İçeriğe Yönlendir

2.El Araç Alırken Nelere Dikkat Edecegiz?!


Mehmet Ezginler

Recommended Posts

  • 2 ay sonra...
Selim Kalfa
Merhaba; Fordcluptr üyeleri, farklı bir konu açtım, orada araba arıyorum.

Biraz acele ettiğim için , bayram gelmeden arabama kavuşmak istiyorum.

Bu acele işten zararlı çıkmak istemiyorum.

Aradığım araçlar, focus , c-maxx ( ghia ) modelleri, model olarak 06, 07 arası, yarısı peşin yarısı kredi kartına taksit türünde almak istediğim için, galerilerden alacagım , büyük ihtimal.

Sizce bir galeriden araba alırken , adım adım yapmam gereken şeyler nelerdir.

Bu ilk arabam olacak , ilk kez araba alımında bulunacağım.

 

Not: Tek bildiğim, plakadan sorgula, şase numarasından sorgula, iyi bir ustaya göster, servise götür. ( Bunuda coğunlukla parayı çöpe atmak diye adlandırıyorlar. )

Bu yapılması gerekenler dışında , arabanın içinde , dışında , motorunda, bagaj'ında bakılması yada kontrol edilmesi gereken şeyler, varmıdır.

Özellikle , sonrasında yani arabayı aldıktan sonra, beni masrafa sokabilecek (yüksek masrafa ) bir şey varmıdır .

Şuana kadar Turbo'yu iyi baktır , Turbo değişimi pahalı, diye duydum harici motor aksamınla ilgili ne yapmam gerektiğini farklı, dikkat etmem gereken bir şey varmı bilmiyorum.

 

Detaylar hakkında, bilgi verirseniz sevinirim.

 

Not: Trabzon'da oturuyorum. Trabzon'da ,aradığım ,istediğim arabayı, bulamıyorum. Büyük ihtimal,  Şehir dışından alacağım , bunuda göz ardı etmezseniz sevinirim.

 

Şimdiden , teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Öncelikle bulabiliyorsanız kendi şehrinizde olan araçları tercih edin..En kötü ihtimal mesafe olarak yakın illeri araştırın. Çok uzak şehirlere bakmayın bence.Satıcının değil de sizin kendi belirlediğiniz bir ustaya gidin. Galeri demişsiniz...bu konuya da aşırı dikkat gösterin. Bazı galerilerde araçlarla çok oynanıyor. Özellikle km leri.. Albenisine kapılmayın araçların.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

İzmir, Ankara , İstanbul, Antalya, Konya vs. :) Hep uzak yerlerde , yakında yok ki.

 

Galeriye , mecbur kaldım çünkü o kadar nakitim yok , krediden elimden geldiğince uzak durmak istiyorum.

Km , ile oynandığını anlaşılmıyor mu , servis veya usta tarafından?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

 

 

Valla km işi zor iş..çok kişi anlayamıyor.Çünkü yıpranan gözönünde ki parçaları da değişiyorlar..Mesela direksiyon simidi yada vites topuzu gibi.. Ancak iyi bir usta lifte alınca anlayabilir.

Yorum bağlantısı
Hamit Akkuş

bayram üstü hemde galeriden araç almak.allah işinizi rast getirsin. araçlara bakmaya giderken mutlaka yanınızda birileri olsun.zira uyanık galerici sizi tek görürse istediği aracı istediği gibi satmak için sizi çok kolay ikna edebilir..

Yorum bağlantısı
Mustafa B Akkaya

Galerimi :i-ih:  hocam aman aman mutlaka iyileri vardır belkide galeriden araba almak ne kadar iyi baktırsan da toto oynamak gibi bir şey galerinin senet sepet kredi kartı v.s ödeme türlerine bulaşmayın gerekirse kredi çekın nakit alın 

 

En yıpranmış aracın direksiyon derisini vites derisini degiştir döşemeleri oto kuaför yap boya koruma km yi düşür vs al sana yıpranmamıs garaj arabası biz çok karşılastık galeride bu durumlarla sizde dikkatli olun..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mutlu_2

yapacağın ilk şey galeriden değil sahibinden almak olsun işin %50 sini halletmişsin demektir

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Hocam bu araba almak işi gerçekten zor ya

 

İnşallah bu işten zararlı çıkmayız , bakalım nasip sağolun uyarı için.

servis de anlamıyor mu km sini bu aracın

Yorum bağlantısı
Hamit Akkuş

benim bildiğim, servis sadece kayıtlara bakarak km nin oynanıp oynanmadığını söylüyor.örneğin araç bakım için yada tamir için servise 80bin kmde giriş yaptı.daha sonra siz araca talip oldunuz aracı expertize soktunuz ama araç 70bin kmde.bu durumda önceki km bilgisine göre oynandı yada oynanmadı diyorlar.benim düşüncem bu yönde.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Aslında cidden 2 x li olsa daha havalı olurmuş C-Maxx. Bence galeriden bakmayın derim ben. Gerekirse kredi çekin.  C-Max çok incelenmeli alınırken. 

Yorum bağlantısı
Alper Demir
(düzenlendi)

-Yanınızda farklı araçlar kullanmış ve az çok araçlarla ilgilenen meraklı bir tanıdığınız olsun. Bir tur atsın sesleri dinlesin. Yapabilirseniz aracın elektronik aksamınıda test edin(klima, havalandırma, farlar, teyp vs).

-Varsa servis kayıtlarını servisten kontrol ettirin(Ruhsat sahibi ile ücret almıyorlar diye biliyorum).

-Ağır bakımı ne zamanmış bir sorun. Bazı kişiler ağır bakımı yaptırmamak için hemen öncesinde satıyorlar. Muayene, varsa tüp durumuna bakın.(10 seneliklerin deposu değiştiriliyor diye biliyorum).

- Eğer aracın km sinden şüphe duyarsanız direksiyon simidindeki genel yıpranmadan bir sonuç çıkartabilirsiniz belki. Genelde 100.000km den önce fazla yıpranma olmaz derler.

- Araçta yol bilgisayarını kontrol edin. Eğer araç sahibi sıfırlamadı ise ortalama yakıta bakıp, katalog değerleri ile uyumuna bakabilirsiniz. Eğer katalog değerinden çok aşırı sapmalar var ise çalışan aksamda bir problem olabilir. Bunu yaparken aracın bulunduğu yerin zemin şartlarını göz önünde bulundurun(rampa, düzlük vs vs)

 

Aklıma gelenler bunlar. Bunların bir kısmına ben bakmıştım bir kısmını sonradan öğrendim. Birazda acele oldu benim iş. Çok şükür fazla sorun çıkmamıştı.

tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Dizel araçta turbo neden bu kadar önemseniyor anlamış değilim. Yada bir iki parçada boya olsa ne oluyor ? varsın 5 parçada olsun eğer önemsiz ise. Turbonun 350 tl revizyonu 1000 tl'de yenisi. motor yada enjenktörler iyimi , şase yamulması varmı yokmu bunlar çok daha önemli. Uzun yolda temiz kullanışmışsa varsın 200 yada 300,000 de olsun ama yeterki bakımlı olsun. Kredi ile bu tip araba almak çok mantıklı değil. 1 ay sonra güzel bir masraf açarsa yaptırım gücünüz geride kalmalı. Bu arabalar 100-200 tl' ye tamir olmuyorlar...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

c-max candır :bravo: focusa kıyasla kullanımı daha rahat ve yolculuğu daha keyifli.ikisinide kullandım açık ara c-max diyorum.mesai arkadaşım aracını satıyor.ilgilenirseniz bir bakın derim.Malum sitede ilan numarası 136984396 :rolleyes:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Kredi kartına taksit ile banka kredisi arasında çok bir fark olmaz. Galeri de komisyon ekler taksit için. Bu nedenle sadece kendinizi galeriye mahkum bırakırsanız ilk aracınızda hüsranla karşılaşılabilirsiniz.

Trabzon arabaları pek iyi değildir. Parke taş yollar, nem, köylerde ve bu nedenle bozuk satıhta kullanım araçları yıpratıyor. Biraz daha iç şehirlerden araç seçimi daha uzun ömürlü bir seçim olabilir.

Radyoda reklamlar dönüyor. Ford ikinci el diye. Bazı bu şekilde ikinci el satışı yapan ve araçların bakımını yaptıktan sonra boyasını değişenini yazarak satan, dod, neziroğlu, oto eksper gibi firmaların internet sitelerinden araç beğenip alabilirsiniz. Bu firmalar bankalarla anlaşarak uygn krediler de sağlayabiliyorlar.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Aslında cidden 2 x li olsa daha havalı olurmuş C-Maxx. Bence galeriden bakmayın derim ben. Gerekirse kredi çekin.  C-Max çok incelenmeli alınırken. 

evet , nedense elim 2 x yazıyor. :)

Bu arada bir araba buldum hocam http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-en-iyi-aile-araci...kusursuz-137588871/detay/

Banka da denetim görevlisi bir abi satıyor. Galeriden bakmadım zati sanırım olmazsa kredi ile alacağım.

Biraz görüştük telde ve msj ile ilk arabam insanlara bu konuda nasıl bakmam gerek ne kadar güvenmem gerek bilmiyorum.

ama demesine göre, arac iyi

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran
(düzenlendi)

evet , nedense elim 2 x yazıyor. :)

Bu arada bir araba buldum hocam http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-en-iyi-aile-araci...kusursuz-137588871/detay/

Banka da denetim görevlisi bir abi satıyor. Galeriden bakmadım zati sanırım olmazsa kredi ile alacağım.

Biraz görüştük telde ve msj ile ilk arabam insanlara bu konuda nasıl bakmam gerek ne kadar güvenmem gerek bilmiyorum.

ama demesine göre, arac iyi

Fiyat çok yüksek, fotoğraflarla oynanmış. Direksiyon  Airbagi açılmış gibi veya çok yıpranmış. 

Sağ koltuğun arkasına ne olmuş öyle yamuk yumuk? 

Görünüş olarak bizimkinin ikizi. Aslında herşeyi aynı. Neden 2006 veya 2007 diye ısrar ediyorsunuz? Tamamen aynı. :)

tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

-Yanınızda farklı araçlar kullanmış ve az çok araçlarla ilgilenen meraklı bir tanıdığınız olsun. Bir tur atsın sesleri dinlesin. Yapabilirseniz aracın elektronik aksamınıda test edin(klima, havalandırma, farlar, teyp vs).

-Varsa servis kayıtlarını servisten kontrol ettirin(Ruhsat sahibi ile ücret almıyorlar diye biliyorum).

-Ağır bakımı ne zamanmış bir sorun. Bazı kişiler ağır bakımı yaptırmamak için hemen öncesinde satıyorlar. Muayene, varsa tüp durumuna bakın.(10 seneliklerin deposu değiştiriliyor diye biliyorum).

- Eğer aracın km sinden şüphe duyarsanız direksiyon simidindeki genel yıpranmadan bir sonuç çıkartabilirsiniz belki. Genelde 100.000km den önce fazla yıpranma olmaz derler.

- Araçta yol bilgisayarını kontrol edin. Eğer araç sahibi sıfırlamadı ise ortalama yakıta bakıp, katalog değerleri ile uyumuna bakabilirsiniz. Eğer katalog değerinden çok aşırı sapmalar var ise çalışan aksamda bir problem olabilir. Bunu yaparken aracın bulunduğu yerin zemin şartlarını göz önünde bulundurun(rampa, düzlük vs vs)

 

Aklıma gelenler bunlar. Bunların bir kısmına ben bakmıştım bir kısmını sonradan öğrendim. Birazda acele oldu benim iş. Çok şükür fazla sorun çıkmamıştı.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-en-iyi-aile-araci...kusursuz-137588871/detay/

 

Sizce bu arac nasıldır hocam bi incelermisiniz.

Fiyat çok yüksek, fotoğraflarla oynanmış. Direksiyon  Airbagi açılmış gibi veya çok yıpranmış. 

Sağ koltuğun arkasına ne olmuş öyle yamuk yumuk? 

Görünüş olarak bizimkinin ikizi. Aslında herşeyi aynı. Neden 2006 veya 2007 diye ısrar ediyorsunuz? Tamamen aynı. :)

Fotoğraflarla oynandığını nasıl anladınız?

2006 2007 fark etmez diye yazmıştım.

fiyatıda sanırım çok temiz olduğu için biraz daha pahalı tutmuş öyle diyordu 

Dizel araçta turbo neden bu kadar önemseniyor anlamış değilim. Yada bir iki parçada boya olsa ne oluyor ? varsın 5 parçada olsun eğer önemsiz ise. Turbonun 350 tl revizyonu 1000 tl'de yenisi. motor yada enjenktörler iyimi , şase yamulması varmı yokmu bunlar çok daha önemli. Uzun yolda temiz kullanışmışsa varsın 200 yada 300,000 de olsun ama yeterki bakımlı olsun. Kredi ile bu tip araba almak çok mantıklı değil. 1 ay sonra güzel bir masraf açarsa yaptırım gücünüz geride kalmalı. Bu arabalar 100-200 tl' ye tamir olmuyorlar...

Abicim bilgilendirmeler için çok saol. ufak tefek boyalar , benim için önemsiz demiştim zaten.

aylık ödeme gücüm ortalama 1.000 tl cebimdeki nakitim 15.000 tl ilk arabam ama , almışken aileme uygun olsun güzel ve bakımlı bir arac olsun diye bu aracları düşünmüştüm sizin başka bir tavsiyeniz varmıdır acaba.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-en-iyi-aile-araci...kusursuz-137588871/detay/

 

Sizce bu arac nasıldır hocam bi incelermisiniz.

Fotoğraflarla oynandığını nasıl anladınız?

2006 2007 fark etmez diye yazmıştım.

fiyatıda sanırım çok temiz olduğu için biraz daha pahalı tutmuş öyle diyordu 

Renklerle oynandığı özellikle dış fotoğraflarda belli. Boyasız olduğu için mi temiz ? Km'si düşük olsa neyse de. Fiyat fazla. Biz 120binde boyasız 2004'ü 27'ye almıştık.  Ben hergün binen biri olarak beğenmedim fotoğraflardan. :)

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Kredi kartına taksit ile banka kredisi arasında çok bir fark olmaz. Galeri de komisyon ekler taksit için. Bu nedenle sadece kendinizi galeriye mahkum bırakırsanız ilk aracınızda hüsranla karşılaşılabilirsiniz.

Trabzon arabaları pek iyi değildir. Parke taş yollar, nem, köylerde ve bu nedenle bozuk satıhta kullanım araçları yıpratıyor. Biraz daha iç şehirlerden araç seçimi daha uzun ömürlü bir seçim olabilir.

Radyoda reklamlar dönüyor. Ford ikinci el diye. Bazı bu şekilde ikinci el satışı yapan ve araçların bakımını yaptıktan sonra boyasını değişenini yazarak satan, dod, neziroğlu, oto eksper gibi firmaların internet sitelerinden araç beğenip alabilirsiniz. Bu firmalar bankalarla anlaşarak uygn krediler de sağlayabiliyorlar.

Saygılarımla.

Bilgi için ve düşünceniz için çok teşekkürler hocam.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa
(düzenlendi)

 

tarihinde Selim Kalfa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kalfa
(düzenlendi)

Renklerle oynandığı özellikle dış fotoğraflarda belli. Boyasız olduğu için mi temiz ? Km'si düşük olsa neyse de. Fiyat fazla. Biz 120binde boyasız 2004'ü 27'ye almıştık.  Ben hergün binen biri olarak beğenmedim fotoğraflardan. :)

nedenleri bunlar kopyalama yapıyorum satıcıdan :

 

Veya siz aracı görün , yüz yüze konuşalım üçü beşi bir şekilde çözeriz konuşarak karşılıklı.İşin o tarafı teferruatı. 

Ama aracım hakkaten çok iyi.eşimde kullansın diye otomatik bir model ile değiştireceğimden satıyorum , yoksa hakkaten her yönü ile çok menun eder kullanıcısını.

 

Varsa bir ustanız gider gösteririz detaylı.

Motoru ve yürüyeninde hiçbir kusur yok.

km kesinlikle orijinal.Gerekirse hurdaya verir ama hak yiyerek bir iş yapmam.

Fiyatına gelince 34 bin yazanda var.Ben arabamı ederinde yazdım.Fiyat pazarlığı sünnettir , konuşuruz tabi ama çok şişirmediğim için fiyatı açıkçası çok ta düşüşme yönünde düşüncem yok.

Arbada hasar kaydım yok.Plaka görünüyor zaten.Plakayı 5664 TRAMER-Trafik araştırma merkezine sms atarakta sorgulayabilirsiniz.

120.000 km bakımında 8 ay önce ihtiyacı olmadığı halde aracım uzun ömürlü olması için 2.200 TL bakım masrafı ile turboyu baştan aşaya yeniledim.Ön amortüsor , z kollarını ve başlarını değiştirdim.Aküyü daha 3 gün önce sıfır taktım.Kullandığım parçalar Çin değil orijinal Ford yedek parçaları.Kaza yok , değişende yok.arka kapı ve stop lambası altında ben ikinci sahibiyim , birinci sahibi bankadan da tanıdığım dı , bildiğim bir araç , endisi park sırasında Carrefourda direğe sürtmüş.2 karış kadar bir yer pasta poliçe ile kapanmamış boyatmış.O yok sayılabilecek gibi bir durum olup araçta başka hiçbir sorun yok.Kendim çok titiz olduğumdan araçlarımada öyle bakıyorum.Sattığım her aracı alan arkadaşlar 2-3 ay sonra hakkaten süpermiş demek için aradılar.Sizde de böyle olacağını düşünüyorum.

ve ben soruyorum ;

 

bu arada çok eski bir fordcu abim var o merak etti sorunsuz bir arabaya neden 5 binde bir bakım yaptırmıs kimse ugrasmaz bununla dedı benımde aklıma takılmısken sorayım dedım

bakımları nerede yaptırıyordun belgeleri duruyormu

ve bu arada turbodada iddealı konusmussun cok iyi demişsin de iyi bir motora neden 2200 tl masraf yaptınki satma nıyetınde varken buda aklıma takıldı

 

Satıcı cevabı ;

 

Beni tanısa , titizliğimi bilse anlar neden 5.000 km bir bakım yaptırdığımı.Tamamen titizliğimden.

Çalıştığım şubenin yan tarafındalar.Sabah önlerine park ediyorum zaten arabayı.Uğraşacak bişey yok.Sabah bırakıp akşam çıkışta alıyorum.Küçük sanayide Ford İnce oto.İhsan Bey sahibi.Tanırmı bilmem ama orda yaptırıyorum.Çok düzgün insanlar.Bende onlardan kopamıyorum.

2.200 TL toplam maaliyetim.

Babam yıllararın tır şoförü.Turbonun sesi hoşuma gitmedi dediği için arıza yapmadığı halde kople bakımdan geçirdik ve yeniledik.800 TL baskı balata-aynaları , bilyelerini değiştirdim.400 TL perfomansını beğenmediğim için ön amortisörleri - z kollarını ve başlarını değiştirdim.

Satma niyetim olduğundan 40 TL ye çıkma aküde takabilirdim ama ben sıfır aldım daha 3 gün önce.

Biz Türkler farklı düşünüyoruz maalesef.

Satma niyetin varken neden masraf ettin diyen çok çevremde ama alan kişi arkamdan bedua okumasın yeter.

Daha önemlisi ailemi , çocuğumu taşıyorum.

Bin tane arabayı gözümü kırpmadan yakarım yeterki evladımın saçının kılına zarar gelmesin. 

Üçmüş beşmiş hiç aramamda , düşünmem de.

Ben bu araba ile kaç ülkeye gittim geldim bende hatırlamıyorum.

Ekim başında da 5 ülke var gezeceğim.

Satmazsan bununla ama satarsamda ya alacağım arabayla kısmet veya bacanağımın arabasıyla gideceğiz.

Sonuçta can taşıyorum.

Satılıp satılmaması hiç önemli değil.

Evlimisin bilmiyorum ama ailen varsa hep birlikte kullanacaksınız.İçine sinmesi önemli olan.

Gelsinler baksınlar.

Kısmet bu işler.

Hayırlısı diyelim ama araç alıyorsun.

Herşeyi sormak hakkın tabi.

 

tarihinde Selim Kalfa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Demir
(düzenlendi)

Çok deneyimim yok ama bildiklerimden bir kaç şey yazmaya çalışayım. Fotoğraflardan bir şey anlamak zor, eğer araç istediğiniz araç ise ve sahibi güven veriyor ise gidip görülebilir. Yalnız şunu her zaman göz önünde bulundurun. Şehir dışı bir araç bulduğunuzda, o aracı almak için gidiş masrafı ve aracı aldıktan sonra dönüş yakıtı gibi unsurlar ufak gözüksede biraz cebe dokunur. Baktığınız aracın üstüne bu rakamı ekleyin. İlana göre masrafsız gibi duruyor. İlan doğru ise bu gerçekten önemli. Ben aracı aldıktan sonra yaklaşık 500TL kadar bakım masrafı yapmıştım.

 

Fotoğraflarda biraz parlatma yapılmış sanki, yapılmadıysa iyi parlıyor araç :) . Plakanın açık olması iyidir. Muayene sorgusu sonucu dendiği gibi çıkıyor. Plaka sorgusunda ise ruhsat tarihi 2010 yılının 3. ayı olarak görünüyor. İlanda ilk alındığı gün kılıf takıldı gibi bir ibare var. Araçta dizel olduğundan LPG de yok. Ruhsat neden değişmiş sormak lazım.  Eğer ilanı veren kişi, aracın 2. sahibi ise, ondan önce aracın durumu hakkında yeterli bilgisi var mı? Pazarlık yapacaksanız uzaktan yapabildiğiniz kadar yapın. Araç için gittiğinizde kozlar satıcıda ;)

 

Gidince de (ben olsam kesin yaptırırdım) computeste sokun. Aslında o testlerde %100 güvenilir olmayabilir ama en azından boya kontrolünde hata oranı düşük. Bence aracın ufak tefek boyasının olması önemli değil fakat satıcının dürüstlüğü önemlidir. Satıcı boya yok demiş. 1 parça bile boyalı olsa güven kaybı olurdu bende. Google a "bursa computest" yazdığınızda çeşitli firmalar geliyor. Tanıdık varsa daha iyi tabi. Gitmeden yaptırırsınız. Ankara'da 70-80TL civarı bir paraya yapıyorlar.

 

Dediğim gibi çok daha deneyimli, bu işin piri forumdaşlar size fikirler verecektir ama benim gibi acemiden bu kadar ancak. Sonuçta ben 1 defa 2. el adım ve 1 defa da alım aşamasında süreçlere tanıklık ettim.

tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...