Engin Ünal 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 (düzenlendi) 2000-3000 devirler arasında araç dururken daha çok belli , motor tekliyor arkadaşlar hem benzinde hemde lpgde.3000 devri geçtimi hiç bir şey yok.neden olabilir acaba.2005 1.6 focus collection.Teşekkürler. 15 Ağustos 2009 tarihinde Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 Ateşleme sistemine bakmak lazım. Buji,buji kablosu ya da ateşleme bobini olabilir. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 Ateşleme sistemine bakmak lazım. Buji,buji kablosu ya da ateşleme bobini olabilir. yada pcm ( beyin) Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 15 Ağustos 2009 Paylaş 15 Ağustos 2009 Öncelikle geçmiş olsun.Arkadaşında belirttiği gibi ateşleme bobini,kablosu ve bujilerde olma ihtimali yüksek bana sorarsanız bujilerden başlayın derim.Yanıltmış olmayayım ama 4 adet buji 20 TL , ateşleme bobini 100 TL , buji kablosu 50TL civarında ona göre ayarla kendini(işçilik hariç) İnşallah daha büyük bir arıza çıkmaz Yorum bağlantısı
Engin Ünal 16 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2009 Cevaplar için teşekkürler.İnşallah ateşleme sistemidir.Yaşar usta beyin derken arızalımıdır , yoksa yazılımmıdır acaba. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 18 Ağustos 2009 arızalı Yaşar bey bu gün gene tamircime gittim.Motora durduğu yerde gaz verildiğinde 2000-2500 devirler arasında hem benzinde hem lpg de motor tekliyor.patırtılı ve sarsıntılı çalışıyor.Yavaş yavaş gaz verildiğinde devir yükselmiyor sonra birden 3000 devire ulaşıyor.Alt devirlerde ve üst devirlerde hiç bir problem yok.2000-2500 devirler arasında devir saatide küçük küçük oynamalar yapıyor ve eksozdan pıt pıt pıt sesler geliyor.Rampa aşağı inerken veya düz yolda ayağımızı gazdan çektiğimizde bu devirlerde araç zıplaya zıplaya gidiyor. Trigeri değişmeden önce bu sorun yoktu aracımda.Ustam servise telefon açtı sente kaçık olabilir denildi.Sizce bu sorun senteden olabilirmi.Yarın tekrar trigeri söküp senteyi kontrol edicez.Trigeri 200 km önce değiştim.Motor alttan ve üstten kilitlenmişti. Ne dersiniz sente bu problemi yaparmı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Ağustos 2009 Paylaş 18 Ağustos 2009 Bana sorarsanız sizin Sente sorununuz var.Çünkü her açtığınız konu hemen hemen bununla alakalı şeyler.Sente kaçağı araçta anormal şeyler yaratabiliyor.İşin ehli bir usta bunu kontrol etsin.Servislerde dahi değiştirilen sentelerde sorunlar olabiliyor.Artık gerisini siz düşünün.Motorun alttan ve üstten kilitlenmesi trigerin doğru değiştirildiği sonucunu vermez.Hata yapılacaksa yine yapılır...Zaten siz kendi ağzınızla söylüyorsunuz sorunlar triger değişimi sonrasında oldu diyorsunuz..Ustanızı değiştirin.Trigeri değiştiren ustaya bence hiç gitmeyin.. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 18 Ağustos 2009 Bana sorarsanız sizin Sente sorununuz var.Çünkü her açtığınız konu hemen hemen bununla alakalı şeyler.Sente kaçağı araçta anormal şeyler yaratabiliyor.İşin ehli bir usta bunu kontrol etsin.Servislerde dahi değiştirilen sentelerde sorunlar olabiliyor.Artık gerisini siz düşünün.Motorun alttan ve üstten kilitlenmesi trigerin doğru değiştirildiği sonucunu vermez.Hata yapılacaksa yine yapılır...Zaten siz kendi ağzınızla söylüyorsunuz sorunlar triger değişimi sonrasında oldu diyorsunuz..Ustanızı değiştirin.Trigeri değiştiren ustaya bence hiç gitmeyin.. Doğru söylüyorsunuz ancak burda iyi usta bulmak zor o da bir tarafa başka ustaya gidicem , yapılan işlemleri tek tek anlat sonra ilgilenmeyecek bişey olmaz bin diyecek.Çok başıma geldi.Sırf bişey olmaz bin diyen ustalar yüzünden öteki arabamı sattım.Yarın tekrar bir kontrol ettireyim bakalım şu senteyi ne olacak.Benim öğrenmek istediğim anlattığım sorunun senteden kaynaklanıp kaynaklanmadığıydı. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 18 Ağustos 2009 Paylaş 18 Ağustos 2009 arızalı Yaşar Usta, Erdener Abi gibi cevaplar vererek beni benden alıyorsun Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Ağustos 2009 Paylaş 18 Ağustos 2009 Yaşar Usta, Erdener Abi gibi cevaplar vererek beni benden alıyorsun o kimki Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2009 Paylaş 18 Ağustos 2009 Yaşar Usta, Erdener Abi gibi cevaplar vererek beni benden alıyorsun Hele birde direk "beyin" değişi varki. Allah kimseye duyurmasın Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Uçmaz..Konu burda Sizden haber bekliyoruz..Trigeri tekrar gösterecektiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Hazır konusu açılmışken, nedir bu sente olayı? Triggeri anladık da sente nedir? Bir de triggeri nasıl okuyorsunuz, "tıriger" mi "trigır" mı, ben meslek gereği trigır olarak söylüyorum gülüyor bazıları. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Triger olarak yazıyoruz tiriger olarak okuyoruz Sente olayı triger kayışı değiştirilirken ortaya çıkan durumun adı.Yani sentesi kaçık motor denilir.Veya sente atlamış denir.Bu durumda emme ve egzoz subapları üst konumda tam kapalı halde olmaz.Buda performansı etkiler.Sente değiştirilecek veya tamir edilecek bişey değildir.Triger seti değiştirilirken doğru ve usulunce değiştirilirse bu durum yaşanmaz.Zaten sente ayarı düzgün yapılmış olur. Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Yaşar bey bu gün gene tamircime gittim.Motora durduğu yerde gaz verildiğinde 2000-2500 devirler arasında hem benzinde hem lpg de motor tekliyor.patırtılı ve sarsıntılı çalışıyor.Yavaş yavaş gaz verildiğinde devir yükselmiyor sonra birden 3000 devire ulaşıyor.Alt devirlerde ve üst devirlerde hiç bir problem yok.2000-2500 devirler arasında devir saatide küçük küçük oynamalar yapıyor ve eksozdan pıt pıt pıt sesler geliyor.Rampa aşağı inerken veya düz yolda ayağımızı gazdan çektiğimizde bu devirlerde araç zıplaya zıplaya gidiyor.Trigeri değişmeden önce bu sorun yoktu aracımda.Ustam servise telefon açtı sente kaçık olabilir denildi.Sizce bu sorun senteden olabilirmi.Yarın tekrar trigeri söküp senteyi kontrol edicez.Trigeri 200 km önce değiştim.Motor alttan ve üstten kilitlenmişti. Ne dersiniz sente bu problemi yaparmı. Motor alttan ve üstten kilitlenmişti. Burda ne demek istediniz ? Trigeri koparmış ve kol, yatakmı sarmıştı araç ?? Buji ve ateşleme sorununa çok benziyor, bujilerden birinin bitmesi ve ateşleme yapmadığı için 3 piston olarak çalıştığı andaki tepkileri anlatıyorsunuz. Egzozdan duyduğunuz o pat pat sesi ise bir nevi antilag. Muhtemelen aracınız zenginde kaldığı için o ufak patlamaları duyuyorsunuz. Lakin buji veya ateşleme sorunu olsa 2 ve 3 bin devirler arasında yapıp 3 bin üzerinde yapmaması mümkün değil. Yani ateşleme sorunu değil. Bence de sorun yazılımsal bir probleme bağlı. Yani ECU. Kütahyada usta sorununuz varsa ve aracınıza yoktan yere para harcayıp sorununuzu çözemiyor hatta daha büyük sıkıntılar yaşıyorsanız, LPG ile buyrun İzmire gelin ve burda ustalarıma yaptralım. Triger değişiminden sonra timeing tutturamayan bir ustaya araba yaptırsam , dükkanının içinde yakarım o arabayı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Motor alttan ve üstten kilitlenmişti.Burda ne demek istediniz ? Trigeri koparmış ve kol, yatakmı sarmıştı araç ?? Arkadaş triger değiştirilirken aparat kullanıldığını, eksantriklerin kitilenip işlemin yapıldığını anlatmak istemiş.. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 Evet arkadaşlar sorun çözüldü Bu sabah aracı götürdüm triger değiştirme işlemlerinin aynısı yapıldı tekrar senteye getirildi motor toplandı ve çalıştırıldı.Sonuç fiyasko arabam resmen 2 silindir çalışıyor patır patır patır benim moral sıfır tabi dedim ben gidiyorum araba düzelince telefon edersin. Akşam 17.30 gibi aradı usta araba tamam dedi.Gittim sorunun volant okuyucu gibi bir şeyden(tam hatırlamıyorum , devirle alakalı) kaynaklandığını ve sorunu çözdüğünü söyledi.kendim aracı test ettim gezdim gaz verdim tekleme yaptığı devirlere getirdim hepsi düzelmiş.Yolda giderken ayağımı gazdan çektiğimde hoplama yapıyordu oda düzelmiş.İlk çalıştırmada motorda aşırı sarsıntı vardı ayrıca ilk patırtılı çalışıyordu onlarda düzelmiş.Sağolsun para falanda almadı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Evet arkadaşlar sorun çözüldü Bu sabah aracı götürdüm triger değiştirme işlemlerinin aynısı yapıldı tekrar senteye getirildi motor toplandı ve çalıştırıldı.Sonuç fiyasko arabam resmen 2 silindir çalışıyor patır patır patır benim moral sıfır tabi dedim ben gidiyorum araba düzelince telefon edersin. Akşam 17.30 gibi aradı usta araba tamam dedi.Gittim sorunun volant okuyucu gibi bir şeyden(tam hatırlamıyorum , devirle alakalı) kaynaklandığını ve sorunu çözdüğünü söyledi.kendim aracı test ettim gezdim gaz verdim tekleme yaptığı devirlere getirdim hepsi düzelmiş.Yolda giderken ayağımı gazdan çektiğimde hoplama yapıyordu oda düzelmiş.İlk çalıştırmada motorda aşırı sarsıntı vardı ayrıca ilk patırtılı çalışıyordu onlarda düzelmiş.Sağolsun para falanda almadı Helal olsun.. kimmiş bu usta.. ? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 Helal olsun.. kimmiş bu usta.. ? Reklama girer söyleyemem Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Bu volant okuyucu dediğiniz nedir anlayamadım. Benim arabada durur vaziyette iken 2000-3000 devir arası yok.Sonra birden 3000e zıplıyor. Ama ilginc tarafı yolda giderken bunu yapmıyor. Konuya açıklık getirirseniz bize de faydası olacak. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 Bu volant okuyucu dediğiniz nedir anlayamadım. Benim arabada durur vaziyette iken 2000-3000 devir arası yok.Sonra birden 3000e zıplıyor. Ama ilginc tarafı yolda giderken bunu yapmıyor. Konuya açıklık getirirseniz bize de faydası olacak. Bendekide aynı sorundu usta volant devir okuyucu arızalıydı dedi.Benim bilgimde bu kadar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts