Çok tşk ederim Servet kardeşim, dur gidip basayım o konuyu, bakalım kimmiş benimle uğraşan müstakbel mefta ?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa Kestel

Merhaba arkadaşlar, hız sabitleyici konusunda sizlere bir sorum olacak izninizle..hız sabitleyici gerçekten güzel bir özellik ve genellikle düz olan yollarda (Eskişehir-Ankara arası örneğin) yakıt tüketimini de azaltıyor bence..ancak benim sizlere sorum şu olacak: Ben hız sabitleyiciyi kullanmaya çekiniyorum açıkçası, yani motora zararı olabilir diye ( "sonuçta yokuş çıkarken hızı sabit tutabilmek için dip gazı yapıyor ve örneğin normalde 100 le çıkmayacağınız bir yokuşu 100 le çıkabilmek için motora yükleniyor, keza yokuşu inerken de hızı sabit tutabilmek için motor frenini devreye sokuyor ve bu da motora ek bir yük oluyor" gibi bir düşünceye sahibim ancak bu düşüncenin doğru olup olmadığını bilemiyorum); acaba hız sabitleyicinin uzun vadede bile olsa motora bir zararı var mıdır, yoksa gönül rahatlığı ile güven içerisinde kullanılabilir mi ?

Saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Merhaba arkadaşlar, hız sabitleyici konusunda sizlere bir sorum olacak izninizle..hız sabitleyici gerçekten güzel bir özellik ve genellikle düz olan yollarda (Eskişehir-Ankara arası örneğin) yakıt tüketimini de azaltıyor bence..ancak benim sizlere sorum şu olacak: Ben hız sabitleyiciyi kullanmaya çekiniyorum açıkçası, yani motora zararı olabilir diye ( "sonuçta yokuş çıkarken hızı sabit tutabilmek için dip gazı yapıyor ve örneğin normalde 100 le çıkmayacağınız bir yokuşu 100 le çıkabilmek için motora yükleniyor, keza yokuşu inerken de hızı sabit tutabilmek için motor frenini devreye sokuyor ve bu da motora ek bir yük oluyor" gibi bir düşünceye sahibim ancak bu düşüncenin doğru olup olmadığını bilemiyorum); acaba hız sabitleyicinin uzun vadede bile olsa motora bir zararı var mıdır, yoksa gönül rahatlığı ile güven içerisinde kullanılabilir mi ?

Saygılarımla..

Düşünceniz yanlış...

Hız sabitleyici, sizden farklı bir şey yapmıyor... Motoru zorlayacak duruma geldiğinde zaten devreden çıkar kendisi.. İnişlerde zaten sorun yok, hepimiz de hız sabitleyici gibi gazı kesiyoruz.. hepsi bu..

Sadece motorun zorladığı yerlerde hız sabit tutabilmek için gaza daha fazla bastığı için yakıt tüketimini olumsuz etkiler..

Hız sabitleyicinin motora hiç bir zararı yoktur..

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

HArika birşey ama bu sabitleme olayı. Dün hayatımda ilk kez merak ettim bir kullanayım dedim ne güzel birşeymiş bu :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hız sabitleyiciyi kullanınca ben daha az yaktırıyorum :wub: yoksa sabit hızla gitmek zor oluyor :nazar: e-5 de 75-80 e kitliyorum sağdan sağdan :) otobanda 90-100 e kitle ortadan devam :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...